Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia raskauden keskeytyksesta imukaavinnalla

Vierailija
25.02.2015 |

Sain tanaan tietaa etta olen kahdeksannella viikolla raskaana. Kaiken huipuksi odotan kaksosia. 

Vaikka olenkin hyvin vakaassa parisuhteessa ollut jo 3.5 vuotta, ei ole meidan aika tulla vanhemmiksi ja tama tieto sai minut jarkyttymaan, en nimittain osannut odottaa tata yhtaan ja menin itseasiassa kierukan laittoon jossa kyseinen raskaus kavi ilmi. Olen syonyt pillereita viimeiset 7 vuotta ja kun soin viimeista liuskaani, tapahtui tama.. 

Olen jotenkin hirveassa shokissa. Se tieto etta niita on viela kaksi jotenkin satuttaa viela enemman, mutta tiedan etta keskeytys on ainoa oikea vaihtoehto silla olemme molemmat hyvin kriittisessa vaiheessa urallamme ja asumme toisella puolen maapalloa molempien perheista ilman kunnon tukea. 

Haluaisin kuulla kokemuksia imukaavinnasta (aika varattu ensiviikolle) ja lahinna siita oliko se kivulias ja tapahtuiko se kunnon nukutuksessa, kevyessa sedaatiossa vai paikallispuudutuksella (taalla on kolme vaihtoehtoa..) ja miten monta paivaa meni toipuessa. Ja muutenkin jos kellaan on rohkaisevia sanoja, ne otetaan lammolla vastaan, en ole viela oikeen shokiltani sisaistanyt koko asiaa ja olen jarkyttynyt etta tama edes tapahtui. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:05"]

Sain myös tänään ajan imukaavintaan ensi viikolle. Ainakin suomessa tapahtuu "humautuksella", eli nukut n. 10min operaation ajan. n. 2-3h päästä pääsee kotiin ja illalla otan vaan jotain buranaa tai panadolia jos tarvii. Oon kerran ennenkin ollut, ei ollut mitään kipuja jälkikäteen.

[/quote]

Miten voit ensimmaisen keskeytyksen jalkeen? Vaikka rationaalisena ihmisena tiedan taman olevan paras ratkaisu tilanteeseen, on oloni todella surullinen etta joudun ko. toimenpiteen tekemaan ja pelkaan etta kannan sita mukanani pitkan aikaa. VOi toki olla etta hormoonit pahentaa tata tilannetta ja olenkin viimeisen kuukauden ollut erittain itkuherkka, joka ei normaalisti ole minun tapaistani ollenkaan ja kunhan ne taas tasoittuvat, pystyn kasittelemaan tilanteen paljon paremmin..

Sen verran paatin etta haluan juurikin tuon humautuksen joka vaikuttaa samalta kuin kevyt sedaatio taalla, jotta en muistaisi itse tilannetta mitenkaan..

Vierailija
2/10 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppii

Vierailija
4/10 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee aborttia, lapsi kulta. Saat voimia hoitaa nuo lapset. Sinua on siunattu suurella lahjalla.

Vierailija
5/10 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan vastaa tähän!?

Vierailija
6/10 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksiköhän.

Vierailija
7/10 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain varmaan on kertoa ap:lle kokemuksia?

Vierailija
8/10 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös tänään ajan imukaavintaan ensi viikolle. Ainakin suomessa tapahtuu "humautuksella", eli nukut n. 10min operaation ajan. n. 2-3h päästä pääsee kotiin ja illalla otan vaan jotain buranaa tai panadolia jos tarvii. Oon kerran ennenkin ollut, ei ollut mitään kipuja jälkikäteen.

Vierailija
9/10 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/10 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on murha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme