Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä viimeksi syömäsi ruoka oli "hullun hyvää"?

Vierailija
28.11.2021 |

Mä söin just RIBBSEJÄ, melkein kilon (CM Kupittaan lihamestarin marinadi, se punainen) ja ne oli niin hyviä, että tein ristinmerkin... Revin hampaillani ihan kaiken, mitä luista lähti!!! Ruokajuomana oli cokis. Olin taivaissa.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurostahan ne hullut tykkää

Vierailija
2/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen risotto alla Vercellesi. Söin ensimmäistä kertaa ja oli herkkua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se punainen marinadi, ja joku pippurinen hunaja muistaakseni (jota ostin vain, koska sillä punaisella marinadilla oli loppu). Tykkäsin enemmän siitä punaisella marinadilla maustetusta.

Etiketissä lukee, että esikypsennä, mutta nyt oli niin mehevät ribbsit että laitoin suoraan uuniin, 200 astetta.

Vierailija
4/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä on, muuta kuin riisiä?

Vierailija
5/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi, syön nyt riisiä.

Vierailija
6/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en uskalla ostaa possunlihaa, koska pelkään saavani karjua. Tai että on kuivaa. Mutta näistä ribbsteistä - joita mun on pakko vielä hiukan kehua :) - näki, ettei eläin ole nälkiintynyt. Ja marinadissa voimakas väri, pidän siitä! 

Ai että se rasvainen, rapea kalvo ja mehevä sisus...

Vierailija
7/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty pizza on kyllä on hyvää.

Vierailija
8/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oli se eilinen perunamuusi-kalapaistos, josta tein aloituksenkin tänne palstalle. Söin kaksi isoa annosta, mikä ei tosiaankaan ole tapaistani.

Vierailija
9/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en uskalla ostaa possunlihaa, koska pelkään saavani karjua. Tai että on kuivaa. Mutta näistä ribbsteistä - joita mun on pakko vielä hiukan kehua :) - näki, ettei eläin ole nälkiintynyt. Ja marinadissa voimakas väri, pidän siitä! 

Miten tuotantoeläin voisi edes olla nälkiintynyt? Mitä merkitystä sian sukupuolella?

Vierailija
10/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteiset jauhelihapitat oli meillä pöydässä pari päivää sitten... taas! Resepti on muutama vuosi sitten julkaistusta Samasta padasta -kirjasta, jonka ostin miehelle isänpäivälahjaksi hänen ekana isänpäivänään. Tuossa ruoassa nyt vaan on maut kohdallaan!

Vierailija
11/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty pizza on kyllä on hyvää.

Pizzaa mun pitikin tehdä tänään, huomista varten, mutta tulin kotiin niin nälkäisenä ja nyt on vatsa täynnä ribbsejä, joten pizzan teko ehkä ensi viikolla… Pizza-pohja on paras, kun sen paistaa vasta 1-2 päivän päästä. Kerran oli jääkaapissa 2 päivää vanha pizza-pohja, se oli jo lässähtänyt alumiinivuuassa ja mietin, pitäisikö vain heittää pois. Mitä vielä, se oli parhaimmillaan! Sillä tavalla pizzan teko on vaivatonta, että pohjan voi valmistaa etukäteen eikä ole niin tarkkaa, milloin sen paistaa. Varmaan useampikin päivä menisi jääkaapissa. 

Vierailija
12/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka. Pyörii ku hullun mulkku mielettömän perseessä.

Vierailija
13/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten Roomassa syömäni risotto alla crema di scampi. Melkein itku tulee, kun mietinkään sitä annosta.

Vierailija
14/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuotantoeläin voisi edes olla nälkiintynyt? Mitä merkitystä sian sukupuolella?

Ehkä se ei ollut nälkiintynyt, koska ne ei voi olla nälkiintyneitä. ;)

Minä kuitenkin uskon, että ne joskus voi olla, ellei aina vapaa pääsy rehuun... Siltä liha joskus vaikuttaa. Enkä puhu vain lypsylehmistä, joita ei ole varsinaisesti edes tarkoitettu lihantuotantoon.

En tiedä mistä kaikesta johtuu, että esim. broileritkin voi olla eri tuottajilla niin erilaisia. Kai se on osittain sitä, että saavat koko ikänsä samantyyppistä rehua, joka voi olla eri tuottajilla hyvinkin erilaista. Vai?

Karjussa on kai aina jonkin verran sellainen sikamainen ”aromi”, emakossa ei ole. Sama juttu pässin ja uuhen (?) kanssa, pässissä on se tyypillinen ”aromi” jota toisessa sukupuolessa ei ole.

Kannattaa huomioida, kun ostaa kinkun! Jos mahdollista tietää. Vaikka pitkä paistoaika ehkä saa ne karjunkin armomit varmaan katoamaan riittävän hyvin. Silti ottaisin mieluummin emakkoa.

Vierailija
15/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulia, ndujaa (tai chorizomassakin käy), gourmetpekonia kun ei ollut panzettaa, borlottipapuja, punaviiniä, nokare voita ja grana padano juustoa. Piemontelainen perinneruoka

Vierailija
16/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon tekemät hampurilaiset ja suklaakakku viikonloppuna.

Vierailija
17/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisi, syön nyt riisiä.

Miks mulle tulee tästä mieleen Martti Servo. Oliko se Riesen vai mikä... Sellainen kuiva puffi?

Vierailija
18/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janssoninkiusaus onnistui edelliskerralla täydellisesti. Olisin voinut hyvin syödä sitä kuukauden putkeen. Viimeksi ei tullut ihan yhtä hyvää. Ostin eri anjoviksia, eikä niissä ollut yhtä paljon makua kuin aiemmin käyttämissäni.

Vierailija
19/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tekemä naudanlihapata. Mun yksi lemppareista!

Vierailija
20/100 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulia, ndujaa (tai chorizomassakin käy), gourmetpekonia kun ei ollut panzettaa, borlottipapuja, punaviiniä, nokare voita ja grana padano juustoa. Piemontelainen perinneruoka

Noniin, kunnon kulinaristi! :D Tunnistan ehkä puolet noista, mutta kuulostaa vakuuttavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä