Työkkärin työnhakuvalmennuskurssi - onko pakko?
Mulle tuli siis kutsu työnhakuvalmennukseen eikä yhtään kiinnosta mennä. Kutsussa luki että karenssia tulee, jos ei osallistu omassa suunnitelmassa sovittuihin kursseihin ym, mutta nyt kun luin suunnitelmani kunnolla läpi niin en löytänyt mainintaa näistä valmennuksista. Luki vaan että etsin töitä. Onko mulla siis pakko mennä tuonne?? Matkakulutkin olis jo suuremmat kuin se 9e/pv kulukorvaus. :/
Kommentit (51)
Kannattaa mennä ne ei ole yleensä kovin pitkiä 7päivää- 5viikkoa ! Voi helpottaa työn saantia ehkä !
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:35"]
Minä olin tuollaisella pelleilykurssilla miljoona vuotta sitten. Oli ihan turhaa verorahojen tuhlausta ja koko kurssi tehty varmaan vain siksi, että saatiin ne kurssia vetäneet 2 konsulttia työllistettyä. Varaudu puuduttavaan lässytykseen!
[/quote]Minäkin olin. Täysin hyödytön kurssi, ei ihme että sekin kouluttaja meni konkurssiin. Toisaalta ap:lla on toivoa että nyt on parempi kouluttaja:)
Kysy Jukka S Lahdelta. Jukka veti noita kursseja aikanaan Turussa. Itsekin tuli käytyä Jukan kurssilla. Oli hyvä kurssi.
Arvasin kyllä että jonnekkin pilipalikurssille mut vielä lykätään mutta että nyt jo! Oon ollu vasta toista kuukautta työtön. En oo henkisesti valmistautunu tähän. :D
Tää kurssi on spring housen vetämä. Onko siitä kokemuksia? Ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:43"]
Kysy Jukka S Lahdelta. Jukka veti noita kursseja aikanaan Turussa. Itsekin tuli käytyä Jukan kurssilla. Oli hyvä kurssi.
[/quote]Työllistyitkö ?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:27"]No ei se kauan kestä ja voi höpötellä muille kurssilaisille. Ja voi sieltä tulla joitain ihan ok vinkkejäkin. Ota rennosti. Jos matkakuluihin oikeasti menee yli 9e pvä kysele kurssilla saisitko kuitteja vastaan kulut takaisin.
[/quote]
Ei saa kuluja. Kokemusta on.
Joo toi on hyvä kurssi. Paripäivää vaan menee itkiessä, miksi meidät on pakotettu sinne. Sen jälkeen homma pääsee vasta käyntiin.
Kurssi, jolle osallistuu ihmisiä hyvin erilaisista taustoista, ei voi olla kaikkien mielestä koko ajan mielenkiintoinen. Se pitäisi jokaisen kurssille osallistuvan ymmärtää. Siellä on samassa rivissä väikkärin kirjoittajia ja syrjäytyneitä, jotka eivät ole koskaan laatineet työhakemusta. Parasta, mitä kouluttaja voi tehdä, on pyrkiä tarjoamaan jokaiselle jotakin. Jos asia tuntuu tutulta, hieno juttu: olet paremmin kartalla kuin moni muu.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:45"]
Arvasin kyllä että jonnekkin pilipalikurssille mut vielä lykätään mutta että nyt jo! Oon ollu vasta toista kuukautta työtön. En oo henkisesti valmistautunu tähän. :D Tää kurssi on spring housen vetämä. Onko siitä kokemuksia? Ap
[/quote]
On kokemusta parin vuoden takaa. Viikon kurssilla olin, ihan turhaa leikkimistä. Kurssin vetäjä kertoili itsestäänselviä asioita työnhausta ja juteltiin mukavia muiden työttömien kurssilaisten kanssa. Ihan leppoisaa oli kuitenkin mutta täysin hyödytöntä.
Minä olin tuollaisella pelleilykurssilla miljoona vuotta sitten. Oli ihan turhaa verorahojen tuhlausta ja koko kurssi tehty varmaan vain siksi, että saatiin ne kurssia vetäneet 2 konsulttia työllistettyä. Varaudu puuduttavaan lässytykseen!