Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassaihminen AVAUTUU ihmisten ruokaostoksista

Vierailija
24.02.2015 |

Ruokaostoksia mättäessäni huomaan niistä heti onko asiakas ylipainoinen vai ei.

Ylipainoisilla on aina se sokerisempi ja rasvaisempi vaihtoehto ruokakassissa. Esim. sokerilimpparia on useita litroja, mehuja. Lisäksi lihatuotteissa suositaan makkaroita (joissa on siis vähän lihaa ja paljon rasvaa). Ruokakermalle näköjään keksitään paljon käyttöä. Eineksistä otetaan ne (yök) ällörasvaisimmat vaihtoehdot.Pisteenä i:n päälle vielä karkkia ja useita suklaalevyjä. Ja "yllätys yllätys": hedelmiä ja vihanneksia ei näy.

Tähän päälle vielä alkoholia niin ei kyllä kaloreita puutu!

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon monta kertaa, että kissaihminen avautuu... Mietin että miten kissat ja ostokset liittyvät toisiinsa :D

Vierailija
62/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:01"]

Luin otsikon monta kertaa, että kissaihminen avautuu... Mietin että miten kissat ja ostokset liittyvät toisiinsa :D

[/quote]

Sama täällä, ja lukihäiriö on testattu kahdesti eikä pitäis olla mitään vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskin myyjätär kailotti kovaan ääneen" ai on mies lädössä panemaan ja hekotteli tuossa". Oli jopa jonoa. No eipä onneksi kukaan kaupassa noita ainakaan ääneen kommentoi. Nuorempana nolotti tuollaiset.

Vierailija
64/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:20"]

Ja mitä se sun persettä kutittaa mitä ihmiset syö? Onko kaikki muumit laaksossa kun pitää kyttäillä ihmisten ostamia safkoja ja kirjottaa niistä av palstalle,mitä jos hankkistit sen sijaan itsellesi jonkun harrastuksen,ettet pääse lihomaan!

[/quote]

Aloittaisin kyllä kunnon työn hankkimisesta, että olisi töissä jotain järkevää ajateltavaa.

Vierailija
65/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:33"]

Ruokaostoksia mättäessäni huomaan niistä heti onko asiakas ylipainoinen vai ei.

Ylipainoisilla on aina se sokerisempi ja rasvaisempi vaihtoehto ruokakassissa. Esim. sokerilimpparia on useita litroja, mehuja. Lisäksi lihatuotteissa suositaan makkaroita (joissa on siis vähän lihaa ja paljon rasvaa). Ruokakermalle näköjään keksitään paljon käyttöä. Eineksistä otetaan ne (yök) ällörasvaisimmat vaihtoehdot.Pisteenä i:n päälle vielä karkkia ja useita suklaalevyjä. Ja "yllätys yllätys": hedelmiä ja vihanneksia ei näy.

Tähän päälle vielä alkoholia niin ei kyllä kaloreita puutu!

[/quote]Sinua älykkäämpi huomaa asiakasta katsoessaan, onko se ylipainoinen vai ei.

Vierailija
66/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskifobikko on tehnyt useita näitä ostoskyyläysprovoja. Älä jaksa enää, keksi edes joku uusi näkökulma. Pelkästään asiakkaan vaihtaminen kassahenkilöksi ei oikein vielä riitä.

Vierailija
67/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:51"]

Kaks sivua vastauksia, vaikka aloituksesta näkee tuhannen kilsan päähän, että asialla on jälleen "läskitrolli". Läskitrollilla näyttää vaan provoamisen tulokulmat käyvän vähiin, kun näin epätoivoisiin trolleihin täytyy ryhtyä.

Oikeastihan tämä luuseri ei ole sekuntiakaan ollut kaupankassana. Siinä kun vedät tuhansia tuotteita hihnan läpi, niin ne kaikki tuoteet muuttuu vaan samaksi massaksi, eikä vois vähempää kiinostaa, mitä joku satakilonen Antero kotiinsa roudaa.

t. kaupansetä 

[/quote]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:52"]

Sama provo täällä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/4401781/ketju/olen_kassatyontekija_ja_kylla_arvostelen_ja_tuomitsen_ostoksiasi/sivu/4

[/quote]

Vierailija
68/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaupan kassalla olen kiinnittänyt huomiota vain yhden erittäin hoikan vakiasiakkaan ostoksiin. Tyttö ostaa aina ihan ÄLYTTÖMÄT määrät herkkuja. Entisenä syömishäiriösenä alkaa kellot aina soimaan tytön kohdalla.. Toivottavasti olen väärässä kuvitelmieni kanssa.
- Muuten en ole ikinä jaksanut uhrata ajatustakaan kenenkään ostoksille.

Vierailija
69/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet. Oikeasti harva ihminen käy vain siinä yhdessä kaupassa, jonka kassalla sinä istut ja harva ostaa syötävää vain itselleen.

Ehkä tämä väite pitää paikkana nuorten, yksinään asuvien kohdalla.

Vierailija
70/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää, johon kalikka....

Mun huomion kiinnittää kassajonossa asiakkaana, kun vähävaraisen näköiset vanhemmat (joilla lapset mukana) ostavat kaljaa ja tupakakkaa. 

Vierailija
71/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mustakin kassa ajattelee. Olen vuosia käyttänyt kahta lähikauppaa. Toisessa on hedelmät ja usein kala halvempia, kuin toisessa joten ostan ne joka kerta sieltä toisesta. Toisessa en ikinä osta mitään hedelmiä ja käyn kaupassa vain kerran viikossa, joten ostan kerralla sit ruokaa koko viikon tarpeisiin ja siinä on usein tyyliin hamppareita, suklaata yms, kun lapsen paino pitäis saada nousemaan noin 15 kiloa (sairastui vakavasti ja paino putosi hirveästi) niin se saa vetää ihan huolella herkkuja välillä.

Vierailija
72/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:22"]

Se koira älähtää, johon kalikka....

Mun huomion kiinnittää kassajonossa asiakkaana, kun vähävaraisen näköiset vanhemmat (joilla lapset mukana) ostavat kaljaa ja tupakakkaa. 

[/quote]Sekö ei kiinnitä huomiotasi, jos varakkaan oloiset vanhemmat lapset mukanaan ostavat kaljaa ja tupakkaa?

Vierailija
73/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin myös kaupan vaikuttavan ostosten "laatuun ja monipuolisuuteen". Siis sikäli, että itse keskitämme suurimmat ruokaostokset suuriin kauppoihin (Prisma, Lidl, Citymarket), joista siis ostamme hevit ja lihat yms.

Lähikaupoissa (K-market, S-market, Siwa) käymme ostelemassa tarjoustuotteita ja hetkellisiä mielitekoja, jotka pääsääntöisesti ovat niitä epäterveellisimpiä tuotteita, kuten makkarat, pakastepitsat, sipsit, limut... Tuollaisia satunnaisherkkuja kun on meillä turha ostaa kaappeihin odottelemaan normaalien ruokaostosten yhteydessä, sikäli kun niitä mielitekoja helpommin tulee kun tietää kaappien pullottavan herkkuja :D.

Näin siis meillä. Tuskin meidänkään ruokavaliomme parasta A-luokkaa on, mutta kun siitäkin on monta MIELIPIDETTÄ (ja tutkimuksia puolesta ja vastaan!) onko esim oikea voi terveydelle parempi vaihtoehto kuin äärimmäisyyteen prosessoidut kasvismargariinit. Entäpä kananmunat, laskeeko vai nostaako kolesterolia, sekin vaihtelee tutkimuksesta ja vuodesta toiseen. Entäpä rasvaton vs vähärasvainen maito, jonkun tutkimuksen mukaan rasvaton laskisi hedelmällisyyttä. Joissain tutkimuksissa light-tuotteiden makeutus- ja lisäaineet kertyvät elimistöön ja sitä kautta myös vaikuttavat painoon, mutta niitä kun ei voi laihduttaa pois niin kuin rasvavarastoja. Sitten vielä nämä kaikki kasvikunnan tuotteet, jotka eivät sisällä pahoja rasvoja, mutta kaikenmaailman ympäristömyrkkyjä ja raskasmetalleja yms kyllä (esim arsenikki). Onko oikeasti yhtäkään ruoka-ainetta, joka olisi absoluuttisen terveellinen sillä kyllä maaperästä ne myrkyt imeytyvät myös luomuviljeltyihin tuotteisiin. Mutta valitetaan vain kaikki siitä, miten VAIN läskit ostavat epäterveellistä ruokaa ja tapattavat itsensä syömällä...

Vierailija
74/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruokaostoksia mättäessäni huomaan niistä heti onko asiakas ylipainoinen vai ei."

Itse huomaan sen ihan asiakkaan ulkomuodosta.
Terv. Normaalipainoinen, aina rasvaisen version valitseva asiakas.

Vierailija
75/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:22"]Se koira älähtää, johon kalikka....

[/quote]
Että ostaa oikein tupaKAKKAA , mitäköhän sekin on....? Mielenkiintoista.

Vierailija
76/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:22"]Se koira älähtää, johon kalikka....   Mun huomion kiinnittää kassajonossa asiakkaana, kun vähävaraisen näköiset vanhemmat (joilla lapset mukana) ostavat kaljaa ja tupakakkaa.  [/quote] Että ostaa oikein tupaKAKKAA , mitäköhän sekin on....? Mielenkiintoista.

[/quote]

Se on trollien suosima alennustuote. Kaupassa sitä löytyy kassan vierestä painamalla pömpelin numeroa 37. Tulee ihan Porvoon mitalla.

Vierailija
77/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:49"]No olet sitten varmaan pannut merkille myös, että mitä enemmän siihen hihnalle kasaan rasvaisia tuotteita, sitä enemmän olen tässä parin vuoden aikana laihtunut.

Ps. ne sokeriset herkut on pullean ponimasun omaavalle miehelleni.
[/quote]

Oi, pullea ponimasu kuulostaa niin söpöltä! Miksi miehiä haukutaan kaljamahoiksi, kun vois vaan sanoa ponimasu!

Vierailija
78/79 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostan ruisleipää, munia ja ananasta. olen 160cm pitkä. paljon painan?

Vierailija
79/79 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerros ap missä oot töissä niin tuun sun luo maksamaan 5-senttisillä satasen ostokset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän