Miten päästä yli siitä, että miehet pitävät minua vastenmielisenä?
Kommentit (142)
Rehellisesti sanottuna kannattaa asennoitua niin, että et menetä ilman parisuhdetta olemisella juurikaan mitään. Kokemuksesi ja mm. tämän ketjun kommentit antavat osviittaa siitä miksi. On ihan hyviäkin parisuhteita, mutta iso osa ei sellaista saa ja yleisesti parisuhteisiin liittyy paljon ongelmia naisille. Nuorena tuntuu usein surulliselta ajatella olevansa loppuelämän "yksin", mutta elämä on täynnä kaikenlaisia muita ihania mahdollisuuksia. Yksinkään ei tarvitse muiden ihmissuhteiden takia olla.
Itsekin olen saanut ulkonäköni vuoksi huonoa kohtelua ja olen kärsinyt siitä paljon. Sen vuoksi käytän meikkiä ja pyrin myös konkreettisesti muokkaamaan omaa ulkonäköäni sellaiseksi, jonka kanssa mun on helpompi elää. Myös ainakin yhdellä leikkauksella.
Jos ei pyri parisuhteeseen, silläkään ei edes ole väliä, mitä joku ajattelee meikittömästä naamastani. Tiedän itse miltä näytän, enkä saa mitään lisähyötyä elämääni siitä, että EN muokkaa itseäni. Suojaan sillä itseäni muiden reaktioilta, koska ihminen on sosiaalinen olento, ja ikävä kohtelu sattuu. Toki jos ongelma ei ole ulkonäkö vaan pelkästään miesten reaktiot, silloin miesten unohtaminenkin ja muihin asioihin keskittyminen auttaa.
Minäkin olen nainen, jolla on oikeasti rumat kasvonpiirteet. Todella maskuliiniset ja näitä ei meikillä pysty korjaamaan. Kauneusleikkauksiin ei ole varaa. Kroppakaan ei ole mikään ihmeellinen. En ole koskaan ollut suhteessa ja seksiä olen harrastanut yhden kerran umpijurrissa miehen kanssa, joka oli itsekin todella humalassa. Ikää minulla on 35v. Olen yrittänyt keskittyä elämässä muihin asioihin, mutta valitettavasti meillä ihmisillä on luontainen tarve tulla kosketetuksi ja saada rakkautta. Ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiselta löytyy näkyvät rinnat sekä pyöreää, leveää peppua ja mukavaa positiivista luonnetta, niin ei sillä naamalla ole niin väliä.
Kaipa tässä on totuuden siemen. Kropalla voi kompensoida kasvojen heikkoa estetiikkaa ainakin jonkun verran.
Minun kokemukseni mukaan hyvin, hyvin vähän.
Itse asiassa minulla on melko kiva kroppa... Joskus on käynyt niin, että joku mies tulee lähelle, käy tsekkaamassa naamani ja luikkii vähin äänin pois. Naurattaisi, ellei tuntuisi niin kauhealta. Ilmeisesti takaa päin näytän jopa melko hyvältä! Mutta ei se riitä miehille.
- ap
Otatko katsekontaktia tuntemattomiin helposti, se on varma keino saada osakseen huomiota, ainakin kaupungilla liikkuessa pitää välttää katsomasta.
Ei ole tapana. Välttelen silmiin katsomista.
- ap
Sosiaaliset taidot tuntuisi olevan kohdillaan, mutta entäs pukeutuminen, josko on liian antavaa, sehän voi herättää ärtymystä jos ulkomuoto ei vastaa sitä mitä olisi lupa odottaa.
"Herättää ärtymystä"? Häh?
Pukeudun ihan asiallisesti, tilanteen mukaan ja omalle kropalleni sopivasti, oikean kokoisiin vaatteisiin. En paljastavasti. Tosin ei minun tarvinne selitellä pukeutumistani sinulle yhtään mitenkään.
- ap
En usko nyt tuota, että joutuisit toistuvasti solvatuksi täysin tuntemattomien taholta pelkästään ruman naaman vuoksi ilman että itse olet siihen millään muotoa osallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisuudessakin on ollut naisia, joita on kohtuuttoman paljon arvosteltu ulkonäkönsä tähden. Käsittääkseni he eivät kuitenkaan ole välittäneet siitä juurikaan, vaan jatkaneet menestymistään kaikin tavoin ja parisuhdekin on ollut. Ilkeitä ihmisiä on aina ja kun jokaisen pitäisi nykyään olla virheetön kaunotar, niin ihmiset ottavat oikeudekseen arvostella.
Jos on varaa, menisin ehkä väri-ja tyylianalyysiin sekä meikkaajalle, joka osaa meikata upeasti, häivyttää ja korostaa oikeita kohtia. Oikeat, luonnolliset värit kasvojen lähellä tuovat hehkua iholle. Kovat värit, esim. musta, sopivat vain harvoille. Hiusväreistä sopivin on usein lähellä omaa sävyä. Malli voisi olla sellainen, joka kehystää kasvoja.
Ruokavaliossa kannattaa suosia kohtuudella oliiviöljyä, pientä määrää pähkinöitä ja muuta terveellistä ruokaa. Riittävä vitamiinien ja kivennäisaineiden saanti vaikuttaa ihon kuntoon.
Sinulla on upea vartalo ja hyvä kunto, saat olla iloinen niistä!
Jos muu ei tunnu auttavan, kasvojumppaa kannattaa kokeilla.
Ei kannata luovuttaa. Tarvitset vain yhden kivan miehen.
Kiitos vinkeistä, mutta miehen saanti ei nyt ole tässä ketjussa se pointti. Otsikkona on "Miten päästä yli siitä, että miehet pitävät minua vastenmielisenä?" En usko löytäväni ketään. Olen myöntänyt itselleni sen ja nyt yritän hyväksyä tuon tosiasian, että yksin tulen olemaan aina.
Vinkkisi ovat ihan kivoja, mutta myös vähän alentavia. Et tiedä, mitä kaikkea olen jo kokeillut. Ehkäpä olen jo käynyt stylistillä ja meikkaajalla. Itselleni sopivia värejä olen löytänyt ihan itse. Mutta luuletko oikeasti, että jollain värianalyysilla on merkitystä miehen saamisen kannalta? Miehiä ei kiinnosta tippaakaan, millaiset värisävyt naiselle sopivat.
- ap
Ikävää, että olet sitä mieltä ja anteeksi, yritin vain auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiselta löytyy näkyvät rinnat sekä pyöreää, leveää peppua ja mukavaa positiivista luonnetta, niin ei sillä naamalla ole niin väliä.
Kaipa tässä on totuuden siemen. Kropalla voi kompensoida kasvojen heikkoa estetiikkaa ainakin jonkun verran.
Minun kokemukseni mukaan hyvin, hyvin vähän.
Itse asiassa minulla on melko kiva kroppa... Joskus on käynyt niin, että joku mies tulee lähelle, käy tsekkaamassa naamani ja luikkii vähin äänin pois. Naurattaisi, ellei tuntuisi niin kauhealta. Ilmeisesti takaa päin näytän jopa melko hyvältä! Mutta ei se riitä miehille.
- ap
Otatko katsekontaktia tuntemattomiin helposti, se on varma keino saada osakseen huomiota, ainakin kaupungilla liikkuessa pitää välttää katsomasta.
Ei ole tapana. Välttelen silmiin katsomista.
- ap
Sosiaaliset taidot tuntuisi olevan kohdillaan, mutta entäs pukeutuminen, josko on liian antavaa, sehän voi herättää ärtymystä jos ulkomuoto ei vastaa sitä mitä olisi lupa odottaa.
"Herättää ärtymystä"? Häh?
Pukeudun ihan asiallisesti, tilanteen mukaan ja omalle kropalleni sopivasti, oikean kokoisiin vaatteisiin. En paljastavasti. Tosin ei minun tarvinne selitellä pukeutumistani sinulle yhtään mitenkään.
- ap
En usko nyt tuota, että joutuisit toistuvasti solvatuksi täysin tuntemattomien taholta pelkästään ruman naaman vuoksi ilman että itse olet siihen millään muotoa osallinen.
Minä kyllä uskon. Paljon juntteja tuolla. Ei tarvitse ap:tä lisäksi vielä syyllistää, että itse käytöksellään aiheuttaisi ikävää kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna kannattaa asennoitua niin, että et menetä ilman parisuhdetta olemisella juurikaan mitään. Kokemuksesi ja mm. tämän ketjun kommentit antavat osviittaa siitä miksi. On ihan hyviäkin parisuhteita, mutta iso osa ei sellaista saa ja yleisesti parisuhteisiin liittyy paljon ongelmia naisille. Nuorena tuntuu usein surulliselta ajatella olevansa loppuelämän "yksin", mutta elämä on täynnä kaikenlaisia muita ihania mahdollisuuksia. Yksinkään ei tarvitse muiden ihmissuhteiden takia olla.
Itsekin olen saanut ulkonäköni vuoksi huonoa kohtelua ja olen kärsinyt siitä paljon. Sen vuoksi käytän meikkiä ja pyrin myös konkreettisesti muokkaamaan omaa ulkonäköäni sellaiseksi, jonka kanssa mun on helpompi elää. Myös ainakin yhdellä leikkauksella.
Jos ei pyri parisuhteeseen, silläkään ei edes ole väliä, mitä joku ajattelee meikittömästä naamastani. Tiedän itse miltä näytän, enkä saa mitään lisähyötyä elämääni siitä, että EN muokkaa itseäni. Suojaan sillä itseäni muiden reaktioilta, koska ihminen on sosiaalinen olento, ja ikävä kohtelu sattuu. Toki jos ongelma ei ole ulkonäkö vaan pelkästään miesten reaktiot, silloin miesten unohtaminenkin ja muihin asioihin keskittyminen auttaa.
Kiitos! Lopultakin joku ymmärtää. Kaikkea hyvää sinulle.
- ap
Ymmärrän että olet vihainen. Älä kuitenkaan suutu ihmisille jotka tarkoittaa hyvää. En voi auttaa. Voit muuttaa vain itse omaa suhtautumistasi ja tapaasi olla. Parempaa elämää toivon sulle. Paljon kohtalotovereita sulla kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että olet vihainen. Älä kuitenkaan suutu ihmisille jotka tarkoittaa hyvää. En voi auttaa. Voit muuttaa vain itse omaa suhtautumistasi ja tapaasi olla. Parempaa elämää toivon sulle. Paljon kohtalotovereita sulla kuitenkin.
Itseni mukaan lukien.
Ongelmana voi olla se, että kun on ottanut asenteen, että on ruma ja ei kelpaa kellekään, sitä asennetta henkii kaikin tavoin ulospäin. Voi vaikuttaa kylmältä ja torjuvalta, jopa pelottavalta. Mutta ilman parisuhdettakin voi elää mukavasti (parinkymmenen vuoden kokemuksella).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisuudessakin on ollut naisia, joita on kohtuuttoman paljon arvosteltu ulkonäkönsä tähden. Käsittääkseni he eivät kuitenkaan ole välittäneet siitä juurikaan, vaan jatkaneet menestymistään kaikin tavoin ja parisuhdekin on ollut. Ilkeitä ihmisiä on aina ja kun jokaisen pitäisi nykyään olla virheetön kaunotar, niin ihmiset ottavat oikeudekseen arvostella.
Jos on varaa, menisin ehkä väri-ja tyylianalyysiin sekä meikkaajalle, joka osaa meikata upeasti, häivyttää ja korostaa oikeita kohtia. Oikeat, luonnolliset värit kasvojen lähellä tuovat hehkua iholle. Kovat värit, esim. musta, sopivat vain harvoille. Hiusväreistä sopivin on usein lähellä omaa sävyä. Malli voisi olla sellainen, joka kehystää kasvoja.
Ruokavaliossa kannattaa suosia kohtuudella oliiviöljyä, pientä määrää pähkinöitä ja muuta terveellistä ruokaa. Riittävä vitamiinien ja kivennäisaineiden saanti vaikuttaa ihon kuntoon.
Sinulla on upea vartalo ja hyvä kunto, saat olla iloinen niistä!
Jos muu ei tunnu auttavan, kasvojumppaa kannattaa kokeilla.
Ei kannata luovuttaa. Tarvitset vain yhden kivan miehen.
Kiitos vinkeistä, mutta miehen saanti ei nyt ole tässä ketjussa se pointti. Otsikkona on "Miten päästä yli siitä, että miehet pitävät minua vastenmielisenä?" En usko löytäväni ketään. Olen myöntänyt itselleni sen ja nyt yritän hyväksyä tuon tosiasian, että yksin tulen olemaan aina.
Vinkkisi ovat ihan kivoja, mutta myös vähän alentavia. Et tiedä, mitä kaikkea olen jo kokeillut. Ehkäpä olen jo käynyt stylistillä ja meikkaajalla. Itselleni sopivia värejä olen löytänyt ihan itse. Mutta luuletko oikeasti, että jollain värianalyysilla on merkitystä miehen saamisen kannalta? Miehiä ei kiinnosta tippaakaan, millaiset värisävyt naiselle sopivat.
- ap
Minusta pahin kriisi oli kolmekymppisenä. Nyt nelikymppisenä olen jo ihan sinut sen kanssa, että en tule koskaan rakastavaa miestä saamaan. Ainoastaan se rakkauden kaipuu on sellainen jota ei pysty koskaan täysin tappamaan. Onneksi on hyvät läheiset vähän tuomassa sellaista kelpaavuuden tunnetta. Ei se silti korvaa sitä mitä vain parisuhde voi antaa, että on kumppanin silmissä ihana ja haluttava. On vaikeaa nähdä itse itsensä mitenkään ihanana, kun ei ole koskaan kokenut sellaista palvontaa kumppanilta.
Niin juuri sinä piikikäs Vihainen Siili 🦔☺
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana voi olla se, että kun on ottanut asenteen, että on ruma ja ei kelpaa kellekään, sitä asennetta henkii kaikin tavoin ulospäin. Voi vaikuttaa kylmältä ja torjuvalta, jopa pelottavalta. Mutta ilman parisuhdettakin voi elää mukavasti (parinkymmenen vuoden kokemuksella).
En tarkoita, etteikö rumuus voi olla todellista, mutta asenne vaikuttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Kun aloitus on tyyliä "miten hyväksyä se että vastakkainen sukupuoli pitää minua ällöttävänä ja tulen olemaan loppuikäni yksin", on vähän kornia jos vinkit ovat tyyliä "käy värianalyysissa ja syö pähkinöitä". Tai "rupea h*oraamaan niin saat rahat kauneusleikkaukseen ja sitä kautta parisuhteen".
Osa viesteistä käsittelee sitä, mitä minun pitäisi tehdä tullakseni kauniimmaksi ("Laihduta!"). Paljon on myös niitä, joissa väitetään että huonon kohtelun syy ei ole rumuudessani vaan jossain muussa - asenteessani, käytöksessäni, itsetunnossani, pukeutumisessani. Lähtökohta näissä kaikissa kommenteissa on se, että ruma ihminen tekee jotain väärin: hän käyttäytyy väärin, on liian epävarma. Ehkä hän ei juo tarpeeksi vettä, ei syö tarpeeksi hyviä rasvoja tai ei osaa meikata. Koska rumuus katoaa maagisesti ja lakkaa olemasta ohjelistaa noudattamalla. Entäs se mahdollisuus, että joku onkin ihan oikeasti piirteiltään ruma?
Olen saanut myös joitain aidosti kannustavia ja ymmärtäviä kommentteja, kiitos niistä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana voi olla se, että kun on ottanut asenteen, että on ruma ja ei kelpaa kellekään, sitä asennetta henkii kaikin tavoin ulospäin. Voi vaikuttaa kylmältä ja torjuvalta, jopa pelottavalta.
Kenelle tuo on ongelma, jos itse on jo ajat sitten lakannut etsimästä parisuhdetta?
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana voi olla se, että kun on ottanut asenteen, että on ruma ja ei kelpaa kellekään, sitä asennetta henkii kaikin tavoin ulospäin. Voi vaikuttaa kylmältä ja torjuvalta, jopa pelottavalta.
Kenelle tuo on ongelma, jos itse on jo ajat sitten lakannut etsimästä parisuhdetta?
- ap
Voihan se olla ongelma itsellekin jos torjuu sitä myötä ystävällisyydenkin osoitukset. Netissä saa aina vastauksia laidasta laitaan. Niin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Voihan se olla ongelma itsellekin jos torjuu sitä myötä ystävällisyydenkin osoitukset. Netissä saa aina vastauksia laidasta laitaan. Niin se menee.
Itse en ole miehiltä mitään ystävällisyyden osoituksia saanut. En nyt edelleenkään ymmärrä, mikä se ongelma tässä on. Miehet eivät pidä minusta, joten välttelen heitä. He eivät kaipaa minua.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö:
1. pysy laihana ja treenaa ittes upeaan kuntoon. Käytä tiukkoja, tyylikkäitä vaatteita sitten kun sulla on upea vartalo
2. käytä meikkiä. Saat sillä isommat silmät ja tasaisen ihonvärin. Huulipuna myös.
3. Hanki upea kampaus.
Luonne:
1. Opettele puhumaan. Alkoholi saattaa auttaa.
2. Mene kursseille, joissa opitaan itsevarmuutta. Esim. improteatteri
3. Ylipäätään vietä aikaa ihmisten kanssa, jolloin opit puhumaan rohkeammin.
Hetkinen, siis ehdotat rumuudesta ja ujoudesta kärsivälle ihmiselle ratkaisuksi alkoholia? Sepä auttaakin tähän couperosa-pärstään. Ei kiitos, välttelen.
- ap
En puhunut vain alkoholista, vaan myös kaikesta muusta. Voisit kommentoida myös noita muita asioita?
Alkoholia ei ole pakko juoda, mutta kyllä tuo nuorena baareissa ja yökerhoissa käyminen on ihan fiksua. Opit enemmän extrovertiksi. Voit juoda itsesi mukavaan nousuhumalaan, et tarvitse räkäkännejä.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna kannattaa asennoitua niin, että et menetä ilman parisuhdetta olemisella juurikaan mitään.
Kyllä siinä vaan menettää. Jos haluaa seksiä tai parisuhteen eikä sitä saa niin tuntuuhan se kamalalta. Nuo voivat tuoda todella paljon iloa ja sisältöä elämään, jotain sellaista mitä ei voi saada vaikka ystäviltä tai harrastuksilta. Se on monille valtavan suuri menetys ja surun aihe. En menisi vähättelemään romanttisen rakkauden merkityksellisyyttä.
T. N29, samassa tilanteessa kuin ap
Tiesin tuon kyllä jo. Mutta kiitos kun muistutit siitä, miten miehet oikeasti ajattelevat. Taitaakin olla niin, että tälleen ikisinkkuna en edes varsinaisesti menetä mitään.
- ap