Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

anoppi soitti ja haukkui minut

Vierailija
24.02.2015 |

Olen kuulema itsekeskeinen, laiska, en kelpaa äidiksi, paha ihminen ja idiootti.

Ja miksi? Koska hänen poikansa joutuu tekemään kotitöitä! Mies on siis tällä hetkellä työtön, minä käyn töissä, lapset kouluikäisiä. Anopin mielestä minun tulisi töiden jälkeen siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä.. Meillä mies tekee nuo päivän aikana kun minä olen töissä, se tekee minusta kuulemma kelvottoman äidin..

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:38"]

Kerro anopille, että voi hakea poikansa turvaan. Pitää kodissaan, kuin herran kukkarossa, hotellissa täysihoidossa. Kyllähän se mies pilalle menee, jos perheensä eteen jotakin tekee ;)

[/quote]

Naisvihaa, uli, uli...

Vierailija
42/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:12"]

Mistä anoppi tietää teidän kotityöjakonne? Ei meillä kukaan ulkopuolinen tiedä, kuka laittaa ruuat tai kuka siivoaa, joten missä se on se alkuperäinen syyllinen, joka asian otti esille? Ettei vain mies olisi äidilleen maininnut, että sinulle töiden jakaminen on sitä, että mies  tekee.

[/quote]

Ja perimmäinen syyllinen löytyi jälleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:56"]

No jotkut näistä mummoista lukee rivien välistä perhetilanteita. Jos kerrot ilahtuneena anopille, että mies on taitava laittamaan ruokaa x, anoppi kokee kehusi negatiivisena ja kääntää sen tähän mies joutuu-muottiin. Tai hän utelee hyväntahtoisen oloisena päivämme kulkua kerätäkseen faktaa: siellä kullannuppua riistetään mitä ehditään. Ei tarvi miehen marista edes ja tarkkana saa olla kertomuksissa.

[/quote]

Jep. Toinen havainto: lapsi avautuu jostakin elämän tilanteestaan lähinnä purkaakseen sydäntään, ilman tarkoitusta saada apua yhtään mihinkään (minä itse teen näin, ja niin varmaan moni muukin niin vanhemmilleen kuin ystävilleenkin). Äiti rientää oitis pelastamaan lasta tukalasta tilanteesta ja esim. soittaa sitten raivopäisenä miniälleen kun ei hän tee tarpeeksi maukasta ruokaa. Anoppini toimii tällä tavoin.

Vierailija
44/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro anopille, että voi hakea poikansa turvaan. Pitää kodissaan, kuin herran kukkarossa, hotellissa täysihoidossa. Kyllähän se mies pilalle menee, jos perheensä eteen jotakin tekee ;)

[/quote]

Yh jakamassa neuvoja toivoen saavansa uuden kanssasisaren.

Vierailija
45/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit helvetistä, mutta miniät taivaasta...

Vierailija
46/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 09:15"]Vaimoja saa uusia, mutta on vain yksi äiti. Ette te varmaankaan halua, että teidän poikanne kuuntelee jotain kantturaa eikä omaa äitiä? :)

[/quote]

Kyllä haluan! Poika on puolisonsa valinnut, äitiään ei pääse valitsemaan. Toivon todella, että kasvatan pystyvän ja kykenevän lapsen, joka osaa ja haluaa tukea puolisoaan!

Vierailija
47/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 07:54"]

Olen kuulema itsekeskeinen, laiska, en kelpaa äidiksi, paha ihminen ja idiootti. Ja miksi? Koska hänen poikansa joutuu tekemään kotitöitä! Mies on siis tällä hetkellä työtön, minä käyn töissä, lapset kouluikäisiä. Anopin mielestä minun tulisi töiden jälkeen siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä.. Meillä mies tekee nuo päivän aikana kun minä olen töissä, se tekee minusta kuulemma kelvottoman äidin..

[/quote]

Päivän anoppiknoppi. Odotan appianekdoottia.

[/quote]

Niin, minkä vuoksi muuten näitä "ikävä appi" tarinoita esiintyy verrattain harvemmin kuin tarinoita anopeista, jotka eivät ole katkaisseet vielä napanuoraa? Minä olen harvemmin kuullut esimerkiksi tarinaa isästä, joka rientää täyttämään poikansa jääkaapin valmiiksi pakatuilla "minä tein vahingossa vähän liikaa" ruoka-annoksilla ja on tullut omin avaimin sisään imuroimaan, kun aikuinen lapsi tulee töistä.

Tasa-arvokysymys vai herätys meille naisille, että nyt tarttis tehdä jotakin?

Vierailija
48/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:02"]

Anopit helvetistä, mutta miniät taivaasta...

[/quote]

No tulihan se sieltä. :)

Vierailija
49/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:04"]

Olen kuulema itsekeskeinen, laiska, en kelpaa äidiksi, paha ihminen ja idiootti. Ja miksi? Koska hänen poikansa joutuu tekemään kotitöitä! Mies on siis tällä hetkellä työtön, minä käyn töissä, lapset kouluikäisiä. Anopin mielestä minun tulisi töiden jälkeen siivota, tehdä ruokaa, pestä pyykkiä.. Meillä mies tekee nuo päivän aikana kun minä olen töissä, se tekee minusta kuulemma kelvottoman äidin..

[/quote]

[/quote]

Niin, minkä vuoksi muuten näitä "ikävä appi" tarinoita esiintyy verrattain harvemmin kuin tarinoita anopeista, jotka eivät ole katkaisseet vielä napanuoraa? Minä olen harvemmin kuullut esimerkiksi tarinaa isästä, joka rientää täyttämään poikansa jääkaapin valmiiksi pakatuilla "minä tein vahingossa vähän liikaa" ruoka-annoksilla ja on tullut omin avaimin sisään imuroimaan, kun aikuinen lapsi tulee töistä.

[/quote]

Muistakaa sitten tulevat anopit: "Omistakaa vähemmän ja rakastakaa enemmän!"

Vierailija
50/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:08"]

Muistakaa sitten tulevat anopit: "Omistakaa vähemmän ja rakastakaa enemmän!"

[/quote]

Word.

Vierailija
51/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:01"]

[/quote]

Yh jakamassa neuvoja toivoen saavansa uuden kanssasisaren.

[/quote]

Nyt meni ohi korkealta ja kovaa. Mies on, lapsia tai anoppia ei. Ja mies tekee osuutensa tämän talouden pyörittämiseen, siivellä ei istuta.

Vierailija
52/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun anopille oli kova pala, että poikansa tykkää ottamistamme kissoista. :D Tätä jaksan yhä ihmetellä ja anoppi päivitellä. Anoppi itse vihaa kissoja yleisesti ja luuli, että poikansa on samanlainen ja arveli ilmeisesti että olen pakottanut meille ne kaksi kissaa. Loukkaantui sitten verisesti kun poikansa suuttui mökillä siitä että anoppi antoi koiransa jahdata kissoja ja käski kytkeä koiran kiinni. Minulle surullisena mietiskelee, miksi poika ei tykkää hänen koiristaan vaikka on kasvanut koirallisessa perheessä. Ja miten se nyt kissoista... Miehen isä on suuri kissafani ja oma puolisoni kertoi ettei koskaan ennen ollu edes tavannut kissoja. Kissojen sielunelämä aukesi vasta kun otimme nämä kaksi koltiaista. Näyttää rakastavan kuin lapsiaan :D.

Vierailija
53/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minun ja suurimman osan ystävistäni appiukot ovat paenneet lapsiperhe-elämää jo ajat sitten. Ei sellaisiin äitiin viitsi lapsetkaan pitää aikuisina enää yhteyttä...

Vierailija
54/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin anoppina sanoisin, että rajatkaa oman perheenne asiat mistä puhutte anopin kanssa. Henkilökohtaisista asioista ei tulisi keskustella eikä ainakaan erimielisyyksistä, jos anoppi/appi on kärkäs puuttumaan.

Anopille/apelle voi myös aina sanoa, että kysyn jos kaipaan neuvoja tai että sinä olet jo kasvattanut oman perheesi nyt on minun vuoroni kasvattaa omani, sallithan toki sen!

Terveisin anoppi, jolla hyvät välit!

Vierailija
55/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:12"]

Miun anopille oli kova pala, että poikansa tykkää ottamistamme kissoista. :D Tätä jaksan yhä ihmetellä ja anoppi päivitellä. Anoppi itse vihaa kissoja yleisesti ja luuli, että poikansa on samanlainen ja arveli ilmeisesti että olen pakottanut meille ne kaksi kissaa. Loukkaantui sitten verisesti kun poikansa suuttui mökillä siitä että anoppi antoi koiransa jahdata kissoja ja käski kytkeä koiran kiinni. Minulle surullisena mietiskelee, miksi poika ei tykkää hänen koiristaan vaikka on kasvanut koirallisessa perheessä. Ja miten se nyt kissoista... Miehen isä on suuri kissafani ja oma puolisoni kertoi ettei koskaan ennen ollu edes tavannut kissoja. Kissojen sielunelämä aukesi vasta kun otimme nämä kaksi koltiaista. Näyttää rakastavan kuin lapsiaan :D.

[/quote]

niille, joiden elämänsisältö ovat lapset, voi olla vaikea paikka, kun se lapsi ei olekaan minuudenjatke.

Vierailija
56/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm tekevätkö palstan kotimammat siten kaikki kotityöt kun mies hankkii leipää perheelle? Vai onko niin että miehet ovat tässäkin naisia parempia?

Vierailija
57/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:25"]

Näin anoppina sanoisin, että rajatkaa oman perheenne asiat mistä puhutte anopin kanssa. Henkilökohtaisista asioista ei tulisi keskustella eikä ainakaan erimielisyyksistä, jos anoppi/appi on kärkäs puuttumaan.

Anopille/apelle voi myös aina sanoa, että kysyn jos kaipaan neuvoja tai että sinä olet jo kasvattanut oman perheesi nyt on minun vuoroni kasvattaa omani, sallithan toki sen!

Terveisin anoppi, jolla hyvät välit!

[/quote]

Tai sitten se anoppi voisi koittaa olla ihmisiksi... Minä kohtelen kaikkia ihmisiä kohteliaasti ja kunnioittavasti. Vastaavasti odotan saavani samanlaista kohtelua osakseni. Jos tämä ei joltain kuitenkaan ei luonnistu, niin en minä siitä ala stressiä ottamaan. Sellaiselle ihmiselle ei vain ole paikkaa minun elämässäni.

Vierailija
58/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minun ja suurimman osan ystävistäni appiukot ovat paenneet lapsiperhe-elämää jo ajat sitten. Ei sellaisiin äitiin viitsi lapsetkaan pitää aikuisina enää yhteyttä...

[/quote]

siis äijiin, ei äitiin. Mokoma tekstinkorjaus.

Vierailija
59/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että sulla on noin idiootti anoppi. Toivottavasti poikansa on pudonnut vähän kauemmaksi puusta!

Vierailija
60/80 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:34"]

Hmm tekevätkö palstan kotimammat siten kaikki kotityöt kun mies hankkii leipää perheelle? Vai onko niin että miehet ovat tässäkin naisia parempia?

[/quote]

No jos ovat vanhempainvapaalla, niin se raha on nimeltään kotihoidontuki, ei kodinhoitotuki... Tarkoitus on siis hoitaa lapsia, ei kotia. Kotityöt jaetaan puoliksi. Jos toinen taas on työtön, niin voisi odottaa sen hoitavan enemmän kotitöitä, muttei kaikkea. Leipäähän molemmat osapuolet tuovat pöytään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan