Kaveri, jota olen tukenut vaikeassa tilanteessaan yllätti ilkeydellään
Naispuoliselle kaverille tuli avoero viime kesän alussa. Siitä lähtien olen yrittänyt häntä tukea henkisesti koska hän on ollut aivan rikki. Oon käynyt kylässä ynnä muuta ja yhdessä ollaan kierretty myös kapakoita, laitettu ruokaa jne.
Pyysin häntä mukaan karaokeen ja olin jo tutun seurueen kanssa odottamassa, kun hän tuli. Käytös oli jotenkin kummallista, katse kertoi, että kaikki ei ole nyt ok.
Olin odottanut yhteistä karaokeiltaamme, lähinnä häntä piristääkseni. Olimme sopineet yhdestä yhdessä laulettavasta biisistä. Vasta tuon kappaleen alkaessa hän sanoi ettei osaa biisiä. No lauloin yksin.
Hän valitsi seuraavan biisin ja yht'äkkiä hän veti minut mukaan laulamaan. Laulaessamme hän huusi mikkiin kuinka "toi Sirpa vetää niin nuotin vierestä, että hänen on vaikea laulaa."
En olisi ikinä uskonut ystävältä tällaista.
Sitten siinä tapahtui muutakin, sama nainen meni erästä seurueemme jäsentä haukkumaan ja muuta.
Lisäksi hän meni laulamaan tämän jälkeen yksinään kesken laulun otti reppunsa ja paineli ovesta ulos.
Mitä mieltä te olette, onko kyseessä katkeruus, kateus, epävarmuus vai mitä?
Kommentit (55)
Jos et ole tehnyt mitään väärää ansaitaksesi ystävän käytöksen, antaisin olla. Pallo on hänellä, ja jos hän haluaa pitää yhteyttä, hän ottaa ensimmäisen askeleen.
Kuulostaa yhdeltä kaveriltani. Se kantaa kaunaa mulle vanhasta asiasta ja vaikka ollaan sovittu niin välillä kännissä ilkeilee/töksäyttelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se oli vetäny?
No ainakin viinaa, mutta en tiedä, vetääkö jotain muutakin. Viinaa mennyt viime aikoina niin, että oksat pois.
Hän on sitä ihmistyyppiä, josta ei heti huomaa, että on kännissä ja tältä kylältä ei kertakaikkiaan sitä jätkää löydy, joka sen pystyisi penkin alle juomaan.
Tällä kertaa sen näki, katseesta, jolla se tullessaan katsoi mua.
Se oli erilainen, kuin yleensä. Pälyilevä, katseli alta kulmien....
No niin, eli kännisekoiluja. Kun kerran kaverisi alkoholinkäytöstä olet perillä ollut noinkin hyvin, niin ei kai kauheasti kummastuta, että joskus tulee sekin päivä, kun juo liikaa vääränlaisessa mielentilassa ja sitten tulee tehtyä tyhmyyksiä?
Vierailija kirjoitti:
"Katse kertoi, että kaikki ei ole nyt ok..." eli jotain oli mennyt pieleen jo ennen baari-iltaanne. Kerroitko oman osuutesi tarinassa todenmukaisesti? Jäikö jotain kertomatta, vai tuliko muunneltua? Ihan tällaisenaan ei stemmaa.
Vastaan tuohon kysymykseen Anssi Kelan kappaleen sanoin,
"Kun näin viimeisen kerran Ilveksen
sen katse kertoi tuulen voimistuneen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaan huono päivä.
Pitääkö naisten tehdä joka asiasta draamaa.
Jos miehet ei tuomoista jälkeenpäin edes miettis. Vaan jatkaisivat elämää märehtimättä turhiaAi että miehet eivät piittaa julkisesta nolaamisesta? Joopa joo. Aika monelta mieheltä on lähtenyt henki, kun väärä tyyppi on kokenut itsensä nöyryytetyksi.
No onpa hirveää nolaamista, kun sanotaan että laulaa nuotin vierestä. Joku voisi unohtaa koko toteamuksen saman tien tai ei kiinnittäisi edes huomiota siihen.
Huutamalla sen mikkiin?????
Kysehän ei ollut siitä, miten joku laulaa tai ei, kyse on siitä, miten saa toista loukattua ja toisen hyvän mielen pahoitettua.
Sinä sidot liikaa toisen elämää. Ei karaokeen mennä pakosti laulamaan jotain yhdessä sovittua laulua. Elä sinä omaa elämääsi. Älä uhriudu. Kun kavereina mennään baariin niin ei siinä ole mitään sovittua, jokainen tekee niin kuin itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei olisi jaksanut tulla ja on kokenut "huolehtimisen" jo aikaisemminkin painostavana? Sitten kun ei osaa sanoa että ei halua tulla, huono päivä, jne ärsytys kasvoi. Ja kun ei arvosta tuota tekemistäsi niin paljon kun toivot, niin kiehuu helposti yli..
Oletko varma että ystäväsi kaipaa noin paljon kaikenlaista härpäkettä elämäänsä sinulta ja sinua, vai olisiko hänellä nyt oman tilan tarve?
Mitä tarkoitat sanalla "härpäke" tässä tilanteessa?
Itse ymmärrän tuolla sanalla jotain materiaan liittyvää.
Narsisti, joka sinulle jostain kateellinen. Saattaa halveksia empaattisuuttasi, koska ei itse pysty vastavuoroisuuteen. En katselisi tuollaista käytöstä vaan jättäisin yhteydenpidon.
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö kaverisi etukäteen tuon seurueesi paikallaolon kaikkine henkilöineen?
Mulle tuli mieleen, että se luuli teidän olevan kahdestaan tai sitten porukassa oli joku hänelle vastenmielinen tyyppi - vaikka se, jota haukkui - ja hänen käsityksensä mukaan sun ois pitäny se tietää.
Tuon rouvan, jota haukkui, niin tuskin tuntee.... rouva sanoi, että olet löytänyt kauniit nahkaleggarit ja kysyi, että mistä ne on, niin tämä älykkö totesi, ei siellä tollaiselle läskille ole riittävän isoja kokoja.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti, joka sinulle jostain kateellinen. Saattaa halveksia empaattisuuttasi, koska ei itse pysty vastavuoroisuuteen. En katselisi tuollaista käytöstä vaan jättäisin yhteydenpidon.
Totta on, että hän on kaikille kateellinen, ei pelkästään minulle. Yhteydenpidon jätän, kotiini en sitä enää päästä ryyppäämään. Kuolkoot kateuteensa ja katkeruuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mt ongelma?
Älä sotke mt-ongelmaisia siihen, että joku on vittumainen. Mt-ongelmat on sairauksia niinkuin syöpä tai sydäntauti.
Mt ongelmat voivat saada aikaan myös poikkeavaa käytöstä. Mt lääkitys yhdistettynä alkoholiin on huono yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta on, että hän on kaikille kateellinen, ei pelkästään minulle. Yhteydenpidon jätän, kotiini en sitä enää päästä ryyppäämään. Kuolkoot kateuteensa ja katkeruuteensa.
Järkevä päätös. Narsisteja tulee sääliä vajavaisuutensa vuoksi, mutta ei oman hyvinvoinnin kustannuksella. Heille on asetettava tiukat rajat ja pidettävä niistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mt ongelma?
Älä sotke mt-ongelmaisia siihen, että joku on vittumainen. Mt-ongelmat on sairauksia niinkuin syöpä tai sydäntauti.
Mt ongelmat voivat saada aikaan myös poikkeavaa käytöstä. Mt lääkitys yhdistettynä alkoholiin on huono yhdistelmä.
Tällainen epävakaa mt-hullu kännipäissään karaokessa ois huutanu ja paiskonu mikkiä ja tapellu dj:n kanssa tms mutta kuittailu kaverin laulutaudoista ja nolaaminen on vain veemäisen tyypin tekosia joka purkaa omaa pahaa oloaan muihin. Laittaisin kaverisuhteen suosiolla telakalle jos ei viihdy nahoissaan.
Täytyykö karaokessa nykyisin ottaa kaikki ylimääräiset mikit mukaan, kun menee laulamaan, ettei joku hullu tule ottamaan toista mikkiä ja haukkumaan kesken laulun?
Vierailija kirjoitti:
Jotain on selvästi tapahtunut, jos hänen käytöksensä poikkesi ihan täysin hänen tavanomaisesta käytöksestään. Ehkä seurueessa oli yksi tai useampi tyyppi, jonka läsnäolo tuli hänelle yllärinä eikä häntä miellyttänyt? Ja kaverisi oli vihainen sinulle, kun et ollut tuon tyypin tulosta kertonut etukäteen. Tai sitten olit sanonut/tehnyt jotain loukkaavaa, mitä et itse ollut edes sen kummemmin noteerannut? Joskus ihmiset loukkantuvat yllättävistä jutuista, jos sattuu osumaan arkaan paikkaan. Tai sitten hän oli karaokebaariin tullessaan törmännyt johonkin (yhteiseen tuttavaanne?) ja kohtaamisessa oli sattunut jotain keljua.
Nämä tapaukset ovat sellaisia, että vähän kaikki loukkaa, esim. kun toiset olivat iloisia, niin sekin loukkaa.
Naisten välinen ystävyys on upeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö kaverisi etukäteen tuon seurueesi paikallaolon kaikkine henkilöineen?
Mulle tuli mieleen, että se luuli teidän olevan kahdestaan tai sitten porukassa oli joku hänelle vastenmielinen tyyppi - vaikka se, jota haukkui - ja hänen käsityksensä mukaan sun ois pitäny se tietää.Tuon rouvan, jota haukkui, niin tuskin tuntee.... rouva sanoi, että olet löytänyt kauniit nahkaleggarit ja kysyi, että mistä ne on, niin tämä älykkö totesi, ei siellä tollaiselle läskille ole riittävän isoja kokoja.
No niin, tuokin kertoo kyllä kaiken. En ollut itse nuorempana mikään vakain ihminen ja ryyppäsin rajusti myös, mutta ikinä ei tarvinnut kyllä mitään noin kusipäistä kenellekään sanoa
Hullua jos alkaa hyssytellä, niin se se hermostuu ja alkaa huutamaan vaan enemmän, milloin mistäkin syystä.
Karaoke ei ole mikään osaamisen asia, vaan ihan oma viihteen muotonsa, joka on tarkoitettu kaikille.
Jotain on selvästi tapahtunut, jos hänen käytöksensä poikkesi ihan täysin hänen tavanomaisesta käytöksestään. Ehkä seurueessa oli yksi tai useampi tyyppi, jonka läsnäolo tuli hänelle yllärinä eikä häntä miellyttänyt? Ja kaverisi oli vihainen sinulle, kun et ollut tuon tyypin tulosta kertonut etukäteen. Tai sitten olit sanonut/tehnyt jotain loukkaavaa, mitä et itse ollut edes sen kummemmin noteerannut? Joskus ihmiset loukkantuvat yllättävistä jutuista, jos sattuu osumaan arkaan paikkaan. Tai sitten hän oli karaokebaariin tullessaan törmännyt johonkin (yhteiseen tuttavaanne?) ja kohtaamisessa oli sattunut jotain keljua.