Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin työnhakuvalmennuskurssi - onko pakko?

Vierailija
23.02.2015 |

Mulle tuli siis kutsu työnhakuvalmennukseen eikä yhtään kiinnosta mennä. Kutsussa luki että karenssia tulee, jos ei osallistu omassa suunnitelmassa sovittuihin kursseihin ym, mutta nyt kun luin suunnitelmani kunnolla läpi niin en löytänyt mainintaa näistä valmennuksista. Luki vaan että etsin töitä. Onko mulla siis pakko mennä tuonne?? Matkakulutkin olis jo suuremmat kuin se 9e/pv kulukorvaus. :/

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 07:01"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:43"] Kysy Jukka S Lahdelta. Jukka veti noita kursseja aikanaan Turussa. Itsekin tuli käytyä Jukan kurssilla. Oli hyvä kurssi. [/quote]Työllistyitkö ? [/quote] Kyllä. Kurssi oli tosin joskus 90-luvulla.

[/quote]

Niin no, minäkin työllistyin silloin, ihan ilman kursseja. Nyt on vähän toinen tilanne

Vierailija
22/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan - sä olet Janakkalasta ja sun nimi on Heli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 07:19"]Pilipali kurssille toista päivää, vituttaa kuin pientä oravaa. Joku harjoittelu paikka pitäisi hommata. Läheltä ja sellainen missä ei aika kuluu nopeasti. Lasken jo nyt päiviä viikonloppuun ja kurssin loppuun. Toivottavasti ei tänä vuonna enempää häiritä. [/quote] Häiritä? Eli taidat olla näitä elämäntapatyöttömiä.

[/quote]

Työhön josta maksetaan oikeaa palkkaa lähden mielelläni. Nämä aikuisten päiväkerho tyyppiset kurssit on täysin joutavaa paskaa. Sitten pitää vielä 9 eurolla olla orjana kuukausi, saattaa joutua saikulle. Nämä 9 eurolaiset vääristää työmarkkinoita. Hulluhan se on joka palkkaa kun ilmaiseksi saa orjia. Taas alkoi vituttaa entistä enemmän.

Vierailija
24/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 10:50"]Anna mä arvaan - sä olet Janakkalasta ja sun nimi on Heli?
[/quote]

Ai minun? No ei ole. :D ap

Vierailija
25/51 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pari vuotta sitten sellaisella..ihan piliåali kurssi minulle. Cv: osaan tehdä ilman tuollaista kurssiakin. Tein sen ensimmäisenä päivänä,ensimmäisellä tunnilla..loppu ajan siitten vain menin paikalle ja surffailin pitkin nettiä.

Vierailija
26/51 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut noista kursseista on aika hyviäkin. Työnhaku ei ole mitään eksaktia tiedettä, joten on ihan hyvä kuulla erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia siihen, miten se homma kannattaa hoitaa. Aina noista saa jotain uusia ideoita, joita voi hyödyntää myöhemmin. Ja sillä 9€:lla voi syödä paikallisessa lounasruokalassa, onhan se vaihtelua kun pääsee valmiiseen pöytään. 

Vierailija
27/51 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois kohta lähtö, kolmas päivä. Silmät on jo melkein auki kun join mukin kahvia. Vitutus alkaa vaihtua apatiaan. Kaks aamua vielä niin saa sentään nukkua. Tänään tehdään cv mikä tarkoittaa että päivitän vanhan. Siihen menee pari minuuttia, sitten surffaan netissä.

Vierailija
28/51 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:57"]Vaikkei kurssista olisi hyötyä, niin mitä haittaa siitä olisi sinulle? Olen ollut Spring Housen kurssilla kerran, se oli tarkoitettu parikymppisille, joilla ei ollut ammatillista koulutusta. Kurssi kesti noin 12 viikkoa ja sisälsi 9 viikkoa työharjoittelua. Kurssilla harjoiteltiin CV:n ja työhakemuksen tekoa, tehtiin yritysvierailua ja erilaisia tiimitehtäviä. Kurssin jälkeen työskentelin harjoittelupaikassani yli 1,5 vuotta, jonka jälkeen lähdin opiskelemaan korkeakouluun. Kurssin ohjaaja vaihtui kesken kurssin (tuli myöhemmin asiakkaakseni pienen vauvan kanssa, eli veikkaan että jäi raskauden takia sairauslomalle), joka aiheutti vähän sähläystä, mutta muuten kurssista oli hyötyä minulle. Suosittelen menemään ihan avoimin mielin.
[/quote]
Mulle ainakin oli haittaa. Se on työttömälle iso raha kun bussi maksaa 15e päivässä kulkea sinne. Ja hyötyähän siitä ei ollut.

Vierailija
29/51 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 00:51"]Jotkut noista kursseista on aika hyviäkin. Työnhaku ei ole mitään eksaktia tiedettä, joten on ihan hyvä kuulla erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia siihen, miten se homma kannattaa hoitaa. Aina noista saa jotain uusia ideoita, joita voi hyödyntää myöhemmin. Ja sillä 9€:lla voi syödä paikallisessa lounasruokalassa, onhan se vaihtelua kun pääsee valmiiseen pöytään. 
[/quote]
Haha :D Ensin ku maksaa 15e päivän matkoista ni ei mulla ainakaan syömiseen ollu varaa. Päivätkin oli vaan 11-tuntisia. Jos vielä joskus ehdottavat vastaavaa, mulle kelpaa karenssi.

Vierailija
30/51 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:29"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:57"]Vaikkei kurssista olisi hyötyä, niin mitä haittaa siitä olisi sinulle? Olen ollut Spring Housen kurssilla kerran, se oli tarkoitettu parikymppisille, joilla ei ollut ammatillista koulutusta. Kurssi kesti noin 12 viikkoa ja sisälsi 9 viikkoa työharjoittelua. Kurssilla harjoiteltiin CV:n ja työhakemuksen tekoa, tehtiin yritysvierailua ja erilaisia tiimitehtäviä. Kurssin jälkeen työskentelin harjoittelupaikassani yli 1,5 vuotta, jonka jälkeen lähdin opiskelemaan korkeakouluun. Kurssin ohjaaja vaihtui kesken kurssin (tuli myöhemmin asiakkaakseni pienen vauvan kanssa, eli veikkaan että jäi raskauden takia sairauslomalle), joka aiheutti vähän sähläystä, mutta muuten kurssista oli hyötyä minulle. Suosittelen menemään ihan avoimin mielin.
[/quote]
Mulle ainakin oli haittaa. Se on työttömälle iso raha kun bussi maksaa 15e päivässä kulkea sinne. Ja hyötyähän siitä ei ollut.
[/quote]

Alas nyt, Ben Z sanoi ettei köyhälle ole merkitystä onko hänellä pari euroa enemmän tai vähemmän käytössään...

Vierailija
31/51 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa olla se viikko pari jollakin tuollaisella kurssilla? Nopeasti se aika menee ja onpahan jotakin tekemistä, sekä rytmiä elämään.

Vierailija
32/51 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 07:19"]Pilipali kurssille toista päivää, vituttaa kuin pientä oravaa. Joku harjoittelu paikka pitäisi hommata. Läheltä ja sellainen missä ei aika kuluu nopeasti. Lasken jo nyt päiviä viikonloppuun ja kurssin loppuun. Toivottavasti ei tänä vuonna enempää häiritä.
[/quote]

Häiritä? Eli taidat olla näitä elämäntapatyöttömiä.

Vierailija
33/51 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko, jollet halua karenssia.

Vierailija
34/51 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait sentään kulukorvauksia. Kaikki eivät saa vaikka kulujakin tulee.

Voit yrittää neuvotella asiasta työkkärin kanssa mutta joudut kyllä perustelemaan hyvin. Onko sinulla kokemusta tuollaisesta kurssista jo ennestään, voitko esitää että CV ja hakemus ovat kunnossa, montako työhakemusta teet kuukaudessa jne. Onko kokemusta piilotyöpaikkojen etsimisestä, osaatko haastattelussa toimia oikein...

Se että todennäköisesti et työllisty kuitenkaan ei riitä perusteluksi jättää kurssi väliin.

Vierailija
35/51 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kauan kestä ja voi höpötellä muille kurssilaisille. Ja voi sieltä tulla joitain ihan ok vinkkejäkin. Ota rennosti. Jos matkakuluihin oikeasti menee yli 9e pvä kysele kurssilla saisitko kuitteja vastaan kulut takaisin. 

Vierailija
36/51 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti :/ mutta mun suunnitelmassa ei sovittu mistään näistä, ku luki että haen itsenäisesti töitä. En ymmärrä taas.

Vierailija
37/51 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miusta se oli ihan ookoo se kurssi. Ei se kauaa kestä ja kyllä sieltä jokunen uusi juttukin tuli opittua. Ihan ookoo tyyppejä :)

Vierailija
38/51 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:29"]Helvetti :/ mutta mun suunnitelmassa ei sovittu mistään näistä, ku luki että haen itsenäisesti töitä. En ymmärrä taas.
[/quote]

tämä siis ap

Vierailija
39/51 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko töitä löytynyt? Jos ei, niin sitten on kurssi paikallaan. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
40/51 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et periaatteessa kieltäytyä, ellei elämäntilanteesi ole sellainen, mutta tapaahan siellä samallaisessa kurjuudessa olevia kuin sinä ja voitte jakaa sitä kurjuutta keskenänne.

Vähän sama kuin AA-kerho alkoholisteille, kaikki kokoontuu samaa tilaan miettimään kurjuuttaan ja paras on se jolla on kaikkein kurjempaa.