Pyykkimoka ja vaimo raivoaa
Vaimo oli viikonlopun vanhemmillaan lasten kanssa ja mä töissä.
Unohdin perjantaina pyykit pesukoneeseen ja muistin ne sunnuntaina. Kaikki oli rypyssä ja kamalassa kunnossa joten päätin silittää ne. Jälkiviisautena ne olisi voinut vaan pestä uusiksi mutta minkäs teet, vahinko tapahtui jo.
Siellä oli seassa joku vaimon silkkipaita vai mikä nyt olikaan ja siihen paloi raudasta jälki. Heitin paidan menemään kun en yhtään ajatellut että se vois olla joku tärkeä.
Eilen vaimo alkoi etsiä paitaa, penkoi kaappeja ja etsi joka paikasta ja vinkuu mulle että se on ollut pyykkien seassa, että muistaa sen. Väitin etten ole nähny ja nyt olen kusessa!
On kuulemma joku helvetin kallis suosikkipaita... En tajunnu yhtään että vois olla niin tärkeä kun on noita vaatteita vaimolle kuitenkin kertynyt.... Tästä syttyy nyt kuitenkin sotatila että tunnustanko suoraan vai esitänkö tyhmää loppuun asti?!
Ps. Rakas vaimoni, jos luet tän illalla NIIN ANTEEKSI! Vahinko.
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:42"]
Nonni nyt tuli päätös etten kerro... Menny tää raivoominen nyt niin henkilökohtaseksi että parempi molempien olla vaa hiljaa! Enkä pese enää ikinä pyykkiä jos se on näin helvetin vaikeeta. Sanoin vaan että et muista minne oot riepusi tunkenut piste.
Ps. Edelleen jos vaimo rakkaani tämän luet, niin on tää kyllä sunkin moka!
[/quote]
Juu, selvästi vaimon vika kun ei ole piilottanut likaisia vaatteitaan sulta. Ei jumalauta sentään, onko miehet tosiaan niin avuttomia että niiltä pitää piilotaa likavaatteita ettei ne pese niitä ja mahdollisesti tuhoa niitä siinä samalla?
Kyllä tää on ihan sun oma moka ja pahemmaksi menee kun et myönnä vaan alat syytellä vaimoa. Vaatteissa on pesuohjeet, joista voi katsoa jos ei varmasti tiedä miten kyseinen vaate pestään. Jos tunkee vaatteet koneeseen katsomatta, niin kyllä se silloin on ihan oma moka. Anoppilassa oleva vaimo ei siihen ole mitenkään syyllinen. Vai oletko kenties jotenkin vajaa ja sua on vaimon vahdittava koko ajan?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:19"]
Meillä on omat pyykkikorit ettei vahingossakaan pese toisen pyykkejä. Kyllä jokaisen , oli mies tai nainen, pitää oppia katsomaan pesuohjeet vaatteista jos ei pese omiaan ja halua niitä piloille. Miesten mentaliteetti tuntuu olevan, että kaikki vain 60 puhtaaks. Itse ihmettelen sitä, että mikä siinä on niin vaikeaa laittaa ne pyykit kuivumaan, kun on pessyt. Meillä miehen pyykit saattaa seistä koneessa viikonkin. En viitsi enää ripustella niitä, koska aikuisen ihmisen on opittava korjaamaan omat jälkensä niin ikävää kuin se onkin.
[/quote]
Meillä mies pesee yleensä pyykit 40 asteessa. Sillä se harvemmin saa mitään tuhoa aikaiseksi :)
Mitä helvettiä? Miten kukaan katselee miestä, joka ei edes osaa pestä pyykkiä? Minä hoidan meillä yleensä pyykit, mutta voin kuitenkin luottaa siihen että mies ei pilaa vaatteitani jos innostuukin pyykkäämään. Ei nimittäin ole niin idiootti, että tunkisi koneeseen vaatteita katsomatta pesuohjeita.
Sanot sille, että "Ai nyt mä muistan, mitä paitaa tarkoitat. Eikös se ollutkaan yöpaita? Ja sun rintakehä näytti jotenkin aina tosi miesmäiseltä se päällä."
Ei noin imbesilliä ja retardia ole olemassakaan, ei se ainakaan mahdu määritelmän mies mitenkään!
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 12:52"]
Ei noin imbesilliä ja retardia ole olemassakaan, ei se ainakaan mahdu määritelmän mies mitenkään!
[/quote]
Tarkoitit varmaan: määritelmään?!
Aina joskus joku puhuu asiaakin:)
Mie sinuna ottasin äkkilähdön jonnekin ja postittaisin kortin kentältä että mitä kävi :D lupaat palata takaisin viikonkuluttua kun on tilanne rauhoittunut.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 22:19"]
Meillä on omat pyykkikorit ettei vahingossakaan pese toisen pyykkejä. Kyllä jokaisen , oli mies tai nainen, pitää oppia katsomaan pesuohjeet vaatteista jos ei pese omiaan ja halua niitä piloille. Miesten mentaliteetti tuntuu olevan, että kaikki vain 60 puhtaaks. Itse ihmettelen sitä, että mikä siinä on niin vaikeaa laittaa ne pyykit kuivumaan, kun on pessyt. Meillä miehen pyykit saattaa seistä koneessa viikonkin. En viitsi enää ripustella niitä, koska aikuisen ihmisen on opittava korjaamaan omat jälkensä niin ikävää kuin se onkin.
[/quote]
Siis se koko konehan alkaa haisemaan, jos siellä on ne pyykit? Sano, että kai sä sentään nostat ne sieltä ämpäriin tai johonkin, muutenhan omatkin pyykit menee pilalle siitä hajusta.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:05"]
Vaimo oli viikonlopun vanhemmillaan lasten kanssa ja mä töissä.
Unohdin perjantaina pyykit pesukoneeseen ja muistin ne sunnuntaina. Kaikki oli rypyssä ja kamalassa kunnossa joten päätin silittää ne. Jälkiviisautena ne olisi voinut vaan pestä uusiksi mutta minkäs teet, vahinko tapahtui jo.
Siellä oli seassa joku vaimon silkkipaita vai mikä nyt olikaan ja siihen paloi raudasta jälki. Heitin paidan menemään kun en yhtään ajatellut että se vois olla joku tärkeä.
Eilen vaimo alkoi etsiä paitaa, penkoi kaappeja ja etsi joka paikasta ja vinkuu mulle että se on ollut pyykkien seassa, että muistaa sen. Väitin etten ole nähny ja nyt olen kusessa!
On kuulemma joku helvetin kallis suosikkipaita... En tajunnu yhtään että vois olla niin tärkeä kun on noita vaatteita vaimolle kuitenkin kertynyt.... Tästä syttyy nyt kuitenkin sotatila että tunnustanko suoraan vai esitänkö tyhmää loppuun asti?!
Ps. Rakas vaimoni, jos luet tän illalla NIIN ANTEEKSI! Vahinko.
[/quote]
Tässä, JUURI TÄSSÄ, on syy siihen miksi en anna mieheni koskea pitkällä tikullakaan meidän pyykkeihin. Vain ja ainoastaan minä saan pestä pyykkiä, ellei mies pese urheiluvaatteitaan. Sinne joukkoon ei voi muuta (koneessa leviävän hajuhaitan) takia laittaa, joten ne hän saa pestä itse.
Ei juman kauta. Mies pesee pyykkiä, silittää ja vielä pyytelee anteeksi. Ei varmasti ole mitään, mitä vielä voisit tehdä........
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:13"]
Miten ihmeessä koit silittämisen helpommaksi vaihtoehdoksi, kuin että jos olisit vain laittanut pesukoneen uudestaan pyörimään? T. Mies joka hoitaa perheensä pyykit
[/quote]
Jep, nehän haiseekin ihan saakelin pahalta kun ovat lojuneet koneessa pari päivää. Ei siihen mikään silitys auta.
Kyllä nyt kannattaa laita riita puoliksi. Puolet on vaimon syytä ja puolet anopin. Miehelle anteeksi pyyntönä kaljaa ja iso kirkas.