Miten päästä yli siitä, että miehet pitävät minua vastenmielisenä?
Kommentit (142)
hirveä asenne.. harvaa kiinnostaa ihminen jolla noin hirveä asenne. :/
En usko että olet oikeasti niin ruma. Meikki tekee aivan älyttömän paljon, samoin hiukset ja vaatteet. Epävarman oloista ihmistä haukutaan todennäköisemmin koska ikävät ihmiset huomaa että se ei uskalla kuitenkaan puolustaa itseään, vaan on tavallaan helppo uhri. Ei ole välttämättä ulkonäöstä kiinni.
Ei se sukupuolta katso, siihen pitää tottua ja hyväksyä asia
Vierailija kirjoitti:
En usko että olet oikeasti niin ruma. Meikki tekee aivan älyttömän paljon, samoin hiukset ja vaatteet. Epävarman oloista ihmistä haukutaan todennäköisemmin koska ikävät ihmiset huomaa että se ei uskalla kuitenkaan puolustaa itseään, vaan on tavallaan helppo uhri. Ei ole välttämättä ulkonäöstä kiinni.
Taas tulee esille tämä, että ruman ihmisen saaman huonon kohtelun on pakko johtua hänen epävarmuudestaan, luonteestaan tai käytöksestään. Sekä meikit. Kyllä, meikillä saa aikaiseksi jotain, mutta ei nyt mitään ihmeitä kuitenkaan.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiselta löytyy näkyvät rinnat sekä pyöreää, leveää peppua ja mukavaa positiivista luonnetta, niin ei sillä naamalla ole niin väliä.
Kaipa tässä on totuuden siemen. Kropalla voi kompensoida kasvojen heikkoa estetiikkaa ainakin jonkun verran.
Minun kokemukseni mukaan hyvin, hyvin vähän.
Itse asiassa minulla on melko kiva kroppa... Joskus on käynyt niin, että joku mies tulee lähelle, käy tsekkaamassa naamani ja luikkii vähin äänin pois. Naurattaisi, ellei tuntuisi niin kauhealta. Ilmeisesti takaa päin näytän jopa melko hyvältä! Mutta ei se riitä miehille.
- ap
Otatko katsekontaktia tuntemattomiin helposti, se on varma keino saada osakseen huomiota, ainakin kaupungilla liikkuessa pitää välttää katsomasta.
Ei ole tapana. Välttelen silmiin katsomista.
- ap
Sosiaaliset taidot tuntuisi olevan kohdillaan, mutta entäs pukeutuminen, josko on liian antavaa, sehän voi herättää ärtymystä jos ulkomuoto ei vastaa sitä mitä olisi lupa odottaa.
"Herättää ärtymystä"? Häh?
Pukeudun ihan asiallisesti, tilanteen mukaan ja omalle kropalleni sopivasti, oikean kokoisiin vaatteisiin. En paljastavasti. Tosin ei minun tarvinne selitellä pukeutumistani sinulle yhtään mitenkään.
- ap
En usko nyt tuota, että joutuisit toistuvasti solvatuksi täysin tuntemattomien taholta pelkästään ruman naaman vuoksi ilman että itse olet siihen millään muotoa osallinen.
Ja sinä olet saanut päähäsi, että haukkuminen johtuu minun kohdallani pukeutumisesta? Ei, ei johdu.
- ap
laita mugshot imguriin niin katsotaan, hyvällä tuurilla saat treffikutsun.
Vierailija kirjoitti:
En aio laittaa kuvaani yhtään mihinkään. Miehen löytäminen ei ollut tämän aloituksen pointti vaan se, miten hyväksyä yksinolo.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aio laittaa kuvaani yhtään mihinkään. Miehen löytäminen ei ollut tämän aloituksen pointti vaan se, miten hyväksyä yksinolo.
- ap
Lopeta se ulina sitten. Ketään ei oikeasti kiinnosta sun naama oli se ruma tai kaunis.
Kamalaa kohtelua olet saanut osakseksi :( Minäkin olen ruma, mutta en aivan yhtä törkeää käytöstä ole saanut miehiltä osakseni kuin sinä. Tuollaisesta käytöksestä varmasti jääkin traumoja, voisi olla hyvä jos pääsisit käsittelemään tai keskustelemaan niistä jotenkin, että jos pääsisit edes osasta pelkoa eroon. Se voisi auttaa siinä välinpitämättömyyden saavuttamisessa.
Nuorempana surin vielä asiaa enemmän, että tulen olemaan loppuelämäni yksin. Vähitellen se on muokkautunut siihen, että vaikka olisi teoriassa kiva olla ihana ja rakastava parisuhde, tiedän sen todennäköisyyden niin pieneksi joka tapauksessa, että unelmointi todellakin olisi vain unelmointia. Useimmilla ystävilläni on huonoja kokemuksia parisuhteissaan miesten perseilystä ja piittaamattomuudesta, ja niitä saa lukea täältä palstalta myös päivittäin. Olen nuorempana ollut parissa parisuhteessa, ja kokenut myös itse miehiltä tuota samaa. Lisäksi tiedän, että en itse asiassa pidä siitä millaiseksi ihmiseksi muutun parisuhteessa enkä itsekään haluaisi enää mitään kompromisseja tehdä kun olen tottunut tekemään ja päättämään kaiken itse. On siksi muuttunut helpommaksi ajatella, että ei herrajumala en missään nimessä haluaisikaan suhdetta, joten on herttaisen yhdentekevää etteivät miehetkään minua halua.
En silti tiedä miten suhtautuisin, jos taas vuosikausien jälkeen tulisi sellainen tilanne, että mies alkaa minua haukkua rumaksi, Pystyisinkö kettuilemaan takaisin vai olisinko rikki. Toki naisena noissa pitää ajatella omaa turvallisuuttaan, mies joka tulee tuollaisia sanomaan ventovieraille on jollain tapaa mielenvikainen ja vaarallinen. En kyllä itsekään ole enää vuosikausiin käynyt sellaisissa paikoissa, joissa on humalaisia miehiä, koska he ovat joka tapauksessa epämiellyttäviä ja tilanne ahdistava. Ymmärrän sinua siis siinä mielessä hyvin. Toivottavasti kuitenkin normaalissa arjessa ja työelämässä et joudu kokemaan haukkumista tai pelkäämään sitä.
Minkä näköinen ap on?
Yleensä ylipaino ja rumuus tekee naisesta vastenmielisen.
T:kilttimies
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa kohtelua olet saanut osakseksi :( Minäkin olen ruma, mutta en aivan yhtä törkeää käytöstä ole saanut miehiltä osakseni kuin sinä. Tuollaisesta käytöksestä varmasti jääkin traumoja, voisi olla hyvä jos pääsisit käsittelemään tai keskustelemaan niistä jotenkin, että jos pääsisit edes osasta pelkoa eroon. Se voisi auttaa siinä välinpitämättömyyden saavuttamisessa.
Nuorempana surin vielä asiaa enemmän, että tulen olemaan loppuelämäni yksin. Vähitellen se on muokkautunut siihen, että vaikka olisi teoriassa kiva olla ihana ja rakastava parisuhde, tiedän sen todennäköisyyden niin pieneksi joka tapauksessa, että unelmointi todellakin olisi vain unelmointia. Useimmilla ystävilläni on huonoja kokemuksia parisuhteissaan miesten perseilystä ja piittaamattomuudesta, ja niitä saa lukea täältä palstalta myös päivittäin. Olen nuorempana ollut parissa parisuhteessa, ja kokenut myös itse miehiltä tuota samaa. Lisäksi tiedän, että en itse asiassa pidä siitä millaiseksi ihmiseksi muutun parisuhteessa enkä itsekään haluaisi enää mitään kompromisseja tehdä kun olen tottunut tekemään ja päättämään kaiken itse. On siksi muuttunut helpommaksi ajatella, että ei herrajumala en missään nimessä haluaisikaan suhdetta, joten on herttaisen yhdentekevää etteivät miehetkään minua halua.
En silti tiedä miten suhtautuisin, jos taas vuosikausien jälkeen tulisi sellainen tilanne, että mies alkaa minua haukkua rumaksi, Pystyisinkö kettuilemaan takaisin vai olisinko rikki. Toki naisena noissa pitää ajatella omaa turvallisuuttaan, mies joka tulee tuollaisia sanomaan ventovieraille on jollain tapaa mielenvikainen ja vaarallinen. En kyllä itsekään ole enää vuosikausiin käynyt sellaisissa paikoissa, joissa on humalaisia miehiä, koska he ovat joka tapauksessa epämiellyttäviä ja tilanne ahdistava. Ymmärrän sinua siis siinä mielessä hyvin. Toivottavasti kuitenkin normaalissa arjessa ja työelämässä et joudu kokemaan haukkumista tai pelkäämään sitä.
Kiitos viestistäsi ja ymmärryksestä. Itselleni kävi niin, että olin saanut olla vuosikausia rauhassa, ilman kommentointia. Sitten eräs mies alkoikin haukkua minua rumaksi, vieläpä todella törkeillä ja nöyryyttävillä tavoilla. En kerro yksityiskohtia, mutta siihen liittyi julkista nolaamista. En ole toipunut tuosta kokemuksesta täysin vieläkään, ja se lisäsi arkuuttani ja halua eristäytyä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Lopeta se ulina sitten. Ketään ei oikeasti kiinnosta sun naama oli se ruma tai kaunis.
Miksi olet niin aggressiivinen? Jos ketjun aihe ei kiinnosta sinua tai jos minun näkökulmani aiheeseen on mielestäsi väärä, älä lue.
- ap
En oo koskaan ymmärtänyt toisten ulkonäön haukkumista. Olipa se sitten rumuudesta tai ylipainosta. Kuitenkin se ihminen varmasti tietää millainen on ilman, että sinä siitä avaudut hänelle.
Et kertonut aloituksessa juuri mitään. Laitoin asiallisen vastauksen ja mitä sain vastaukseksi, hiukan tylyn kommentin. Harmittaa, siirryn toiseen ketjuun. Voisi olla ystävällinen, jos saa ystävällisen viestin, vaikkei se osuisi oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna kannattaa asennoitua niin, että et menetä ilman parisuhdetta olemisella juurikaan mitään.
Kyllä siinä vaan menettää. Jos haluaa seksiä tai parisuhteen eikä sitä saa niin tuntuuhan se kamalalta. Nuo voivat tuoda todella paljon iloa ja sisältöä elämään, jotain sellaista mitä ei voi saada vaikka ystäviltä tai harrastuksilta. Se on monille valtavan suuri menetys ja surun aihe. En menisi vähättelemään romanttisen rakkauden merkityksellisyyttä.
T. N29, samassa tilanteessa kuin ap
Ymmärrän, mutta tämäkin riippuu ihan ihmisestä. Minusta tässä aiheessa kannattaa huomioida se, että valtava osa tämän planeetan naisista EI ole koskaan aidosti rakastavassa parisuhteessa. Se on siltä osin siis oikeasti ihan normaalia. Eikä iso osa naisista myöskään saa seksistä miesten kanssa irti kovin paljoa. Keskimäärin naisilla ja miehillä on aika erilaisia näkemyksiä ja kokemuksia aiheeseen liittyen. Eli elämä ilman rakkautta mieheltä ja nautinnollista seksiä miehen kanssa on varsin normaalia ja tavallista elämää tämän planeetan naisille.
Asian kokeminen voi riippua myös siitä, mitä muuta sisältöä elämässä on. Osa ihmisistähän, erityisesti naisista, on ihan vapaaehtoisesti sinkkuja, koska siinä on lopulta paljon hyviä puolia. Tämä kulttuuri ja aika kyllä luo paljon odotuksia romanttisesta rakkaudesta, jotka eivät aika monen elämässä kuitenkaan koskaan tule todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Miksi olet niin aggressiivinen? Jos ketjun aihe ei kiinnosta sinua tai jos minun näkökulmani aiheeseen on mielestäsi väärä, älä lue.
- ap
Kuulostat vähän yksioikoiselta, tai sitten olet murrosikäinen jolla kommunikoinnin hienosäätö vielä takkuaa koska lähtökohtaisesti kukaan kommentoijista ei halua pahaa tai olla ilkeä, mutta kuitenkin suhtautumisestasi saa sellaisen kuvan kuin näin olettaisit töksäyttelemällä heti takaisin jos jokin ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hyvin lihava, mutta luonteeltani iloinen. Aina on ollut kiinnostuneita miehiä. Eli kyllä niitä ulkonäön vikojakin voi kompensoida. :)
Minä olen lihava ja luonteeltani iloinen. Kukaan mies ei kiinnostu romanttisessa mielessä. Kelpaan ainoastaan kaveriksi, jolle voi valittaa kun naiset (lue hoikat kaunottaret) eivät huoli.
Miehet ei koskaan oo pitäny musta vaikka olen nätti. En tiedä mikä se on tarkalleen mikä ärsyttää miehiä. Joillakin miehillä kiusaaminen tuntuu olevan jonkinlainen tapa millä ehkä pönkittää omaa itsetuntoa. En usko että ulkonäkö vaikuttaa siihen ketä kiusataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kanssa pitää pärjätä, suhtaudu miehiin selkeästi kaveruudella, silloin eivät välitä.
Eivät ne halua olla edes kavereita.
- ap
Pitää olla ystävällinen ja ottaa toisen tunteet huomioon, kuunnella.
Sellainen olenkin. Sikäli kun olen huomioita tehnyt, miehet tykkäävät eniten jyräävistä ja äänekkäistä, itsevarmoista naisista. Rumuuteni lisäksi olen ilmeisesti myös liian hiljainen.
- ap
Todennäköisesti olet vain näkymätön, et suinkaan vastenmielinen.
En ole täysin näkymätön - kuten sanoin, minua on haukuttu rumaksi lukuisia kertoja. Jopa ventovieraat miehet ovat ilmaisseet, miten vastenmielinen heidän mielestään olen. Myös luonnetta ja käyttäytymistä on arvosteltu ("hissukka" jne.)
- ap
Miten olet vastannut näille rumaksi haukkujille?
Menin sanattomaksi, en pystynyt vastaamaan mitään. Päästyäni pois tilanteesta olen mennyt johonkin rauhalliseen paikkaan itkemään. Aina ne tilanteet tulevat yhtä yllättäen, ja aina tuntuu yhtä pahalta. Kierrän kaukaa mies- ja teinipoikaporukat. Baareissa en ole käynyt moneen vuoteen.
- ap
Itsepuolustustaitojen harjaannuttaminen voisi olla avuksi ja ylipäätään fyysisen kunnon ylläpitäminen, tuskin sattumaa että monet rumanpuoleiset naiset ovat urheilullisia, mutta on tietysti monen asian summa, pakolla ei hyödytä ruveta treenaamaan.
Joskus miehet käyttää tölvimistä kiinnostuksen herättäjänä, ikäänkuin käänteistä flirttiä, siihen pitää vain vastata samalla mitalla.
Ekalla sivulla kerroin, että urheilen jonkin verran. En mitenkään tavoitteellisesti, mutta kroppa on ok kunnossa.
- ap
Itsepuolustuskurssilla oppii ainakin asennetta ja jos on taipumusta olla törkymagneetti melkein välttämätön koska huonolla tuurilla sitä jossakin vaiheessa joutuu kahnaukseen.
Kuntonyrkkeilyllä on kieltämättä voimaannuttava vaikutus. Naisia on kautta historian yritetty alistaa. Luulisi että täällä Suomessa on tasa-arvo, mutta yhteiskunta on taas mennyt enemmän naista alistavaan suuntaan. Naiset hakee hyväksyntää ulkonäöllään enemmän kuin koskaan ennen, koska meidät on ehdollistettu luulemaan että pitää olla tietynlainen ennen kuin kelpaa. Kauneusteollisuus on yksi eniten rahaa tuottava ala nykyään.
Ihan itse te sitä teollisuutta ja "alistamista" tuette ostamalla niitä lehtiä ja tuotteita.
Nuorena kävin baareissa toisinaan. Luepa ketju huolella läpi ja pohdi, miksi lopetin käymisen.
- ap