Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin työnhakuvalmennuskurssi - onko pakko?

Vierailija
23.02.2015 |

Mulle tuli siis kutsu työnhakuvalmennukseen eikä yhtään kiinnosta mennä. Kutsussa luki että karenssia tulee, jos ei osallistu omassa suunnitelmassa sovittuihin kursseihin ym, mutta nyt kun luin suunnitelmani kunnolla läpi niin en löytänyt mainintaa näistä valmennuksista. Luki vaan että etsin töitä. Onko mulla siis pakko mennä tuonne?? Matkakulutkin olis jo suuremmat kuin se 9e/pv kulukorvaus. :/

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi päivä kurssia takana. Tein netissä soveltuvuus testin ja loput ajasta surffasin missä sattuu. Aivan yhtä hyvin kaiken mitä siellä tehdään voisi tehdä etänä. Mitään hyötyä koko touhusta ei ole kun töitä ei tämän kurssin tiimoilta saa kukaan. Olen ollut samanlaisella kerran ennen niin tiedän asian.

Yhtä vitun työttömien kyykytystä tämäkin kurssi. Motiivina karenssin välttäminen eikä mitään muuta.

Vierailija
2/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]

Arvasin kyllä että jonnekkin pilipalikurssille mut vielä lykätään mutta että nyt jo! Oon ollu vasta toista kuukautta työtön. En oo henkisesti valmistautunu tähän. :D Tää kurssi on spring housen vetämä. Onko siitä kokemuksia? Ap

[/quote]

Älä mene sinne! Olin itse marraskuussa, meitä oli kurssilla 12 ja kurssin päätyttyä 8 oli töissä, 2 työkokeilussa ja 2 saanut opiskelupaikan jatkamaan keskeytyneet opinnot loppuun. Ne on helvetistä seuraavia paikkoja, joissa pakotetaan hakemaan töihin, jos ei muuten, niin se vetäjä soittaa työpaikalle kaikkien kuullen ja tarjoaa sinua töihin. Vaikka siellä ei ole paikkaa avoinna! Siellä ei ollut yhtään tyhjää länkytystä, heti vaan työnhakuun, kun paperit oli kunnossa. Niitä ei saanut edes miettiä paria päivää vaan kaikki nyt heti. Natsimeininkiä.

Onneksi mun työ oli määräaikainen!

[/quote]

Siis mitäh? Kuulostaa tehokkaalta kuin mikä! Ymmärsinkö jotain väärin? Sekö on huono juttu, että työllistymiskurssilta porukka pääsi työelämään tai hoitamaan kesken jääneen koulun loppuun? Pelleiletkö? Vai olisiko heti pitänyt päästä helppoihin ja rahakkaisiin hommiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut työkkärin kurssilla 8-9 vuotta sitten. Pakko oli mennä, jos ei halunnut karenssia.

Ihan naurettava kurssi: puhuttiin ihan yleistä työnhausta, käytiin läpi koulutuksia (kurssilaisten ikä oli 45-60v. eli kauhean moni ei innostunut kouluista), tehtiin CV:t paperille, käytiin kävelyllä/sauvakävelyllä (työttömien pitää oppia pitämään huolta kunnostaan), käytiin makeistehtaalla tutustumassa karkkien tekoon (jos vaikka joku innostuisi hakemaan tehdastyöhön).

Kurssi kesti reilut neljä kuukautta, josta oli työharjottelua kaksi kuukautta. (Itse piti hakea harjoittelupaikka jostain yrityksestä.)

Olin ollut työttömänä noin 7v ennen tuota kurssia eikä tuo kurssi minua auttanut työllistymään.

Vierailija
4/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kursseista hyödy kuin niiden pitäjät, muuten nekin olisi työttöminä.

Vierailija
5/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei kurssista olisi hyötyä, niin mitä haittaa siitä olisi sinulle? Olen ollut Spring Housen kurssilla kerran, se oli tarkoitettu parikymppisille, joilla ei ollut ammatillista koulutusta. Kurssi kesti noin 12 viikkoa ja sisälsi 9 viikkoa työharjoittelua. Kurssilla harjoiteltiin CV:n ja työhakemuksen tekoa, tehtiin yritysvierailua ja erilaisia tiimitehtäviä. Kurssin jälkeen työskentelin harjoittelupaikassani yli 1,5 vuotta, jonka jälkeen lähdin opiskelemaan korkeakouluun. Kurssin ohjaaja vaihtui kesken kurssin (tuli myöhemmin asiakkaakseni pienen vauvan kanssa, eli veikkaan että jäi raskauden takia sairauslomalle), joka aiheutti vähän sähläystä, mutta muuten kurssista oli hyötyä minulle. Suosittelen menemään ihan avoimin mielin.

Vierailija
6/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:04"]Oon ollut työkkärin kurssilla 8-9 vuotta sitten. Pakko oli mennä, jos ei halunnut karenssia.

Ihan naurettava kurssi: puhuttiin ihan yleistä työnhausta, käytiin läpi koulutuksia (kurssilaisten ikä oli 45-60v. eli kauhean moni ei innostunut kouluista), tehtiin CV:t paperille, käytiin kävelyllä/sauvakävelyllä (työttömien pitää oppia pitämään huolta kunnostaan), käytiin makeistehtaalla tutustumassa karkkien tekoon (jos vaikka joku innostuisi hakemaan tehdastyöhön).

Kurssi kesti reilut neljä kuukautta, josta oli työharjottelua kaksi kuukautta. (Itse piti hakea harjoittelupaikka jostain yrityksestä.)

Olin ollut työttömänä noin 7v ennen tuota kurssia eikä tuo kurssi minua auttanut työllistymään.
[/quote]

7 vuotta? No ei ole ihme että olet jollekin elämänhallintakurssille joutunut.

Vierailija
7/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:57"]Vaikkei kurssista olisi hyötyä, niin mitä haittaa siitä olisi sinulle? Olen ollut Spring Housen kurssilla kerran, se oli tarkoitettu parikymppisille, joilla ei ollut ammatillista koulutusta. Kurssi kesti noin 12 viikkoa ja sisälsi 9 viikkoa työharjoittelua. Kurssilla harjoiteltiin CV:n ja työhakemuksen tekoa, tehtiin yritysvierailua ja erilaisia tiimitehtäviä. Kurssin jälkeen työskentelin harjoittelupaikassani yli 1,5 vuotta, jonka jälkeen lähdin opiskelemaan korkeakouluun. Kurssin ohjaaja vaihtui kesken kurssin (tuli myöhemmin asiakkaakseni pienen vauvan kanssa, eli veikkaan että jäi raskauden takia sairauslomalle), joka aiheutti vähän sähläystä, mutta muuten kurssista oli hyötyä minulle. Suosittelen menemään ihan avoimin mielin.
[/quote]

Ai pääsitkö ihan palkkatyöhön tuon harjoittelun kautta? Kuulostaa jo paremmalle. Oon tosin itsekin ollut aiemmin työkokeiluissa eikä ne mun kokemuksen mukaan ikinä palkkaa ketään, hyödyntää vaan sitä ilmaista työvoimaa. Ap

Vierailija
8/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]

Arvasin kyllä että jonnekkin pilipalikurssille mut vielä lykätään mutta että nyt jo! Oon ollu vasta toista kuukautta työtön. En oo henkisesti valmistautunu tähän. :D Tää kurssi on spring housen vetämä. Onko siitä kokemuksia? Ap

[/quote]

Älä mene sinne! Olin itse marraskuussa, meitä oli kurssilla 12 ja kurssin päätyttyä 8 oli töissä, 2 työkokeilussa ja 2 saanut opiskelupaikan jatkamaan keskeytyneet opinnot loppuun. Ne on helvetistä seuraavia paikkoja, joissa pakotetaan hakemaan töihin, jos ei muuten, niin se vetäjä soittaa työpaikalle kaikkien kuullen ja tarjoaa sinua töihin. Vaikka siellä ei ole paikkaa avoinna! Siellä ei ollut yhtään tyhjää länkytystä, heti vaan työnhakuun, kun paperit oli kunnossa. Niitä ei saanut edes miettiä paria päivää vaan kaikki nyt heti. Natsimeininkiä.

[/quote]

Onko tämä Spring Housen mainos?!

Vierailija
9/51 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:57"]Vaikkei kurssista olisi hyötyä, niin mitä haittaa siitä olisi sinulle? Olen ollut Spring Housen kurssilla kerran, se oli tarkoitettu parikymppisille, joilla ei ollut ammatillista koulutusta. Kurssi kesti noin 12 viikkoa ja sisälsi 9 viikkoa työharjoittelua. Kurssilla harjoiteltiin CV:n ja työhakemuksen tekoa, tehtiin yritysvierailua ja erilaisia tiimitehtäviä. Kurssin jälkeen työskentelin harjoittelupaikassani yli 1,5 vuotta, jonka jälkeen lähdin opiskelemaan korkeakouluun. Kurssin ohjaaja vaihtui kesken kurssin (tuli myöhemmin asiakkaakseni pienen vauvan kanssa, eli veikkaan että jäi raskauden takia sairauslomalle), joka aiheutti vähän sähläystä, mutta muuten kurssista oli hyötyä minulle. Suosittelen menemään ihan avoimin mielin.
[/quote]

Ai pääsitkö ihan palkkatyöhön tuon harjoittelun kautta? Kuulostaa jo paremmalle. Oon tosin itsekin ollut aiemmin työkokeiluissa eikä ne mun kokemuksen mukaan ikinä palkkaa ketään, hyödyntää vaan sitä ilmaista työvoimaa. Ap
[/quote]

Joo, palkkatyöhön. Hakivat uusia työntekijöitä, mutta hakijoita oli niin paljon eikä minulla ollut juurikaan aikaisempaa työkokemusta, joten en usko että olisin saanut paikkaa ilman harjoittelua.

Vierailija
10/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:27"]Taas yksi päivä kurssia takana. Tein netissä soveltuvuus testin ja loput ajasta surffasin missä sattuu. Aivan yhtä hyvin kaiken mitä siellä tehdään voisi tehdä etänä. Mitään hyötyä koko touhusta ei ole kun töitä ei tämän kurssin tiimoilta saa kukaan. Olen ollut samanlaisella kerran ennen niin tiedän asian.

Yhtä vitun työttömien kyykytystä tämäkin kurssi. Motiivina karenssin välttäminen eikä mitään muuta.
[/quote]

Niin. Työpaikat eivät sillä lisäänny, että työttömät käyvät "työnhakukurssin"!

Vierailija
11/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli tuollaisella kurssilla ja se työllistyikin tuohon yhtiöön samanlaisten kurssien vetäjäksi :D:D:D

(Mikä ei muuten sekään mitään herkkua ole.)

Vierailija
12/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on perseestä! Ihmisten polkemista ja pomputtelua noi kurssit. Täytyis jotain järkeä saada työkkärin toimintaan.

Vierailija
13/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:04"]

Kuka sanoo että kaikki osallistujat ovat erilaisista taustoista?

[/quote]

Näin asia yleensä on.

Vierailija
14/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on mennä, vaikka työnhakusuunnitelmassa kursseja ei mainitakaan. 9 euron ruhtinaallinen korvaus tulee työmarkkinatuen päälle.  Spring Housen ko. kurssin yleisin pituus on 5 tai 10 pv eli viikko tai kaksi.

Siellä järjestetään ihan oikeasti hyödyllisiäkin kursseja.

Tämän kurssin "salainen tarkoitus" on tutkailla minkälainen ihminen olet ja mihin sovellut eli kurssi on itsessään sitä työnhakua.  Spring Housella on suhteet ja kontaktit työnantajiin.

Älä puhu politiikkaa, älä ruikuta ja valita, puhu hillitysti mukavia, seurustele kurssilaisten kanssa, pukeudu siistiin asuun ja laita vaikka pieni kaularisti kaulaan.  Älä nuole kurssin vetäjiä.  Kyllä se siitä.

Vierailija
15/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 9 euroa päivässä on täyttä pelleilyä. Sillä pitäisi sitten syödä ja bussilla kulkea (joka muuten täällä on YHTEEN suuntaan yli kympin). Lukiko kirjeessä että pitää ilmoittautua kurssille? Jos luki, soita vasta viimeisenä mahdollisena ilmoittautumispäivänä, sitten voi olla kurssi jo täynnä, tai sitten ei.

Vierailija
16/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:58"]

Se 9 euroa päivässä on täyttä pelleilyä. Sillä pitäisi sitten syödä ja bussilla kulkea (joka muuten täällä on YHTEEN suuntaan yli kympin). Lukiko kirjeessä että pitää ilmoittautua kurssille? Jos luki, soita vasta viimeisenä mahdollisena ilmoittautumispäivänä, sitten voi olla kurssi jo täynnä, tai sitten ei.

[/quote]

Älkää iki päivinä soittako ilmoittautumisia! Lähettäkää sähköpostina, niin teille jää asiasta dokumentti ja edelleenlähettäkää se samantien TE-virkailijalle tiedoksi.  Silloin mikään ei unohdu eikä katoa.  Virkailijan tekemiä fiboja on vaikea korjata.

Vierailija
17/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:43"]

Kysy Jukka S Lahdelta. Jukka veti noita kursseja aikanaan Turussa. Itsekin tuli käytyä Jukan kurssilla. Oli hyvä kurssi.

[/quote]Työllistyitkö ?
[/quote]
Kyllä. Kurssi oli tosin joskus 90-luvulla.

Vierailija
18/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilipali kurssille toista päivää, vituttaa kuin pientä oravaa. Joku harjoittelu paikka pitäisi hommata. Läheltä ja sellainen missä ei aika kuluu nopeasti. Lasken jo nyt päiviä viikonloppuun ja kurssin loppuun. Toivottavasti ei tänä vuonna enempää häiritä.

Vierailija
19/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:58"]Se 9 euroa päivässä on täyttä pelleilyä. Sillä pitäisi sitten syödä ja bussilla kulkea (joka muuten täällä on YHTEEN suuntaan yli kympin). Lukiko kirjeessä että pitää ilmoittautua kurssille? Jos luki, soita vasta viimeisenä mahdollisena ilmoittautumispäivänä, sitten voi olla kurssi jo täynnä, tai sitten ei.
[/quote]

Sama homma täälläkin.
Siis minulle on aiemmin tullut esite tuosta kurssista, siinä muistaakseni sanottiin että pitää ilmoittautua. En tietenkään ilmoittautunut ja nyt tuossa sanotaan vaan että jos EN pääse niin siitä pitää ilmoittaa. Hmm.
ap

Vierailija
20/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]

[/quote]