Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painonpudotuksen hyviä puolia – hyvän mielen motivaatioketju

Vierailija
29.11.2021 |

Listataan asioita jotka ilahduttaa ja yllättääkin painon pudotessa. Minäpä aloita, paino on pudonnut viimeisen puolen vuoden aikana 15 kiloa ja olen vihdoin kaksinumeroisilla lukemilla. Yleisesti keveämmän olon ja selvästi paremman jaksamisen ja kunnon lisäksi:

- Lentokoneen istuin tuntuu huomattavasti aiempaa tilavammalta ja turvavyöhön jää ihan reilusti säätövaraa
- Kahviloiden rimpulatuolit ohuine metallijalkoineen tuntuvat edes hieman vähemmän pelottavilta
- Silmälasikehyksien sovittaminen optikolla on aiempaa helpompaa, ilmeisesti ohimotkin ovat kaventuneet laihtuessa ja päähän sopivia malleja löytyy huomattavasti enemmän
- Omasta vaatekaapista löytyy vaikka mitä aarteita, jotka sopivat yhtäkkiä päälle huomattavasti aiempaa paremmin (paljon on jo jäänyt isoksikin)
- Omat vanhat sormukset ja kaula- ja rannekorut mahtuu ja istuu entistä paremmin
- Kuorsaus on vähentynyt
- Vaatteita löytyy välillä jo ihan normikokoistenkin osastolta
- Makuupussi on sopivavan kokoinen enkä enää kaipaile laajennuskappaletta
- Neulominen on mukavampaa kun maha on istuessa vähemmän tiellä
- Neulemalleista löytyy sopiva koko ilman ohjeen muokkausta
- Joogavenytykset onnistuu huomattavasti aiempaa helpommin
- Miesystävän kylpyamme ei enää natise uhkaavasti sinne astuessa
- Lumikenkävalikoimasta löytyy malleja joiden painorajoihin mahdun, taidanpa siis ostaa talveksi!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto kohenee. Suoli voi paremmin.

Vierailija
2/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "näkyvämpi" kuin ennen, kadulla vastaantulijat hymyilee jne. En tiedä kyllä onko tämä varsinaisesti hyvä puoli, lähinnä ehkä ärsyttää entisen itseni ja muiden lihavien puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys.

74 kilosta 72,5 kiloon viikossa vain ruoka-aikoja noudattamalla ja napostelu lopettamalla. Tavoitteena on 69 kg.  Liialliset painonpudotukset ja suuri painon sahailu ovat pahasta, ja olen onnellinen, etten koskaan ole päästänyt itseäni tätä isommaksi.

Elimistöni toimii hienosti ja huomaan, että jos en liiku, ei ole niin nälkäkään ja jos taas liikun, syön liikunnan jälkeen enemmän. Ravintoaineet imeytyvät myös hyvin ja tasaisesti, sillä huomasin, että joinain päivinä voisi riittää syödä kolme kertaa ilman heikotusta ja nälkää, mutta silti voisin ehkä varmistaa neljällä?

Tällä hetkellä syön viidesti ja joskus huomaan, että voin mennä nukkumaan neljästi syöneenäkin. Pidän yöpaaston 10-12 tuntia, mieluummin jatkossa 12, jolloin viimeistään 3,5 tunnin välein ruokailu voisi sopia minulle.

Tarkkailkaa itsenne ja löytäkää toimivat menetelmät:)

Vierailija
4/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö, vartalon muodot. Kerään taas miesten katseita, ihanaa!

Vierailija
5/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästää vähemmän kuin ennen!

Vierailija
6/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen "näkyvämpi" kuin ennen, kadulla vastaantulijat hymyilee jne. En tiedä kyllä onko tämä varsinaisesti hyvä puoli, lähinnä ehkä ärsyttää entisen itseni ja muiden lihavien puolesta.

Kyllä minulle hymyillään, olin sitten 5 kg painavampi tai kevyempi, ei siinä ole ollut mitään muutoksia. Ja minä hymyilen yhtä lailla, siinäkään ei ole muutoksia olin sitten minkä painoinen vain. Olen myös ihan yhtä näkyvä tai näkymätön kuin ennenkin, eikä kukaan vastaantulija tiedä historiaani ollenkaan. Tuo oli siis ihan turhaa höpötystä.

Mutta se mikä oli mukavaa, on se, että vaatteet istuvat paremmin.

Vierailija
7/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso tyttö olit, jos edes miehet eivät katselleet sinua? Ystäväni on noin 120 kg, mutta pukeutuu hyvin ja hymyilee paljon, ja miehet tykkäävät hänen seurastaan paljon.

Vierailija
8/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on poissa. Olen energinen, mulla on kaunis kroppa ja se antaa kummasti boostia itsetunnolle. Tunnen itseni haluttavaksi ja erittäin naiselliseksi.

N42, - 50kg

Vierailija
9/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle hymyillään, olin sitten 5 kg painavampi tai kevyempi, ei siinä ole ollut mitään muutoksia. Ja minä hymyilen yhtä lailla, siinäkään ei ole muutoksia olin sitten minkä painoinen vain. Olen myös ihan yhtä näkyvä tai näkymätön kuin ennenkin, eikä kukaan vastaantulija tiedä historiaani ollenkaan. Tuo oli siis ihan turhaa höpötystä.

Mutta se mikä oli mukavaa, on se, että vaatteet istuvat paremmin.

5 kilon heittely ei ole sama kokemus kuin 20-30 kilon pudotus, joten tungepa kokemusasiantuntijuutesi vaikka perseeseesi.

Vierailija
10/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso tyttö olit, jos edes miehet eivät katselleet sinua? Ystäväni on noin 120 kg, mutta pukeutuu hyvin ja hymyilee paljon, ja miehet tykkäävät hänen seurastaan paljon.

Miehet pitivät seurastani 120 kiloisena, mutta nykyään saan katseita täysin vierailtakin miehiltä eri tavalla. Huonona puolena tosin jotkut niistä, jotka pitivät viehättävämpänä isompikokoisena eivät pidä enää uudesta ulkomuodostani. Comme si, comme ca.

Vierailija
11/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokerit ei heittele ja voi syödä paahtoleipää kahvin kanssa aamupalaksi. -12kg

Vierailija
12/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö oikeasti noista katseista? Minä pidän lihavuudessa siitä, että olen miehille näkymätön, ja saan olla rauhassa heiltä.

Vierailija
13/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat kohteliaampia, ennen eivät vaivautuneet edes peruskohteliaisuuteen

Naiset ovat ystävällisempiä eivätkä kohtele happamasti

Astma on täysin hävinnyt

Olin aiemminkin hyväkuntoinen, mutta kaikki tuntuu nykyään todella kevyeltä tehdä

Uskallan nykyään pitää asioita taskussa siinä missä ennen piti miettiä kaikkia ylimääräisiä pullotuksia

Vierailija
14/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö oikeasti noista katseista? Minä pidän lihavuudessa siitä, että olen miehille näkymätön, ja saan olla rauhassa heiltä.

Itselleni ihan sama miten miehet katsovat mutta ollessani näkymättömämpi he saattoivat jopa tahallaan kävellä päin siinä, missä he nykyään antavat tiellä tilaa parhaimmillaan jo kymmeniä metrejä ennen kuin kohtaamme. Myös naistensa kanssa kulkevat miehet tekevät tilaa ja siirtävät kumppaninsa sivummalle tiellä, jotta pääsen kävelemään vapaasti.

Vierailija
15/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuu thermopitkikset vanhojen farkkujen alle talvella. Vanha talvitakki ei kiristä 👍😊 ekologista ja lämmintä.

Vierailija
16/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat kohteliaampia, ennen eivät vaivautuneet edes peruskohteliaisuuteen

Naiset ovat ystävällisempiä eivätkä kohtele happamasti

Astma on täysin hävinnyt

Olin aiemminkin hyväkuntoinen, mutta kaikki tuntuu nykyään todella kevyeltä tehdä

Uskallan nykyään pitää asioita taskussa siinä missä ennen piti miettiä kaikkia ylimääräisiä pullotuksia

Astma ei liity lihavuuteen 🙄

Vierailija
17/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verensokerit ei heittele ja voi syödä paahtoleipää kahvin kanssa aamupalaksi. -12kg

Pielessä olleet verensokeriarvot toimivat itselläkin sysäyksenä tälle laihdutusurakalle, olen tietty ennenkin yrittänyt mutta nyt on motivaatiota riittänyt aivan toisella lailla kun on terveys konkreettisesti pelissä. Harmi vaan että se ei ole mennyt kunnolla tajuntaan ennen kuin on jo melkein liian myöhäistä... Itselläni arvot oli niin pielessä, että sain lääkkeet saman tien, mutta sain pienellä lääkityksellä ja melko vähähiilarisella ruokavaliolla pilvissä olleen pitkäaikaissokerin normaaleihin arvoihin reilun 3 kk aikana ja sillä tiellä ollaan edelleen! Laihdutettavaa riittää vielä, mutta jospa minäkin vielä voisin sen paahtoleivän siivun joskus nautiskella hyvällä mielellä :).

-Ap

Vierailija
18/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutaman kilon pudottaneena jättämällä sokeriherkut pois:

-housut eivät kiristä

-kasvojen iho on sileä

Vierailija
19/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtuu thermopitkikset vanhojen farkkujen alle talvella. Vanha talvitakki ei kiristä 👍😊 ekologista ja lämmintä.

Tämä! Loppukesällä ostetut ulkoiluhousut on jo oikeastaan liian isot, mutta nyt kun tuli kylmät ilmat niin ne toimivat hyvin kerrospukeutumisessa. Osa takeista on jäänyt jo ihan reilusti liian isoksi, osa on ihana väljiä ja uutena ja tosi naftina ostetut on jo sopivia. Tosi motivoivaa :)!

Ap

Vierailija
20/33 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ristimään jalkani tuolilla istuessa ja istun mielelläni näin pitkiäkin aikoja. Lihavampana reidet oli liian paksut ja jalka ei yksinkertaisesti vain pysynyt toisen päällä mitenkään päin.