Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit ja veritulpat

Vierailija
25.02.2015 |

Taas tästä samasta. Olen aika varma että veritulppaan sairastua useampi kuin 30-40 epillereitä syövää naista 100 000:sta. Se olisi noin 3-4 10 000 naisesta. Tunnen henkilökohtaisesti 4 joilla on ollut veritulppa, joista kolmella e-pillerit ainoana riskitekijänä. Enkä todellakaan tunne 10 000 naista. Mites te muut? Ei en syö pillereitä itse, johtuu kylläkin niiden aiheuttamista itkukohtauksista, ehkä vähän pelosta.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:08"]Epillerit laukaisee usein masennuksen :/
[/quote]

Tuli muuten huomattua. Masensi ja ketutti... Kaikki.

Vierailija
22/138 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kokemuksia uudesta merkistä Zoely? Mulle e-pillereistä monesta merkistä tullut kummia oireita, väsymystä, sydämen tykyttelyjä. Mutta tästä uudesta merkistä jonka aloitin 2 viikkoa sitten ei mitään oireita. Normaalin energinen olo ja jaksaa juosta yms. Voiko tästä tulla silti veritulppa yhtä helposti kuin muista merkeistä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut e-pillerit n. 5 vuotta. Ei ole ollut mitään oireita, paitsi finnit väheni, kuukautiset on niukemmat eikä ole kuukautiskipuja. Tykkäisin kyllä käyttää jotakin muuta, mutta en tiedä mikä olisi yhtä hyvä vaihtoehto. Seksiä kuitenkin on vähintään viikottain. Voisi  kai kondomia opetella käyttämään mutta se ei tunnu kovin luotettavalta ehkäisyltä...

Vierailija
24/138 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:58"]Onko teillä kokemuksia uudesta merkistä Zoely? Mulle e-pillereistä monesta merkistä tullut kummia oireita, väsymystä, sydämen tykyttelyjä. Mutta tästä uudesta merkistä jonka aloitin 2 viikkoa sitten ei mitään oireita. Normaalin energinen olo ja jaksaa juosta yms. Voiko tästä tulla silti veritulppa yhtä helposti kuin muista merkeistä??
[/quote]

Kyllä mulle tuli rintakipuja ihan niinkuin muiatakin :(

Vierailija
25/138 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 16:09"]

Minulla on ollut e-pillerit n. 5 vuotta. Ei ole ollut mitään oireita, paitsi finnit väheni, kuukautiset on niukemmat eikä ole kuukautiskipuja. Tykkäisin kyllä käyttää jotakin muuta, mutta en tiedä mikä olisi yhtä hyvä vaihtoehto. Seksiä kuitenkin on vähintään viikottain. Voisi  kai kondomia opetella käyttämään mutta se ei tunnu kovin luotettavalta ehkäisyltä...

[/quote]

Oikein käytettynä erittäin luotettava. Pelkillä kortongeilla on menty jo yli kymmenen vuotta ilman vahinkoja. Pillereistä luovuin sen jälkeen, kun lähisukulainen oli saanut niistä veritulpan. Samalla pääsin eroon vuosia jatkuneesta alakulosta ja raivokohtauksista. Muutama kilokin lähti ihan itsekseen.

Vierailija
26/138 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 15:58"]

Onko teillä kokemuksia uudesta merkistä Zoely? Mulle e-pillereistä monesta merkistä tullut kummia oireita, väsymystä, sydämen tykyttelyjä. Mutta tästä uudesta merkistä jonka aloitin 2 viikkoa sitten ei mitään oireita. Normaalin energinen olo ja jaksaa juosta yms. Voiko tästä tulla silti veritulppa yhtä helposti kuin muista merkeistä??

[/quote]

Oon syönyt Zoelyä kohta vuoden ja ei mulla oo pahaa sanottavaa tästä pilleristä. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Minulla oli ennen erittäin epäsäännöllinen ja usein tosi lyhyt kierto. Nyt kierto tasaantunut, Kuukautiset lyhentyneet viikosta neljään päivään ja ovat myös niukemmat kuin ennen, pms ja kivut kadonneet melkein kokonaan. Tulppariski on kai vähän pienempi, koska pillerit vähän matalahormonisemmat, mutta se on olemassa, niin kuin kaikissa hormoniehkäisyissä.

Vierailija
27/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:51"]

No onko vaihtoehtoja? Täällä on lähes joka päivä uusi keskustelu, missä joku kertoo "ihan vaan vähän panneensa paljaalla" ja pelkää olevansa raskaana, eli kondomin käyttö tuntuu olevan ihan liian vaikeaa keskivertoihmiselle. Kuparikierukka on tietysti kanssa, mutta se runsastuttaa kuukautisia ja täällä on viikoittain niitäkin keskusteluja, miten kauhean vaikeat ne kuukautiset nyt onkaan, eli kuukautissuojien käyttökin näyttäisi olevan liian vaikeaa.

Mielestäni muutama veritulppa vuodessa on pienempi paha, kuin idioottien vahinkopennut. Pahimmat idiootit kun eivät edes aborttiin suostu.

[/quote]

Olen minäkin sitä mieltä, että jos kondomien käyttö on liian haastavaa, niin muu ehkäisy käyttöön. 

Vierailija
28/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:35"]Kumi valuu, menee rikki, miehellä lerpahtaa kun kumia pitäisi käyttää ihan alusta asti ja sitten se jo taas falskaa jne. Normaalilla käytöllä sadasta naisesta tulee 18 vuoden aikana raskaaksi... [/quote]:D Kuule, hyvä jos sadasta naisesta tulee vuoden aikana se 18 raskaaksi ilman kumia! Aika kovat on kertoimet sulla ;) Kannattas ruveta lekureiden suosittelemaan kondomin käyttöä mielummin ku hedelmällisyyshoitoja. Ps. Kondomi on ollut ehkäisynä meillä jo 17 vuotta ja yhtään vahinkoa ei ole käynyt. Tässä ajassa on myös saatu suunnitellusti kaksi lasta (ekasta ja tokasta kierrosta tärpännyt). Sama ehkäisy on käytössä myös monella muulla tuntemallani pariskunnalla :)

[/quote]

Kyllä se vaan noin menee arkielämässä, kun kaksi tavallista ihmistä säheltää. Miten niitä vahinkoraskauksia muuten olisi niin paljon.

Kokonaan ilman ehkäisyä olleista pareista liki 90%:lla on raskaus alkanut reilun vuoden kuluttua. Tähän vielä keskenmenot päälle.

[/quote]

Vahinkoraskauksista suurin osa tapahtuu niin, että ehkäisyä ei käytetä.. Suurin osa aborteista tehdään naisille, jotka ovat saaneet lapsen ja sen jälkeen eivät käytä ehkäisyä, kun ovat tottuneet esim. e-pillereihin, mutta eivät voi käyttää niitä imetyksen takia. 

[/quote]

Juuri näin, ja abortintekijöistä varmasti suuri osa valehtelee käyttäneensä ehkäisyä. Kondomin "luiskahduksista" osa on varmaan niitä, jotka jäävät ejakulaation jälkeen makoilemaan sisäkkäin, kun eivät ymmärrä, että penis pitää ottaa ulos kun se on vielä kovana.

Vierailija
29/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:12"]Veritulppa on toki ikävä, mutta usein kai ei kuitenkaan hengenvaarallinen? Munkin kaverilla oli keuhkoveritulppa 25-vuotiaana, hoidettiin liuotushoidolla ja hänelläkin on nyt elinikäinen kielto e-pillereihin. Tosi monella tuo on ollut, mutta en ole kuullut, että kukaan olisi siihen kuollut? Vai? Muutenhan tuo riski otettaisiin vakavammin myös raskauden aikana (raskauden aikana on vielä suurempi riski saada veritulppa, kuin pillereitä käyttäessä). [/quote] Oletko nyt varma että raskauden aikana riski on suurempi? Aikalailla samoissa lukemissa se on kuin epillereitä syödessä. Ja niinkuin ketjussa epäillään taitaa olla epillerissä korkeampi kuin ilmoitettum Raskaana ollaan vain 9kk kerrallaan kaiken lisäksi. Joten on todennäköisempää saada se tulppa epillereistä. Ja kyllä veritulppa on nimenomaan hengenvaarallinen. Aivoveritulppa voi halvaannuttaa tai vammauttaa jos ei tapa.

[/quote]

Väärin. Sekä aivo- että keuhkoveritulppiin kuolee hyvinkin usein. Ja kuten joku muu jo kerkisi sanoa, aivoveritulppa vammauttaa. Jostain syystä nuoret naiset saavat usein vielä niitä kaikkein pahimman laatuisia veritulppia kuten basillaaritromboosia (joka tukkii kallonpohjavaltimon ja pysäyttää siten ison osan aivoverenkierrosta) ja sinustromboosia (joka tukkii ison aivoista poispäin verta tuovan laskimon. Kun tämä "viemäri" menee tukkoon, suoni pullistuu kunnes ratkeaa. Siinä on lopputuloksena sekä tukos että verenvuoto).

Olen viimeisen kymmenen vuoden aikana hoitanut lukuisia (ainakin 20 kpl) nuoria naisia jotka ovat käyttäneet e-pillereitä ja saaneet aivoverenkiertohäiriön. Onneksi osalla kyseessä on ollut ohimenevä tila, mutta on niitäkin jotka ovat saaneet pahoja aivoinfarkteja. En koske pitkällä tikullakaan e-pillereihin enkä muihinkaan hormoonivalmisteisiin.

Vierailija
30/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini opettelee uudestaan kävelemään aivoveritulpan jäljiltä, johtui e-pillereistä. Pitääkin käydä taas katsomassa. Kovasti odottaa kotiinpääsyä kun on kaksi lasta.

Vierailija
31/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:12"]Kaverini opettelee uudestaan kävelemään aivoveritulpan jäljiltä, johtui e-pillereistä. Pitääkin käydä taas katsomassa. Kovasti odottaa kotiinpääsyä kun on kaksi lasta.
[/quote]

Hyi saateli. Ei pillereitä ehkäisyksi kiitos!

Vierailija
33/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
35/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 10:48"]...ja kuparikierukan saadakseen saa suunnilleen itkeä vastaanotolla.
[/quote]

Minä sain ihan helposti! Kannattaa sitkeästi vain yrittää! Paaaljon kivempi sen kanssa, ei itkua, ei ohentunutta ja vetistä pimppalimaa eikä painonousua:) myös ihmisille ympärilläni olen kuulemma kiltimpi.
[/quote]

Meillä sai kuparikierukan ilmatteeks synnytyksen jälkitarkastuksessa. Ei sopinut mulle yhtään!!! Menkat kesti kaksi viikkoa! Otatutin sen pois reilu vuoden käytön jälkeen. Mies kävi laitattamaasa piuhat poikki. Näppärin vaihtoehto, jos lapsiluku täynnä

Vierailija
37/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 10:48"]...ja kuparikierukan saadakseen saa suunnilleen itkeä vastaanotolla.
[/quote]

Minä sain ihan helposti! Kannattaa sitkeästi vain yrittää! Paaaljon kivempi sen kanssa, ei itkua, ei ohentunutta ja vetistä pimppalimaa eikä painonousua:) myös ihmisille ympärilläni olen kuulemma kiltimpi.
[/quote]

Meillä sai kuparikierukan ilmatteeks synnytyksen jälkitarkastuksessa. Ei sopinut mulle yhtään!!! Menkat kesti kaksi viikkoa! Otatutin sen pois reilu vuoden käytön jälkeen. Mies kävi laitattamaasa piuhat poikki. Näppärin vaihtoehto, jos lapsiluku täynnä
[/quote]

Mulla oli ekat puoli vuotta jatkuvaa vuotoa. Sitten tasottui.

Vierailija
38/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pelotella!

Vierailija
39/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkeyhtiöt puhaltaa tässä kohtaa aika pahasti olen samaa mieltä. Mutta oletko jotenkin yllättynyt asiasta, ollut mulla ainakin tiedosaa jo vuosikaudet?!

Vierailija
40/138 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään sairastunutta, enkä itse ole sairastunut veritulppaan. Olen syönyt jo yli 20 vuotta pillereitä ja tuntemani naiset samoin. Mulla on myös migreeni, minkä sanotaan kasvattavan riskiä, mutta eipä nuo lääkärit ole kieltäneet pillereitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi