Mies ja anoppi määrää taas lapsista - mikä v*ttu enää auttaa?!
Olen märissyt tästä aiemminkin ja mies lupasi ottaa minut, eli lasten äidin jatkossa paremmin huomioon, kun pohtivat äitinsä kanssa meidän lasten asioita.
Ilmoitin 2 kk sitten vieväni lapset itsenäisyyspäivää edeltävänä viikonloppuna erääseen tapahtumaan, joka vie koko päivän. Muistuttelin pitkin syksyä asiasta, etteivät mies ja anoppi sovi siihen päälle mitään. Heillä on tapana ihan yhdessä tuumin kävellä mun yli.
Ja mites sattuikaan, musta alkoi tuntua että sopivat taas jotain puhelimessa, mitä mulle ei kerrota. Rupesin nyhtämään tietoa ja mies kertoi luvanneensa viedä samana vkl lapsia anopille, korostin taas, että me ollaan sovittu tämä mun ja lasten meno, ei saa mennä siihen päälle. No menee tietenkin. :D En oikeasti kestä enää tätä. Mulle ei edes kerrota, mihin mun lapsia viedään, vaan täytyy hohtimilla kiskoa esiin sekin tieto. Eikö normaalisti tällaisesta puhuta avoimesti?
Mies ja anoppi kertoivat lapsille, että äiti on hankala ja äiti haluaa estää mummolavierailun. Mun suunnitelemasta retkestä tehtiin lasten silmissä tylsä. Lapset alkoivat käydä mun päälle ja vinkua haluavansa mieluummin isän kanssa mummolaan. Tää on ihan uskomatonta. Multa viedään myös joulu omien lasteni kanssa, mies vie heidät anopille, enkä minä voi sille mitään. On ollut fyysisen våki-vallan uh-ka, kun yhtenä vuonna yritin estää heidän lähtönsä. En voi itse enää käydä anopilla, sillä olen ihan rikki siitä haukkumisesta monta viikkoa. Mies sanoi, että puuttuu asioihin, mutta eipä puutu.
Anoppi on aikanaan kaltoinkohdellut omia lapsiaan, ja hänellä on mieheeni jonkinlainen traumasidos, mies ei uskalla vastustaa äitiään. Käsitykseni on, että anoppi haluaa korjaavan kokemuksen meidän lapsiemme avulla, eikä mies tajua itsekään mitä tekee.
Mikä instanssi voi auttaa? Ero, joku nettipalvelu? Mulla ei ole omia sukulaisia, joista olisi mitään apua, eikä mun puolia pidä kukaan.
Kommentit (65)
Tuntuu siltä, että anoppi yrittää savustaa häiriötekijän (ap) pois. Nyt pistä hanttiin, ettei anoppi pääse käännyttämään lapsia äitiään vastaan. Joulut kotona, viikonloput poissa anoppilasta. Ehkä ei kuitenkaan kannata olla isälle huonotuulinen ja kiukutteleva lasten ollessa paikalla, ettei anoppi sitten pääse sanomaan lapsille, kuinka epävakaa heidän äiti on.
Ero ja pidät lapset itelläs. Mies voi koittaa käräjien kautta jotain tapaamisoikeutta yrittää, mutta onneksi suomessa lapset saa äiti aina pitää
Nyt pitää lopettaa miehen ja hänen äitinsä diagnosointi ja kääntää katseet omaan itseen. Mikä pitää sinua tuossa liitossa, mitä saat siitä. Miten saat itsesi ja lapsesi terveempään tilanteeseen. Keskittämällä huomiosi heidän sairauteensa (jota ei voi kiistää) tuhlaat aikaa ja energiaa. Olet jo todennut, että tilanne on tuskallinen. Nyt etsit ulospääsyn.
Nyt sanot miehelle ei, en suostu enää tällaiseen touhuun. Meidän perheen asioista ja menoista päätämme me vanhemmat, ei kukaan muu. Tuolta aiemmin jäi mieleen, kun AP sanoi miehen HYVÄKSYNEEN APN ja lasten menon, niin kertooko miehen harrastamassa kontrolloi nosta? Ei kuulosta ihan ok:ota.
täällä toinen narsistin lapsi. minulle tuli myös vibat tuosta aloituksesta olisiko mies narsistin "orja"? narsisti ohjailee ja tekee hurjiakin asioita toisten kautta. esim narsisti rakentaa aivo pestyn hovin ympärille ja ap on vaarassa jos hänen lapsensa saadaan myrkytettyä kaiken maailman perättömillä juoruilla. ap kannattaa tutkia tuota narsismi vaihtoehtoa anoppiin.