Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintola palautti minulle rahaa, mitä teen ?

Vierailija
29.11.2021 |

Söimme perjantaina ravintolassa. Laskun saatuani huomautin siitä koska siinä oli veloitettu yksi ateria väärin. Lasku korjattiin ja maksoin sen. Nyt ko ravintola oli palauttanut alkuperäisen summan tililleni. Ensimmäinen veloitus peruttiin, se ei lähtenyt tililtä.
Mitä teen ? Soitanko sinne vai poistuuko summa tililtäni.
Ison ketjun ravintola kyseessä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla moraali antaisi periksi pitää tuota 80 euroa eli ottaisin yhteyttä

Vierailija
22/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimintasi riippuu täysin siitä, oletko rehellinen vai epärehellinen ihminen. Epärehellinen ei tee mitään, vaan pitää itsekkäästi rahat. Rehellinen ihminen ottaa yhteyttä ravintolan johtoon ja selvittää asian oikean laidan. Kumpaan ryhmään sinä itse arvelet kuuluvasi?

Ap on rehellinen tyttö ja ottaa yhteyttä asian tiimoilta. Aloitukseni tarkoitus oli lähinnä kysyä mitä teen..Siis onko systeemi niin että ottavat yhteyttä.

Mutta en halua elää tämä asia omallatunnollani. Ruoka ja palvelu oli erinomaista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä tapahtui ja kiitä ystävällisestä palvelusta ja laskun hyvityksestä heidän virheestään johtuen.

Ehkä lähettävät laskun tai sitten eivät. Valitse sanat huolella.

Vierailija
24/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimintasi riippuu täysin siitä, oletko rehellinen vai epärehellinen ihminen. Epärehellinen ei tee mitään, vaan pitää itsekkäästi rahat. Rehellinen ihminen ottaa yhteyttä ravintolan johtoon ja selvittää asian oikean laidan. Kumpaan ryhmään sinä itse arvelet kuuluvasi?

Varakkaan on kuitenkin monesti helpompi olla rehellinen tuollaisissa tilanteissa. Toisaalta köyhät eivät kyllä edes osta 80 euron aterioita...

Itsellä rehellisyys varmaan riippuisi siitä, onko kyseessä yksityisyrittäjä vai iso ketju. Jos joku S-ryhmä mokailee maksuni useaan kertaan enkä ole enää paikalla, voi olla että tilaisuus tekisi varkaan. Onko tuo varsinaisesti varkaus, sekin toisaalta tulkintakysymys. Jos taas on kyse yksittäisestä ihmisestä tai omasta virheestä palauttaisin ihan pienenkin summan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi