Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden on vaikea löytää samanhenkisiä ihmisiä?

Vierailija
28.11.2021 |

Olen jo nelikymppinen ja ihan perussosiaalinen ihminen. Tutustun helposti ja tuttuja on paljon. Mutta erittäin harvasta tulee läheisempi ystävä. Tunnen välillä olevani yksinäinenkin, koska läheisiä ihmisiä on vain muutama. Mutta en väkisinkään halua yrittää rakentaa syvempää ystävyyttä esim. harrastus- tai työkavereiden kanssa, jos ei tunnu luontevalta.

En siis valita tilannettani, onhan se hyvin pitkälti oma valinta, vaan lähinnä kyselen, että onko muita samanlaisia? Että kaipaisi ystäviä, mutta ei sitten kuitenkaan oikein löydy sellaisia, joiden kanssa kemiat natsaa ja löytyy syvempi yhteys?

Kommentit (334)

Vierailija
121/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ymmärrä tuota että samanhenkistä etsivää pidetään nirsona.

Ihailen uraihmisiä, mutta minulla ei kovin hyvin synkkaa heidän kanssaan koska en halua puhua töistä enkä selitellä vaatimatonta uraani. Sama pätee myös " ituhippeihin", hienot arvot ja kiinnostavia tyyppejä mutta usein pitävät minua liian materialistina. Kuntoilijat taas liian sohvaperunana.

Oikeat shoppailevat materialistit taas ovat tylsähköä seuraa, katsotaan munkin vaatteet ja sisustukset päästä varpaisiin. Se ei kiinnosta vaan mua niin paljon!

Toki erilaisetkin ihmiset voi olla ystäviä mutta aikuisiällä täytyis olla joku sysäys molemmin puolin siihen ystävyyteen. Yhteistä tekemistä tai kiinnostusta.

Vierailija
122/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

Tieteellinen maailmankatsomus

Verbaalinen ja keskustelutaitoinen

Rauhallinen

Huumorintajuinen

Luonnonystävä yli ihmisystävyyden

Mieleltäni terve, mutta melankolinen ja pessimistinen

Kunnianhimoton

Minimalistinen ja siksi elintasoltani vaatimaton

Alkoholin kohtuukäyttäjä

Perheellinen

Vaikeaa on löytää todellista samalla aallonpituudella viestivää ystävää. Tuntuuko tutulta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta olen löytänyt kirjat ja musiikin. Viestejä nekin on toiselta ihmiseltä.

Se tunne kun kirja halaa ja musiikki suutelee. "Viestejä nekin on toiselta ihmiseltä", no ei ole. Muut etsii oikeaa ihmistä ja sinä olet sairas joka tyytyy johonkin fiktio kirjaan.

No mutta eihän sinunlaistasikaan törkyturpaa ja yhdys sana tajutonta kukaan halaa eikä suutele. Menepäs pitämään huoli omista asioistasi, kun aikuiset täällä keskustelevat.

Vierailija
124/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi syksynä kun olisi ehkä (thumbs up ja koputetaan maalaamatonta puuta) edessä The Curen stadionikeikka Helsingissä, niin paljon kivempaahan sitä olisi käydä porukassa katsomassa, kuin nykyisten suunnitelmieni mukaisesti yksin. 🖤

Yksin mäkin olen samalle keikalle menossa, tai siis on mulla yksi tai kaksi tuttua sinne tulossa, mutta reissaavat paikalle kauempaa eikä me välttämättä nähdä ennen keikkaa, keikan aikana tai jälkeen missään. Tietoisuus samassa paikassa olemisesta saattaa riittää. Ei tässä mitään päivänsäteitä kukaan olla :D

Vierailija
125/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävällisenä ja sosiaalisena ihmisenä olen havainnut, että jotkut kanssakulkijat tulkitsevat ystävällisyyteni väärin. Ei se, että kuuntelen ja esitän kysymyksiä tarkoita, jotta olisin heistä erityisemmin kiinnostunut, puhumattakaan ystävyydestä.

Eli teeskentelet ystävällistä. 

Vierailija
126/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi syksynä kun olisi ehkä (thumbs up ja koputetaan maalaamatonta puuta) edessä The Curen stadionikeikka Helsingissä, niin paljon kivempaahan sitä olisi käydä porukassa katsomassa, kuin nykyisten suunnitelmieni mukaisesti yksin. 🖤

Yksin mäkin olen samalle keikalle menossa, tai siis on mulla yksi tai kaksi tuttua sinne tulossa, mutta reissaavat paikalle kauempaa eikä me välttämättä nähdä ennen keikkaa, keikan aikana tai jälkeen missään. Tietoisuus samassa paikassa olemisesta saattaa riittää. Ei tässä mitään päivänsäteitä kukaan olla :D

Niin siis tosissaankin itse olen ja en . 😄

(Se päivänsäde ja sen menninkäinen).

Permantopaikka olisi Itselläni hakusessa.

Pääsisi edes liikkumaankin vähän keikan aikana.

Vierailija
127/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin goottihenkisenä ihmisenä olisi todella ihanaa tavata muita tästä alakulttuurista kiinnostuneita ihmisiä.

Tietenkin kun olen itse pääosin sisällä viihtyvä ja ujompi introvertti, niin etsisin myös sellaista porukkaa, joka ymmärtäisi ja hyväksyisi myös hiljaisuuteni, arkuuteni ja tarpeeni ladata akkuja sosiaalisten kohtaamiseen jälkeen. 🙂

En nyt ihan gootti ole ulkomuodollisesti mutta sydän on musta ja synkkä metalli tekee siitä vielä mustemman ja kietoo piikkilankaa sydämen ympärille. Rakastan synkkää metallia, etenkin pianon, viulun ja sellon yhdistelmä. <3 Vesisade ja ukkonen taustalla ja puista tippuvat lehdet yhdistettynä metallin kauniisiin surusäveliin. <3 Kyllä se yksinäisyys sattuu mutta kun on metallia niin se auttaa suruun syvimpäänkin.

Asun ite turussa, ja haaveissa olisi nähdä draconian joskus livenä.

M35 turusta

Hei te kaksi! Nyt sovitte jonkun tapahtuman minne menette! Kuulostaa, että teillä synkkaisi ainakin kavereina.

Vierailija
128/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin goottihenkisenä ihmisenä olisi todella ihanaa tavata muita tästä alakulttuurista kiinnostuneita ihmisiä.

Tietenkin kun olen itse pääosin sisällä viihtyvä ja ujompi introvertti, niin etsisin myös sellaista porukkaa, joka ymmärtäisi ja hyväksyisi myös hiljaisuuteni, arkuuteni ja tarpeeni ladata akkuja sosiaalisten kohtaamiseen jälkeen. 🙂

En nyt ihan gootti ole ulkomuodollisesti mutta sydän on musta ja synkkä metalli tekee siitä vielä mustemman ja kietoo piikkilankaa sydämen ympärille. Rakastan synkkää metallia, etenkin pianon, viulun ja sellon yhdistelmä. <3 Vesisade ja ukkonen taustalla ja puista tippuvat lehdet yhdistettynä metallin kauniisiin surusäveliin. <3 Kyllä se yksinäisyys sattuu mutta kun on metallia niin se auttaa suruun syvimpäänkin.

Asun ite turussa, ja haaveissa olisi nähdä draconian joskus livenä.

M35 turusta

Hei te kaksi! Nyt sovitte jonkun tapahtuman minne menette! Kuulostaa, että teillä synkkaisi ainakin kavereina.

=D

Ai näin AV:n kautta? Hymyilytti toki mutta ihan oikeasti joo. 😄

Kuka täältä mukamas on löytänyt ystäviä itselleen?

Tv. tämän ylemmän lainaamasi viestin kojoottinaisimmeinen.

Vierailija
129/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 32v nainen eikä ole koskaan käynyt naisystäviä kotiin. Naiset ovat aivanälyttömän vaivantuneita minun kanssani.

Minulla on sittem erittäin hyviä mieskavereita kenen kanssa on niin helppo olla. Naisten kanssa on kauhea muuri.

ootko ajatellu että miehet on vaan sen takia kavereita että sais seksiä sulta??.

Vierailija
130/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos perustaisi kiinnostuksen mukaisia ringejä; tuntuisiko turvallisemmalta tutustua toiseen, jos se tapahtuisi sovittujen aiheiden mukaan? Ainakin aluksi!

Mitä aiheet olisivat? Ruuanlaitto, lapsuus, raha, taide, tiede, pukeutuminen ja muu tyyli, rakentaminen, puutarhanhoito, eläimet, filosofia, mikä vaan.

Mikä aihe kiinnostaisi eniten? (Leikitään, että meillä on elämä.)

No, vaikka se tiede.

Miten perustaisi kiinnostuksen mukaisen ringin, jos ei tapaa ihmisiä.

Nykin hihasta ihmisiä kaupan hyllyillä, "haluaisin jutella tekoälyn kehitykdestä!"???

Hullun maineen vain saisi...

Vierailija
131/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä:

Tieteellinen maailmankatsomus

Verbaalinen ja keskustelutaitoinen

Rauhallinen

Huumorintajuinen

Luonnonystävä yli ihmisystävyyden

Mieleltäni terve, mutta melankolinen ja pessimistinen

Kunnianhimoton

Minimalistinen ja siksi elintasoltani vaatimaton

Alkoholin kohtuukäyttäjä

Perheellinen

Vaikeaa on löytää todellista samalla aallonpituudella viestivää ystävää. Tuntuuko tutulta?

Kuulostat hyvin samanlaiselya kuin minä.

Vierailija
132/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lapsen koulukaveri vanhempineen oli lähdössä kerran Ursan tähtinäytökseen 100km päähän.

Lapsemme oli lähdössä mukaan.

No, näytös peruuntui, ne pilvet...

Sanoin, että jos olette kiinnostuneita, meille voi tulla, kaukoputki ja suht. pimeä piha löytyy.

Soittelin useasti, että nyt olisi hyvät havainto-olosuhteet.

Koskaan ei käynyt tulla, luvattiin tulla joskus toiste, kiinnostaa kovasti...

5 vuotta on kulunut, perhe on muuttanut muualle.

Vierailija
133/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä kirjoituksia täällä, joista tunnistan itseni.

Minua on sanottu jopa komeaksi ja vientiä olisi , mutta vaikka tunnen vetoa vastakkaiseen sukupuoleen, introvertteutteeni ja erakkomaisuuteeni taipuva luonteenlaatuni ottaa aina lopuksi sen ylimmän vallan.

Ihastun kuitenkin äärettömän helposti, romantisoin ja unelmoin ihastuksestani iäisyyksiä - kunnes joku ehti taas ensin ja sitten suren maailmani tappiin.

Muiden silmissä olen järkevä ja varmaan jopa tylsä - omassa maailmassani myrskyt vain ovat omaa luokkaansa.

Vierailija
134/334 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 40v perheenisänä muuttunu vanhat kaverisuhteet sellasiksi että tavataan vaan perheiden kesken. Kaipaan että pääsisin vanhojen kaverien kanssa mökille saunomaan ja puhumaan syntyjä syviä. Ai miksi en mene? No koska vaimo tulee niin helvetin mustasukkaiseksi jos tapaab kavereitani koska hän joutuu hoitamaan lapset. Lapset on tosin 6 ja 9v vanhoja että eipä niissä nykyään hirveästi hoitamista ole.

Vaimollani ei ole oikein naispuolisia hyviä ystäviä ja epäilen että hän on mustasukkainen kun minulla on pitkiä ystävyyksiä.

Vierailija
135/334 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 40v perheenisänä muuttunu vanhat kaverisuhteet sellasiksi että tavataan vaan perheiden kesken. Kaipaan että pääsisin vanhojen kaverien kanssa mökille saunomaan ja puhumaan syntyjä syviä. Ai miksi en mene? No koska vaimo tulee niin helvetin mustasukkaiseksi jos tapaab kavereitani koska hän joutuu hoitamaan lapset. Lapset on tosin 6 ja 9v vanhoja että eipä niissä nykyään hirveästi hoitamista ole.

Vaimollani ei ole oikein naispuolisia hyviä ystäviä ja epäilen että hän on mustasukkainen kun minulla on pitkiä ystävyyksiä.

No, sinä tapaat vanhoja kavereita perheiden kesken.

Minä en tapaa ollenkaan.

Oli pari kyläilypaikkaa ennen, olemme etääntyneet molemmista.

Toinen perhe muutti kauemmas ja perheen rovalla ja vaimollani tuli jotain kitkaa väleihin, enää emme kyläile.

Toisen perheen rouva kuoli ja kaverini alkoi seurustella sekopääpilleristin kanssa.

Kyläilyt loppuivat siihenkin suuntaan.

Vierailija
136/334 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi esim.bussikuskit usein eivät tervehdin edes. Vaikka tervehdin heitä ja hymyilen. Outoa. Ihmetyttää miksi ihmiset busseissa ym.puhuvat niin merkityksettömiä asioita joissa ei sisältöä minkäänlaista. Ja lapset saa kiljua ja mekastaa eikä heitä kasvateta /ohjeisteta miten käyttäytyä.

Vanhempansa vaan keskittyneenä puhelimiinsa ym.

Kaipaan syvällisyyttä ihmissuhteisiin. Pohdintaa ja rauhallisuutta. Elämää. Joten on parasta olla yksin.💫

Vierailija
137/334 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin viestisi, jokin minussa sai vastaamaan siihen.

Olen pahoillani siitä, että et ole löytänyt sitä oikeaa. Kahden ihmisen kohtaaminen ja siitä johtuva ihastuminen ja rakastuminen ovat maailmankaikkeuden mysteeri jota emme voi selittää. Omasta kokemuksestani tiedän, että se voi tapahtua myös kahden ihmisen erilaisuudesta riippumatta.

Se onkin elämässä ihanaa.

Ota haaste vastaan ja lähde kanssani treffeille <3

Vierailija
138/334 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäinen ja olen tuntenut itseni yksinäiseksi lukuisista tuttavistani huolimatta koko ikäni johtuen älykkyydestäni. Olen korkeasti koulutettu ja ammatiltani tutkija, mutta tuttavapiiristäni huolimatta tunnen täydellistä eksistentiaalista yksinäisyyttä. Naisena minun on myös ollut mahdotonta löytää kumppania siitä huolimatta, että miehet pitävät minua viehättävänä.

Kun luin viestisi, jokin minussa sai vastaamaan siihen.

Olen pahoillani siitä, että et ole löytänyt sitä oikeaa. Kahden ihmisen kohtaaminen ja siitä johtuva ihastuminen ja rakastuminen ovat maailmankaikkeuden mysteeri jota emme voi selittää. Omasta kokemuksestani tiedän, että se voi tapahtua myös kahden ihmisen erilaisuudesta riippumatta.

Se onkin elämässä ihanaa.

Ota haaste vastaan ja lähde kanssani treffeille <3

Vierailija
139/334 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän parisuhteen kariuduttua huomasin, että mieheni harrastuspiirissä saamani naisystävät jättivät ystävyytemme samantein. Olin kelvannut heille vain mieheni parina. Tästä tunnen katkeruutta, sillä tämä tuli aivan puskista ja useille heistä olin avautunut henkilökohtaisista asioistani. Nyt ystäväpiiri mennyt täysin uusiksi mm uusien harrastusten kautta, mutta enää en osaa luottaa keneenkään,, mietin vaan ihmisten motiiveja. Ja miksi nykyään uudet ihmiset kysyvät ensimmäisenä: ootko Facessa? Outoa, hyvin outoa minusta, että ei voi ystävystyä kasvokkain?

Vierailija
140/334 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin vaikee ihminen että en tahdo samanlaista 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi