Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ferratum Joustava, voi kakka!

Vierailija
25.02.2015 |

En taas oo tarpeeksi tarkkaan lukenut todellisia korkoprosentteja mutta voi pylly mää sanon. Koska tuo alkaa oikeasti lyhenemään?
Otin loppuvuodesta sen 2000e ja olen joulukuun lopulla maksanut takaisin 290e ja tammikuun lopulla 300e, nyt saldo näyttää yhä 2180e ja tän kuun lopun lasku lähemmäs sen 300.
Jos maksan minimilyhennystä tai muutaman kympin enemmän miten milloinkin pystyn niin lyheneekö tuo ikinä? Uusia nostoja ei ole enää tarkoitus tehdä.
Onks muut haksahtaneet?
On kyllä viimeinen Ferratum-laina mulla...

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:29"]Moi ap! Itse olin myös viime kesänä lainan tarpeessa ja valitettavasti otin sen juuri tuosta kyseisestä paikasta. Juurikin tuon kaksi tonnia. Ja ihan samalla tavallahan minullakin sitten kävi.. Lyhensin monta sataa kuukaudessa, mutta itse velkasumma vain kasvoi ja kasvoi.. Lopulta sain sitten lainaan PALJON pienemmällä korolla yli 2000 e tuota helkkarin joustoluottoa varten, ja maksoin niillä koko summan pois. Kannattaa maksaa se mahdollisimman pian, itselleni tuli jo lyhyessä ajassa tuosta tuhannen euron tappiot! Ihan sairasta.. Mutta itsepähän olin tyhmä ja menin ottamaan. Pitäisi nuo kyllä ihan oikeasti kieltää, sitten ei kukaan voisi edes noihin haksahtaa. Maksa äkkiä pois!
[/quote]

Joo tää on kyllä ihan pyllystä. Monesta muusta paikasta saisi halvemmalla. Koitan tosiaan saada jostain muualta halvemman lainan ja hoitaa tuon älyttömyyden pois :(

Vierailija
2/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin ulkomaanmatkaa, jonka sait omasta mielestäsi todella halvalla, mutta johon sinulla ei kuitenkaan senhetkiseen taloudelliseen tilanteeseesi nähden olisi ollut varaa. On se aika oleellista tässä ihan tämän ketjunkin kannalta, koska asiasta keskusteleminen voi tuoda vähän muillekin harkintakykyä. Sen "ihan ns. turhan, mutta kuitenkin siinä hetkessä todella tarpeellisen" todellisen hinnan hahmottaminen siinä lainahakemuksen klikkaushetkellä olisi ihan hyvä juttu. Miksi et siis kerro kohdetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:13"]

Kuukausikorko on mulla 8 %.[/quote]

Korko lasketaan vuosikorkona. Jos Ferratum ilmoittaa kuukausikoroksi 8, todellinen korko on 12*8 eli 96 % ja toimituskulut päälle.

Vierailija
4/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:56"]Hui, no onpa todellista riistoa, aika painajaismaista! Pankeista saa edullista kulutusluottoa, itsellä otettu just S-Pankista 3000e Joustoluotto, lyhennän 400 e/kk ja se kyllä näyttää lyhenevän ihan yks yhteen.
[/quote]

Korko?

[/quote]

S-Joustoluoton hinnoittelu

S-Joustoluoton korko on Euribor 3 kk + 7,5 %-yksikön marginaali (7,586 %, 10/2014). Korko tarkistetaan tammi-, huhti-, heinä- ja lokakuun viimeinen pankkipäivä.
Kuluttajasuojalain mukainen luoton todellinen vuosikorko laskettuna 2 000 euron keskimääräiselle luotolle on 11,746 % (10/2014). Todellisessa vuosikorossa on huomioitu koron lisäksi avauspalkkio 70 €, tilille siirtomaksu 1 € + 2 % luoton määrästä sekä luottotilinhoitomaksu 3,50 €/kk.

Vierailija
5/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap! Itse olin myös viime kesänä lainan tarpeessa ja valitettavasti otin sen juuri tuosta kyseisestä paikasta. Juurikin tuon kaksi tonnia. Ja ihan samalla tavallahan minullakin sitten kävi.. Lyhensin monta sataa kuukaudessa, mutta itse velkasumma vain kasvoi ja kasvoi.. Lopulta sain sitten lainaan PALJON pienemmällä korolla yli 2000 e tuota helkkarin joustoluottoa varten, ja maksoin niillä koko summan pois. Kannattaa maksaa se mahdollisimman pian, itselleni tuli jo lyhyessä ajassa tuosta tuhannen euron tappiot! Ihan sairasta.. Mutta itsepähän olin tyhmä ja menin ottamaan. Pitäisi nuo kyllä ihan oikeasti kieltää, sitten ei kukaan voisi edes noihin haksahtaa. Maksa äkkiä pois!

Vierailija
6/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen vuosikorko 219,39%

Eipä noilla maksuilla tule paljoa lyhenemään.

Vierailija
8/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:37"]Miten voi joku olla noin tyhmä???
[/quote]

:D
Ettei tajua vastausta kysymykseen vai että on ylipäätään luoton ottanut?
Mulla oli pienoinen pakkorako saada pari tonnia nopsaan ja olis kiva saada se nopsaan maksettua takaisinkin :D
Kiitos avustasi.
Ap
[/quote]Minusta tyhmyyttä on jo se, että tuollainen "pakkorako" pääsee syntymään.

Vierailija
9/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausikorko on mulla 8 %.

Vierailija
10/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:11"]Todellinen vuosikorko 219,39%

Eipä noilla maksuilla tule paljoa lyhenemään.
[/quote]samaa olin sanomassa

Vierailija
11/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:56"]Hui, no onpa todellista riistoa, aika painajaismaista! Pankeista saa edullista kulutusluottoa, itsellä otettu just S-Pankista 3000e Joustoluotto, lyhennän 400 e/kk ja se kyllä näyttää lyhenevän ihan yks yhteen.
[/quote]

Korko?

Vierailija
12/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, että millaisessa pakkoraossa tarvitaan 2000 euroa kymmenessä minuutissa netitse? Minkään oikean asian ei uskoisi vaativan välitöntä maksua pankin aukioloaikojen ulkopuolella. Auton hajoamiset, kaikenlaiset korvaussummat, suuret sairaanhoitokulut tai muut vastaavat luulisi hoituvan sen verran pitkällä maksuajalla, että ehtii pankkiinkin. Mikä oli siis se AP:n suuri menoerä?

Voiko tuon Ferratum-lainan maksaa kokonaan pois? Jos nyt kävisit siellä pankissa hakemassa edullisempaa lainaa?

Vierailija
13/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pankkiin hakemaan laina millä maksat tuon Ferratum-lainan pois! Nuo tuollaiset pikavippifirmat yms. pitäis lailla kieltää!

Vierailija
14/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koronkiskonta itse asiassa ole kielletty? Milläs mandaatilla nämä riistofirmat edelleen operoi, eikös niitä jo jossain kohtaa laitettu laskemaan korkoja?

Vierailija
15/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:16"]Mene pankkiin hakemaan laina millä maksat tuon Ferratum-lainan pois! Nuo tuollaiset pikavippifirmat yms. pitäis lailla kieltää!
[/quote]

En tiä saanko pankista lainaa, olen hoitovapaalla.
Se mikä mun meno oli on tuskin oleellista?
Ap

Vierailija
16/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:16"]Mene pankkiin hakemaan laina millä maksat tuon Ferratum-lainan pois! Nuo tuollaiset pikavippifirmat yms. pitäis lailla kieltää!
[/quote]

Ap
[/quote]se oli varmaan lapsen syöpälääkitys, niinhän ne on aina.....

Vierailija
17/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:16"]Mene pankkiin hakemaan laina millä maksat tuon Ferratum-lainan pois! Nuo tuollaiset pikavippifirmat yms. pitäis lailla kieltää!
[/quote]

Ap
[/quote]se oli varmaan lapsen syöpälääkitys, niinhän ne on aina.....
[/quote]

Ei se ollut, ihan ns. turhaan mutta kuitenkin siinä hetkessä todella tarpeelliseen menee. Asiaan jonka sain niin halvalla ettei oikeastaan korkojen maksu kauheasti harmita. Mut pitääpä koittaa tehdä mahdollisimman isot lyhennykset aina tuohon niin sais pois kontoltaan mahdollisimman pian.

Vierailija
18/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi joku olla noin tyhmä???

Vierailija
19/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:37"]Miten voi joku olla noin tyhmä???
[/quote]

:D
Ettei tajua vastausta kysymykseen vai että on ylipäätään luoton ottanut?
Mulla oli pienoinen pakkorako saada pari tonnia nopsaan ja olis kiva saada se nopsaan maksettua takaisinkin :D
Kiitos avustasi.
Ap

Vierailija
20/93 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt joku muukin? :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi