Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja anoppi määrää taas lapsista - mikä v*ttu enää auttaa?!

Vierailija
29.11.2021 |

Olen märissyt tästä aiemminkin ja mies lupasi ottaa minut, eli lasten äidin jatkossa paremmin huomioon, kun pohtivat äitinsä kanssa meidän lasten asioita.

Ilmoitin 2 kk sitten vieväni lapset itsenäisyyspäivää edeltävänä viikonloppuna erääseen tapahtumaan, joka vie koko päivän. Muistuttelin pitkin syksyä asiasta, etteivät mies ja anoppi sovi siihen päälle mitään. Heillä on tapana ihan yhdessä tuumin kävellä mun yli.

Ja mites sattuikaan, musta alkoi tuntua että sopivat taas jotain puhelimessa, mitä mulle ei kerrota. Rupesin nyhtämään tietoa ja mies kertoi luvanneensa viedä samana vkl lapsia anopille, korostin taas, että me ollaan sovittu tämä mun ja lasten meno, ei saa mennä siihen päälle. No menee tietenkin. :D En oikeasti kestä enää tätä. Mulle ei edes kerrota, mihin mun lapsia viedään, vaan täytyy hohtimilla kiskoa esiin sekin tieto. Eikö normaalisti tällaisesta puhuta avoimesti?

Mies ja anoppi kertoivat lapsille, että äiti on hankala ja äiti haluaa estää mummolavierailun. Mun suunnitelemasta retkestä tehtiin lasten silmissä tylsä. Lapset alkoivat käydä mun päälle ja vinkua haluavansa mieluummin isän kanssa mummolaan. Tää on ihan uskomatonta. Multa viedään myös joulu omien lasteni kanssa, mies vie heidät anopille, enkä minä voi sille mitään. On ollut fyysisen våki-vallan uh-ka, kun yhtenä vuonna yritin estää heidän lähtönsä. En voi itse enää käydä anopilla, sillä olen ihan rikki siitä haukkumisesta monta viikkoa. Mies sanoi, että puuttuu asioihin, mutta eipä puutu.

Anoppi on aikanaan kaltoinkohdellut omia lapsiaan, ja hänellä on mieheeni jonkinlainen traumasidos, mies ei uskalla vastustaa äitiään. Käsitykseni on, että anoppi haluaa korjaavan kokemuksen meidän lapsiemme avulla, eikä mies tajua itsekään mitä tekee.

Mikä instanssi voi auttaa? Ero, joku nettipalvelu? Mulla ei ole omia sukulaisia, joista olisi mitään apua, eikä mun puolia pidä kukaan.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä se, että mies sanoo minun olevan se ongelma. Ei hänellä, anopilla ja lapsilla olisi keskenään mitään ongelmia, jos minä en aina asettuisi uhmakkaasti poikkiteloin, ja yrittäisi vaikeuttaa heidän elämäänsä. (Haluamalla olla lasteni äiti.) Esimerkiksi pilaan lasten joulun, jos he joutuisivat olemaan kotona ydinperheellä. Tämä liittyi siihen, etten jaksaisi aina lähteä anopille koko jouluksi patjalle nukkumaan lasten kanssa. Siellä ollaan aina koko vkl, käydä ei voi, anopille tulee paha mieli jos vain käväistään. Mies ja anoppi yhdessä vakuuttelivat minua, että minun pitää ajatella lasten parasta eikä aina itseäni, ja niin lapset lähtivät taas mummolaan jouluksi.

Joskus, tai oikeastaan aika useinkin tulee mieleen henkinen insesti heidän jutuistaan. Ikään kuin he muodostaisivat perheen, ja minut tarvittiin vain synnyttäjäksi, kun anoppi on itse jo maho. Minun pitäisi ymmärtää paikkani ja pysyä taustalla. Tiedän että kuulostaa sairaalta, mutta ei tämä nyt ihan tervettäkään ole.

Eikö se anopin paska voi tulla teille jouluna?

Ei se tule. Olen kutsunut useamman kerran. Vastassa on ollut syvä hiljaisuus, minkä jälkeen toteamus, ettei kukaan kotoaan lähde jouluksi, joulu on perhejuhla, jota vietetään yhdessä. :D Kysyin silloin vielä viattomasti, että kun meilläkin on tämä perhe, minä, mies ja vauva, että olisi kiva olla kotona. Hän voisi (terveenä ihmisenä) joskus käydä meillä, olisimme silloinkin yhdessä. Ei, joulu vietetään perheenä ja kotona.

Mies ripitti mua jälkikäteen, miten pystyin edes ajattelemaan, että äitinsä voisi meille tulla, eihän se voi! Mies hiiltyi ja suuttui, kun kysyin, mitkä ne syyt siis konkreettisesti ovat, ettei voisi. Mies lähti ovet paukkuen ulos, eikä aiheeseen palattu enää. Olen vaikea ihminen kun kyselen hankalia.

Anoppi on viime vuosina alkanut puhua miehelle ja lapsille, ettei toivo mitään muuta kuin lapsensa ja lapsenlapsensa kotiin jouluksi. Se on ainoa toive. Ja mies miellyttää. Ajattelin tänä jouluna lausua saman toiveen, olenko vähän raukkamainen. :D

Tuossahan on sinulle hyvä argumentti anoppia vastaan. "Tänä vuonna noudatamme neuvoasi ja vietämme joulun perheenä ja kotona. Sinä saat viettää joulun ihan rauhassa omassa kodissasi". 

Vierailija
42/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaarana, että mies lähtee maasta lapsen kanssa? Ei ole tarkoitus ilkeillä, mutta hieman siltä kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä mieheltäsi, onko hän naimisissa sinun vai äitinsä kanssa ja kysy samalla, päättääkö lasten ja teidän perheen asioista vanhemmat vai mummo. Kysy myös, miksi miehesi ei uskalla vastustaa äitiään? Miksi muuten miehesi ei uskalla sinulle kertoa heti , mitä on sopinut äitinsä kanssa? On kyllä erikoinen kuvio.

Nämä keskustelut on jo käyty, mutta tilanne ei muutu miksikään. Aina vaan ja uudestaan mulle selviää, että on selän takana sovittu lapsiin liittyviä asioita. Mies suuttuu ja pitää hankalana. Olen puhunut erosta, pitää päättää onko naimisissa minun vai äitinsä kanssa. Mies lupaa parantaa tapansa ja taas käy näin. Epäilen äidinpelkoon syyksi sitä, että anoppi on kaltoinkohtellut lapsiaan useallakin tavalla, kun nämä olivat pieniä, eli on syntynyt jonkinlainen aikuisikään jatkunut "trauma bonding", josta mies ei pääse irti.

Vierailija
44/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaarana, että mies lähtee maasta lapsen kanssa? Ei ole tarkoitus ilkeillä, mutta hieman siltä kuulostaa.

Ei mitään vaaraa, hän kyyköttää täällä korpimetsän siimeksessä ja suorastaan ahdistuu jos joutuisi matkustelemaan. Paitsi oman mamman kanssa on käyty Rhodoksella.

Vierailija
45/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevonpaskaa. Miksi alistut tuohon? Miksi kukaan?

Vierailija
46/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen äiti. Hän alkoi käyttäytyä kuin olisi lasteni äiti. Kun hänelle pani vastaan, hän alkoi tehtailla lasuja ja tehdä perättömiä rikosilmoituksia jne. Niitä tuli yli sata yhteensä.

Haimme lähestymiskieltojakin kolme kertaa.

Hän on mielestään nyt kaltoinkohdeltu ja riehuu tilanteesta joka puolella. Mutta meidän koti ja perhe on rauhoitettu.

Persoonallisuushäiriö ja narsismi teettää tuollaista.

Minä olen ensimmäinen, joka on ikinä pannut hänelle vastaan. siskoni hän on kapaloinut tahdottomiksi lisukkeikseen.

Vierailija
47/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään voi kännykällä äänittää puheet ja viedä viranomaisille.

Vierailija
48/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä mieheltäsi, onko hän naimisissa sinun vai äitinsä kanssa ja kysy samalla, päättääkö lasten ja teidän perheen asioista vanhemmat vai mummo. Kysy myös, miksi miehesi ei uskalla vastustaa äitiään? Miksi muuten miehesi ei uskalla sinulle kertoa heti , mitä on sopinut äitinsä kanssa? On kyllä erikoinen kuvio.

Nämä keskustelut on jo käyty, mutta tilanne ei muutu miksikään. Aina vaan ja uudestaan mulle selviää, että on selän takana sovittu lapsiin liittyviä asioita. Mies suuttuu ja pitää hankalana. Olen puhunut erosta, pitää päättää onko naimisissa minun vai äitinsä kanssa. Mies lupaa parantaa tapansa ja taas käy näin. Epäilen äidinpelkoon syyksi sitä, että anoppi on kaltoinkohtellut lapsiaan useallakin tavalla, kun nämä olivat pieniä, eli on syntynyt jonkinlainen aikuisikään jatkunut "trauma bonding", josta mies ei pääse irti.

Nyt peli seis! Ei enää yhtään perustelua sille, miksi miehesi käyttäytyy noin. Niillä selkeästi vain hankit tekosyitä jäädä. Olet saanut jo paljon hyviä ohjeita tulevaa varten. Tästä hetkestä eteenpäin keskityt vain ja ainoastaan itseesi ja lapsiisi ja järjestät elämänne niin, että teillä on hyvä olla. Miehen annat elää keskenään ja huolehtia ihan itse mahdollisista traumoistaan. Et pääse tuosta tilanteesta ikinä irti, jos jatkuvasti haet tuolla tavoin oikeutusta miehen käytökselle. Tiedän, että et välttämättä tee sitä tietoisesti, mutta niin se vaan menee. Lopeta siis heti. 

Vierailija
49/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt peli seis! Ei enää yhtään perustelua sille, miksi miehesi käyttäytyy noin. Niillä selkeästi vain hankit tekosyitä jäädä. Olet saanut jo paljon hyviä ohjeita tulevaa varten. Tästä hetkestä eteenpäin keskityt vain ja ainoastaan itseesi ja lapsiisi ja järjestät elämänne niin, että teillä on hyvä olla. Miehen annat elää keskenään ja huolehtia ihan itse mahdollisista traumoistaan. Et pääse tuosta tilanteesta ikinä irti, jos jatkuvasti haet tuolla tavoin oikeutusta miehen käytökselle. Tiedän, että et välttämättä tee sitä tietoisesti, mutta niin se vaan menee. Lopeta siis heti. 

Meillä oli samanlaista, mutta välit meni poikki, ei ole lapset nähneet anoppia 6 vuoteen, puoliso on ainoa lapsi, valitsi minut.

Vierailija
50/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samanlaista, mutta välit meni poikki, ei ole lapset nähneet anoppia 6 vuoteen, puoliso on ainoa lapsi, valitsi minut.

Puolisonikaan ei käy enää anopin luona. Anoppi jäi täysin yksin.

Vierailija
51/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenteriin jääkaapin oveen sovitut asiat.Lapsetkin näkee ne siitä.Jos ajetaan yli niin sitten se on jo tahallista kiusaamista (ero voisi kannattaakin) .Itse ottaisin kovat piippuun ja lahjoisin lapset ja ilmoittaisin itse anopille että sori muuta....

Vierailija
52/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, yrittämällä ymmärtää miehen käytöstä parhain päin, olen hankkinut vain tekosyitä sille, miksi miesparka, pikkuvauva, ei voisi ottaa vastuuta omista teoistaan. Kyllähän hän voi, autonomisena aikuisena ihmisenä, hän ei vain halua. Tuntuisihan se epämukavalta muuttaa kuvioista. Mies ehkäpä luottaakin siihen, että ymmärrän häntä ja hänen toimintaansa loppuun saakka, koska haluan uskoa ihmisistä hyvää, ja ettei kukaan tietoisesti halua toisille pahaa. Mahtava oivallus, kiitos. Yritän lopettaa tämän selittelyn ja tekosyyt.

Luulen, että saan viimeistään lahjomalla lapset mukaan alkuperäiselle retkelleni, josta ilmoitin 2 kk sitten, ja jonka mies silloin hyväksyi. Muistaakohan hän edes, että hyväksyi. No, minäpä tarvittaessa muistutan. Sen jälkeen selän takana sovitut asiat eivät ole päteviä, olemme kuitenkin huoltajina sopineet, että tuon viikonlopun vietän lasten kanssa tietyissä, aiemmin ilmoittamissani riennoissa. Mun suunnitelmat on olleet miehelle täysin selvät alusta asti, silti hän junaili anopin kanssa siihen päälle heidän menojaan. Huh, tästä tulee vielä messevä soppa... Olisinpa syksyllä tajunnut laittaa kaiken kirjallisena ylös.

Tiedättekö, että olin jo luovuttamassa lapset anoppilaan viikonlopuksi. Ajattelin, että näin se taas menee, minkä minä tälle voin. Mutta minä voin.

Vierailija
53/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis tajua, että on nyt ensisijaisesti isä ja puoliso, ei äitinsä rintaruokkima vauva.

Taantuiko hän vauvanne syntyessä?

Kammottavaa ja hullua. Mies, joka on kärsinyt äitinsä pompotuksesta koko ikänsä, haluaa jatkaa samaa omalle lapselleen. Mahtaisko olla peräti lasun paikka, kun sekä isä että mummi ovat tasapainottomia.

Nauhoita puhelimella aiheeseen liittyvä keskustelu ja tallenna viestit. Ne on valttia jatkossa, jos eroat. Pidä lokia konflikteista.

Vierailija
54/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, yrittämällä ymmärtää miehen käytöstä parhain päin, olen hankkinut vain tekosyitä sille, miksi miesparka, pikkuvauva, ei voisi ottaa vastuuta omista teoistaan. Kyllähän hän voi, autonomisena aikuisena ihmisenä, hän ei vain halua. Tuntuisihan se epämukavalta muuttaa kuvioista. Mies ehkäpä luottaakin siihen, että ymmärrän häntä ja hänen toimintaansa loppuun saakka, koska haluan uskoa ihmisistä hyvää, ja ettei kukaan tietoisesti halua toisille pahaa. Mahtava oivallus, kiitos. Yritän lopettaa tämän selittelyn ja tekosyyt.

Luulen, että saan viimeistään lahjomalla lapset mukaan alkuperäiselle retkelleni, josta ilmoitin 2 kk sitten, ja jonka mies silloin hyväksyi. Muistaakohan hän edes, että hyväksyi. No, minäpä tarvittaessa muistutan. Sen jälkeen selän takana sovitut asiat eivät ole päteviä, olemme kuitenkin huoltajina sopineet, että tuon viikonlopun vietän lasten kanssa tietyissä, aiemmin ilmoittamissani riennoissa. Mun suunnitelmat on olleet miehelle täysin selvät alusta asti, silti hän junaili anopin kanssa siihen päälle heidän menojaan. Huh, tästä tulee vielä messevä soppa... Olisinpa syksyllä tajunnut laittaa kaiken kirjallisena ylös.

Tiedättekö, että olin jo luovuttamassa lapset anoppilaan viikonlopuksi. Ajattelin, että näin se taas menee, minkä minä tälle voin. Mutta minä voin.

Miehesi on läheisriippuvainen, vähintään. Ihmisen kuori, joka haluaa roikkua siinä ainoassa tuntemassaan elämisen mallissa, koska siitä luopuminen ahdistaa niin, että hän kokee kuolevansa.

Ja jos hän ei hoida itseään, hän ei ikinä tuolta irtoa ja jos jollain ihmeen keinolla irtoaisi, hankkisi vain uuden ihmisen johon ripustautua, se voi olla vaikka sinun lapsesi sitten, jotka hän pyrkii turruttamaan kiinni kylkeensä kuten äitinsä on tehnyt hänelle.

Tervettä tuossa ei ole mikään.

Vierailija
55/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta hyvää pointtia, mutta ihmettelen miten lapsiperhearkea voi ylipäätään pyörittää ilman perhekalenteria! Menee kyllä tosi hankalaksi ja aiheuttaa riitoja ihan itsellään, jos menot ja sovitut asiat on vaan omassa Ja toisen päässä. Kalenteri on ihan ehdoton ja välttämätön!

Muuten kyllä kuulostaa ihan pimeältä kuviolta, mies on kuin tosiaan naimisissa äitinsä kanssa.

Vierailija
56/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pidät huolen itsestäsi ja lapsista. Koirat järjestät ihan ekaksi pois. Tuttavan poikaystävä heitti erotilanteessa kissan parvekkeelta. Olisi heittänyt vauvan, jos sellainen olisi ollut.

Ei nämä miehet tajua mitään normaaleista ihmissuhteista tai kykene itsekritiikkiin.

Äläkä uhkaa lähdöllä tai mainitse eroa, vaan tee se äkkiä, salaa ja kerrasta poikki. Suurin osa kohtalokkaasta lähisuhdeväkivallasta ja lastensurmista tapahtuu erotilanteessa.

Vierailija
57/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity oikeastaan asiaan, mutta ihmettelen eikö sinusta ap. tunnu likaiselta, sairaalta, saastaiselta harrastaa seksiä tuollaisen vauvainsestimielenvikais"miehen" kanssa?

Minusta tuntuisi jotenkin yhtä väärältä ja iljettävältä, kuin vaikka syvästi kehitysvammaisen tai lapsen kanssa olisi.

Vierailija
58/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkivallan uhkaa ja sinä vaan kiltisti jäät ovimatoksi? No, omapa on elämäsi. 

Ymmärsin, että tässä tapauksessa ap itse oli se, joka aiheutti väkivallan uhkaa.

Vierailija
59/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etippä papunet,sieltä voit tulostaa vaikka jokaiselle oman kalenterin seinälle. Kuvakorteilla lasten menot,uimaan,jalkapallo,luistelu tanssi,mitä niitä nyt on. Isälle sitten Äitiniille päiville kun ramppaa siellä,itelles sitten jumpat joogat uinnit. KUn menot on kalenterissa näkyvillä,ei voi luistaa. Perhekalenteriin perheen yhteiset menot.

Lakkaa ukko unohtelemasta!

https://kuvatyokalu.papunet.net/#/muokkaa/2676223

https://kuvatyokalu.papunet.net/#/muokkaa/2676223 täältä kuvat

Vierailija
60/65 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etippä papunet,sieltä voit tulostaa vaikka jokaiselle oman kalenterin seinälle. Kuvakorteilla lasten menot,uimaan,jalkapallo,luistelu tanssi,mitä niitä nyt on. Isälle sitten Äitiniille päiville kun ramppaa siellä,itelles sitten jumpat joogat uinnit. KUn menot on kalenterissa näkyvillä,ei voi luistaa. Perhekalenteriin perheen yhteiset menot.

Lakkaa ukko unohtelemasta!

https://kuvatyokalu.papunet.net/#/muokkaa/2676223 täältä kuvat

HEhe löysin hyvän päätöksenteko sivun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi