Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulujen lomat pitäis kieltää

Vierailija
24.02.2015 |

Ei oo tasa arvoista ei :( tänään meidän tyttö kysyinmiksi me ei lähdetä minnekään lomalla. Kun kaveritkin lähtee jonnekin. Mökille, kanarialle, laivalle yms. Miksi lasten täytyy kärsiä ? Syyttömiä ne siihen on ettei ole varaa lähteä minnekään! Äänestän vaaleissa heti sitä puoluetta joka tasa arvoistaa matkailun! On niin paha mielinlasten puolesta. Tiedän ettei laiva maksa paljoa mut kyllä maksaa kun lähtee junalla tai lentokoneella 1000km päästä satamaa! Miksi muitten lasten täytyy kehua matkoillaan? Miksei voi olla vaan hiljaa?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätkö itse lapsilisät nostamatta?

Vierailija
82/111 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea ei saada

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO EI TODELLAKAAN ! MUUTTAKAA POIS SIELTÄ UTSJOELTA  !  OLETKO KOSKAAN KUULLUT SANONNAN : JOKAINEN ON OMAN ONNENSA SEPPÄ ! TÄMÄ KANNATTAA OTTAA HUOMIOON LAPSIA HANKKIESSAAN ! ÄLÄ HANKI LAPSIA PERS'AUKISEN PUMMI KAA ! JOS HALUAA MUUTOSTA SE ON TEHTÄVÄ ITSE , EI MIKÄÄN PUOLUE TÄTÄ TEE EI EDES SDP TAI VASEMMISTO ! EI SIIS MILLÄÄN PAHALLA, MUTTA EI KANNATA OLLA NAIVI !  :)

Vierailija
84/111 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tää sun aloitus on niin osuva ettei valtaosa palstailijoista edes tajunnut sitä! :D mutta tällaistahan kaikki keskustelu nykyään on Suomessa, erona se että keskustelijat ovat kaiken huipuksi tosissaan vaatimassa jotain vastaavaa kuin aloituksessa

Vierailija
85/111 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
86/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:13"]Keski-Euroopassa on paljon lomia, pitkä joululoma, sit viikon talviloma, parin viikon pääsiäisloma, viikon helluntailoma ja sit 6 viikon kesäloma ja viikon syysloma...
[/quote]
Piti just myös tulla sanomaan, että täällä etelä-Euroopassa lomat alkaa n. 10. 6 ja loppuu siinä 15.9. Eipä kauhean lyhyet lomat minusta ainakaan.

Mitä jos menisitte pyörällä telttailemaan? Tai alkaisit kirjoittelemaan jonkun ulkomaalaisen kanssa ja sitten kävisitte toistenne luona vuorottain?

Vierailija
87/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomailu ulkomailla tuntuu olevan teidän perheelle tärkeä tavoite tai unelma, alatte vain ottaa askeleita sitä kohti, eli SÄÄSTÄÄ lomaa varten. Pienituloisilla säästäminen voi olla hitaampaa pelkistä tuloista, joten voitte avittaa yhteistä pottia kerääntymään mm myymällä jotakin. Kirpputorit, nettikirpparit, romukulta jne. Pienistä puroista kasvaa joki. Aikaa siihen voi vierähtää helposti pari-kolme vuotta, mutta kun maali alkaa häämöttää, motivoi se tsemppaamaan lisää. Jos mikään muu keino ei tunnu toimivan, nostakaa veroprosenttianne ja palautusten tullessa lisäätte ne matkakassaan.
Yhteiskunnalla ei ole velvoitetta kustantaa ihmisten lomamatkoja. Ja kyllä, lapset syntyvät eriarvoisiin perheisiin. Matkustelu ei kuitenkaan ole ihmisoikeus.
Lapsenne saavat olla kiitollisia paljosta yhteiskunnalle Suomessa.

Vierailija
88/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tekstistä tulee oma tuttavaperhe mieleen. Ovat kauhean katkeria ja kateellisia kaikille matkustamisesta. Koko ajan valitus, että duunareilla ei ole varaa matkustaa, me ollaan köyhiä ym ym. Ja kauhea kateus kaikkien muiden elämää kohtaan. Omat varansa ovat tuhlanneet etukäteen (paljon kulutusluottoja ja luottokortit tapissa). Viinaan löytyy aina rahaa. Ei ihme jos talous tiukalla.

Minulta on myötätunto loppu tälläista valitusta kohtaan. Jos haluat jotain elämässä, mene töihin ja tienaa & säästä! Ehkä ne perheet, joissa matkustetaan, ovat osanneet hoitaa raha-asiansa fiksummin?! Ja nyt nauttivat siitä yhteisen matkan muodossa. Se on mielestäni täysin hyväksyttävää. 

Vierailija
89/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:17"]

Katsoin juuri kunnan vapaat vuokra asunnot niitä oli 4kpl. Jokaisessa vuokra yli 850e kk ja kaikki oli 4h+k yks oli 5h+k ja sen vuokra oli yli 980e. Ap

[/quote]

Voin lohduttaa, että ei ole Helsingin tasoa ;). Meillä 4h ja 1200€ + vesi, kaupungin vuokrakämppä. Minäkin olen kotihoidontuella ja mies palkaltaan ihan perusduunari. Hyvin riittää rahat matkusteluun, ulkonäsyömisiin, museoreissuihin yms. mihin nyt halutaankaan. Asenne- sekä järjestelykysymys.

Vierailija
90/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:25"]

Ei olla mitään sössitty. Vaan rahaa ei tuu enempää. Oon kotihoidontuella ja mies töissä saa palkaa 1400e ja vuokrakin on 900e

[/quote]

1000km satamaan ja vuokra 900€? Joko tuo on vuosivuokra tai jokin tarinassasi mättää.

Vierailija
91/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 23:13"]

Ok antakaa mulle rahaa niin teen jotain ja lähden jonnekin? Tässä oli kyse nyt siitä että lapset ei oo samanarvoisia! Jotkut pääsee kanatialle ja jotkut pelaa kotona kuten joka kkinen viikonloppu! Munkinnlapset tarvii matkoja. Nekin haluu nähdä merta ja nähtävyyksiä.

[/quote]

Ei kukaan anna sinulle rahaa matkailuun. Kummallinen ajatuskin. Vai onko lastesi luokkakavereiden vanhemmille joku tullut antamaan matkarahaa? Ihmisen arvoa ei mitata sillä paljonko hän matkustelee, se olisi sinun hyvä oppia. 

Vierailija
92/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:36"]

Ei olla mitään sössitty. Vaan rahaa ei tuu enempää. Oon kotihoidontuella ja mies töissä saa palkaa 1400e ja vuokrakin on 900e

[/quote]

1000km satamaan ja vuokra 900€? Joko tuo on vuosivuokra tai jokin tarinassasi mättää.

[/quote]

Maantieto mättää. Suomessa ei ole paikkakuntaa, josta olisi 1000 km satamaan. Vaasassa on matkustajasatama, josta pääsee Uumajaan. Mistään päin Suomea ei ole tuhatta kilometriä Vaasaan.

Ap. voisi siellä pohjoisessa hankkiutua pesueineen vaikkapa ihan linja-autolla Vaasaan ja sieltä pääsee jo risteilylle ihan ulkomaille asti. Mutta, kun pitää keskittyä siihen kune i voi eikä pysty mutta muilta pitää kieltää ja jonkun pitää antaa rahaa.

Vierailija
93/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:36"]

[/quote]

[/quote]

Maantieto mättää. Suomessa ei ole paikkakuntaa, josta olisi 1000 km satamaan. Vaasassa on matkustajasatama, josta pääsee Uumajaan. Mistään päin Suomea ei ole tuhatta kilometriä Vaasaan.

Ap. voisi siellä pohjoisessa hankkiutua pesueineen vaikkapa ihan linja-autolla Vaasaan ja sieltä pääsee jo risteilylle ihan ulkomaille asti. Mutta, kun pitää keskittyä siihen kune i voi eikä pysty mutta muilta pitää kieltää ja jonkun pitää antaa rahaa.

[/quote]

No jos asuu tarpeeksi kaukana pohjoisessa, niin ulkomaille pääsee ajamalla autolla Norjan puolelle tai länsirajalla Ruotsin puolelle. Onpahan sitten käyty ulkomailla.

Vierailija
94/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan sitä, että kouluissa keskustellaan ennen lomia aina siitä, mitä lomasuunnitelmia lasten perheillä on. Voin kertoa ettei ole hauskaa aina vastata kysymyksiin miksei me lähdetä etelään/Lappiin/kylpylään yöksi/Tallinnaan. Tottakai jokainen saa matkustella minne haluaa, mutta onko tarkoituksenmukaista järjestää koulussa tunnin aiheeksi vertailu, minne kukin matkustaa? Se eriarvoistaa lapsia jos mikä, ja minusta koulun pitäisi kuitenkin olla mahdollisimman tasavertainen paikka.

Vierailija
95/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään ole lähteneet lomalla minnekään. On ollut niin hektinen alkuvuosi, että päätin että nyt istutaan alas ja ollaan vain. Tuolla lapset leikkii iloisina, ehkä menemme kohta ulos, ehkä emme. Minua ei ahdista yhtään että osa tutuista on jossain päin Suomea/muuta maailmaa lomailemassa. Mutta ehkä minua ei ahdista se siksi, että tämä ei ole varallisuudesta kiinni vaan oma valinta. 

En osaa samaistua ap:n olotilaan ollenkaan... Että kielletään kaikilta lomat, koska hän itse ei ole kykenevä viemään lapsiaan minne nämä tahtovat. 

Vierailija
96/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään ole lähteneet lomalla minnekään. On ollut niin hektinen alkuvuosi, että päätin että nyt istutaan alas ja ollaan vain. Tuolla lapset leikkii iloisina, ehkä menemme kohta ulos, ehkä emme. Minua ei ahdista yhtään että osa tutuista on jossain päin Suomea/muuta maailmaa lomailemassa. Mutta ehkä minua ei ahdista se siksi, että tämä ei ole varallisuudesta kiinni vaan oma valinta. 

En osaa samaistua ap:n olotilaan ollenkaan... Että kielletään kaikilta lomat, koska hän itse ei ole kykenevä viemään lapsiaan minne nämä tahtovat. 

Vierailija
97/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:12"]

Minä inhoan sitä, että kouluissa keskustellaan ennen lomia aina siitä, mitä lomasuunnitelmia lasten perheillä on. Voin kertoa ettei ole hauskaa aina vastata kysymyksiin miksei me lähdetä etelään/Lappiin/kylpylään yöksi/Tallinnaan. Tottakai jokainen saa matkustella minne haluaa, mutta onko tarkoituksenmukaista järjestää koulussa tunnin aiheeksi vertailu, minne kukin matkustaa? Se eriarvoistaa lapsia jos mikä, ja minusta koulun pitäisi kuitenkin olla mahdollisimman tasavertainen paikka.

[/quote]

Ja lisään vielä, että meilläkin on molemmilla koulutus, minulla AMK, ja työpaikka. Mutta pienet palkat. Näillä rahoilla vain ei matkustella. Lomalla tietenkin tehdään kaikkea kivaa ja arjesta poikkeavaa, mutta kun koulussa on tunnilla vertailtu minne kukin matkustaa, niin kyllähän se lapsia harmittaa. Onko se koulun tarkoitus?

Vierailija
98/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma, jos itseä ilahduttisvista asioista ei saisi keskustella ? Minusta on kiva kuulla, kun tytöt kertovat missä kaverit on käyneet lomilla. Toki olen joutunut vastaamaan kysymykseen " Miksei me koskaan matkusteta ? " , mutta ei se minua eikä tyttöjäkään ahdista, kun ei ole rahaa niin ei ole.

Me emme matkustele, koska asun yksinhuoltajana 2 teinitytön kanssa. Palkka menee lainanlyhennyksiin, asumiskuluihin,ruokaan ja harrastusmaksuihin. Olen aina töissä hiihtolomat ja useimmiten joululomatkin, kun sairaatat nyt on aina auki. Kesällä ja syysloman aikaan pidän lomaa, mutta rahaa matkustamiseen ei ole. Käymme Tallinnassa pari kertaa vuodessa ja siellä sitten jossain kivassa paikassa syömässä ja tytöt ostavat vaatteita. Siihen menee meidän lomabudjetti. Nyt hiihtolomalla tytöt kävivät kerran leffassa ja sitten kävivät kirppisostoksilla. Nukkuivat puolillepäivin ja tekivät ruokaa ja lojuivat telkkarin edessä. Kivaa heillä oli, ainakin teinit nauttivat rennosta olemisesta. Meillä oli pari tyttöjen kaveria myös muutman päivän ajan ja iloinen kikatus täytti meidän pikkuisen kolmion.

Tytöillä on haaveita, vanhempi haluaa joskus matkustaa Japaniin ja nuorempi haaveilee Lontoosta. Olen heille sanonut, että kun itse tienaavat voivat sitten käyttää rahat matkoihin . Yhdessä aiomme mennä Italiaan 2 viikoksi kiertelemään 2 vuoden päästä kun täytän 50v. Siihen reisuun on säästetty rahaa jo vuosi ja ajattelimme ajoissa sitten varailla edullisia lentoja ja majoituksia. Matkan suunnittelu on jo ollut tosi antoisaaja luulen että me tulemme nauttimaan matkasta enemmän kuin nuo joka lomalla matkustavat voivat edes ymmärtää.

Koska olen saanut lapset vasta yli kolmikymppisenä, ehdin itse matkustella Eurooppaa ristiin rastiin nuorempana. Lasten kanssa tehtiin 2 Kreikan reissua kun he olivat ala-asteikäisiä. Miehen kuoleman jälkeen on nyt sitten eletty niukemmin, mutta arjessa on paljon iloa ja nautimme myös lomista vaikka oltaisiin ihan kotiympyröissä.

Katkeruus on ankeaa. Elämä on lahja joka kannattaa käyttää arvostaen.

Vierailija
99/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mun mielstä loma on aina ihanaa vaikka viettäisi sen kotona. Ja lapset ansaitsevat pitkät lomat, aikuisena sitten ehtii olla töissä ja suorittaa kylliksi. Itseasiassa mun mieletä matkustelu on yliarvostettua, lentokentilla odottelu on ankeaa, lentäminen on tylsää ja pelottavaa ja lasten kanssa on paljon helpompi olla kotiympyröissä kuin jossain muualla.

Lomalla voi nukkua pitkään ja kölliä lattialla lasten kanssa legoilla rakennellen. Ei aikatauluja , ei sressiä. Ihan parasta ! Ihan sama mitä muut perheet tekee, me nautitaan kotoilusta.

Vierailija
100/111 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:12"]

onko tarkoituksenmukaista järjestää koulussa tunnin aiheeksi vertailu, minne kukin matkustaa? Se eriarvoistaa lapsia jos mikä, ja minusta koulun pitäisi kuitenkin olla mahdollisimman tasavertainen paikka.

[/quote]

Sinä varmaan kannatat Suomeen koulupukujakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi