Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen käytös pilaa itsetuntoni

Vierailija
24.02.2015 |

Hän siis väittää, että olen juuri sellainen kuin hän haluaa eikä haikaile muita. Silti erinäiset kommentit satuttavat, etenkin kun hän ei myöhemmin myönnä tarkoittaneensa "mitään". Esim. hän käy itse salilla ja itse en välitä siitä harrastuksesta enkä ole mitenkään supertimmissä kunnossa. Kerran hän tuli puristamaan persettäni ja sanoi: "Jos sä alkaisit käydä salilla niin siinä olis se vaara että sun perse tulis niin kimmoisaksi että sut vietäis mun käsistä" ja sitten aina kertoo kunika joku mimmi on kyykännyt raskaimmilla painoilla kuin hän itse, ym.. sitten kun sanon hänelle että tämä minua loukkaa koska tunnen että minunkin olisi treenattava ollakseni hänen silmissään tarpeeksi viehättävä, hän kehtaa väittää että "ei mikään treenattu nainen ole kaunis, ihan tavallisista mä tykkään!" silti myös katselee ulkona liikkuessamme nimenomaan niitä treenattuja takapuolia.

Toinen asia: rinnat. Minulla on todella pienet rinnat luonnostaan. Siis A-kuppi. Raskaana ollessan ne luonnollisesti kasvoivat ja voi että kun sainkin huomiota mieheltäni. Myös imetysaikana ne olivat jonkin aikaa suuremmat. Mies monesti sanoi esim: "siinäpä onkin rintava nainen" ja kehuskeli että "sulla on kyllä raskaus kasvattanu isommat rinnat".. noh nyt ne ovat imetyksen lopettamisen jälkeen taas ihan pienet ja nyt jopa veltot pussit, niin hän vain väittää että "ne on just hyvät ja en mä edes tykkää isoista rinnoista"... siis miksi hän valehtelee? Eniten tässä oikeesti loukkaa se, että käyttäytyy toisin ja puhuu toista. Ymmärtäisin ja hyväksyisin täysin jos hän esim. kertoisi että pitää kyllä treenatusta pepusta ja isoista rinnoista, mutta rakastaa minua vaikkei minulla sellaisia olekaan. Mutta ei. Hän ilmeisesti pelkää että loukkaa minua juuri sillä jos totuuden kertoo, mutta onko niin tyhmä että luulee, etten ole jo huomannut mistä hän tykkää.

Mikä ihme tähän voisi olla ratkaisu? Ennen suhdettamme minulla oli hyvä itsetunto, nyt tuntuu että olen kamala minirintainen löysävartaloinen rumilus. Ja siis mittani ovat 167/56. Tuntuu niin pahalta ja turhalta miettiä tällaisia, mutta minkäs teet. Mielestäni ratkaisu ei kuitenkaan ole siinä, että miestäni miellyttääkseni alkaisin treenata lihaksia... haluaisin olla haluttava ja ihana sellaisena kuin olen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesihän käyttäytyy ihan hyvin. Mitä haluat, että mies ei saa katsoa muita naisia vai ? Miehesi rakastaa sinua ja hyväksyy muuttuneen vartalosi kuten sanookin. Toki hän silti voi silmäillä kiinteämpiä takamuksia tai isoja rintoja. Kai sinäkin kauniita miehiä katselet ? Ei se tarkoita mitään.

Sinä et ole tottunut muuttuneeseen kehoosi ja luulen että jonkinlainen liikunta ( tanssi ? Jooga ?) voisi olla hyvä , että tutkustuisit taas kroppaasi ja osaisit hyväksyä sen. Parisuhteen tuhoon vie se tie, että alkaa toista syyttää omista huonoista oloistaan.

Vierailija
2/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse hyväksy itseäsi sellaisena kuin olet niin et usko että kukaan muukaan tykkää sinusta. Ehkä itsekin vertaat itseäsi muihin?

Jos mies ei ole sokea niin tulee kuolemaansa asti katselemaan muitakin naisia ja toki katsoa saa mutta ei koskea.

Tässäkin tapauksessa ratkaisu löytyy oman pääsi sisältä ja lakkaa analysoimasta miehen jokaista sanaa ja elettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt ongelma oman itsesi kanssa, miehesi käytöksessä ei ole mitään vikaa. Mies voi pitää monenlaisista vartaloista - ei se, että treenattu peppu kiinnittää huomiota tarkoita sitä, että oman vaimon pepussa olisi jotain vikaa. Tai jos sanoo raskausaikana, että tissit on kivan pulleat, ne voi olla kivan sirot ja kauniit vähemmän pulleinakin.

Sun kannattaisi tosiaan keskittyä ajattelemaan omaa arvoasi ihmisenä, ei kävelevänä kroppana ja seksiobjektina. Mieti sitä, mitä merkitset miehellesi puolisona, kumppanina, ystävänä, rakastettuna. Opettele rakastamaan omaa vartaloasi sellaisena kuin se on, ole ylpeä siitä, kohtele sitä hyvin. Silloin voit ylpeydellä antaa miehellesi myös itsesi ihan niin täydellisenä kuin vain sinä olet.

Vierailija
4/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itseluottamus nainen!

Vierailija
5/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ihan väärässä ole. Liikunta on aina hyväksi ja varmasti parantaisi sinunkin oloasi. Nyt sinun on vain hyvä piiloutua asian taakse ja käyttää miestä pirun huonona tekosyynä omiin itsetunto ongelmiisi! Muutenhan sinä osaisit vastata huumorilla noihin asioihin! Pilkettä silmäkulmaan ja salille tai jonkun muun mukavan lajin pariin!

Vierailija
6/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, mies ja mies. Aina vaan se mies, joka on aina syypää kaikkiin naisten ongelmiin. Yksikään mies ei ole herrasmies itsestään vaan se vaatii naiseltakin vähän kykyä vaatia arvoistaan kohtelua. Jos ei itse arvosta itseään niin ei sitä tee toisetkaan!

Vierailija
7/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala treenata!

Vierailija
8/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe miehen sanomisia mitenkään pahana. Olet nyt liian ylitulkitseva ja luulet miehen sanovan pahasti vaikkei hän sanokaan. Kenenkään maku tuskin on tasan liukuasteikko, niin että vain joku asia olisi hyvä ja toinen automaattisesti huonompi. Isot tissit voi olla hyvä mutta pienetkin. Minustakin urheilullisen hoikat miehet on ihania, mutta myös isommat rotevat miehet on ihania. En minä kummallekaan valehtelisi jos sanoisin että hän on ihana.

Vierailija
9/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinushan ei ole mitään vikaa...

Vierailija
10/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mies, joka ei ole niin pinnallinen..

Vierailija
11/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä ihan oikeasti takertua joka ikiseen sanaan, jonka mies suustaan päästää ja sitten pilkkoa jokainen sana pieniin osiin. Sinulla taitaa olla liikaa aikaa ja olet mustasukkainen miehen harrastuksesta. Keksi joku kiva omaharrastus.

Vierailija
12/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Miten te muut saatte pidettyä itsetuntonne kunnossa, vai onko mieheni ainoa joka puhuu tuollaisia ja käyttäytyy noin? Voi kunpa osaisin vain päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nuo jutut, mutta ne vaan jäävät mieleen pyörimään ja vaikuttaa jo liikaa suhteeseemme.

Varmasti raskauteni vaikutti jonkin verran myös, kun en aivan samanlainen ole kropaltani kuin sitä ennen. Kumminkin samoissa mitoissa mitä ennen raskautta, lähinnä rinnat ovat vielä surkeammassa jamassa ja peppukin lättänämpi kuin ennen, kun en ole ehtinyt/jaksanut/pystynyt liikkua niin paljon mitä ennen...

Mieheni tosiaan on pinnallinen, on tarkka omastaankin pukeutumisestaan ja aivan hullusti kommentoi kun miespuolinen kaverini erosi tyttöystävästään. Sanoi vaan että mitäs siitä sehän oli rumakin. (siis se nainen). Ei se kyllä todellakaan ruma ollut, pyöreähkö vain.

Tiedän kyllä että minulla tässä on ongelma, mutta sitä mietinkin onko ongelma niin suuri ettei suhdettamme voi enää jatkaa....

Vierailija
13/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuvittelee, että miehet eivät katsele muita naisia? Se on meinaa kuvitelmaa. JOKAINEN mies katsoo ainakin joskus vieraan naisen pyllyä ja rintoja sillä silmällä.

Sun miehesi on valinnut sut! Ei mitään isotissistä puntin nostajaa. Ala rakastamaan itseäsi sellaisena kuin olet.

Vierailija
14/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:09"]

Kiitos vastauksista. Miten te muut saatte pidettyä itsetuntonne kunnossa, vai onko mieheni ainoa joka puhuu tuollaisia ja käyttäytyy noin? Voi kunpa osaisin vain päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nuo jutut, mutta ne vaan jäävät mieleen pyörimään ja vaikuttaa jo liikaa suhteeseemme.

Varmasti raskauteni vaikutti jonkin verran myös, kun en aivan samanlainen ole kropaltani kuin sitä ennen. Kumminkin samoissa mitoissa mitä ennen raskautta, lähinnä rinnat ovat vielä surkeammassa jamassa ja peppukin lättänämpi kuin ennen, kun en ole ehtinyt/jaksanut/pystynyt liikkua niin paljon mitä ennen...

Mieheni tosiaan on pinnallinen, on tarkka omastaankin pukeutumisestaan ja aivan hullusti kommentoi kun miespuolinen kaverini erosi tyttöystävästään. Sanoi vaan että mitäs siitä sehän oli rumakin. (siis se nainen). Ei se kyllä todellakaan ruma ollut, pyöreähkö vain.

Tiedän kyllä että minulla tässä on ongelma, mutta sitä mietinkin onko ongelma niin suuri ettei suhdettamme voi enää jatkaa....

[/quote]

Ei jumalauta! Sinä mietit suhteen lopettamista, kun sinulla on mies joka pitää huolen itsestään?! Ja milloin siitä on tullut pinnallista, että huolehtii itsestään. Samalla tavallako sen miehen pitäisi persettään levittää ja kulkea rikkinäisissä verkkareissa...Sinä olet esimerkki lapselle! Ota aikaa sille liikunnalla niin pääsikin voi paremmin. Ehdit itsesäälissäkin vellomaan niin mikset ehtisi liikkumaankin.

Lapsi tarvitsee terveet vanhemmat, jotka omalla esimerkillään kasvattavat riittävään liikuntaa, tervelliseen ravintoon ja riittävään lepoon! Ne on ihan perustarpeita, ei pinnallisuuden merkki.

Ja mitä tulee tuohon rumaksi haukkumiseen. Se on miesten tapa tukea kaveria väheksymällä sitä ensistä rakasta puolisoa ilman, että se merkitsee yhtään sen enempää.

Vierailija
15/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä nyt on ongelma? Minusta kuulostaa kivalta, että mies kehuu sinua. Moni mies (tai nainen) ei kehu kumppaniaan tarpeeksi. Tuon "jos alkaisit treenata..."-alkuisen kommentin minä tulkitsen kehuksi, että perseesi on jo treenaamattakin kimmoisa, jos treenaisit se olisi jo liiankin hyvä. 

Ja niistä rinnoista voi tosiaan tykätä monenlaisista.

Vierailija
16/17 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on itsetunto-ongelma. Se ei johdu miehesi käytöksestä....vaan ongelmasi takia tulkitset negatiivisesti

Vierailija
17/17 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesihän kehuu sinua. Hän juuri osoittaa tällä, että rakastaa SINUA eikä mitään isoja tissejä tai kiinteää takamusta. Silloin kun rintasi kasvoivat olisiko hänen pitänyt inhota muuttuvaa kehoasi? Hänhän ihanasti yrittää osoittaa että olet hyvä millaisena vaan, mutta samalla kannustaa sinua huolehtimaan itsestäsi. Sinun oma mieli on mörkö suhteessa eikä mies eikä se muutu miestä heivaamalla. Yrität nyt etsiä syypäätä jostain muusta kuin itsestäsi. Mies yrittää parhaansa kehua sinua ja samalla kannustaa sinua tekemään tolle huonolle itsetunnollesi jotain. Sinä vain poimit hänen sanoistaan yhden asian mikä särähtää korvaan ja käännät sen negatiivisesti ja niin pahoitat jälleen mielesi ja sehän on sitten taas vaan miehesi vika. Hän huomaa miten huonosti ajattelet itsestäsi ja yrittää auttaa sinua ja sinä vaan ryvet itsesäälissäsi ja suunnittelet jättäväsi miehen. Otsikon pitäisi olla: Mieleni käytös tuhoaa itsetuntoni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi