Aviokiista: roskien vieminen
Pieni arjen tilanne, joka on tullut usein vastaan:
Mies vie roskat, tulee takaisin ovelle ja olen sillä välin löytänyt lisää roskia, jotka jäivät kyydistä. Miehellä on takki päällä, kengät jalassa, ja roskis ei ole kaukana. Mies ei kuitenkaan suostu viemään enää "uutta erää" roskia. Joten itse pukeudun ja vien ne. Ärsyttävää silloin, kun olen tukka sotkuisena yms. ja pitää käyttää aikaa siihen pukeutumiseen ja laittamiseen. Mies kun olisi jo valmiina. Tämä on hänen omituinen periaate, että uutta kierrosta ei tee. En tiedä, hän ei ylipäänsä halua tehdä mitään sellaista, jota pyydän. Siivoaa yms. vain kun hänelle sopii. Jos pyydän tekemään jotain, ja jään odottamaan sitä, on asia rempsallaan kunnes itse teen sen, vaikka sitten viikkoja.
Onko tämä normaalia?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Minä taidan keittää kahvit.
Mun pitäisi alkaa kuorimaan muusia varten perunoita.
Olette molemmat outoja. Mikä ihme hamstraajakoti teillä on jos kerran kaikkialta löytyy roskapinoja. Roskat roskikseen ja roskapussit vaan ulos ajallaan. Jos joltain sivupöydältä löytyy roskien viennin aikana joku muovikääre niin se vain uuteen roskapussiin.
En osaa kuvitella tilannetta jossa roskia viedessä tulisi täytenä yllätyksenä että jostain löytyisi vielä täysi pussillinen joka pitäisi heti viedä.
Minä ymmärrän miestäsi tässä roska-asiassa. On ärsyttävää, ettei asioita ole suunniteltu loppuun asti. Ei meilläkään kumpikaan lähde saman tien uudelleen.
Ehkä on parempi, että hoidat jatkossa ne roska-asiat alusta asti ihan itse. Sekä ensimmäisen ja toisen kierroksen.
No, meillä ne unohtaneet jäisi seuraavaan kertaan.
En minäkään kahta kertaa kävisi. Tuo on niitä henkimailman juttuja että roskien vientiin pitää laittautua. Tiedän naisen joka ei vie edes roskapussia ilman että laittaa ripsiväriä. Onhan sinne roskakatokselle ehkä 20 metriä alaovelta.
Niin tämä tulee usein vastaan sunnuntaisin, kun on siivouspäivä. Saatan huomata, että jäi vaikka vanhat kukat maljakosta ottamatta, tai paperiroskat olivat jääneet eteisen nurkkaan. Mielestäni on kiva, että kerralla kaikki pois. Ehkä vien sitten itse, mutta olisi mielestäni kiva, jos mies ei olisi tällaisissa asioissa ärtyisä vaan voitaisiin yhdessä iloisesti siivota. Me riitelemme useiten juuri siivoamisesta tai kauppaostoksista (jotka olenkin sitten ulkoistanut juuri miehen kaupassa turhautumisen vuoksi). Eli juuri niistä arjen asioista, joissa itse näen arjen romantiikalle mahdollisuuden. Mies taas ei.
ap
Roskien vienti ja kaupassa pyöriminen arjen romantiikkaa? No kaikilla meillä on omat fantasiansa.
Neuvo, rajoita nipottamista.
Kysymys: mies ei halua tehdä oikein mitään, mitä pyydät, mutta vaatiiko sinua tekemään välittömästi kaiken mitä ikinä keksii ajatella, oli sinulla jotain kesken tai ei? Jos vastaus on kyllä, eroa ennen kuin mielenterveytesi on mennyt.
Muutoin, istutte sohvalle vierekkäin ja puhutte mitä kumpikin odottaa toiselta ja itseltään parisuhteessa.
Minä veisin roskat mielelläni. Sitten palalisin joskus pubista kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin tämä tulee usein vastaan sunnuntaisin, kun on siivouspäivä. Saatan huomata, että jäi vaikka vanhat kukat maljakosta ottamatta, tai paperiroskat olivat jääneet eteisen nurkkaan. Mielestäni on kiva, että kerralla kaikki pois. Ehkä vien sitten itse, mutta olisi mielestäni kiva, jos mies ei olisi tällaisissa asioissa ärtyisä vaan voitaisiin yhdessä iloisesti siivota. Me riitelemme useiten juuri siivoamisesta tai kauppaostoksista (jotka olenkin sitten ulkoistanut juuri miehen kaupassa turhautumisen vuoksi). Eli juuri niistä arjen asioista, joissa itse näen arjen romantiikalle mahdollisuuden. Mies taas ei.
ap
Tuo kaupassa käynti naisten kanssa on rasittavaa. Niitä saa odottaa, odottaa ja odottaa. Kun kävin ensimmäisen kerran yksin niin takaisin tullessani hämmästyneenä kysyi joko sinä kävit kaupassa? Hänen mielestä oli ihmeellisen nopea. Sen jälkeen käytiinkin enimmäkseen kumpikin yksin kaupassa.
Ap:n pitää laittautua viedäkseen roskat?
nakkaa ulos vaan
kyllä ne joku muu siitä vie
😁
Vierailija kirjoitti:
Roskien vienti ja kaupassa pyöriminen arjen romantiikkaa? No kaikilla meillä on omat fantasiansa.
Neuvo, rajoita nipottamista.
No, enhän minä nipota. Se, että pyytää toista, "voisitko kulta olla kiva ja tehdä näin" on mielestäni ihan normaalia. Enkä jää nipottamaan, jos vastaus on kielteinen. Olen joko hiljaa ja jään odottamaan, tai teen itse. Olen itse tyystin erilainen luonne kuin mies. Jos toinen pyytää minulta jotain, etenkin tosi pientä juttua, teen sen mielellään. Yleensä teen kaiken niin, ettei miehen tarvitse edes pyytää. Hoidan kotia, hoidan ruoan pöytään ja eväät aamulla kouraan. Harvoin mies "joutuu" edes pyytämään. Olisi kiva, kun mies edes joskus minua sen verran huomioisi :/
Onko romantiikka siis meiltä Suomesta kuollut, kun näin negatiivisesti suhtaudutaan toisen huomioimiseen?
ap
Meillä mies ei siivoa. Joskus pyydän pesemään vessan tai saunan. Menee vuosi ehkä toinenkin, ellen itse siivoa. Meillä oli tulossa ristiäiset ja olin pyytänyt että mies pesisi vessan. Lopulta ristiäispäivänä itse sitten imetyksen ja muiden valmisteluiden välissä siivosin senkin. Mies tekee kyllä kaikkea rakennus/pihatöitä, mutta kehua täytyy sitten lopputulosta loputtomiin. Tiedän, oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: mies ei halua tehdä oikein mitään, mitä pyydät, mutta vaatiiko sinua tekemään välittömästi kaiken mitä ikinä keksii ajatella, oli sinulla jotain kesken tai ei? Jos vastaus on kyllä, eroa ennen kuin mielenterveytesi on mennyt.
Muutoin, istutte sohvalle vierekkäin ja puhutte mitä kumpikin odottaa toiselta ja itseltään parisuhteessa.
Kuten vastailin, niin pidän miehestä niin hyvin huolta, että harvemmin hänen täytyy minulta erikseen pyytää asioita.
ap
Vain ääliöt tekevät roskien viennistä numeron ja vieläpä riitaisan.Asutte sikolätissä , luulisi sinunkin ymmärtävän HÄVETÄ. Vieläpä julkisesti siitä kirjoittelet. Muuttakaa molemmat ÄMMÄNSUOLLE , siellä on kotoisaa teitille.
Sitä voisi teoriassa myös ottaa sen pään sieltä pers ees tään ja tajuta olla kiitollinen.
Mistäkö?
Puolisosta ja/tai lapsista, joista täällä aina vain valitetaan.
Minä taidan keittää kahvit.