Pelottavin kauhuleffa?
Kauhuleffojen katsomiskyselystä tuli mieleen: mikä on mielestäsi pelottavin kauhuleffa?
Minun mielestäni pelottavimmat ovat olleet Conjuring (Kirottu) ja Sinister. Tältä vuosikymmeneltä molemmat.
Kommentit (91)
Ap lisää vielä yhden tosi pelottavan: the Descent.
Leffassa joukko naisia lähtee kiipeilemään luolastoon, jossa asustelee jotain ihme olmi-örkkejä, jotka napsivat naisia yksi kerrallaan. SImppeli idea, mutta toteutus hyvin ahdistava.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:45"]
Dead snow. Ihan sairas.
[/quote]
Oliko tää se zombinatsileffa? Tykkäsin, mutta tuosta ei mitään kammoja kyllä tullut.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:43"]Viimeisin katsomani on ottolapsi ja se oli kyllä pelottava. Pitääkin katsoa tuo sinister seuraavaksi.
[/quote]
Ottolapsen katsoin hiljattain. Tylsä ja ennalta-arvattava. Ei kyllä kauhua nähnytkään... Ärsyttävä leffa ja oli semmonen hohhoijakkaa olo koko ajan.
The Babadook on muuten uusista ehdottomasti katsomisen arvoinen!
Muuten vaikea sanoa, mikä on ollut pelottavin... Riippuu niin minkä ikäisenä on katsonut ja minkälaisessa hetkessä. Kyllä Manaaja tuli skidinä uniin, samoin Ring pelotti aikoinaan. The Conjuring oli oikeasti ihan mainio klassinen kauhuleffa, kun taas Sinister vähän ylihypetetty.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:43"]Viimeisin katsomani on ottolapsi ja se oli kyllä pelottava. Pitääkin katsoa tuo sinister seuraavaksi. [/quote] Ottolapsen katsoin hiljattain. Tylsä ja ennalta-arvattava. Ei kyllä kauhua nähnytkään... Ärsyttävä leffa ja oli semmonen hohhoijakkaa olo koko ajan.
[/quote]
Minusta Ottolapsi oli trilleri eikä kauhuleffa. Tyypillinen trilleriloppu, vaikka olisi muuten ollut aineksia, lähinnä (loistavan) lapsinäyttelijän varassahan leffa oli.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:37"]
Mää en ymmärrä mitä pelottavaa on Hohdossa, se oli vaan hyvin, hyvin omituinen leffa, ei niinkään pelottava.
[/quote]
Pitääkö sitä omaa hidasta ymmärrystään tulla tänne suu ammollaan mainostamaan?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:57"]
Mää en ymmärrä mitä pelottavaa on Hohdossa, se oli vaan hyvin, hyvin omituinen leffa, ei niinkään pelottava.
[/quote]
[/quote]
Täällä toinen hidas! Mun mielestä kanssa omituinen, mutta ei-pelottava leffa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:57"]
[/quote]
[/quote]
Täällä toinen hidas! Mun mielestä kanssa omituinen, mutta ei-pelottava leffa.
[/quote]
Entisaikoina suuhengittäjät tajusivat sen verran, että häpesivät ja olivat hiljaa. Nykyään on jotenkin päässyt kasvamaan häpeämiskyvyttömien hitaiden sukupolvi. No, onhan teistä hupia meille muille. Vähän kuin katselisemme jotain Mike Myers -elokuvaa livenä.
Pelottavin kauhuleffa on Creepy Stalker. Se on kotimainen elokuva, joka kertoo stalkerista joka vainoaa ja stalkkaa hoitotahojaan. Sillä on myös kauhea pakkomielle vauvoihin. Onko kukaan käynyt kattomassa? Mä kävin ja varsinkin ne tappouhkaukset mitä se lateli siinä nettiin, oli karmaisevia.
En voi vieläkään katsoa Kuudennen aistin kaikkia kohtauksia, vaan pistän tyynyn naaman eteen. The Conjuring oli kyllä tosi pelottava myös.
Mun mielestä sellaiset mitkä voisivat periaatteessa oikeasti tapahtua ovat pelottavimpia. Esim. Eden lake.
Dead snow. Ihan sairas.