Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintola palautti minulle rahaa, mitä teen ?

Vierailija
29.11.2021 |

Söimme perjantaina ravintolassa. Laskun saatuani huomautin siitä koska siinä oli veloitettu yksi ateria väärin. Lasku korjattiin ja maksoin sen. Nyt ko ravintola oli palauttanut alkuperäisen summan tililleni. Ensimmäinen veloitus peruttiin, se ei lähtenyt tililtä.
Mitä teen ? Soitanko sinne vai poistuuko summa tililtäni.
Ison ketjun ravintola kyseessä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna asian olla. Itsepähän sähläävät.

Vierailija
2/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokset kuuluu maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että päättivät korvauksena mielipahasta tarjota sinulle ateriat.

Vierailija
4/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaako ravintola-alalla työntekijä mahdollisesta kassavajeesta?

Vierailija
5/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleissääntö: Jos joku myymälä on joskus veloittanut minulta väärin eli liikaa, en huomauta virheestä, joka sattuu toisin päin, eli minun hyväkseni.

Jos en ole kärsinyt vääryyttä k.o. myymälästä, palautan myös itse liikaa saadut rahat.

👌

Vierailija
6/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin joutuuko ystävällinen tarjoilija vastuuseen. Sitä en halua vaikka olikin selkeä hänen virhe.

Ap

Vierailija
7/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaisin asiasta, että menee oikein. Välillä on vaan inhimillisiä virheitä, on kohtuullista että paikka saa rahansa.

Vierailija
8/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos summa on tarpeeksi pieni niin voit aina vedota siihen ettet huomannut mitään erikoista tilin saldossa

Vierailija
9/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta rahat.

Vierailija
10/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta summasta on kyse?

Onko se asiakkaan tehtävä yhä uudelleen setviä toisten virheitä.

Sanoisin itse, jos ottaisivat yhteyttä, että hoidin jo asian kertaalleen ja ei ole aikaa näihin enempää käyttää.

Selvittäkää itse, lähettäkää lasku tai antakaa olla.

Vierailija
11/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa 80. Eli sen verran iso että asiaa mietin.

Kympistä en kyselisi edes täällä..

Ravintola 300 km päässä. Olin reissussa.

Ap

Vierailija
12/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summa 80. Eli sen verran iso että asiaa mietin.

Kympistä en kyselisi edes täällä..

Ravintola 300 km päässä. Olin reissussa.

Ap

Jos on noin iso summa alkavat varmaan itsekin kysellä perään kun selvittävät vajetta.

Vierailija
13/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pienyrittäjnänä, pienen putiikin omistajana olen todennut, että rehelliset ihmiset on nykyään harvassa. Kerran erään harjoittelijan aikana asiakkaat saivat koko ostoskorin loppusummasta suurehkon alennuksen, joka olisi oikeasti kuulunut antaa vain yhdestä tuotteesta. Asian huomasin vasta jälkikäteen, mutta yksikään asiakas ei tullut korjauttamaan asiaa. Siitä tuli useamman sadan euron tappiot mulle. Samoin myymälävarkauksia on ihan käsittämätön määrä, kun ottaa huomioon että mun myymälän asiakaskunta on pääsääntöisesti +50 v. naisia. 

Kerran meillä korttimaksupääte sekoili jotenkin niin, että asiakkaalle palautui ostosten rahat myöhemmin, eli hän sai ostokset ilmaiseksi. Eikä tämäkään tullut ikinä oikaisemaan asiaansa (kävi siis samalla tavoin kuin nyt ap:lle). 

Kun oma elanto on jokaisesta myydystä tuotteesta kiinni, niin onhan nuo isoja tappioita. Ehkä isomman firman kanssa ei sitten niin paljoa, mutta armoa toivoisin edes meille pienille yrittäjille teiltä asiakkailta. 

Vierailija
14/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🍕🍕🍕🍻🍻🍻

Vierailija
15/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintasi riippuu täysin siitä, oletko rehellinen vai epärehellinen ihminen. Epärehellinen ei tee mitään, vaan pitää itsekkäästi rahat. Rehellinen ihminen ottaa yhteyttä ravintolan johtoon ja selvittää asian oikean laidan. Kumpaan ryhmään sinä itse arvelet kuuluvasi?

Vierailija
16/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele vielä pari päivää, voihan olla että veloittavat sen vielä. Sen jälkeen omantunnonkysymys, lähdetkö selvittämään asiaa. Missään nimessä ei tietysti tarvitse mennä paikan päälle. 

Vierailija
17/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimintasi riippuu täysin siitä, oletko rehellinen vai epärehellinen ihminen. Epärehellinen ei tee mitään, vaan pitää itsekkäästi rahat. Rehellinen ihminen ottaa yhteyttä ravintolan johtoon ja selvittää asian oikean laidan. Kumpaan ryhmään sinä itse arvelet kuuluvasi?

Juuri näin. Tee niinkuin katsot parhaaksi, itse en moraaliani myy 80 Euron takia. 2 miljoonaa, niin voin alkaa epärehelliseksi. 

Vierailija
18/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko mennä uudelleen samaan ravintolaan syömään jos edellinenkin lasku on maksamatta?

Vierailija
19/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa on isompi mitä ajattelin. Kyllä itse ottaisin jo yhteyttä 80€ kohdalla.

Voisin kyllä antaa palautetta samalla että on toistuvasti tehty virhe. Ehkä saisi pienen hyvityksen.

Vierailija
20/24 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olettaisin, että hyvittivät virheensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi