Luuletteko oikeasti vaan katoavan tyhjyyteen kuoleman jälkeen?
Mitä merkitystä tällä meneillään olevalla elämällä olisi jos vaan häviätte kuoleman jälkeen?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän, että kuolemanjälkeinen elämä on totta.
Kaikkien ympärillä on ns 'kuolleiden' henkiä, joten aika hassua kun väitätte, ettei elämää ole kuoleman jälkeen.
Miten niin hassua?
En ole yhtään kuolleen henkeä nähnyt missään.
Henki eli kokeva tietoisuus "sielu" palaa sinne missä se oli ennen syntymääsi. Tämä on vain hetki siitä iäisyydestä jossa olemme olleet ja tulemme olemaan. Se on paljon tutumpi olotila, onhan siinä vietetty jo iäisyys ja vietetään toinenkin.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän, että kuolemanjälkeinen elämä on totta.
Kaikkien ympärillä on ns 'kuolleiden' henkiä, joten aika hassua kun väitätte, ettei elämää ole kuoleman jälkeen.Miten niin hassua?
En ole yhtään kuolleen henkeä nähnyt missään.
Eli jos sinä et ole nähnyt jotain asiaa, ei sitä asiaa voi olla?
eri
"Kuka tilasi koneeseen hengen" voidaan kysyä. Ellemme tietäisi omasta kokemuksesta että koneessa on henki, emme sitä löytäisi aivoista. Miksei kaikki vain toimi automaatinomaisesti ilman kokijaa, kuten fysiikka, kemia ja biologia näyttää toimivan? Suuri kysymys.
Jos liha (=materiaalinen) on hengestä(=tietoisuus), se on ihme. Mutta jos henki on lihasta, se on ihmeiden ihme.
Tuomas 29. Jeesus sanoi, ”Jos liha tuli olemaan hengen tähden, se on ihme, mutta jos henki tuli olemaan ruumiin tähden, se on ihmeiden ihme.
Vierailija kirjoitti:
Sielun osa on ikuinen. Maallinen eli aine ja energia katoaa, mutta sielu eli sielullinen kokija jää iankaikkisesta iankaikkiseen.
Sielu = Jumalan kuva
Luulen että tietoisuus on aivojen luoma rajapinta. Kun aivoista sammuu sähköt, niin kone menee kiinni. Se siitä.
Sielu = Jumalan kuva
Avatar, avataara, avatāra, kirjaimellisesti ”hän joka laskeutuu”, eli 'ruumiillistuma'.
Mä uskon meneväni sinne mistä tulinkin, eli universumiin.
Jumala ottaa meissä vapaata kaikkitietävyydestään vähän kuin sinä otat kännit eli sumennat mielesi.
En väitä, että olisi mahdotonta, että henki jatkaa taivaaseen. Uskon siihen varmasti sitten, jos koen sen. Kiva olisi, jos edesmenneet rakkaat olisivat vastassa. Tykkään kyllä ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä sitten pitäisi luulla? Ei kaikella vain ole mitään suurempaa tarkoitusta.
Ei kaikella, mut kun nää elämät (maanpäällä ja taivassa) nyt on ainoat asiat mitä meillä on ;)
Muistan aina yläasteen biologian opettajana ikuisen viisauden: elämä on vain materian sairaus.
Sairaus on poikkeustila ja suurin osa materiasta on elotonta, joten elämä on todellakin vain materian sairaus. Kun kuolemme, materia paranee sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan aina yläasteen biologian opettajana ikuisen viisauden: elämä on vain materian sairaus.
Sairaus on poikkeustila ja suurin osa materiasta on elotonta, joten elämä on todellakin vain materian sairaus. Kun kuolemme, materia paranee sairaudesta.
Siis biologian opettajan, sen opettajan joka minulla oli yläasteella. Hassu typo yllä.
Sielun osa on ikuinen. Maallinen eli aine ja energia katoaa, mutta sielu eli sielullinen kokija jää iankaikkisesta iankaikkiseen.