Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassaihminen AVAUTUU ihmisten ruokaostoksista

Vierailija
24.02.2015 |

Ruokaostoksia mättäessäni huomaan niistä heti onko asiakas ylipainoinen vai ei.

Ylipainoisilla on aina se sokerisempi ja rasvaisempi vaihtoehto ruokakassissa. Esim. sokerilimpparia on useita litroja, mehuja. Lisäksi lihatuotteissa suositaan makkaroita (joissa on siis vähän lihaa ja paljon rasvaa). Ruokakermalle näköjään keksitään paljon käyttöä. Eineksistä otetaan ne (yök) ällörasvaisimmat vaihtoehdot.Pisteenä i:n päälle vielä karkkia ja useita suklaalevyjä. Ja "yllätys yllätys": hedelmiä ja vihanneksia ei näy.

Tähän päälle vielä alkoholia niin ei kyllä kaloreita puutu!

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet sitten varmaan pannut merkille myös, että mitä enemmän siihen hihnalle kasaan rasvaisia tuotteita, sitä enemmän olen tässä parin vuoden aikana laihtunut.

Ps. ne sokeriset herkut on pullean ponimasun omaavalle miehelleni.

Vierailija
22/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viddu, nyt joku luulee, että mulla on kissa kun joskus ostan kissanhiekkaa (äidin kissalle)..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin itsepalvelukassat tulevat tavalliseen ruokakauppaan tai näihin jätteihin kuten Cittari ja Prisma? Olen niin privaatti henkilö, että haluaisin toimia aivan itse. Tietty sellainen vie työpaikkoja ja se on kyllä harmillista, mutta minun tyyppisille ihmisille itsepalvelu olisi mukava vaihtoehto. Tuskin kaikki kuitenkaan haluaisi käyttää itsepalvelua.

Vierailija
24/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä sen verran kova taloudellinen taantuma, että kassatädin pitäisi olla onnellinen jokaisesta ostetusta tuotteesta. Ihan sama mitä ne on. Onpahan sulla töitä!

Vierailija
25/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan usko että oikeasti kassalla ollut sanoisi noin. Johan sitä kaupassa käydessään näkee, että erikokoiset ihmiset ostavat eri asioita. Hoikka mieheni ostaa järkyttäviä määriä karkkia ja limsaa viikottain, ylipainoinen tuttuni taas ostaa terveellisenä pitämäänsä ruokaa, ongelma vain on se, että niitä viinirypäleitä, pähkinöitä ja rasvattomia, (mutta sokeroituja) jugurtteja vedetään ihan liikaa. 

Vierailija
26/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se näkyy, kun pariskunta on ostoksilla ja toinen on pullea, toinen taas alipainon rajoilla? Mitä jos hoikka käy yksin ostoksilla, mutta pullukka on kirjoittanut ostoslistan valmiiksi, näkeekö senkin?

Vierailija
27/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva, että kassahenkilö tekee päötelmiä ostoksistani...
Olen laihduttava ylipainoinen. Ostan ruokamme kolmesta eri kaupasta tarjousten mukaan. Viikon vihannekset ja kasvikset ostan kerralla yhdestä kaupasta. Yhdestä kaupasta ostan aina lasten lauantaikarkit, ja siitä kaupasta en osta vihanneksia. Limsoja en osta kuin synttäreille ym. erikoistapauksiin ja itse en niitä juo. Voi apua, millaisia (vääriä) johtopäätöksiä joku kassahenkilö voi minustakin tehdä.

Vierailija
28/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:46"]

Kassahenkilä ei saa arvioida ihmisten ostoksia

[/quote]

Saa kai hän arvioida niitä omassa päässään ihan niin paljon kuin huvittaa ja nimettömänä täällä, kun ei huutele asiakkaista nimellä "Jukka Julkkis osti taas kopan kaljaa ja HK:n sinistä ja pallomahainen rouvansa Tiina Tyrkky osti pelkkää vehnäleipää ja 3 levyä tarjoussuklaata, ei ostaneet hedelmiä tai salaattia taaskaan!"

Vierailija
29/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ketään VOI KIINNOSTAA jonkun toisen ostokset? :D

Vierailija
30/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:59"]

Tosi kiva, että kassahenkilö tekee päötelmiä ostoksistani... Olen laihduttava ylipainoinen. Ostan ruokamme kolmesta eri kaupasta tarjousten mukaan. Viikon vihannekset ja kasvikset ostan kerralla yhdestä kaupasta. Yhdestä kaupasta ostan aina lasten lauantaikarkit, ja siitä kaupasta en osta vihanneksia. Limsoja en osta kuin synttäreille ym. erikoistapauksiin ja itse en niitä juo. Voi apua, millaisia (vääriä) johtopäätöksiä joku kassahenkilö voi minustakin tehdä.

[/quote]

Haittaako? Ei se sinulta ole pois, jos kassahenkilö kuvittelee, että mätät karkkia menemään pussikaupalla. Eiköhän tuo viimeistään siinä vaiheessa virheensä huomaa, kun tulet kauppaan 20kg kevyempänä ja ostat taas lapsille karkkeja.

Vierailija
31/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaupankassa ja olen pari kertaa kieltäynyt myymästä epäterveellisiä ruokia tai karkkeja henkilölle, joka on lihava ja näyttää huonokuntoiselta.

Puhuttelu kauppiaantoimesta on seurannut tästä. Ja pidän sitä törkeänä toimintana kauppiaan taholta.

Vierailija
32/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla näössä jotain outoa jos sun pitää tarkkailla asiakkaan ostoksia nähdäksesi onko hän ylipainoinen?! Tavallisesti sen näkee kyllä ihan ihmistä katsomalla...

Vierailija
33/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:02"]

Siis miten ketään VOI KIINNOSTAA jonkun toisen ostokset? :D

[/quote]

Ohis, mutta minä ainakin katselen kassajonossa muidenkin koreja, jos on tylsäää :D En tosin tuomitsevalla meiningillä, vaan tyyliin mietin, mitä noista mahdetaan kokata illalla ja katson, onko maku samanlainen vai erilainen kuin omani. Sairasta meininkiä

Vierailija
34/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostan kaljaa vaikken edes juos sitä :( 

Voisiko joku pitää puhuttelun miehelleni?

Vierailija
35/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:42"]Kuvailit mun ostokset :D Paitsi unohdit sipsit. Vähintään kaksi pussia/vkl. Ja sokerillista limsaa menee helposti 5-10 plo/vk, pelkästään minun limsoja siis.

t. 165/47. En ole syömishäiriöinen tms, mutta kuntoilen paljon. Niin ja en usko sun työskennelleen koskaan oikeasti kassalla. Itse teen sitä parhaillani, eikä ole niin mitään mielenkiintoa asiakkaiden ostoksia kohtaan :) Ei niitä kerkeä, tai jaksa miettiä siinä samalla, kun piippaa niitä kassaan.
[/quote]
Miksi haluat nollata urheilusta saadun terveydellisen hyödyn mättämällä paskaa naamaasi?

Vierailija
36/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti alkoi huvittaa, mitä Lidlin kassahenkilöt meidän perheen ruokavaliosta ajattelisivat, jos heillä olisi aikaa analysoida tarkemmin ostoksia. Teen normaalit ruokaostokset muissa kaupoissa ja haen tuolta vain tietyt samat ostokset, jotka ovat halvempia kuin muualla ja erikoisuuksia viikottaisen tarjouslehden valikoiman mukaan. Ostosten perusteella näyttäisi siltä, että emme syö kasviksia, kalaa, jugurttia, leipää tai edes lihaa.

Vierailija
37/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuvaili mun ja miehen ostokset. Kunnon herkut tosin unohtui.

Minä 162/46 ja mies 184/72..

Vierailija
38/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö! Mä olin ennen ylipainoinen, ja tässä sulle shokkiuutisia: Mä en syö, enkä syönyt silloinkaan mitään makeaa, kuten karkit, limut, pullat jne. Samoin kauppaan on jäänyt sipsit ja einekset. Tiedätkö miksi? Ne maistuu pahalle! Kyllä, olen ehkä outo, mutta en ole koskaan ymmärtäny miksi tuollaisia kutsutaan "herkuiksi". Ihan tavallinenkin ruoka lihottaa kun sitä syö liikaa kuten minä tein. Sitten katkes jalka rinteessä, ja liikkuminen oli jonkin aikaa niin huonoa että lihoin reilusti, koska söin kuten ennenkin vaikka liikuin minimaalisesti. Niiden kilojen tiputtaminenkaan ei ollu niin helppoa kun voisi kuvitella.

Vierailija
39/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassahenkilölle ei kuulu se mitä asiakas nostaa hihnalle, hän vaan rahastaa.
Nykyään myös ihmiset hakevat ostoksiaan useammista liikkeistä. Se yhden kaupan kauppakori ei kerro koko totuutta.
Mutta olempahan pistänyt yhden kaupan pienessä ex kotikaupungissani boikottiin kun kuulin terassilla kahden "kassahenkilön" arvostelevan erään henkilön (pieni paikka jossa kaikki tuntee kaikki) ostoksia...

Vierailija
40/79 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:59"]

Tosi kiva, että kassahenkilö tekee päötelmiä ostoksistani... Olen laihduttava ylipainoinen. Ostan ruokamme kolmesta eri kaupasta tarjousten mukaan. Viikon vihannekset ja kasvikset ostan kerralla yhdestä kaupasta. Yhdestä kaupasta ostan aina lasten lauantaikarkit, ja siitä kaupasta en osta vihanneksia. Limsoja en osta kuin synttäreille ym. erikoistapauksiin ja itse en niitä juo. Voi apua, millaisia (vääriä) johtopäätöksiä joku kassahenkilö voi minustakin tehdä.

[/quote]

Haittaako? Ei se sinulta ole pois, jos kassahenkilö kuvittelee, että mätät karkkia menemään pussikaupalla. Eiköhän tuo viimeistään siinä vaiheessa virheensä huomaa, kun tulet kauppaan 20kg kevyempänä ja ostat taas lapsille karkkeja.
[/quote]

Ei kyllä haittaa yhtään. Ja voihan kassahenkilön työ ja muukin elämä olla niin tylsää, että pitää keksiä jotain jännittävää ajankulua. Laihtumistani hän tuskin huomaa, sillä asioin niin isoissa marketeissa, että harvoin on sama kassahenkilö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän