Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tapahtua, jos syö e-pillereitä monta kuukautta putkeen?

Vierailija
23.02.2015 |

Itse olen pari kertaa syönyt pillereitä 1,5 tai enintään 2kk putkeen, enkä ole huomannut, että siitä olisi ollut jotain haittaa. Mutta ei kai tuollainen terveellistäkään ole? Yksi tuttuni kertoi, että on syönyt pillereitä jo vuoden putkeen, niin ettei kuukautisia ole ollut kertaakaan. Mitä tällaisesta voi seurata? Kokemuksia?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään haittaa. Itse söin yhdistelmiä aina 3 laattaa putkeen. Sitten lopetin ja tein lapsen.

Vierailija
2/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:43"]

Tosi ikävää, että kukaan nainen joutuu syömään mitään hormoneja. Elämä on parempaa ilman.

[/quote]

Älä yleistä. Minulla oli jumalattoman kivuliaat ja runsaat epäsäännölliset kuukautiset. Pillereillä ovat niukat ja kellontarkat. Oma elämänlaatuni on huomattavasti parempi pillerien kanssa. En ole niitä kellekään tuputtamassa ja tiedän että kaikille ne eivät sovi, mutta oma kokemukseni on vain ja ainoastaan positiivinen. En todellakaan halua sitä veristä helvettiä takaisin vain siksi että se on "luonnollista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin zoelya kolme laattaa putkeen lääkärin kehotuksesta, kun mulla oli niin kovat menkkakivut. Puoltoista vuotta ehdin niitä syödä tuolla syklillä ja sitten menkat kestivät yli kuukauden. Sen jälkeen olen syönyt vain yhtä laattaa putkeen.

Vierailija
4/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:04"]

Munasarja voi turvota ja se aiheuttaa kipuja.

[/quote]

Miksi alapeukkua? Ihan gynekologin toteamaa, kun kävin kipujen takia. Totesi munasarjassa turvotusta tms. ja sanoi, että johtuu siitä, kun syön laattoja putkeen.

Vierailija
5/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää, että kukaan nainen joutuu syömään mitään hormoneja. Elämä on parempaa ilman.

Vierailija
6/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:58"]En tiedä mutta jos noin haluaa tehdä niin kannattaa harkita minipillereitä. Niitä kun syödään putkeen. Mulla ainaki niiden kanssa kävi hyvä tuuri, 3v söin ja menkkoja ei tullu ollenkaan.
[/quote]

Sama, vaihdoin yhdistelmäpillereistä minipillereihin. Ihan noin kauan en tosin ole ehtinyt putkeen syödä.

Vierailija
7/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne e pillerit kuolemaa kummempia oireita aiheuta huh onneksi

Vierailija
8/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereihin aikoinaan keksittiin tuo viikon tauko -systeemi, jotta luotaisiin mielikuva mahdollisimman "luonnollisesta" tuotteesta. Arveltiin, että saadaan tavara helposti myyntiin. Tosiasiassa mitään taukoviikkoja ei tarvittaisi ollenkaan. Eihän se ole millään tapaa luonnollista, että naisella on kuukautiset 13 krt vuodessa 40 vuoden ajan, vaikka nykyään ne oikeasta luonnollisuudesta vieraantuneet näin ajattelevatkin. Elimistö ei tarvitse mitään tyhjennysvuotoa. Kuukautiset tulevat siksi, että vaikkei hedelmöittynyttä munasolua "jäänyt" paksu limakalvo hilseilee pois. Pillereitä käytettäessä tällaista paksua limakalvoa ei edes kehity, vaan limakalvo pysyy ohuena. 

Jenkeissä käsittääkseni lähes kaikki pillerit myydään jo sellaisissa pakkauksissa, että "kuukautiset" tulevat vain 1-3krt vuodessa. Ja täälläkin ollaan menossa samaan. Esim. Yaz-pillerien neljän plasebotabletin aikana ei kovinkaan moni ehdi vuotaa ollenkaan. Ja hormonikierukkaa käyttävähän ei tyypillisesti möskään vuoda ollenkaan. Mikä on ihan hyvä! Eikö ole kivempi keskittyä elämiseen kuin kärsiä menkoista..Itse olen jo lähes unohtanut, että sellainenkin asia on. Helppoa ja mukavaa enkä jaksa yhtään mmärtää näitä, jotka taiteilevat aina 3-4 viikon välein joidenkin haisevien rättien kanssa ja pelkäävät tahroja jne.

Vierailija
9/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:03"]

Ei ne e pillerit kuolemaa kummempia oireita aiheuta huh onneksi

[/quote]

Elämä tappaa.

Vierailija
10/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön pillereitä putkeen niin kauan kunnes alkaa tiputteluvuoto, sitten pidän viikon tauon. Lääkäriltä sain ohjeet syödä pillereitä putkeen ettei ensi villiinny, kerran jo jouduttu putsaamaan kiinnikkeitä ja mitä siellä nyt olikaan...Kun kysyin että montako liuskaa syön putkeen, niin sano vaan että niin monta kuin pystyy ennen tiputtelua, siinä oli mun ohjeet...

Vierailija
11/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, älykäs kännykkä taas korjailee...Eli ettei endometrioosi villiinny (lyhenne ei näemmä käy, puhelin korjaa sen vaan että ensi...Teknologia<3)
18

Vierailija
12/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite syön minipillereitä. Aloitin 16 vuotiaana käyttään kun menkat oli jotain aivatmn kauheeta. Kipushokkeja, pyörtymisiä, oksentelua, järkyttävän kipeät reidet, selkä ja vatsa. Tuntui kuin joku olisi teurastanut sisälmyksiä ulos. Käytän cerazettea, jo 5. vuosi. Eikä ole aloituksen jälkeen ollut menkkoja. Pillerithän on yleensäkin aika turvallisia käyttää, nostaa vain hieman hyytymistaipumusta, eli suurempi riski kehittää veritulppa. Mutta ne tapaukset on aika harvassa. Menkkoja en ainakaan takaisin halua eikä tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia tai haittavaikutuksia. Ja minit käytössä migreenin takia.

Vierailija
13/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahdu muuta kuin ehkä tiputtelua. Ehkäisykin pelaa, kun soveltaa ns. kolmannen viikon unohtamispolitiikkaa viimeiselle syödylle viikolle. Kuka hullu oikeasti ottaa tyhjennysvuodon joka neljäs viikko?

Vierailija
14/26 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön gynen ohj.mukaisesti 4 kk putkeen. Sair.hoitoon.

Vierailija
15/26 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta jos noin haluaa tehdä niin kannattaa harkita minipillereitä. Niitä kun syödään putkeen. Mulla ainaki niiden kanssa kävi hyvä tuuri, 3v söin ja menkkoja ei tullu ollenkaan.

Vierailija
16/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lääkäri saattaa jopa kehoittaa syömään monta liuskaa putkeen niin, ettei menkoista tarvitse kärsiä montaa kertaa vuodessa. Tämä yleensä jos on todella kivuliaat ja hankalat menkat. Olen kuullut jopa että 6 liuskaa voisi syödä putkeen. Tuskin siis aiheuttaa mitään haitallista, mutta olen ymmärtänyt että parasta olisi jos joka kuukausi pitäisi tyhjennysvuodon koska se on keholle luonnollisinta.

Riippuu paljon henkilöstä ja myös pillereistä miten onnistuu. Itse söin aikanaan hyvin matalahormonisia yasmineja ja kun kerran koitin syödä kaksi liuskaa putkeen, aloin puolessavälissä toista tiputella väkisin. Hormonitaso ei siis riittänyt pitämään vuotia pois vaan kroppa halusi pitää menkat kun oli siihen tottunut. Ei auttanut kuin lopettaa liuska kesken kun kivutkin oli järkyttävät.

Vierailija
17/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä seuraa ainakaan mitään haitallista.

Vierailija
18/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarja voi turvota ja se aiheuttaa kipuja.

Vierailija
19/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään terveyshaittaa ei tule. Osalla ihmisistä vaan sitten jossain vaiheessa tulee vuoto kesken laatan, esim. itse en pysty syömään liuskoja peräkkäin, koska jo pari viikkoa toisen liuskan alusta alkaa kumminkin vuoto. Tarvitsisin korkeampihormonisen pillerin jos haluaisi monta liuskaa putkeen syödä, mutta en sen takia viitsi alkaa mahdollisesti haitallisempaa tuotetta käyttää.

Vierailija
20/26 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:58"]

En tiedä mutta jos noin haluaa tehdä niin kannattaa harkita minipillereitä. Niitä kun syödään putkeen. Mulla ainaki niiden kanssa kävi hyvä tuuri, 3v söin ja menkkoja ei tullu ollenkaan.

[/quote]

Mikä ero on siis e-pillereillä ja minipillereillä? :D - AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme