Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

anoppi soitti ja haukkui minut

Vierailija
24.02.2015 |

Olen kuulema itsekeskeinen, laiska, en kelpaa äidiksi, paha ihminen ja idiootti.

Ja miksi? Koska hänen poikansa joutuu tekemään kotitöitä! Mies on siis tällä hetkellä työtön, minä käyn töissä, lapset kouluikäisiä. Anopin mielestä minun tulisi töiden jälkeen siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä.. Meillä mies tekee nuo päivän aikana kun minä olen töissä, se tekee minusta kuulemma kelvottoman äidin..

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:34"]

Hmm tekevätkö palstan kotimammat siten kaikki kotityöt kun mies hankkii leipää perheelle? Vai onko niin että miehet ovat tässäkin naisia parempia?

[/quote]

Ja missä muussa miehet muka ovat parempia? Olisiko aika jo sinunkin tulla sieltä keskiajalta nykyaikaan, jossa ihmiset ovat yksilöitä, eivät homogeenisia joukkoja nimeltä miehet ja naiset... 

Vierailija
62/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös palstailevat kotimammat kuinka moni hoitaa kaikki kotityöt kun mies käy töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:44"]

Hmm tekevätkö palstan kotimammat siten kaikki kotityöt kun mies hankkii leipää perheelle? Vai onko niin että miehet ovat tässäkin naisia parempia?

[/quote]

Ja missä muussa miehet muka ovat parempia? Olisiko aika jo sinunkin tulla sieltä keskiajalta nykyaikaan, jossa ihmiset ovat yksilöitä, eivät homogeenisia joukkoja nimeltä miehet ja naiset... 

[/quote]

Siinä ovat parempia että käyvät ensin töissä ja tulevat sitten kotiin auttamaan uupunutta mammaa joka ei palstailuiltaan saanut kotitöitä tehtyä. 

Vierailija
64/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 07:54"]Olen kuulema itsekeskeinen, laiska, en kelpaa äidiksi, paha ihminen ja idiootti.

Ja miksi? Koska hänen poikansa joutuu tekemään kotitöitä! Mies on siis tällä hetkellä työtön, minä käyn töissä, lapset kouluikäisiä. Anopin mielestä minun tulisi töiden jälkeen siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä.. Meillä mies tekee nuo päivän aikana kun minä olen töissä, se tekee minusta kuulemma kelvottoman äidin..
[/quote]

Olisin varmaan putkahtanut spontaanin nauruun ja toivottanut anopin tervetulleeksi tähän päivään viisikymmenräluvultaan.

Vierailija
65/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:42"]

[/quote]

No jos ovat vanhempainvapaalla, niin se raha on nimeltään kotihoidontuki, ei kodinhoitotuki... Tarkoitus on siis hoitaa lapsia, ei kotia. Kotityöt jaetaan puoliksi. Jos toinen taas on työtön, niin voisi odottaa sen hoitavan enemmän kotitöitä, muttei kaikkea. Leipäähän molemmat osapuolet tuovat pöytään. 

[/quote]

Eli anoppi oli ihan oikeassa motkottaessaan ap:lle? Taas nähdään että naiset ovat se heikompi sukupuoli.

Vierailija
66/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 07:54"]

Olen kuulema itsekeskeinen, laiska, en kelpaa äidiksi, paha ihminen ja idiootti. Ja miksi? Koska hänen poikansa joutuu tekemään kotitöitä! Mies on siis tällä hetkellä työtön, minä käyn töissä, lapset kouluikäisiä. Anopin mielestä minun tulisi töiden jälkeen siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä.. Meillä mies tekee nuo päivän aikana kun minä olen töissä, se tekee minusta kuulemma kelvottoman äidin..

[/quote]

Päivän anoppiknoppi. Odotan appianekdoottia.

[/quote]

Niin, minkä vuoksi muuten näitä "ikävä appi" tarinoita esiintyy verrattain harvemmin kuin tarinoita anopeista, jotka eivät ole katkaisseet vielä napanuoraa? Minä olen harvemmin kuullut esimerkiksi tarinaa isästä, joka rientää täyttämään poikansa jääkaapin valmiiksi pakatuilla "minä tein vahingossa vähän liikaa" ruoka-annoksilla ja on tullut omin avaimin sisään imuroimaan, kun aikuinen lapsi tulee töistä.

Tasa-arvokysymys vai herätys meille naisille, että nyt tarttis tehdä jotakin?
[/quote]

Tuo nykyappien sukupolvi ei ole tehnyt ruokaa ja siivonnut koko ikäänsä, saati joutunut pätemään noilla taidoillaan miehen mittarina. Mun isäni on ollut poikkeuksellisesti kotitalousalalla ja voin vakuuttaa ettei tuppautuva ja kielitaitoon puuttuva vaari ole yhtään toivotumpi kuin naispuolisetkaan jokapaikankyylät. Heh ajatuksena että ehkä meidän miehistä voi pahimmillaan sitten tulla näitä omien lapsien ja heidän perheiden käyttäjiä, kun ovat kasvaneet siihen että.miehetkin hoitavat kotia ja taloutta yhtälailla vaimon kanssa ;-)

Vierailija
67/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:57"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 07:54"]

Olen kuulema itsekeskeinen, laiska, en kelpaa äidiksi, paha ihminen ja idiootti. Ja miksi? Koska hänen poikansa joutuu tekemään kotitöitä! Mies on siis tällä hetkellä työtön, minä käyn töissä, lapset kouluikäisiä. Anopin mielestä minun tulisi töiden jälkeen siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä.. Meillä mies tekee nuo päivän aikana kun minä olen töissä, se tekee minusta kuulemma kelvottoman äidin..

[/quote]

Päivän anoppiknoppi. Odotan appianekdoottia.

[/quote]

Niin, minkä vuoksi muuten näitä "ikävä appi" tarinoita esiintyy verrattain harvemmin kuin tarinoita anopeista, jotka eivät ole katkaisseet vielä napanuoraa? Minä olen harvemmin kuullut esimerkiksi tarinaa isästä, joka rientää täyttämään poikansa jääkaapin valmiiksi pakatuilla "minä tein vahingossa vähän liikaa" ruoka-annoksilla ja on tullut omin avaimin sisään imuroimaan, kun aikuinen lapsi tulee töistä.

Tasa-arvokysymys vai herätys meille naisille, että nyt tarttis tehdä jotakin?
[/quote]

Tuo nykyappien sukupolvi ei ole tehnyt ruokaa ja siivonnut koko ikäänsä, saati joutunut pätemään noilla taidoillaan miehen mittarina. Mun isäni on ollut poikkeuksellisesti kotitalousalalla ja voin vakuuttaa ettei tuppautuva ja kielitaitoon puuttuva vaari ole yhtään toivotumpi kuin naispuolisetkaan jokapaikankyylät. Heh ajatuksena että ehkä meidän miehistä voi pahimmillaan sitten tulla näitä omien lapsien ja heidän perheiden käyttäjiä, kun ovat kasvaneet siihen että.miehetkin hoitavat kotia ja taloutta yhtälailla vaimon kanssa ;-)
[/quote]
Äh ei kielitaitoon vaan keittotaitoon :-D

Vierailija
68/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:44"]Käsi ylös palstailevat kotimammat kuinka moni hoitaa kaikki kotityöt kun mies käy töissä?
[/quote]
Minä teen ne aina. Olipa mies töissä tai kotona. Olimpa itse töissä tai kotona tai vaikka sairas tai pää poikki niin minä teen ihan kaiken

Vierailija
69/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:42"]

[/quote]

No jos ovat vanhempainvapaalla, niin se raha on nimeltään kotihoidontuki, ei kodinhoitotuki... Tarkoitus on siis hoitaa lapsia, ei kotia. Kotityöt jaetaan puoliksi. Jos toinen taas on työtön, niin voisi odottaa sen hoitavan enemmän kotitöitä, muttei kaikkea. Leipäähän molemmat osapuolet tuovat pöytään. 

[/quote]

Eli anoppi oli ihan oikeassa motkottaessaan ap:lle? Taas nähdään että naiset ovat se heikompi sukupuoli.
[/quote]

Avaatko vähän "logiikkaasi"?

Vierailija
70/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Mieshän tässä on kotona, ei ap.

Vierailija
71/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:44"]Käsi ylös palstailevat kotimammat kuinka moni hoitaa kaikki kotityöt kun mies käy töissä?
[/quote]

Minä. Koen sen velvollisuudekseni kun olen lapsen kanssa kotona. Mies saa tulla puhtaaseen kotiin ruokalautasen ääreen ja rentoutua töiden jälkeen.

Vierailija
72/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:42"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:34"] Hmm tekevätkö palstan kotimammat siten kaikki kotityöt kun mies hankkii leipää perheelle? Vai onko niin että miehet ovat tässäkin naisia parempia? [/quote]   No jos ovat vanhempainvapaalla, niin se raha on nimeltään kotihoidontuki, ei kodinhoitotuki... Tarkoitus on siis hoitaa lapsia, ei kotia. Kotityöt jaetaan puoliksi. Jos toinen taas on työtön, niin voisi odottaa sen hoitavan enemmän kotitöitä, muttei kaikkea. Leipäähän molemmat osapuolet tuovat pöytään.  [/quote] Eli anoppi oli ihan oikeassa motkottaessaan ap:lle? Taas nähdään että naiset ovat se heikompi sukupuoli. [/quote] Avaatko vähän "logiikkaasi"?

[/quote]

Avaisitko sinä logiikkaasi että kotihoidontuki tarkoittaa pelkästään lasten eikä kodin hoitoa? Eli mies ei koskaan hoida lasta, ei vaihda edes vaippaa koska hän käy töissä, hoitaa puolet kotitöistä eikä saa kotihoidontukea?

Vierailija
73/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:44"]Käsi ylös palstailevat kotimammat kuinka moni hoitaa kaikki kotityöt kun mies käy töissä? [/quote] Minä. Koen sen velvollisuudekseni kun olen lapsen kanssa kotona. Mies saa tulla puhtaaseen kotiin ruokalautasen ääreen ja rentoutua töiden jälkeen.

[/quote]

Olet hyvä nainen, oikea esikuva.

Vierailija
74/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi soitti ja haukkui minut, lapseni ja poikansa. Siitä puhelusta on yhdeksän vuotta. Ei oo sen jälkeen tarvinnut soitella.

Vierailija
75/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap:n mies oli työtön. Ja sitä paitsi anopille ei kuulu vaikka ap pitäisi miestä kotona kaulapannassa ja käskisi nuolla lattiat puhtaaksi, jos mies siinä suhteessa vapaaehtoisesti kerran haluaa olla... Kahden aikuisen ihmisen valinnat ja päätökset eivät kuulu ulkopuolisille. 

Yllä kerroin mielestäni reilun työnjaon. Useimmat pariskunnat tosin osaavatsopia keskenään heille sopivista pelisäännöistä. Minä olen pienten lasten kanssa vanhempainvapaalla ja hoidan useimpina päivinä suurimman osan kotitöistä, kun ehdin. Joskus tehdään miehen kanssa ne yhdessä kun mies tulee kotiin. Anopilla ei kuitenkaan olen meidän sopimuksiimme osaa eikä arpaa.

Vierailija
76/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap:n mies oli työtön. Ja sitä paitsi anopille ei kuulu vaikka ap pitäisi miestä kotona kaulapannassa ja käskisi nuolla lattiat puhtaaksi, jos mies siinä suhteessa vapaaehtoisesti kerran haluaa olla... Kahden aikuisen ihmisen valinnat ja päätökset eivät kuulu ulkopuolisille. 

Yllä kerroin mielestäni reilun työnjaon. Useimmat pariskunnat tosin osaavatsopia keskenään heille sopivista pelisäännöistä. Minä olen pienten lasten kanssa vanhempainvapaalla ja hoidan useimpina päivinä suurimman osan kotitöistä, kun ehdin. Joskus tehdään miehen kanssa ne yhdessä kun mies tulee kotiin. Anopilla ei kuitenkaan olen meidän sopimuksiimme osaa eikä arpaa.

[/quote]

Olet siis heikompi kuin miehesi.

Vierailija
77/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kaikki kotityöt???? Jos vaimo hoitaa lapsia kotona sen ajan kuin mies on töissä niin MITKÄ kotityöt sinä ujutat siihen mukaan? Eli kysymys kuuluu, mihin sinä laitat eri-ikäiset pikkulapset tehdessäsi kaikki kotityöt? Tuota kirjoittaessasi tiesitkö edes mitä ovat kaikki kotityöt?

Mihin kellonaikaan alkaa kotiäidin vapaa?

Vierailija
78/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:19"]

[/quote]

Kaikki kotityöt???? Jos vaimo hoitaa lapsia kotona sen ajan kuin mies on töissä niin MITKÄ kotityöt sinä ujutat siihen mukaan? Eli kysymys kuuluu, mihin sinä laitat eri-ikäiset pikkulapset tehdessäsi kaikki kotityöt? Tuota kirjoittaessasi tiesitkö edes mitä ovat kaikki kotityöt?

Mihin kellonaikaan alkaa kotiäidin vapaa?

[/quote]

Jos mamma hoitaa kotityöt lapsien nukkuessa, leikkiessä keskenään tai katsoessa piirrettyjä niin illalla voivat miehen kanssa vapaasti yhdessä hoitaa lapsia. Vai mitä tuolla vapaalla tarkoitit? Palstailuaikaa?

Vierailija
79/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:51"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:42"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:34"] Hmm tekevätkö palstan kotimammat siten kaikki kotityöt kun mies hankkii leipää perheelle? Vai onko niin että miehet ovat tässäkin naisia parempia? [/quote]   No jos ovat vanhempainvapaalla, niin se raha on nimeltään kotihoidontuki, ei kodinhoitotuki... Tarkoitus on siis hoitaa lapsia, ei kotia. Kotityöt jaetaan puoliksi. Jos toinen taas on työtön, niin voisi odottaa sen hoitavan enemmän kotitöitä, muttei kaikkea. Leipäähän molemmat osapuolet tuovat pöytään.  [/quote] Eli anoppi oli ihan oikeassa motkottaessaan ap:lle? Taas nähdään että naiset ovat se heikompi sukupuoli. [/quote] Avaatko vähän "logiikkaasi"?

[/quote]

Avaisitko sinä logiikkaasi että kotihoidontuki tarkoittaa pelkästään lasten eikä kodin hoitoa? Eli mies ei koskaan hoida lasta, ei vaihda edes vaippaa koska hän käy töissä, hoitaa puolet kotitöistä eikä saa kotihoidontukea?

[/quote]

Koska lasta siinä ollaan kotona hoitamassa. Kotihoidontuella oleva hoitaa lasta yksin työpäivän ajan ja sitten kun mies tulee kotiin, hoidetaan hommat (kodin ja lastenhoito) ihan kuin nainen olisi ollut palkkatöissä, eli puoleksi. Tietenkin. Toki useissa parisuhteissa ei ole pakko pitää mitään tiukkaa rajanvetoa (minun hyllyni jääkaapissa, sinun tiskausvuoroni, minun puhelinlaskuni, sinun bonuksesi), vaan asiat hoituvat hyvässä yhteisymmärryksessä, eli se tekee joka ehtii ja jaksaa.

Vierailija
80/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 11:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet siis heikompi kuin miehesi.

[/quote]

:D kuinka niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi