Äitiyspakkaus aivan turha!
Aamulehdessä oli hyvä kommentti siitä ettei äitiyspakkausta tarvittaisi koska kiprpputorit täynnä vähän käytettyjä vauvan vaatteita. Olen tismalleen samaa mieltä! Ihan naurettavaa että niitä jaetaan joillekin rikkaille. Tuskin edes kehtaavat käyttää. Me hukutaan kohta kaikkeen krääsään ja vaatteisiin!
Kommentit (48)
Eikö teille siellä Venäjällä ole kerrottu, että ei ole olemassa mitään pakkoa ottaa sitä äitiysavustuspakkausta? Ei ole, vaan sen sijasta saa rahaa, jolla todella nykyään saa kirppareilta tavaraa paljon enemmän.
Äitiyspakkauksen saa myös rahana. Mutta lapsettomana et tainnut sitä tietää.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 11:47"]Hyi jotain kirppisvaatteita. [/quote]No voi hienohelmaa, sieltä saa kuules ihan hyviä ja vähänkäytettyjä vaatteita ja pesukone on keksitty. Mutta jos rahaa on laittaa uusiin, niin siitä vaan, mutta en näe mitään järkeä ostaa kaikkea uutena, kun ei niitä montaa kertaa kerkeä käyttämään, kun jäävät pieneksi. [/quote] Se on sun ongelmas, ei mun! [/quote]Ei mulla ole mitään ongelmaa ton asian suhteen, mutta sulla taitaa olla paljonkin.
[/quote] Mikäs ongelma mulla olis, on rahaa kyllä ostaa vaatteet uutena. Enkä mene edes myymään pieneksi jääneitä kirpparille vaan lahjoitan ne pois. Ja kun vielä käännän peistä haavassasi, niin kerron että lapset saa joka viikko uusia vaatteita. Ja neljä lasta.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 11:47"]Hyi jotain kirppisvaatteita. [/quote]No voi hienohelmaa, sieltä saa kuules ihan hyviä ja vähänkäytettyjä vaatteita ja pesukone on keksitty. Mutta jos rahaa on laittaa uusiin, niin siitä vaan, mutta en näe mitään järkeä ostaa kaikkea uutena, kun ei niitä montaa kertaa kerkeä käyttämään, kun jäävät pieneksi. [/quote] Se on sun ongelmas, ei mun! [/quote]Ei mulla ole mitään ongelmaa ton asian suhteen, mutta sulla taitaa olla paljonkin.
[/quote] Mikäs ongelma mulla olis, on rahaa kyllä ostaa vaatteet uutena. Enkä mene edes myymään pieneksi jääneitä kirpparille vaan lahjoitan ne pois. Ja kun vielä käännän peistä haavassasi, niin kerron että lapset saa joka viikko uusia vaatteita. Ja neljä lasta.
[/quote]Kyllä munkin lapsilla on yleensäkkin vaatteet päällä ja kun ostan halvemmalla jää rahaa käydä lasten kanssa huvittelemassa ja voidaan viettää yhteistä laatuaikaa, käytkös sinä omies kanssa? Vai meneekö rahat kalliisiin merkkivaatteisiin?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 10:53"]
Mikä se rahallinen summa on sitten, jos ei ota pakkausta?
[/quote]
Katso KELA:n sivuilta. Osaatko???
Äitiyspakkauksen ongelma on siinä, että pienillä vauvoilla vaatteet eivät ehdi juurikaan kulumaan. Lahjoitustavaraa vastaanottavissa myymälöissä ja hyväntekeväisyysjärjestöissä äitiyspakkausvaatteet muodostuvat helposti ongelmajätteeksi. Juuri kukaan ei niitä huoli edes ilmaiseksi. Järjetöntä rahan- ja luonnonvarojen haaskausta. Ensimmäiselle lapselleni en ottanut pakkausta, vaan ostin 140 eurolla kaiken käytettynä, mitä tarvitsimme. Jopa vaunut kierrätyskeskuksesta. Vanhojen äitiyspakkausten tarvikkeita löytyi helposti käytettynä edullisesti tai jopa ilmaiseksi. Tarjontaa on paljon, mutta kysyntää vähän.
Minun kokemukseni pitkän linjan kirppistelijänä ja kolmen lapsen äitinä on, että äitiyspakkauksen kaman ongelmana nimenomaan on laatu.
Esimerkiksi bodyjen painonapit irtoavat heti ensimmäisillä käyttökerroilla. Nyt viimeksi totesin tämän kuukausi sitten, kun otin käyttöön vuoden 2017 pakkauksen.
Eli minun mielestäni vaatetta saisi olla vähemmän mutta laadukkaampaa, niin kierrärysmahdollisuudetkin olisivat paremmat.
Sinänsä äitiyspakkaus on hieno keksintö ja esimerkiksi sen makuupussit aivan klassikoita.
"Vohan ne rahat käyttää vaunujenostoon tai 140e. saa paljon enemmän vaatteita kirppikseltä, kuin mitä siinä pakkauksessa on. Testattu on."
Se raha on kuiten kylmää ja tunteetonta ja tuskin se koskaan voi yhdistää perhettä, edes hetkeksi, samalla tavalla kuin äitiyspakkaus.
Yleensä äitiyspakkaus on vanhempien odotettu juttu. Vaikka sitä on etukäteen selattu netistä, mutta se on aina yhtä yllätyksellinen, joka avataan ilolla ja riemulla ja yhdistää perheen, se tunneside jaetaan kaikkien perheenjäsenten kesken. Vauvan vaatteita ihastellaan ja näin uusi perheenjäsen on yhä lähempänä perhettä ja hetki on täynnä suurta rakkautta, läheisyyttä ja onnen hetkiä, eikä sen arvoa voi edes mitata rahassa.