Koulujen lomat pitäis kieltää
Ei oo tasa arvoista ei :( tänään meidän tyttö kysyinmiksi me ei lähdetä minnekään lomalla. Kun kaveritkin lähtee jonnekin. Mökille, kanarialle, laivalle yms. Miksi lasten täytyy kärsiä ? Syyttömiä ne siihen on ettei ole varaa lähteä minnekään! Äänestän vaaleissa heti sitä puoluetta joka tasa arvoistaa matkailun! On niin paha mielinlasten puolesta. Tiedän ettei laiva maksa paljoa mut kyllä maksaa kun lähtee junalla tai lentokoneella 1000km päästä satamaa! Miksi muitten lasten täytyy kehua matkoillaan? Miksei voi olla vaan hiljaa?
Kommentit (111)
Ei me voida muuttaa kun miehen työ on täällä ja lasten koti ja kaverit. Eikä haluta idiootti eteläisten kanssa olla missään tekemisissä. Nyt jo ärsyttää kun tänne tulevat haisemaan hiihtolomilla.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:12"]
Pilkillä käydään muutenkin. Ei oo mitenkään loma ajan hommaa. Ja voisinpa sanoa että täällä kaivos paikkakunnalla on vuokrat helsingin tasoa ellei jopa ylikin...
[/quote]
Hei. Joko menet sinne lomalle tai et mene. Jos menet, järjestät asiasi niin että pääset. Jollet järjestä, lakkaa vinkumasta täällä. Jos et mene lomalle, keksit sitten ihan itse jotain kivaa perheellesi. Sinun asenteesi on syvältä, pelkkää valitusta ehdottaa sinulle mitä hyvänsä. Ei tuollaisesta kitisijästä kukaan jaksa välittää. Kehtaatkin vielä yrittää kieltää muita kertomasta lomastaan, vain sen takia kun itse et pääse minnekään.
[/quote]
Mutta kun se matkailu pitäisi tasa-arvoistaa! Ahåjatuksena kyllä mielenkiintoinen. Mikä olisi täydellinen tasa-arvokohde? Toiset reissa Karibialla ja Borneolla, toiset Turkissa ja kolmannet käy Virossa. Onko se keskiarvo sitten jossain Liettuan tai Latvian tienoolla?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:17"]
Katsoin juuri kunnan vapaat vuokra asunnot niitä oli 4kpl. Jokaisessa vuokra yli 850e kk ja kaikki oli 4h+k yks oli 5h+k ja sen vuokra oli yli 980e. Ap
[/quote]
Miten tämä liittyy siihen, että opettaja ei saa koulussa kysyä miten loma meni?
Mulle loma on sitä varten, ettei tarvitsisi niin paljon tressata läksyistä ja kokeista. Tekee hyvää mielenterveydelle levätä vähän enemmän.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:19"]
Ei me voida muuttaa kun miehen työ on täällä ja lasten koti ja kaverit. Eikä haluta idiootti eteläisten kanssa olla missään tekemisissä. Nyt jo ärsyttää kun tänne tulevat haisemaan hiihtolomilla.
[/quote]
Mussutimussuti.. Sehän sulta sujuu.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:19"]Ei me voida muuttaa kun miehen työ on täällä ja lasten koti ja kaverit. Eikä haluta idiootti eteläisten kanssa olla missään tekemisissä. Nyt jo ärsyttää kun tänne tulevat haisemaan hiihtolomilla.
[/quote] joo kiitti. Enkö saisi tulla kun isovanhemmat lapissa?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:17"]
Katsoin juuri kunnan vapaat vuokra asunnot niitä oli 4kpl. Jokaisessa vuokra yli 850e kk ja kaikki oli 4h+k yks oli 5h+k ja sen vuokra oli yli 980e. Ap
[/quote]
Ai siellä ei ole yksityisiä kämppiä ollenkaan?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:19"]
[/quote]
Miten tämä liittyy siihen, että lastesi luokkakaverit eivät saa kertoa lomakokemuksistaan?
Ei se ulkomaanmatkailu ole ainoa vaihtoehto muksujen mukavaan kesälomaan. Mummolaan, uimaan paljon, touhuatte ulkona, järjestätte vaikka eväsretkiä jonnekin vähän kauemmas, vie lapsi vaikka lähimmälle maatilalle paijailemaan eläimiä ja sitä rataa.
On se tavallaan sinun vikasi, jos et vie lapsiasi mihinkään. Miksi muiden pitäisi "kärsiä" siitä, ettei teillä ole varaa matkustella? Elämä on valintoja.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:24"]
Ei se ulkomaanmatkailu ole ainoa vaihtoehto muksujen mukavaan kesälomaan. Mummolaan, uimaan paljon, touhuatte ulkona, järjestätte vaikka eväsretkiä jonnekin vähän kauemmas, vie lapsi vaikka lähimmälle maatilalle paijailemaan eläimiä ja sitä rataa.
[/quote] Ja talvilomalla pulkkamäkeen, luistelemaan, teette lumiukkoja ja lumilyhtyjä, leivotte, käytte vaikka kirjastossa, jossa lapsi voi valita mieleisensä DVD:n ja kirjan ja niin edelleen /53 jatkaa
Ei koulujen lomia tule kieltää, mutta selvästi lyhentää kyllä. Syyslomat ja hiihtolomat ainoastaan pidennetyiksi viikonlopuiksi ja joululoma pelkästään joulusta uuteenvuoteen.
Sitten se kaikkein pisin loma, eli kesäloma, pelkästään heinäkuu kesälomakuukaudeksi. Eli kesäloma 1 kuukauden pituiseksi. Esimerkiksi Keski-Euroopassa on koululaisilla vain kuukauden pituinen kesäloma, joten miksi Suomessakin ei voisi olla? Kuukaudessa ehtii lomailla aivan tarpeeksi.
Kun olisi aikaa enemmän koululle, saataisiin oppivelvollisuus suoritettua nopeammin. Siten päästäisiin myös sitten joskus peruskoulun jälkeen aikaisemmin muuhun koulutukseen ja lopulta myös aikaisemmin työelämään. Ja työurat pitenisivät sieltä alkupäästä, mistä päättäjät ovat toivoneet niiden pidentyvän. Ei tämä yhteiskunta kuulkaas lomailemalla pyöri ja jos työuria halutaan oikeasti pidentää, on toimet siihen aloitettava jo kouluikäisenä lapsena.
Se poliitikko tai puolue saa minun ääneni, joka ehdottaa koululaisten lomien lyhentämistä.
Yksityisiä on harvoin tarjolla. Täällä on pula vuokra asunnoista
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:27"]
Se poliitikko tai puolue saa minun ääneni, joka ehdottaa koululaisten lomien lyhentämistä.
[/quote]
Poliittinen itsemurha. Ei yhdellä äänellä pitkälle pötkitä.
Meilläpä on vielä huonommin asiat ;) Mies sekä minä ollaan lasten hiihtolomaviikko niin tiiviisti töissä, että lapset 8v ja 11v viettävät päivät yksin kotona koko viikon. Työpaikan vaihdosten takia ei lomaa ole kertynyt vielä.
Tai no yksin ja yksin..mies nukkuu päivät kun tekee yövuoroja ja minä teen aamuvuoroja. Joka tapauksessa mies tänään sanoi, että meidän lapsilla on varmasti kaikista ankein hiihtolomaviikko ikinä. Eli lapset pelaavat minekraftia aamusta iltaan :/
Lapseni pääsee kesäisin maaseudulle yleensä kuukaudeksi, on rantasaunaa ja kunnon talo koska äitini asuu sielllä. Isän kanssa pääsee reissuun ulkomaille muutamaksi viikoksi. Poika ei kehuskele lomillaan. Kerran oli pitänyt kirjoittaa aine mitä teki kesälomallaan. Oli vaan kertonut missä oli mun kanssa ei sitä missä oli isän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:28"]Meilläpä on vielä huonommin asiat ;) Mies sekä minä ollaan lasten hiihtolomaviikko niin tiiviisti töissä, että lapset 8v ja 11v viettävät päivät yksin kotona koko viikon. Työpaikan vaihdosten takia ei lomaa ole kertynyt vielä.
Tai no yksin ja yksin..mies nukkuu päivät kun tekee yövuoroja ja minä teen aamuvuoroja. Joka tapauksessa mies tänään sanoi, että meidän lapsilla on varmasti kaikista ankein hiihtolomaviikko ikinä. Eli lapset pelaavat minekraftia aamusta iltaan :/
[/quote]
Ja ovat tietysti itse sitä mieltä että parhautta!
Monta lasta ap:lla on? Lapset pärjää yhdelläkin huoneella. Tiedän monia perheitä, joissa on 3-4 lasta yhdessä huoneessa ja hyvin jakavat tilan, kun on pakko.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:28"]
meidän lapsilla on varmasti kaikista ankein hiihtolomaviikko ikinä. Eli lapset pelaavat minekraftia aamusta iltaan :/
[/quote]
Jos omasta pojastani voi jotain päätellä, ei heillä ole lainkaan ankeaa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 21:16"]
En minäkään reissannut lapsena minnekään ankeiden kotiolojen takia. En traumatisoitunut, ehdin reissata vanhempana ihan itsekin. Lapselle ei kannata tehdä isoa numeroa asiasta, vaan nauttia lomasta muuten. Ihan älytön ajatus viedä muiden lomat pois, mutta en usko ap:n olleen tosissaan.
[/quote]
Ap:llä on tuollainen neuvostoliittomentaliteetti. Kaikilla pitää olla yhtä huonosti.