Koulujen lomat pitäis kieltää
Ei oo tasa arvoista ei :( tänään meidän tyttö kysyinmiksi me ei lähdetä minnekään lomalla. Kun kaveritkin lähtee jonnekin. Mökille, kanarialle, laivalle yms. Miksi lasten täytyy kärsiä ? Syyttömiä ne siihen on ettei ole varaa lähteä minnekään! Äänestän vaaleissa heti sitä puoluetta joka tasa arvoistaa matkailun! On niin paha mielinlasten puolesta. Tiedän ettei laiva maksa paljoa mut kyllä maksaa kun lähtee junalla tai lentokoneella 1000km päästä satamaa! Miksi muitten lasten täytyy kehua matkoillaan? Miksei voi olla vaan hiljaa?
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"]Ei oo tasa arvoista ei :( tänään meidän tyttö kysyinmiksi me ei lähdetä minnekään lomalla. Kun kaveritkin lähtee jonnekin. Mökille, kanarialle, laivalle yms. Miksi lasten täytyy kärsiä ? Syyttömiä ne siihen on ettei ole varaa lähteä minnekään! Äänestän vaaleissa heti sitä puoluetta joka tasa arvoistaa matkailun! On niin paha mielinlasten puolesta. Tiedän ettei laiva maksa paljoa mut kyllä maksaa kun lähtee junalla tai lentokoneella 1000km päästä satamaa! Miksi muitten lasten täytyy kehua matkoillaan? Miksei voi olla vaan hiljaa?
[/quote]
mitäs jos opetat lapsesi olemaan onnellinen heidän puolesta?
Muuttakaa halvempaan asuntoon tarvittaessa toiselle paikkakunnalle ja palaa töihin/kouluttaudu uudestaan ja hommaa itsellesi parempi palkkaisempi työ.. Jos, ei ole tyytyväinen tilanteeseensa pitää itse haluta muutosta, eikä valittaa toisten tekemisistä..
Eikö lapsille voisi tulla kaveria yökylään? Meidän lapselle hiihtoloma oli yhtä juhlaa koska hänelle sai tulla kavereita yöksi, moneksi yöksi. Päivät tehtiin ihan samoja juttuja kuin aina muutenkin. Pulkkailua, ruuanlaittoa, tvn katselua, pelaamista, ihan vain olemista. Rahaa ei mennyt senttiäkään normiviikkoa enempää ja lomaansa lapsi hehkutti siinä missä muutkin reissujaan.
Eikös se ap ole ihan hyvä, että lapset edes kuulevat toisenlaisesta elämästä? Sitten voivat tavoitella sellaista isompana, jos haluavat. Onneksi marttyyriasenne ei periydy - välttämättä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:14"]
Ei oo tasa arvoista ei :( tänään meidän tyttö kysyinmiksi me ei lähdetä minnekään lomalla. Kun kaveritkin lähtee jonnekin. Mökille, kanarialle, laivalle yms. Miksi lasten täytyy kärsiä ? Syyttömiä ne siihen on ettei ole varaa lähteä minnekään! Äänestän vaaleissa heti sitä puoluetta joka tasa arvoistaa matkailun! On niin paha mielinlasten puolesta. Tiedän ettei laiva maksa paljoa mut kyllä maksaa kun lähtee junalla tai lentokoneella 1000km päästä satamaa! Miksi muitten lasten täytyy kehua matkoillaan? Miksei voi olla vaan hiljaa?
[/quote]
Vittuakos olet köyhä luuseri ja pilaat lastesi elämän sillä. Mene töihin niin on vara tehdä niiden lapsien kanssa jotain, niin ne muutkin tekee.
Keski-Euroopassa on paljon lomia, pitkä joululoma, sit viikon talviloma, parin viikon pääsiäisloma, viikon helluntailoma ja sit 6 viikon kesäloma ja viikon syysloma...
Me ollaan kotona ja pojat ei edes halua minnekkään, nyt on levon aika! Koululaiset väsyy jos eivät saa lomaa! Se nyt pitäisi aikuisenkin tajuta.
Ymmärrän kyllä että ärsyttää. Täälläkin puolet lapsista oli ulkomailla, mutta en silti ole sitä mieltä että lasten ei saisi lomistaan kertoa, tietenkin ilot jaetaan ystäville. Me ei oltu ulkomailla mutta lapsilla oli silti kiva loma, luisteltiin, uitiin ja käytiin kirjastossa ja kaverit tuli yökylään. Hauskaa oli enkä opettanut lapsia valittamaan köyhyydestä vaan nauttimaan asioista mitä voi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:28"]Meilläpä on vielä huonommin asiat ;) Mies sekä minä ollaan lasten hiihtolomaviikko niin tiiviisti töissä, että lapset 8v ja 11v viettävät päivät yksin kotona koko viikon. Työpaikan vaihdosten takia ei lomaa ole kertynyt vielä.
Tai no yksin ja yksin..mies nukkuu päivät kun tekee yövuoroja ja minä teen aamuvuoroja. Joka tapauksessa mies tänään sanoi, että meidän lapsilla on varmasti kaikista ankein hiihtolomaviikko ikinä. Eli lapset pelaavat minekraftia aamusta iltaan :/
[/quote]
Ja ovat tietysti itse sitä mieltä että parhautta!
[/quote]
No täytyy kyllä myöntää että lapset eivät itse ole valittaneet yhtään :D
Mitä oot opettanut ne kateellisiksi. Kaikkea ei voi saada.
Meillä ei edes lomailla samaan aikaan. Mulla on loma 2 viikkoa myöhemmin kuin lapsilla ja miehellä on niin kiire töissä ettei pidä lainkaan hiihtolomaa, vaan lomailee sit kesällä viikon pitempään. Lapset ovat loman päivät keskenään kotona ja lämmittävät ruokaa mikrossa. Nuorin 8v aikoo kuulemma neuloa sukat ja pipon (opetteli just neulomaan ja on ihan intona), keskimmäinen 10v meinaa vaan olla ja vanhin 15v osti just kaikki Potterit ja meinaa lukea ne ja koska kaksi nuorempaa pärjää kotona myös ylsin niin käydä kaupungilla.
Tän on kyllä pakko olla joku ammattivajaan pohjoinen sukulainen. Ainoastaan matkusteluko lasketaan lomailuksi? Mitä jos antaisit lapsillesi aikaa ja tekisitte kaikkea halpaa ja kivaa yhdessä. Lapsena lomissa oli parasta juuri se.
Mutta ei kun uli uli ei voida koska tämä ja tuo ja muiden syy ja ei pysty eikä kykene eikä mikään käy ja ei ole autoa eikä ulkoilmaa ja lapsetkin ovat erikoistapauksia ja mieskään ei anna tehdä mitään. Ota itseäsi niskasta kiinni.
Ok antakaa mulle rahaa niin teen jotain ja lähden jonnekin? Tässä oli kyse nyt siitä että lapset ei oo samanarvoisia! Jotkut pääsee kanatialle ja jotkut pelaa kotona kuten joka kkinen viikonloppu! Munkinnlapset tarvii matkoja. Nekin haluu nähdä merta ja nähtävyyksiä.
Kuka hitto ne muksut on pakottanu tekemään?
Sen vuoksi kun joku valopää ei osaa suhteuttaa sikiämistään tuloihinsa kaikilta tulisi kieltää kiva?
Nyt herätys!
Huh, eipä ala kaduttamaan oma periaatepäätös että kerään varallisuutta 100 000 €/lapsi ennen kuin sellaisen teen kun lukee tällaisia aloituksia. Sentään siivoojan ammatin AP onnistunut hommaamaan ettei ihan peruskoulupohjalta ole alkanut muksuja vääntää valtion elätettäväksi...
Mitä vitun valtion elätettäväksi? Itse maksetaan kaikki.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:19"]Ei me voida muuttaa kun miehen työ on täällä ja lasten koti ja kaverit. Eikä haluta idiootti eteläisten kanssa olla missään tekemisissä. Nyt jo ärsyttää kun tänne tulevat haisemaan hiihtolomilla.
[/quote]
"Ei voi, ei pysty, ei kykene". Lakkaa sitten valittamasta!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 23:27"]
Mitä vitun valtion elätettäväksi? Itse maksetaan kaikki.
[/quote]
Kotihoidontuki, lapsilisät, asumistuki. Ette todellakaan itse maksa kaikkea.
Mutta röllihän tämä on.
Eka kerran pääsin ulkomaille 27 v mutta sitä onkin reissattu sen jälkeen. Ruotsia ja viroa en laske .
Vähävaraiset pääsee lomailemaan Suomessa nk tuetut lomat.
Porvoo on kyllä merenrannalla, lähellä lentokenttääkin.