Appelsiinin siemeniä kukkaruukkuun piilottiko kukaan alle kouluikäisenä?
Laitoitteko salaa äidiltä pikkuisena appelsiinin siemeniä kukkaruukun multaan jonkun äidin viherkukkasen kanssa samaan ruukkuun, ja jäitte sitten odottelemaan appelsiinipuun kasvun alkua, ja tietenkin niitä tulevia appelsiineja, joita ei koskaan tullut, ei tainnut tulla mitään ko. puun alkuakaan? Naapurin leikkikaverini tekivät samoin, ja kerran taisi naapurin likalla joltesekin onnistua silleen, että ainakin jotain kasvoi, mut eihän niitä appelsiineja ikinä kasvanut siihen:D
Kommentit (7)
Mulla on lähteny appelsiini ja sitruuna molemmat kasvamaan siemenestä :D appelsiinin alun lahjotin sukulaiselle, sitruunan pidin ite ja yhä vaan kasvaa, siirsin taimen omaan ruukkuun ja nyt se on jo yli puolimetrinen puska :D
3 jatkaa, sitruunoit ei kyllä vielä oo näkynyt mut se taitaa vaatia vähän enemmän.. ja ihan aikuisena iski kokeilunhalu tähän :D
Mulla onnistui ihan aikuisena. Meillä kasvoi sellainen monta vuotta jo melko pitkänä, mutta äskettäin lomalle lähtiessä unohdin kastella, ja se kuoli. Raato on vielä ruukussa, toiveikkaasti kastelin, mutta ei se siitä enää virkoa. Itkettää ihan. Pitää yrittää uudestaan.
Kaverini kasvattaa avokadoa! Hedelmää ei kyllä vielä näy mutta pitkä, lehtiä tekevä vehka sillä jo kasvaa:-) Itse muistan lapsena laittaneeni omenan ja vesimelonin siemeniä ruukkuun :)
En appelsiinin siementä, mutta mandariinin/klementiinin/satsuman/minkä lie siemeniä laitoin (ihan kaupasta ostettujen) parikymppisenä kolme multaan.
Yhdestä ei tullut mitään, kaksi lähti versomaan.. Toinen kuoli ihan alkuvaiheessa, sitä kolmatta sitten kasvatin pari vuotta, , se oli sellainen ~20cm pieni puun alku kunnes alkoi nuupahtamaan, vaihdoin mullan ja tein kaiken mahdollisen pelastaakseni sen, mutta kuolihan se sitten kuitenkin :( Sen jälkeen päätin, etten enää yritä kasvattaa mitään "eksoottista", sen verran ketutti se hukkaan mennyt parin vuoden rakkaudella kasvatus, vaikka alunperin olikin ihan huumorilla kokeilu
Me laitettiin yhdessä äidin kanssa, kun halusin kokeilla. Oli kyllä pieni pettymys kun mitään ei kasvanut. Oli se silti hauskaa, toivoakin oli kun äiti ei sanonut mitään :)