Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiyspakkaus aivan turha!

Vierailija
25.02.2015 |

Aamulehdessä oli hyvä kommentti siitä ettei äitiyspakkausta tarvittaisi koska kiprpputorit täynnä vähän käytettyjä vauvan vaatteita. Olen tismalleen samaa mieltä! Ihan naurettavaa että niitä jaetaan joillekin rikkaille. Tuskin edes kehtaavat käyttää. Me hukutaan kohta kaikkeen krääsään ja vaatteisiin!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytyn aloitus pitkin aikoihin.  Kirpputorit korvaisivat äitiyspakkauksen! Ja erittäin lyhytnäköistä ajattelua.

Jonkun ne on ostettava vaatteet kirpputorillekin. Kun ostovoima heikkenee, miten kauan kirpputoreille tulee käyttökelpoista tavaraa. Jos lama jatkuu vielä muutaman vuoden, tavaran laatu heikkenee entisestään ja jo nyt esim. leikki-ikäisten vaatteet ovat heikkokuntoisia.

Vierailija
22/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se rahallinen summa on sitten, jos ei ota pakkausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole kyllä tykännyt ja olen ottanut jokaiselle kolmelle lapselleni. Joitakin kertyy sitten liikaa kuten kynsisaksia ja vesimittareita. Eikä kortsujakaan tule käytettyä. Mutta ei se haittaa. Vaatteet on ihania ja kyllä mieluusti käytän. Ei käy hetkeäkään mielessä, etten kehtais. En ole niin pinnallinen. Itsetuntoni ei murene siitä, että asun hyvinvointivaltiossa ja saan vauvalleni siltä vaatteita. Kaikki me ollaan saatu, jopa sinä ap. Kysy äidiltäsi oliko siitä iloa perheellenne aikoinaan?

Vierailija
24/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ota pakkausta, jos ei aio sen sisältöä käyttää? He ottavat tietenkin rahan ja ostavat mitä itse haluavat.

Ihmeellinen käsitys, että pakkauksia jotenkin "jaetaan" mystisesti ja väkisin kaikille raskaana oleville, pitäähän se erikseen tilata.

Vierailija
25/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 10:53"]Mikä se rahallinen summa on sitten, jos ei ota pakkausta?
[/quote]
140€, pakkauksen arvo sisältöineen on noin kaksin- tai jopa kolminkertainen. Kelan sivuiltahan nuo tiedot löytyvät.

Vierailija
26/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni äpakkaus on hyvä. Ihan perusvaatteita vaikkei ehkä värimaailma ihan kohtaakaan omaa suosikkia. Siinä on kuitenkin paljon vaatetta.

Belgiassa jokainen synnyttänyt saa valtiolta reilu 1000e, se on vähän tätä äitiysavustusta vastaava ja senkin saa ihan jokainen rikas tai köyhä. Jokainen maa tarvii lapsia ja syntyvyyttä halutaan tukea

Vierailija
27/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 11:14"]

Ei kai kukaan ota pakkausta, jos ei aio sen sisältöä käyttää? He ottavat tietenkin rahan ja ostavat mitä itse haluavat.

Ihmeellinen käsitys, että pakkauksia jotenkin "jaetaan" mystisesti ja väkisin kaikille raskaana oleville, pitäähän se erikseen tilata.

[/quote]

Se mystinen käsitys on näillä veloilla, joiden mielestä kaikki lapsiin laitettu raha on turhaa. Kaikki äidit tietenkin tietää mistä on kyse. Äidit ei täällä edes tästä asiasta purnaa.

Vierailija
28/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kauhalla vaatia, jos on vain pikkulusikalla annettu.

Vierailija
29/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään äitiyspakkauksen ajatuksesta. Tosi ihanaa ja osaan arvostaa kaikkea pientäkin elämässä. Jos ei äitiyspakkausta arvosta tai ei niistä vaatteista tykkää, ei ole pakko semmoista ottaa. Ja vaikka sitten kun äitiyspakkauksen saan, varmasti tule sitten käymään kirpputoreillakin ostelemassa vaatetta koska niitä tarvii paljon enemmän kun vain ne pari vaatetta mitä sen äitiyspakkauksen mukana tulee

Vierailija
30/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:30"]

Aamulehdessä oli hyvä kommentti siitä ettei äitiyspakkausta tarvittaisi koska kiprpputorit täynnä vähän käytettyjä vauvan vaatteita. Olen tismalleen samaa mieltä! Ihan naurettavaa että niitä jaetaan joillekin rikkaille. Tuskin edes kehtaavat käyttää. Me hukutaan kohta kaikkeen krääsään ja vaatteisiin!

[/quote]

Ai. Kirppikseltäkö sitten pitäisi ostaa vauvalle vaatteet? Kyllä tuo pakkaus tulee ihan oikeeseen tarpeeseen. Lapsiperheissä on muutenkin niin paljon rahanmenoa, että hyvä, kun jotain saadaan helpommalla. Pienten lasten perheet joutuu maksamaan asumisestakin ihan tuhottoman paljon. Yksi huone enemmän kotiin maksaa 100 000 e. Vuokrallakin ollessa maksaa satasia enemmän lapsista. Asumisen kalleus tekee sen, että useimmat on enemmän ja enemmän vähävaraisempia, samoten lisääntyvä työttömyys. Äitiyspakkaus on nyt enemmän tarpeellinen, kuin vuosiin.

Vierailija
31/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä se rahallinen summa on sitten, jos ei ota pakkausta?"

Minusta rahan ottaminen on moraalitonta, kyllä sen verran pitäisi löytyä ihmisestä ylpeyttä, ettei rahakaan kelpaa, jos ei kelpaa äitiyspakkauksen sisältö. Ja mihin ihmeeseen rahaa tarvittaisiin lisää, jos nurkat  pullistelevat jo entisestään. Äitiyspakkaus on näköjään sama, kuin häälahjat, perinteiset lahjat eivät kelpaa (antajalla huono maku) mutta raha kyllä kelpaa.

Minusta äitiyspakkauksen antaminen rahana voisi tulla kysymykseen, jos perhe on saanut aikaisemmin äitiyspakkauksen tai saanut tarvikkeita muilta, mutta perusteluiksi ei riitäisi, että ne vaatteet rumia tai tuotteet eivät kelpaa.

Vierailija
32/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vohan ne rahat käyttää vaunujenostoon tai 140e. saa paljon enemmän vaatteita kirppikseltä, kuin mitä siinä pakkauksessa on. Testattu on.

Vierailija
33/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 11:39"]Vohan ne rahat käyttää vaunujenostoon tai 140e. saa paljon enemmän vaatteita kirppikseltä, kuin mitä siinä pakkauksessa on. Testattu on.
[/quote]

No hyvä sulle. Mä otan mielummin pakkauksen.

Vierailija
34/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi jotain kirppisvaatteita.

Vierailija
35/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 11:47"]Hyi jotain kirppisvaatteita.
[/quote]No voi hienohelmaa, sieltä saa kuules ihan hyviä ja vähänkäytettyjä vaatteita ja pesukone on keksitty. Mutta jos rahaa on laittaa uusiin, niin siitä vaan, mutta en näe mitään järkeä ostaa kaikkea uutena, kun ei niitä montaa kertaa kerkeä käyttämään, kun jäävät pieneksi.

Vierailija
36/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 11:47"]Hyi jotain kirppisvaatteita. [/quote]No voi hienohelmaa, sieltä saa kuules ihan hyviä ja vähänkäytettyjä vaatteita ja pesukone on keksitty. Mutta jos rahaa on laittaa uusiin, niin siitä vaan, mutta en näe mitään järkeä ostaa kaikkea uutena, kun ei niitä montaa kertaa kerkeä käyttämään, kun jäävät pieneksi.

[/quote] Se on sun ongelmas, ei mun!

Vierailija
37/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 11:47"]Hyi jotain kirppisvaatteita. [/quote]No voi hienohelmaa, sieltä saa kuules ihan hyviä ja vähänkäytettyjä vaatteita ja pesukone on keksitty. Mutta jos rahaa on laittaa uusiin, niin siitä vaan, mutta en näe mitään järkeä ostaa kaikkea uutena, kun ei niitä montaa kertaa kerkeä käyttämään, kun jäävät pieneksi.

[/quote] Se on sun ongelmas, ei mun!
[/quote]Ei mulla ole mitään ongelmaa ton asian suhteen, mutta sulla taitaa olla paljonkin.

Vierailija
38/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että varakkaat on niitä ketkä kaikkein mieluiten käyttävät kierrätettyjä ja äitiyspakkaus vaatteita. Sitten on nousukkaat jolle vauvan vaate ja jokainen lelu on statussymbooli ja esim. serkuilta saadut käytetyt vaatteet on noloa köyhäilyä. Ja köyhät, jotka ihailevat tuota keskiluokkaista ideologiaa uudesta tavarasta ja ylihintaisista lastentavaroista ja kokee häpeää äitisypakkauksiksta ja kirppari/sukulaisvaatteista.
Siinä siis kolme stereotypiaa, köyhistä löytyy varmasti myös todella paljon kiittollisia, kuten jokaisesta ryhmästä.

Vierailija
39/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:40"]Luulen, että varakkaat on niitä ketkä kaikkein mieluiten käyttävät kierrätettyjä ja äitiyspakkaus vaatteita. Sitten on nousukkaat jolle vauvan vaate ja jokainen lelu on statussymbooli ja esim. serkuilta saadut käytetyt vaatteet on noloa köyhäilyä. Ja köyhät, jotka ihailevat tuota keskiluokkaista ideologiaa uudesta tavarasta ja ylihintaisista lastentavaroista ja kokee häpeää äitisypakkauksiksta ja kirppari/sukulaisvaatteista.
Siinä siis kolme stereotypiaa, köyhistä löytyy varmasti myös todella paljon kiittollisia, kuten jokaisesta ryhmästä.
[/quote]
Haha, mun mies tuo taloon 100 000 euroa vuodessa ja mehän ei mihinkään ällörutkyihin kosketa. Että se siitä varakasteoriasta! En minä pue mitään kamalaa päälleni kiitollisuuden velasta niin miksi tekisin niin lapselleni?? Voi sitä häpeää kun katselee lapsuuskuvia ja vaatteet on jonkun odiootin kunnioitus päähänpinttymän vuoksi jotain kamalia kolttuja.

Vierailija
40/48 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija 25.02.2015 klo 13:40
Luulen, että varakkaat on niitä ketkä kaikkein mieluiten käyttävät kierrätettyjä ja äitiyspakkaus vaatteita. Sitten on nousukkaat jolle vauvan vaate ja jokainen lelu on statussymbooli ja esim. serkuilta saadut käytetyt vaatteet on noloa köyhäilyä. Ja köyhät, jotka ihailevat tuota keskiluokkaista ideologiaa uudesta tavarasta ja ylihintaisista lastentavaroista ja kokee häpeää äitisypakkauksiksta ja kirppari/sukulaisvaatteista. Siinä siis kolme stereotypiaa, köyhistä löytyy varmasti myös todella paljon kiittollisia, kuten jokaisesta ryhmästä.

Haha, mun mies tuo taloon 100 000 euroa vuodessa ja mehän ei mihinkään ällörutkyihin kosketa. Että se siitä varakasteoriasta! En minä pue mitään kamalaa päälleni kiitollisuuden velasta niin miksi tekisin niin lapselleni?? Voi sitä häpeää kun katselee lapsuuskuvia ja vaatteet on jonkun odiootin kunnioitus päähänpinttymän vuoksi jotain kamalia kolttuja."

Tässähän se tulikin, kun mies tuo taloon rahaa 100.000 euroa vuodessa, sinun oma egosi vaatii ostamaan vauvasi vaatteet kaupasta ja kalliisti, koska haluat elää miehesi kautta.

Jos sinä toisit taloon 1 milj. euroa rahaa vuodessa, niin rahan merkitys elämässä vähenesi ja silloin on samantekevää, mistä vaate on peräisin, kun muut arvot tulevat etusijalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä