Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sijoittajat: mitä tekisitte sadalla tonnilla?

Vierailija
17.02.2015 |

Tossa lainanmaksusta jo kyselinkin toisessa aloituksessa - ja jos nyt ajatellaan, etten voi sitä ( kiiteäkorkoista ) lainaani pois kerralla maksaa - niin mitäs pirua mä noilla rahoilla teen? Se ei ole niin paljon, että sillä elelisi missään vaiheessa leveästi ( tai miksei, esim. kuukauden Las Vegasissa :), mutta sen saattais saada poikimaan edes jollain tavalla, jos osaisi sijoittaa...en vaan osaa. Ja pankin tyyppeihin en luota, niitä ei oikeasti vitt..vähääkään kiinnosta mitä mun roposilleni tapahtuu. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä sijoitushorisontti ja aiotko hoitaa salkkuasi aktiivisesti vai onko tarkoitus ostaa ja unohtaa?

Vierailija
2/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kaksi tyttöä nussimaan toisiaan jättidildoilla non-stoppina. Kokkelin voimalla ne nussisivat viikkoja putkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoittaisin asuntoon. Jos ei itsellä tarvetta asuntoon, ostaa sellaisen sijoitukseksi ja vuokraa. Esimerkiksi Helsingissä kauhea kysyntä vuokra-asunnoilla ja hinnat ovat korkealla. Itse omistan Helsingin keskustasta kolmion, jota vuokraan. Ihan mukavat sivutulot kuukausittain ;)

Vierailija
4/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuon verran sijoitettuna rahastoihin, kaksi kolmasosaa matalan riskin ja loput keskikorkean riskin rahastoihin. Reilussa puolessa vuodessa on tullut kulujen jälkeen noin 8% voittoa.

Vierailija
5/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaiset "pankin tyyppeihin en luota" -tyypit ovat kaikkien wincapitojen ja muiden pyramidihuijarien himojen kohteena. Heidät saa mukaan vaikka mihinkä uuteen shitcoin-valuuttaan, kunhan vain muistaa sanoa, että tästä ei sitten pankit tykkää. Onnea matkaan. Minä kyllä luotan mieluummin kahteen asiaan: ensin itseeni ja sitten "pankin tyyppeihin".

Vierailija
6/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen: hyvä idea, mutten ole itse kiinnostunut  - nelonen: sadalla tonnilla tuskin saa edes yksiötä Hki...

Vierailija
7/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:49"]

Mulla on tuon verran sijoitettuna rahastoihin, kaksi kolmasosaa matalan riskin ja loput keskikorkean riskin rahastoihin. Reilussa puolessa vuodessa on tullut kulujen jälkeen noin 8% voittoa.

[/quote]

Sama, ihan kohtuuullinen tuotto ollut.

Vierailija
8/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:49"]

[/quote]

Sama, ihan kohtuuullinen tuotto ollut.

[/quote]

Vittu tätä asuksen näppäimistöä kirjoitusvirhitä tekee vaikka oikein kirjoitat.

Vierailija
9/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei EI...olen kuulkaa niin vainoharhainen, etten lähtisi ikinä mihinkään erikoisfirmojen erikoispyramidisijoituksiin mukaan. En luota ihmisiin - ja jos nyt sitten pakko on, niin kyllä minä pankin henkilökuntaan kallistun. Tarkoitin ehkä ennemminkin vaan sitä, etten luota siihen, että mulle sattuisi niin hyvä sijoitusneuvoja, joka ihan todella tietäisi minne TODELLA kannattaa sijoittaa...

Ei sais tavikselle ( köyhälle ) tulla latiakaan mistään ylimääräistä, tässä sen näkee. Vaikeuksia ja kohtuutonta päänvaivaa niistäkin roposista vaan tulee :D

Vierailija
10/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadalla tonnilla saa kyllä yksiön Turusta tai Tampereelta. Ostaisin ja vuokraisin.

Vierailija
11/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ensin millainen on riskinsietokykysi ja kuinka pitkäksi aikaa voit sijoittaa (ja pitääkö olla helposti likvidiä eli rahaksimuutettavaa). Sijoittaminen on yksilöllistä hommaa joten anna näistä ensin osviittaa.

Vierailija
12/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaksi asuntoa ja lainaa 100000, saat parhaimman tuoton sitten joskus.

Vierailija
13/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:13"]Ei ei ei EI...olen kuulkaa niin vainoharhainen, etten lähtisi ikinä mihinkään erikoisfirmojen erikoispyramidisijoituksiin mukaan. En luota ihmisiin - ja jos nyt sitten pakko on, niin kyllä minä pankin henkilökuntaan kallistun. Tarkoitin ehkä ennemminkin vaan sitä, etten luota siihen, että mulle sattuisi niin hyvä sijoitusneuvoja, joka ihan todella tietäisi minne TODELLA kannattaa sijoittaa...

Ei sais tavikselle ( köyhälle ) tulla latiakaan mistään ylimääräistä, tässä sen näkee. Vaikeuksia ja kohtuutonta päänvaivaa niistäkin roposista vaan tulee :D

[/quote]öö et luota ammattilaisiin mutta av palstaan kyllä xD kyllä joku tässä sun logiikassas ontuu

Vierailija
14/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadalla tonnilla pääsee jo private banking -puolelle. Käy kuuntelmassa parissa pankissa mitä siellä ehdottavat ja mieti sitten lisää.

Seligsonilla oli joku varainhoitotyyppinen rahasto laiskoille... tutustu siihen. En siis sano, että laita siihen, mutta katso mihin se rahasto on sijoittanut.

Vierailija
15/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi näin voisi tehdä:

1/3 asunnon omarahoitusosuuteen + loput lainaa, näin saisi noin 90000 euron yksiön, riittää ainakin pienemmällä paikkakunnalla hyvin.

1/3 korkoihin, esim. Nordaxin määräaikaistalletukseen

1/3 indeksirahastoihin, esim. Seligson tai Handelsbanken tms. eli kulut minimiin ja hajautus suureksi. Myös ajallista hajautusta (esim. 1000 e kuussa) voit harkita, vaikka tilastojen kannalta kai fiksumpaa olisi laittaa all in heti.

No tuo vaan yksi näkökulma, sun itsesi pitää päättää, että mitä riskiä siedät ja mitä tappioita siedät. Jos makuutat pankissa, niin se on varmaa tappioa ainakin.

Vierailija
16/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa ei kannata ostaa mitään halpoja asuntoja kahta jostain pikkukaupungista. Niistä toki voi ensin saada hyvän tuoton, mutta pitkän päälle jopa vuokraaminen voi olla vaikeaa. Jos kuitenkin haluat "pikkukaupunkiin", niin sitten niin keskelle kuin ikinä. Jopa 1km torista voi olla jo liikaa. En muista, mistä kaupungista oli juuri lehdessä, mutta joku pienempi tyyliin Kouvola. Välittäjä sanoi, että vain ihan ytimessä olevilla on kysyntää.

Minä sijoittaisin osakkeisiin. Odottaisin hetken ja ostaisin loppukesästä. Nyt osakkeet on kovassa nousussa, kun osingot on laukeamassa ja yleensä (pörssissä mennyt ei ole tae tulevasta ja joskus se menee toisinkin..) heinä-elokuulla on edullisempaa ennen kuin syksyn osavuosikatsaukset tulee ja sitä kautta vuoden tulos alkaa varmistua. Tai sitten hajauttaisin ostoajankohtaa eli ostaisin nyt tässä kevään aikana vaikka jollain summalla ja sitten alkusyksystä lisää jne. Ei sitten ketuta, jos oot just väärällä hetkellä ostanut.

Vierailija
17/17 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:00"]Kolmonen: hyvä idea, mutten ole itse kiinnostunut  - nelonen: sadalla tonnilla tuskin saa edes yksiötä Hki...
[/quote]

Saat jostain kauempaa, katsele kehyskuntia.