vaadin myös 140 e minullekin, kuten synnyttäjille!
VAADIN naisena saada saman rahan valtion kassasta 140 e kuten jokainen synnyyttäjä saa 140e/elävä vauva. Te paatte sen tupakkaan ja kaljaan ja kuka tietää mihn kaikkeen, missä viipyy minun rahat? En ole synnyttänyt, enkä muutenkaan todennäköisesti tule koskaan synnyttämään minusta riippumattomista tekijöistä, muta muut naiset vaan keräävät valtiolta kaiken jälleen kerran, rahat taskuihin, muut jää nuolemaan näppejään! Vai että minunko pitäisi kustantaa muille naisille kaikki? TAAS lapsettomia syrjitään, mitähän uutta ne kohta taas keksii, että saisivat ryöstää koko valtion, muiden kustannuksella?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:04"]Enpä ole hetkeen nähnyt näin onnetonta provoa. Huoh. [/quote] Provo tai ei, onhan se epareilua miten lapsettomat joutuvat maksamaan toisten lasten vaatteita. Jos ei ole itse varaa kustantaa aitiyspakkauksen tuotteita, miksi tehda lapsi?
[/quote]
Oletko koskaan kuullut semmoisesta asiasta kuin huoltosuhde? Tai väestön vanheneminen?
Säkin tarvitset aikanasi niitä uusia sukupolvia vaihtamaan kroonikkovaippaasi ja tahkoamaan yhteiskunnalle verorahoja ja sulle eläkettä.
Näin.
PS: lisätäänpä sun tuskaasi... sinä kustannat myös lapsille päivähoitoa (todelliset kustannukset yli tonnin kuussa per lapsi, mutta hoitomaksu alle 300 e), koulunkäynnin (noin 9 tonnia per lapsi per vuosi), terveydenhoidon tarvekin kasvaa...
Niihin verrattuna äitiysvaatepakkaus/rahakorvaus ovat mitätön summa.
[/quote]
No enpa kustanna kun en asu suomessa enaa.
[/quote]
Mitä vittua sitten itket?
Ompa 140 € iso summa, kun ap:n pitää itkeä noin pienestä.
Näytä tää tekstisi mieleterveystoimistossa. Saat sieltä nk. B-lausunnon ja 140e (tai enemmänkin) pieniin valkoisiin nappeihin...
Kuinkahan moni kantasuomalainen enään synnyttää tosiasiallisesti tuosta vuosittaisesta syntyvyys luvustamme? Rutkuta heille 140 € ja muista etuuksista, jotka eivät muutenkaan pahemmin osallistu työelämään ja loisivat "hyvinvointi yhteiskunnassamme".
Minusta asiaa pitäisi ajatella niin, että kun olet itse täysi-ikäiseksi tullessasi käyttänyt yhteiskunnan varoja keskimäärin 100 000 euron verran ja tämän jälkeenkin käytät edelleen tuettuja palveluja (ammattikoulut, ammattikorkeakoulut, yliopistot, uimahalli, kirjastot, teatterit urheilukentät, julkinen liikenne, maantiet, katuvalot, kunnallistekniikka, palo- ja pelastustoimi, puistot virkistysalueet, venesatamat jne), niin aika monta vuotta saat olla työelämässä, että nämä on kuitattu. Tämän lisäksi kaikki sairaalareissut, lääkärireissut, lääkekulut ovat näitä tuettuja palveluja eli mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän alat taas käyttää yhteiskunnan varoja. Ihminen on eläkkeellä nykyään vuosikymmeniä aiempien noin 10 vuoden sijaan. Oman eläkkeen ansaitseminen, kaikki hoitokulut ja samalla myös nämä yhteiskunnan virkistyspalvelut pitää maksaa ja sinä itse ne maksat, toisin sanoen verorahojasi käytetään juuri sinuun. Kun maksat jonkun toisen lapsen koulunkäyntiä ja elämää niin korvaat samalla sen, että itse olet aikanasi saanut nämä samat asiat ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:04"]Enpä ole hetkeen nähnyt näin onnetonta provoa. Huoh. [/quote] Provo tai ei, onhan se epareilua miten lapsettomat joutuvat maksamaan toisten lasten vaatteita. Jos ei ole itse varaa kustantaa aitiyspakkauksen tuotteita, miksi tehda lapsi?
[/quote]
Oletko koskaan kuullut semmoisesta asiasta kuin huoltosuhde? Tai väestön vanheneminen?
Säkin tarvitset aikanasi niitä uusia sukupolvia vaihtamaan kroonikkovaippaasi ja tahkoamaan yhteiskunnalle verorahoja ja sulle eläkettä.
Näin.
PS: lisätäänpä sun tuskaasi... sinä kustannat myös lapsille päivähoitoa (todelliset kustannukset yli tonnin kuussa per lapsi, mutta hoitomaksu alle 300 e), koulunkäynnin (noin 9 tonnia per lapsi per vuosi), terveydenhoidon tarvekin kasvaa...
Niihin verrattuna äitiysvaatepakkaus/rahakorvaus ovat mitätön summa.
[/quote]
No enpa kustanna kun en asu suomessa enaa.
[/quote]
No mitä sä sitten kitiset?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:02"]
VAADIN naisena saada saman rahan valtion kassasta 140 e kuten jokainen synnyyttäjä saa 140e/elävä vauva. Te paatte sen tupakkaan ja kaljaan ja kuka tietää mihn kaikkeen, missä viipyy minun rahat? En ole synnyttänyt, enkä muutenkaan todennäköisesti tule koskaan synnyttämään minusta riippumattomista tekijöistä, muta muut naiset vaan keräävät valtiolta kaiken jälleen kerran, rahat taskuihin, muut jää nuolemaan näppejään! Vai että minunko pitäisi kustantaa muille naisille kaikki? TAAS lapsettomia syrjitään, mitähän uutta ne kohta taas keksii, että saisivat ryöstää koko valtion, muiden kustannuksella?
[/quote]
Miksi et tasa-arvon nimissä vaadi miehenä samaa rahaa kuin synnyttäjät?
Oletko ajatellut, että työssäkäyviä lapsettomia naisia kuuluu syrjiä? Miehenä voisit päästä tavoitteeseesi paremmin.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:06"]
[/quote] No, ajatellaan sitten niin että lapsettomien veroista kustannetaan koulut ja terveyspalvelut ja tiet yms, ja lapsijutut otetaan lisääntyjien verorahoista =D
[/quote]
Epäreilua, että mun lapsen verorahoista kustannetaan näiden laiskojen velojen oleskelu vanhainkodilla sitten aikanaan! Toivottavasti säästätte jotain vanhuuden varalle ettei tämän ajan lapset joudu teitä elättämään.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:06"]
[/quote] No, ajatellaan sitten niin että lapsettomien veroista kustannetaan koulut ja terveyspalvelut ja tiet yms, ja lapsijutut otetaan lisääntyjien verorahoista =D
[/quote]
Niin ja koulullahan ei olekaan tekemistä lasten kanssa :D
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:09"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:06"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:04"]Enpä ole hetkeen nähnyt näin onnetonta provoa. Huoh. [/quote] Provo tai ei, onhan se epareilua miten lapsettomat joutuvat maksamaan toisten lasten vaatteita. Jos ei ole itse varaa kustantaa aitiyspakkauksen tuotteita, miksi tehda lapsi? [/quote] No, ajatellaan sitten niin että lapsettomien veroista kustannetaan koulut ja terveyspalvelut ja tiet yms, ja lapsijutut otetaan lisääntyjien verorahoista =D [/quote] Niin ja koulullahan ei olekaan tekemistä lasten kanssa :D
[/quote] Niin, mutta jokainen on itsekin käynyt koulua, joten siitä ei voi ruikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:04"]Enpä ole hetkeen nähnyt näin onnetonta provoa. Huoh.
[/quote]
Provo tai ei, onhan se epareilua miten lapsettomat joutuvat maksamaan toisten lasten vaatteita. Jos ei ole itse varaa kustantaa aitiyspakkauksen tuotteita, miksi tehda lapsi?
[/quote]Äitiysavustus varmistaa että äiti menee neuvolaan ajoissa. Sinulle tulisi paljon kalliimmaksi komplikaatioiden ja vammautuneiden lasten huolto verovaroilla.
Miksi kinuat sitä pientä rahasummaa kun saisit äitiyspakkauksesta kangasta rättejä tai ompelua varten, kuukautissiteitä, kortsuja ja liukkaria ja kaikkea muuta kätevää. Kyllä siinä on hyödyllistä tavaraa vaikka vauvaa ei olisi.