Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu syömään samoja ruokia, kiukuttaa aina tehdä eri ruuat

Vierailija
28.11.2021 |

Itse olen vegaani ja mies taas ei ole. Tästä johtuen usein kumpikin joutuu tekemään omat ruokansa. Itseäni ärsyttää eniten se, että mies voisi noin periaatteessa syödä samoja ruokia kuin minä, mutta minä en voi syödä hänen ruokiaan. Siltikään mies ei jousta juuri koskaan. Tämä saa hermon välillä todella kireälle 😠

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön gluteenitonta, joten ei ole vaihtoehtoja, mies ei voi sietää gluteenittomia ruokia kun noh, eihän ne ole niin hyviä jos on tottunut gluteenia sisältäviin ruokiin.

Jos joku ruoka ei ole automaattisesti gluteeniton mitä teen, esim keitto, niin mies hankkii ja tekee itse ruokansa. Mä en sille ala erikseen vääntää omia. No big deal.

Miten mahdollista.. Eihän vehnä maistu millekään. Meillä joudutaan tehdä gluteenitonta kaikki vaimon keliakian takia enkä mä maista edim. Makaroonilaatikon eroa että se on tehty erikoismakaroniin. Tai kastikkeet. Ihan samalta ne maistuu kun vehnä versiot.

Vierailija
42/43 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön gluteenitonta, joten ei ole vaihtoehtoja, mies ei voi sietää gluteenittomia ruokia kun noh, eihän ne ole niin hyviä jos on tottunut gluteenia sisältäviin ruokiin.

Jos joku ruoka ei ole automaattisesti gluteeniton mitä teen, esim keitto, niin mies hankkii ja tekee itse ruokansa. Mä en sille ala erikseen vääntää omia. No big deal.

Mitä jauhomössöjä se mies sitten syö normaalisti? Gluteeniton ruoka on käytännössä hyvin normaalia ruokaa, pastaakin saa gluteenittomana Semper merkkinen on kaikkein lähinnä tavallista venhäpastaa.

Kasvikset, perunat, porkkanat salaatit yms on kaikki gluteenittomia. Kastikkeet voi suurustaa maizenalla. Mihin sitä jauhoa pitää tunkea? Meillä on ihan normi sekasyöjätalous ja käytännössä kaikki ruoka paitsi leipä on gluteenitonta ihan ilman vaivannäköä. Keitossa ei normaalistikaan ole gluteenia? Vai leivästäkö se keittonsa tekee?

Ohis ja eri, mutta itselleni puhkesi keliakia aikuisiällä. En voi sietää esim. gluteenittomia leipiä tai pullia, maistuu vaan pahalle varmaan siksi, kun suu kerkesi 30 vuotta tottua perus jauhoihin. Vetuttaa oikein, kun ei oo mitään hyvää korvaavaa leipää tilalle, itsellä paha tapa oli elää leivällä pitkin päivää.

Joo mut nyt puhuttiim ruuasta, ei leivistä. Bytheway niissäkin on todella hyviä nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen otsikon voisi rehellisesti kirjoittaa että "mies ei suostu vegaaniksi kun minäkin olen ja se niin kiukuttaa"