Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen järjetys- ja siisteys kotonasi vallitsee?

Vierailija
24.02.2015 |

Millainen järjetys- ja siisteystaso on mielesäsi viihtyisä? Tai sinulle/teidän perheelle sopiva? Esim. missä säilytätätte viikon sanomalehtiä, mainoksia, laskuja? Entä puoliksi käytettyjä vaatteita? Laitatteko käytetyt astiat suoraa koneeseen? Mihin puhtaat viikkaamattomat pyykit? Jne.

Oletko tyytyväinen kotisi järjetyksenpitoon? Siisteystasoon?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan järkyttävä kaaos. Lapsia on neljä + minä ja mies. Yksi lapsista on siisti kukaan muu perheessä ei. Oon iteki ällöttävä sottapytty. Kaikki tavarat jää ku paska perseestä. Lisäksi oon vielä laiska ja saamaton. Se yksi siisti lapsi pitää oman huoneensa kunnossa. Muut tilat on täynnä tavararöykkiöitä ja lattia niin likainen että sukat tarttuu kiinni. Inhoan tällasta elämää mutta en osaa muuttua - oon kyllä yrittäny.

Vierailija
22/27 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton pariskunta ja kerran viikossa käy siivooja. Ehkä vähän pintoja raivataan ennen siivoojan tuloa, muuten saavat lojua miten sattuu. Tiskikone päälle kun lavuaari on täynnä likaisia astioita, pyykkiä pestään n. kerran kahdessa viikossa. Ja nehän saa kaikkein kätevimmin päälle siitä kuivurista (tai kuivausrummusta). Ei jaksa stressata siisteydestä, kyllä paskassa kasvaa kun olla jaksaa, elämässä tärkeämpääkin tekemistä kuin olla jatkuvasti puunaamassa. -N40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainoksia ei onneksi tule enää, koska olen sen kieltänyt. Voin sanoa, että jo se auttaa hurjasti pitämään yllä siisteyttä, kun ei eteinen ajelehdi aina kotiin tullessa mainoksia. Tällä hetkellä kotona on liian sotkuista mutta olenkin menossa siivoamaan. Tiskien kanssa ei olisi mitään problematiikkaa mikäli omistaisin jo koneen. Käsin tiskaaminen on niin julmetun vittumaista puuhaa, ettö vähän kun väsyttää niin tekemättähän se jää.

Oikeastaan nuo tiskit ovat ainoa ongelma. Muuten kyllä lähes päivittäin hinkkailen ja putsailen. Vihaan tahroja, yök.

Vierailija
24/27 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siistiä melkein aina. Kun ollaan yhtä aikaa kipeänä, niin koti räjähtää, mutta muuten on siistiä. Ylläpidän perussiisteyttä pyyhkimällä vessan joka päivä, laittamalla postin paikoilleen (lehtikoriin tai työpöydän laskulaatikkoon), astiat heti astianpesukoneeseen, kaikille tavaroille oma paikka, puolipidetyille vaatteille tila vaatekaapissa jne. Eteisessä, vessassa, kylpyhuoneessa ja keittiössä on Lidlista saatavia kertakäyttöisiä siivousliinoja paketillinen, niillä on helppo siivota tahrat tai pyyhkiä pölyt.

Kerran viikossa imuroin, pesen eteisen ja keittiön lattiat (muut lattiat kerran kuukaudessa), siivoan kylpyhuoneen ja pyyhin pölyt. Kaapit käyn läpi kaksi kertaa vuodessa ja poistan rikki menneet tavarat, arkistoin asiakirjat ja laskut jne. Kerran kuukaudessa käytän sunnuntai-illan korjausompelemiseen. Pyykit lajitellaan ja pestään heti kun tulee koneellinen täyteen. Puhtaat pyykit viikataan koriin ja n. 3 kertaa viikossa viikataan kaappeihin. Lakanat vaihdetaan kahden viikon välein, kylpypyyhkeet kerran viikossa ja käsipyyhkeet noin joka kolmas päivä.

Siistin kodin ylläpitäminen on helppoa, koska  ei ole lapsia tai lemmikkejä, tavaran määrä pidetään vähäisenä, kaikille tavaroille on oma paikka ja molemmat ylläpitävät siisteyttä.

Vierailija
25/27 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:02"]Mainoksia ei onneksi tule enää, koska olen sen kieltänyt. Voin sanoa, että jo se auttaa hurjasti pitämään yllä siisteyttä, kun ei eteinen ajelehdi aina kotiin tullessa mainoksia. Tällä hetkellä kotona on liian sotkuista mutta olenkin menossa siivoamaan. Tiskien kanssa ei olisi mitään problematiikkaa mikäli omistaisin jo koneen. Käsin tiskaaminen on niin julmetun vittumaista puuhaa, ettö vähän kun väsyttää niin tekemättähän se jää.

Oikeastaan nuo tiskit ovat ainoa ongelma. Muuten kyllä lähes päivittäin hinkkailen ja putsailen. Vihaan tahroja, yök.
[/quote]

Niin ja pyykkiä pesen ihan perkeleesti, olen ihan koukussa :-) Lakanat vaihdan usein, peitot ja tyynyt pesen myös erittäin usein enkä tuijottele mitään suosituksia. Puhtaus
on minulle pääasia. Ihan sana jos jossain lojuu joku tavara mutta puhdasta on oltava tai ahdistaa.

Vierailija
26/27 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:02"]Mainoksia ei onneksi tule enää, koska olen sen kieltänyt. Voin sanoa, että jo se auttaa hurjasti pitämään yllä siisteyttä, kun ei eteinen ajelehdi aina kotiin tullessa mainoksia. Tällä hetkellä kotona on liian sotkuista mutta olenkin menossa siivoamaan. Tiskien kanssa ei olisi mitään problematiikkaa mikäli omistaisin jo koneen. Käsin tiskaaminen on niin julmetun vittumaista puuhaa, ettö vähän kun väsyttää niin tekemättähän se jää.

[/quote]

Niin ja pyykkiä pesen ihan perkeleesti, olen ihan koukussa :-) Lakanat vaihdan usein, peitot ja tyynyt pesen myös erittäin usein enkä tuijottele mitään suosituksia. Puhtaus
on minulle pääasia. Ihan sana jos jossain lojuu joku tavara mutta puhdasta on oltava tai ahdistaa.
[/quote]

*sama

Vierailija
27/27 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallittu kaaos, josta varmasti suuri osa tämän palstan mammoista saisi traumoja eikä uskaltaisi tulla käymään. Mut mä viihdyn mieheni kanssa ja se riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän