Olen raskaana, yritän välttää painonnousua, mitä mieltä päivän aterioista
Aamu: 1/2 purkkia maustamatonta viiliä, 1 ruisleipäviipale, juustoa, vettä kahvia
Lounas: 3 verilettua, puoli lautasellista salaattia, tomaattia, kurkkua, mandariiniviipaleita, 1 ruisleipäviipale, kasvisrasvalevitettä, juustosiivu. Vettä.
Päivällinen: 1,5 dl bataatti-perunasosetta, 3 ruokalusikallista jauhelihastiketta, 2 dl salaattia, vettä, puoli kuppia kahvia, 1 ruisleipäviipale, levitettä
Iltapala: Maustamaton viili&kiwihedelmä, vettä.
Kommentit (25)
Lisää salaatin päälle vähän öljyä, saat hyvi rasvoja. Jos tuntuu, että proteiinia on liian vähän, lisää aamu- tai iltapalaan pari desiä raejuustoa. Sitten alkaa olla jo hyvällä mallilla syömiset :)
Verilettuja ei tehdä maksasta. Niitä saa kyllä syödä. Enempi proteiinia,msiis kanaa, lihaa, palkokasveja. Lisää öljypohjainen kastike noihin salaatteihin. Perunamuussia/riisiä/makaroonia 1dl riittää aterialle.
Ei ole hyvä ruokavalio kenellekään eikä varsinkaan raakana olevalle.
Veri ja maksaruuissa on a vitamiinia, joka voi aiheuttaa sikiölle epämuodostumia yms.. vältä, varsinkin 1/3 aikana.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:27"]Veri ja maksaruuissa on a vitamiinia, joka voi aiheuttaa sikiölle epämuodostumia yms.. vältä, varsinkin 1/3 aikana.
[/quote]
kaupan veriletut ei oo verta nähnytkään
Keskiraskaus ja veri-&maksaruokia saa harvakseltaan kohtuudella syödä. Mikä vialla ruokavaliossa?
Minäkin olen raskaana. Aamupäivällä söin pari leivänsiivua päällisineen ja iltapäivällä kauhean satsin perunaa ja jauhelihakastiketta! Ei muuta jos nyt kaffetta ja vettä ei oteta lukuun,niitä uponnu. Olen jopa laihtunut näin pari kiloa.
Tuossahan oli maitotuotteita, hedelmiä, vihanneksia ja lihaakin. Muuten kuulostaa hyvältä, mutta ehkä nuo einesruuat (veriletut) jättäisin kauppaan ensi kerralla, ja korvaisin vaikka kokolihalla.
Paino nousee neukkatädin mukaan liikaa, pitäisi vähentää energiansaantia :(.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:33"]
Tuossahan oli maitotuotteita, hedelmiä, vihanneksia ja lihaakin. Muuten kuulostaa hyvältä, mutta ehkä nuo einesruuat (veriletut) jättäisin kauppaan ensi kerralla, ja korvaisin vaikka kokolihalla.
[/quote]
Et ole tosissasi!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:35"]
[/quote]
Et ole tosissasi!
[/quote]
No mitä? Mä olen syönyt noin koko raskausajan, ja ihan normaalisti on paino noussut ja lapsi kasvanut. Olen aina ollut pieniruokainen, ei raskaana kuluta kuin sen leivän ja maitolasin verran enemmän kuin normaalisti.
laihduttaa ei missään nimessä saa raskauden aikana, vaarallisia aineita menee kehoon ja istukan kautta vauvaan. Jos syö normaalisti, järkevästi, niin tilanne hyvä. Kuulostaa liian vähältä, ja pelkkä ajatus että mittaatte muussia ym kun olette raskaana ei kuulosta hyvältä. Nauttikaa kunnon ruoasta ja raskaudesta ja tarttukaa kilo-ongelmaan imetyksen jälkeen - t kätilö
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:34"]Kyllä tiedät vastauksen itsekin!
[/quote]
Enhän minä täällä kyselisi jos tietäisin mikä on vialla... Mitä muutoksia pitäis tehdä ettei paino nouse liikaa?
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:38"]
[/quote]
Et ole tosissasi!
[/quote]
No mitä? Mä olen syönyt noin koko raskausajan, ja ihan normaalisti on paino noussut ja lapsi kasvanut. Olen aina ollut pieniruokainen, ei raskaana kuluta kuin sen leivän ja maitolasin verran enemmän kuin normaalisti.
[/quote]
Juu, ei kulutakaan mutta tuo on ravintoköyhää syömistä!
Tässäkin pitäisi ottaa huomioon, onko ap lyhyt ja laiha alkujaan vai vähän isompi kaveri, nimittäin vaikuttaa kaloritarpeeseen todella paljon. Pienelle ja hennolle ihmiselle kuulostaa mielestäni ihan normaalilta ruokavaliolta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:38"]laihduttaa ei missään nimessä saa raskauden aikana, vaarallisia aineita menee kehoon ja istukan kautta vauvaan. Jos syö normaalisti, järkevästi, niin tilanne hyvä. Kuulostaa liian vähältä, ja pelkkä ajatus että mittaatte muussia ym kun olette raskaana ei kuulosta hyvältä. Nauttikaa kunnon ruoasta ja raskaudesta ja tarttukaa kilo-ongelmaan imetyksen jälkeen - t kätilö
[/quote]
Terveydenhoitajan viesti neuvolassa oli että painnousua pitäisi hillitä. Ei ole raskausdiabetestä kuitenkaan. Lähtöpaino normaali.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:41"]Tässäkin pitäisi ottaa huomioon, onko ap lyhyt ja laiha alkujaan vai vähän isompi kaveri, nimittäin vaikuttaa kaloritarpeeseen todella paljon. Pienelle ja hennolle ihmiselle kuulostaa mielestäni ihan normaalilta ruokavaliolta.
[/quote]
Normaalipainoinen.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:38"]
[/quote]
Et ole tosissasi!
[/quote]
[/quote]
Juu, ei kulutakaan mutta tuo on ravintoköyhää syömistä!
[/quote]
Voisin väittää, että ravintorikkaampaa, kuin suurimman osan odottajista ruokavalio. Sisälsi kuitenkin eri hedelmiä ja vihanneksia. Jos niitä vielä päivittäin vaihtelee, niin mikä tekee tuosta ravinneköyhää syömistä?
Mielestäni vähän liian pienellä kalorimäärällä olet liikkeellä. Tuo on laihduttajan ruokamäärä ja sisälläsi on vielä ylimääräinen kuluttava yksikkö+liikunta. Vauvahan kasvaa, mutta sinä jäät ilman, joka tarkoittaa murentuvia hampaita ja hiuksille voi sanoa heippa pysyvästi. Maailma ei kaadu painonnousuun, siitä pääsee tehokkaasti eroon synnytyksen jälkeen. Valaaksi ei tietenkään tarvitse itseään syödä :)