Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyykkimoka ja vaimo raivoaa

Vierailija
24.02.2015 |

Vaimo oli viikonlopun vanhemmillaan lasten kanssa ja mä töissä.

Unohdin perjantaina pyykit pesukoneeseen ja muistin ne sunnuntaina. Kaikki oli rypyssä ja kamalassa kunnossa joten päätin silittää ne. Jälkiviisautena ne olisi voinut vaan pestä uusiksi mutta minkäs teet, vahinko tapahtui jo.

Siellä oli seassa joku vaimon silkkipaita vai mikä nyt olikaan ja siihen paloi raudasta jälki. Heitin paidan menemään kun en yhtään ajatellut että se vois olla joku tärkeä.

Eilen vaimo alkoi etsiä paitaa, penkoi kaappeja ja etsi joka paikasta ja vinkuu mulle että se on ollut pyykkien seassa, että muistaa sen. Väitin etten ole nähny ja nyt olen kusessa!

On kuulemma joku helvetin kallis suosikkipaita... En tajunnu yhtään että vois olla niin tärkeä kun on noita vaatteita vaimolle kuitenkin kertynyt.... Tästä syttyy nyt kuitenkin sotatila että tunnustanko suoraan vai esitänkö tyhmää loppuun asti?!

Ps. Rakas vaimoni, jos luet tän illalla NIIN ANTEEKSI! Vahinko.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:50"]

Harvoin mä pyykkään, sen tajusin etten valkosia laita sekaan... No siis vaimo huutaa että paita makso toista sataa ja että sen on löydyttävä!! Leikin edelleen tyhmää.. Pakko tässä kohta on tunnustaa ei muuten tuu kyllä sopua. Se jotenkin heti arvas että tää on mun moka.

[/quote]

Toistasataa, huh, pääset helpommalla kuin kuvauksen perusteella kuvittelin.Vilkaise joskus huviksesi vaikka Net-a-Porterissa myytävien paitojen hintoja. Se on siis nettikauppa, josta ihan suomalaisetkin tilaavat (en saanut nyt muutettua noita linkin maasäädöksiä). Linkin paita ei ole edes silkkiä, vaan ihan puuvillaa.

Tarjoudu ihmeessä ostamaan samanlainen lahjaksi, mikä merkkipäivä nyt ensin tuleekaan. Kysyt vain koon, värin, valmistajan ja ostopaikan. Simples. Ei tarvi miettiä, mitä antaisi lahjaksi.

Vierailija
22/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hemmetti, mun ei tulis mieleenkään suuttua tollasesta. Vahinkoja sattuu, korkeintaan voisin nauraa. Kaverin mies käytti miehen logiikkaa ja pesi kaikki valkoiset vaatteet valkopesuohjelmalla, sekaan laittoi vielä valkoisen neuleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:33"]

Pidä pintasi, älä kerro missään nimessä!  Asia unohtuu muutamassa viikossa t. Riitojen välttellyn suomen mestari vuosimallia 2012 ja 2014

[/quote]

Voitat ehkä taistelusi, mutta häviät sodan. Lopulta vaimo ei arvosta sinua yhtään. Nainen ei koskaan unohda silkkipaitaansa, ymmärrä se. Ei se siitä turhaan maksa päätään pyörälle. Kyllä sinäkin muistat, jos vaimo hukkaa audisi.

Vierailija
24/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Kukaan ei jätä lempipaitaansa silkkistä ja kallista semmoista lojumaan pyykkikoriin. Se pestään itse heti käsienpesuohjelmalla.

Meillä mies pesi kuudessa kympissä mun lempirintaliivit.. Mun moka kun oli muun pyykin seassa.

Vierailija
25/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 19:22"] Olen itsekin oikea urpo pyykinpesussa, mieheni tietää kaikki väriyhdistelmä-, materiaali-, lämpötila- ja aika-systeemit, minä vain lykkäsin kaikki vaatteet myttynä koneeseen ennen hänen tapaamistaan. Minäkin olen unohtanut vaatteet pesun jälkeen, olen laittanut valkoisia punaisten joukkoon ja ties mitä muuta. MUTTA en voi vain käsittää, miksi ihmeessä päähäsi pälkähti _silittää_ ne vaatteet? Olitko humalassa? Siis nihkeät, haisevat kääröt otit koneesta ja vaivalla silitit ne? Voi veljet. [/quote] Sullahan varsinainen mulkkuliisa on isäntänä! [/quote] Juu, iso on mulkku miehellä.

[/quote]

Ja muutenkin täysmulkku?!

Vierailija
26/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni nyt tuli päätös etten kerro... Menny tää raivoominen nyt niin henkilökohtaseksi että parempi molempien olla vaa hiljaa! Enkä pese enää ikinä pyykkiä jos se on näin helvetin vaikeeta. Sanoin vaan että et muista minne oot riepusi tunkenut piste. 

Ps. Edelleen jos vaimo rakkaani tämän luet, niin on tää kyllä sunkin moka!

Vierailija
27/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:10"]

No voi hemmetti, mun ei tulis mieleenkään suuttua tollasesta. Vahinkoja sattuu, korkeintaan voisin nauraa. Kaverin mies käytti miehen logiikkaa ja pesi kaikki valkoiset vaatteet valkopesuohjelmalla, sekaan laittoi vielä valkoisen neuleen.

[/quote]

Kyllä mulla repeis pelihousut, jos mies onnistuisi tuhoamaan lähes 200 euron arvoisen paidan. Varsinkin jos esittäisi tyhmää, eikä tunnustaisi selkeää virhettä. Ja todellakin odottaisin, että mies ostaa uuden vastaavan paidan tilalle.

Vierailija
28/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:37"]

En usko. Kukaan ei jätä lempipaitaansa silkkistä ja kallista semmoista lojumaan pyykkikoriin. Se pestään itse heti käsienpesuohjelmalla. Meillä mies pesi kuudessa kympissä mun lempirintaliivit.. Mun moka kun oli muun pyykin seassa.

[/quote]

Miksi ei jättäisi, jos olettaa itse hoitavansa pyykit?

Vierailija
29/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisen löysärääsyn nyt saa hyvinvarustetusta ruokakaupastakin, kaikesta sitä vollotetaankin!

Vierailija
30/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 20:42"]Ps. Edelleen jos vaimo rakkaani tämän luet, niin on tää kyllä sunkin moka![/quote]

Oliko se moka siis se, ettei vaimo opettanut sua pesemään pyykkiä, vai mikä? :D Syytä mielummin vanhempiasi, eikö nää opetushommat ole enemmän niiden heiniä?

Vierailija
31/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän kohtaa se vaimo sen mokan teki, urpo. Vai ei ole miestä edes kertomaan totuutta..

Vierailija
32/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat pyykkikorit ettei vahingossakaan pese toisen pyykkejä. Kyllä jokaisen , oli mies tai nainen, pitää oppia katsomaan pesuohjeet vaatteista jos ei pese omiaan ja halua niitä piloille. Miesten mentaliteetti tuntuu olevan, että kaikki vain 60 puhtaaks. Itse ihmettelen sitä, että mikä siinä on niin vaikeaa laittaa ne pyykit kuivumaan, kun on pessyt.

Meillä miehen pyykit saattaa seistä koneessa viikonkin. En viitsi enää ripustella niitä, koska aikuisen ihmisen on opittava korjaamaan omat jälkensä niin ikävää kuin se onkin.

Vierailija
33/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoks miehellä on absoluttinen kielto koskea mun pyykkeihin.  

Sen mielestä kaikki värit sopii samaan koneeseen ja alle 60 asteen ei tuu puhdasta.

Vierailija
34/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustat tietysti. Sitä ennen hankit jotain mistä vaimo tykkää, suklaata, kukkia tjms. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin asioiden salailu, vaikka kaikki tietää kuka on syyllinen.

Vierailija
35/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelet, että se meni pilalle ja tarjoudut ostamaan uuden. Ja seuraavalla kerralla luet vaatteiden pesulapusta pesu- ja silitysohjeet. Se silkkipaita tuskin oli entisensä ennen silitystäkään, vaatii hellemmän pesuohjelman ja silkille sopivan pesuaineen :D

Vierailija
36/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä pesu- ja hoito-ohjeiden lukemisessa muuten on niin vaikeaa?

Vierailija
37/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt kaksi mokaa:

1)  teit pahan pyykkimokan

2) valehtelit tekemästäsi mokasta

Vaimosi pitänee jälkimmäistä virhettä loppupeleissä oleellisesti ja paljon pahempana kuin sitä ekaa. Sehän osoittaa, että olet epäluotettava ja valehtelet peittääksesi tekosi.

Vierailija
38/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä koit silittämisen helpommaksi vaihtoehdoksi, kuin että jos olisit vain laittanut pesukoneen uudestaan pyörimään? T. Mies joka hoitaa perheensä pyykit

Vierailija
39/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole se muna naapuri, jonka muija huusi sille aamupäivällä n 30 minnuuttia putkeen. kuulosti tosi kauheelta, vaikka sanoista ei saakaan selvää, paitsi parit kiroukset erottui.

Pakko sun on tunnustaa tuo asia.

Vierailija
40/93 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan käsittämätöntä miksi miehet kieltäytyvät lajittelemasta pyykkejä värin tai pesulämpötilan mukaan ja ovat sitten niin kovin yllättyneitä värjääntyneistä, kutistuneista ja nyppyyntyneistä vaatteista.