Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla ulkomaalainen mies

Vierailija
24.02.2015 |

Onko sinulla Suomessa asuva ulkomaalainen mies? Haluaisin kuulla kokemuksia miten on oppinut kielen onko saanut töitä yms. Itse asun ulkomaalaisen miehen kanssa mutta haikailen takaisin Suomeen...mies olisi valmis muuttamaan mutta kieli on hänelle vaikea.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mies on kyllä motivoitunut mutta tällä hetkellä toimistohommissa (sedän firmassa) eikä ole koulutusta lukion jälkeen. Lähinnä vaan se kun ei tiedä kauanko jouduttaisiin elämään vain minun palkalla. Toki täytyy säästää paljon ennen muuttoa. Ja Helsinkiin olisi tarkoitus muuttaa.AP

Vierailija
22/29 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:56"]

Ruotsin oppimisen pitäisi olla helpompaa, mutta pelkällä ruotsilla ei ehkä pärjää.

[/quote]

Ei ehkä? No ei todellakaan millään ruotsilla pärjää. Suomi on kaksikielinen maa jossa pärjää suomella ja englannilla. Ruotsi on ihan turhaa.

[/quote]

Jos muuttaa voimakkaasti ruotsinkielisille alueille (Närpiö, Tammisaari tms.) niin kyllä tasan pärjää pelkällä ruotsilla. Muualla Suomessa ei, joten olisi se auttava suomen kielen taito hyvä olla. Fiksu ja motivoitinut ihminen oppii kyllä suomen. Ei se niin mahdoton kieli ole.

[/quote]

No ei tasan taatusti pärjää ruotsilla Närpiössä :D

[/quote]

Yli 80 % asukkaista on ruotsinkielisiä. Onks tää joku vitsi jota mä en vaan ymmärtänyt kun on hymiökin perässä?

[/quote]

Et sitten ilmeisesti ole koskaan ollut Närpiöläisten kanssa tekemisissä :)

Närpiöläiset kyllä ymmärtävät ruotsia, mutta mitä suustaan päästävät, on kaukana ruotsista, eli aika yksipuolista olisi ymmärtämys.

[/quote]

Ahaa, puhuvat siis sellaista "ruotsia" jota kukaan muu ei ymmärrä. No kiva kun selvensit, en tiennyt. Ja en ole ollut närpiöläisten kanssa tekemisissä. Ostan vaan niiden kurkkua kotiin, kun se on parhaan makuista :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai hyväpalkkaisen työn firmasta, joka haki hänen äidinkieltään puhuvia ja englannin hyvin taitavia. Hänellä tosin duuniin sopivaa työkokemusta ennelta. Nyt on vaihtamassa työpaikkaa, tämä firma etsi saksan ja espanjan taitajia. Ei siis kummassakaan suomea vaadittu. Suome oppii kun koko ajan sitä kuulee ja edullisia kurssejakin on.
Kielitaito siis vielä 9 kk jälkeen alkutekiöissä, sen harjoittelu tyssäsi kun hän alkoi päntätä espanjaa uutta työtä varten ja kerrata saksaa.

Vierailija
24/29 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni puhuu sujuvaa suomea näin 8 vuoden jälkeen. Sujuvaa se alkoi olla n. 4 vuoden Suomessa olon jälkeen. Saa kovasti kehuja kielitaidostaan. Toki aksentista kuulee, ettei ole natiivi, mutta sanavarasto on uskomattoman hyvä ja olen hänestä valtavan ylpeä. 

Vierailija
25/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:48"]

Onko sinulla Suomessa asuva ulkomaalainen mies? Haluaisin kuulla kokemuksia miten on oppinut kielen onko saanut töitä yms. Itse asun ulkomaalaisen miehen kanssa mutta haikailen takaisin Suomeen...mies olisi valmis muuttamaan mutta kieli on hänelle vaikea.

[/quote]

Vierailija
26/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:49"]

Onko miehesi muslimi?

[/quote] Mita tekemista silla on suomen puhumisen kanssa?

Vierailija
27/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta Suomessa. Ymmärtää lähes kaiken ja puhuu sujuvasti mutta aksentilla. Työkirja englanti tai muu. Minä olen ainoa suomi kontakti. Aluksi puhuttiin englantia mutta koska halusi oppia suomea lopetin englannin puhumisen. Ensimmäinen 6kk oli mulle tuskaa. Piti puhua hitaammin ja selitellä paljon ja turvautua englantiin. Seuraavaa 6kk oli hänelle tuskaa kun opetteli muodostamaan lauseita, vastaamaan ja puhumaan. nyt puhumme suomea ja korjaan hänen kielioppi virheitään. On käynyt kursseilla koko ajan hyvin epäsäännöllisesti. Lukee suomenkielisiä kirjoja.

Vierailija
28/29 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon kaikesta: nuorempana oppii helpommin, ja toisille kielellinen lahjakkuus vaan on parempi kuin toisilla. Toiset taas eivät niin perusta oikeakielisyydestä, mutta menevät ja puhuvat vaan. Ja jos on pakko, niin sitä oppii. Oman mieheni kohdalla olin kuvitellut, että kun hän on älykkö jne., suomikin sujuisi, mutta ei se vaan niin suju, ehkä hän oli liian vanha tänne tullessaan tai minä opin hänen kieltään liian vikkelästi , eikä hänellä ollut mitään ympäristöä, joka olisi vaatinut suomen kielen oppimista. Eli: ei voi ennustaa miten käy!

Vierailija
29/29 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi muslimi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi