Mikä viimeksi syömäsi ruoka oli "hullun hyvää"?
Mä söin just RIBBSEJÄ, melkein kilon (CM Kupittaan lihamestarin marinadi, se punainen) ja ne oli niin hyviä, että tein ristinmerkin... Revin hampaillani ihan kaiken, mitä luista lähti!!! Ruokajuomana oli cokis. Olin taivaissa.
Kommentit (100)
Meillä menee tosi paljon lihaa ja jotta vähän saataisiin ruokavaliota kevennettyä olen kokeillut erilaisia kasvisruokia.
Yritin tehdä samantyyppisiä kukkakaaleja kuin Fafa's ravintoloissa myydään, eli pilkoin, pyörittelin kevyesti tahini/harissa/maustetahnassa ja paahdoin uunissa.
Tuli aivan järkyttävän hyviä, noita olisi voinut syödä ämpärillisen kerralla 😊 Ehdottomasti jatkoon.
Italialaisia lihapullia tomaattikastikkeessa (paljon tuoretta basilikaa + parmesania) ja spagettia. Oli hyvää!
Tästä lähtien en muunlaisia lihapullia teekään.
Pierre Gagnairen ravintolassa ruokalaji jossa oli ankanmaksaa merilevää käärittynä jossain liemessä.
A+ Täyteläinen Luonnonjogurtti, mansikoita ja sokeria, sopivasti kypsää banaania. Niin hyvää, kun sitä tekee mieli!
Flank Steak (Snellman), en omista grilliä joten paistoin pannulla voissa. Flank Steak on suurisyistä lihasta ja yleensä vahvanmakuista, tmä erä oli niin mietoa että lisäsin suolaj ja mustapippurin lisäksi valkosipulia ja oreganoa.
Se mitä tein tänään. Lihapullia kermakastikkeella ja perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilinen risotto alla Vercellesi. Söin ensimmäistä kertaa ja oli herkkua
Mitä siinä on, muuta kuin riisiä?
En millään opi tykkäämään risotosta. Tylsän makuinen.
"Revin hampaillani ihan kaiken, mitä luista lähti"
Söit siis raakaa, nimittäin kunnon kypsistä ripseistä lähtee luut kevyesti vetämällä. Taitaa olla jotain hansin koulukuntaa, ne aina jättää lihan raa'aksi.
Tein omalla salaisella reseptillä erästä kanaruokaa, joka on niin hyvää, että melkein itkettää kun mietin sitä.
Siskon tekemä kaalilaatikko. NAM.
Veikkaan, että tänään tulee hullun hyvää ruokaa, sillä ruokana on kalapyöryköitä kalasta joka on kalastettu meidän mökkijärvestä. Hmm 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chicellato con carmolina de brujillos. Oli makiaa.
Se se vasta hyvää onkin! Kokeile ensi kerralla "Pantalones de lana de abuela".Voit tarjota ihan paistinperunoiden kanssa.Itse ruukaan tarhjota "Papas Arrugadas " in kanssa.
Ropas viejas on tyypillinen suomalainen ruoka.
Sushi. tonnikala päällystettä on yksi lempparini, mutta kasvista tai kalaa, levää, nam! Ja wasabia niin vahvaa, että itku purskahtaa hetkeksi. Inkiväärit ja soijakastikkeet makuun sekaan.
Aloin nyt kyllä keittään kukkakaalista muusia, kun se täällä mainittiin...
Mä paistoin sipulia ison kasan oikein sellaiseksi makeaksi ja hieman rapeaksi ja söin ruisleivän päällä.
Vierailija kirjoitti:
"Revin hampaillani ihan kaiken, mitä luista lähti"
Söit siis raakaa, nimittäin kunnon kypsistä ripseistä lähtee luut kevyesti vetämällä. Taitaa olla jotain hansin koulukuntaa, ne aina jättää lihan raa'aksi.
Se oli poikkeuksellisen hyvä erä, jota ei tarvinnut ylikypsentää. Söin heti kun vain uskalsin, eli kun ei veri maistu, vaikka tiedän ettei Suomessa ole todettu sitä loistautia jonka vuoksi muslimit lakkasivat syömästä possua.
Suosittelen taas ruskeita herkkusieniä valkoisten asemesta, maku on ihana. (Ne pienikokoiset, paksujalkaiset tiiviit sienet, ei mikään levinnyt portobello). Ja pitää paistaa voissa, ei kasvirasvassa!
Paistoin voissa sipulia, ruskeita herkkusieniä ja punaista suippopaprikaa.
Keitin lähes kypsäksi "Uncle" Ben's -jasmiiniriisiä ja korvasin keitinveden kypsentämisen lopussa Mutti Pelati -tomaatilla.
Lisäsin pannulle, jossa sipuli-sieni-paprika, valkosipulia sekä tomaattisen riisin, ja jatkoin paistamista. (Pieni määrä kesäkurpitsaa olisi varmasti sopinut mukaan.)
Maustoin mustapippurilla ja chili-hiutaleilla.
Lisäsin lauatsella paljon voita sekä Juhla Cheddaria raasteena.
Juomana kylmä cokis!
Kotona Nghty burgerin Kimchi majoneesi, ravintolassa Seinäjoen Johnny's Heistissa mikä vaan pizza! <3
Nepalilaisen ravintolan lammasruoka, tykkään niistä kastikkeista niin paljon, ne on niin hyvin maustettuja.
Se se vasta hyvää onkin! Kokeile ensi kerralla "Pantalones de lana de abuela".Voit tarjota ihan paistinperunoiden kanssa.Itse ruukaan tarhjota "Papas Arrugadas " in kanssa.