Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuuko muut käymään palelun takia paristi suihkussa päivässä?

Vierailija
29.11.2021 |

Sisälämpötila näyttää 21,1 astetta eli siis normaali sisälämpö. Kuuman keiton syönti ei auttanut, oli taas pakko mennä tulikuumaan suihkuun. Palelee koko ajan talvisin sisälläkin, vaikka villasukat yms. Onko tämä normaalia, vai olenko ainoa?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot lihakset käyttöön: kyykkyyn-ylös, burpee, punnerrus, kahvakuulan heiluttelu jne. Näillä minä tietotyöntekijä saan itseni lämpimäksi, jos alkaa tässä keittiön nurkassa etätöitä tehdessä viluttaa.

Villasukat on jaloissa ja tarvittaessa paksu villatakki päällä. Minulla on omakotitalo, enkä tosiaankaan tuhlaa turhaan vettä tai sähköä.

Ulkoilen ja harrastan ulkoliikuntaa vuoden ympäri ja pyrin saamaan kehooni ns. ruskeaa rasvaa altistamalla sitä kylmälle. Ruskea rasva auttaa paitsi paleluun, myös painonhallintaan.

Olen siis 50-vuotias nainen ja ääreisverenkierto on jo nyt huono, joten on tärkeää pitää lihas- ja kestävyyskunnosta huolta. Muutenhan tässä paleltuu mummona ihan kokonaan. 

Vierailija
22/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ylipainoa? harrastatko liikuntaa?

Normipaino tai hoikaksikin sanottu. Pakko myöntää, että talvella ei juuri huvita liikkua kuin pakolliset reissut, kaupassakäynnit yms., koska hirveä palelu ja myös vilustun tosi helposti. Kesällä sitäkin enemmän sitten pyöräilen, uin jne.

-ap

Liikkua voi sisälläkin. Tunnin tehojumppa tms. niin ei taatusti palele. Lisäksi pitää huolehtia, että syö riittävästi. Nälkä aiheuttaa vilua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Pienensin just pattereita kun paitulissa tuli istuessa kuuma. Täällä on varmaan 27-28 astetta plussaa.

Rivitalo kaukolämpö, päätyasunto. Omistusasunto, erinomainen ostos.

Vierailija
24/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu. Käyn suihkussa vain peseytymässä. Jos palelee, laitan vaatetta päälle tai jumppaan veret liikkeelle. Varpaiden paleluun ei mikään määrä liikuntaa auta. Se on ollut ongelmani lapsesta saakka. Ratkaisuksi olen hankkinut lampaanvillalla vuoratut nahkatossut. Lämpimämmät ja vähemmän liukkaat kuin villasukat. 

Vierailija
25/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, taitaa olla hoikkien ja erityisesti naisten ongelma. 1-2 kertaa päivässä 20 min suunnilleen, suihkusta poistuminen on aina yhtä shokeeraavaa. olen joskus jopa vienyt suihkun suuosan kellarin varastoon että en kävisi niin usein, ei auttanut kauaa vaan pakko se oli käydä hakemassa takaisin kun jäätyi sisälle. Kahdet fleecehousut päällekkäin, pipo, kaulahuivi kaksi pitkähihaista täytyy olla että tarkenee. Yleensä sisälämpö 21-22 astetta. Huono omatunto veden kuluttamisesta, mutta ei vaan voi mitään.

Vierailija
26/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ettet saa ruoasta tarpeeksi energiaa. Ruoan energia on elimistön polttoaine, joka tuottaa kehoon lämpöä. Jotain ituja mussuttamalla varmasti palelee.

Vierailija
27/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään lotrata vedellä lämmittelymielessä. Vaatteet on keksitty. Ainut mihin en vielä ole keksinyt ratkaisua on nenän palelu. Nytkin nokka jääkylmä, vaikka sisällä +23. 

Vierailija
28/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ei paleltanut kun oli aina aikaa käydä päivisin uimassa. Töiden jälkeen ei enää huvita pimeässä uiminen ja tottumista kylmyyteen ei pääse tapahtumaan.

Vierailija
29/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, taitaa olla hoikkien ja erityisesti naisten ongelma. 1-2 kertaa päivässä 20 min suunnilleen, suihkusta poistuminen on aina yhtä shokeeraavaa. olen joskus jopa vienyt suihkun suuosan kellarin varastoon että en kävisi niin usein, ei auttanut kauaa vaan pakko se oli käydä hakemassa takaisin kun jäätyi sisälle. Kahdet fleecehousut päällekkäin, pipo, kaulahuivi kaksi pitkähihaista täytyy olla että tarkenee. Yleensä sisälämpö 21-22 astetta. Huono omatunto veden kuluttamisesta, mutta ei vaan voi mitään.

Kipi-kapi lääkäriin. Tuo ei ole normaalia edes anorektikolle. Saati sitten normaalipainoiselle. 

Vierailija
30/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka. Normaalipainon ja alipainon rajamailla. Tällä hetkellä vaatetuksena collegehousut, t-paita, puuvillaneule ja villasukat. Ei palele ollenkaan. Liikun paljon ja syön säännöllisesti. Sinun kuvaamasi palelun määrä ei ole normaalia. Kannattaa mennä lääkäriin. 

Vierailija
31/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistuttaa kilpirauhasarvot ja Rauta-arvot, (pelkkä hemoglobiini ei riitä, vaan ferritiini ja seerumin rauta sekä transferriini) vajaatoimintaan ja raudanpuutteeseen liittyy palelu.

Vierailija
32/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tujaus konjakkia tms. lämmittää kummasti :)

Vierailija
33/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän lihasmassaa ja liian vähän ruokaa.

Vierailija
34/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Pienensin just pattereita kun paitulissa tuli istuessa kuuma. Täällä on varmaan 27-28 astetta plussaa.

Rivitalo kaukolämpö, päätyasunto. Omistusasunto, erinomainen ostos.

Pysyykö tuossa lämpötilassa virkeänä? Kysymys siis muillekin, joilla tuo lämpötila. Mua rupeaa väsyttämään/tulee nuutunut olo kyläpaikoissa, missä on noin lämmintä sisällä.

Usean asteen alempaan lämpötilaan tottuu ja siitä rupeaa pitämään & pidetään yleisesti terveellisempänä. Makuasioita nämä joskus.

Vierailija
35/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Raynaudin syndrooma, eli valkosormisuus. Sitä on sekä käsissä että jaloissa. 

Palelen koko ajan, jalassa on kahdet villasukat ja päällä muutenkin villaa.

Eihän tämä kivaa ole mutta eipä tällä hetkellä ole saatavissa lääkettäkään.

Syksyn kosteat kelit on ihan pahinta.

Vierailija
36/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä! Ihan sama käynkö aamulla lenkillä vai en, ennen lounastaukoa on ollut hirveän kylmä jo pari tuntia. Se menee jossain vaiheessa kyllä ohi, vaikkei kävisi suihkussa ja tulee sitten taas jossain vaiheessa uudestaan. Ja vapaapäivinä kyllä kaikki pienikin puuhastelu pitää lämpimänä, mutta työpäivinä on istuttava (tai seistävä) koneen ääressä.

Lämpimiä juomia kokoajan, villaa päälle ja peitto vielä niin ihan siedettävää on. Onneksi saa tehdä töitä kotoa, toimistolla voisi joku ihmetellä tätä peittoihin vuorautumista.

Vierailija
37/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On psk-puhetta että liikkuminen auttaa. Joo, se auttaa just sen ajan mitä on liikkeellä. Ei sitä voi koko ajan liikkua, välillä olisi tarvetta istuakin. Olen yksi pahimman luokan vilukissa enkä todellakaan lämpiä suihkussa. Siihen tarvitaan järeä ja pitkä saunominen, jotta pysyy sen jälkeen tunnin ehkä parhaimillaan kaksi tuntia olo lämpimänä.

Välillä nukkumaan mennessä kintut on niin kalikkana, että vasta kolmet villasukat auttavat ja joskus täytyy sisällä pitää hansikkaita.

Huonoon verenkiertoon ei oikein auta mitään, ei viina, sauna, terva eikä höyhenet. Tämän kanssa vaan kärvistellään.

N46

Vierailija
38/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatemateriaalit vaikuttaa suuresti. Villasta puhutaan paljon ja se on ihan syystä. Eli villaa ihan allimmiksi kerroksiksi ja päälle joko villaa tai muuta. Puuvilla ja tekokuidut samaan aikaan sekä hikoiluttaa, että ei lämmitä.

Vierailija
39/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kämpässä yhden huoneen lattialla 9,7 astetta eilen. Se oli jo aika viileää.

Vierailija
40/53 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkistuttaa kilpirauhasarvot ja Rauta-arvot, (pelkkä hemoglobiini ei riitä, vaan ferritiini ja seerumin rauta sekä transferriini) vajaatoimintaan ja raudanpuutteeseen liittyy palelu.

Jos nyt kumminkin ihan perusliikuntaa ulkonakin. Varmasti tulee viluinen jos nyhjöttää vaan sisällä.

Itse olen ulkoilma ihminen, mutta sattuneista syistä ollut joskus tupalintu, sohvaperuna niin menee tovi ennenkuin alkaa taas veri kiertämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän