Oletteko törmänneet "työvoimapulaan", esim. täytätte kaikki ilmoituksen vaatimukset ja toiveet, mutta edes haastattelukutsua ei tule?
Itsellä tällaisia kokemuksia amk/maisteri-tason työpaikoista.
Kommentit (64)
Pulaa on kai ainoastaan kunnollista palkkaa maksavista työnantajista.
ei teitä tarvita, tämä hallitus suosii ulkomaista halpatyövoimaa ja veroeurot käytetään miellään työttömyyskorvauksiin, sen sijaan, että niillä saisi edes jonkun tasoista terveydenhoitoa.
Kyllä. On väitetty, että siivoojaksi pääsisi vakituiseen kokoaikaiseen työhön ihan vain kävelemällä sisään, mutta todellisuudessa on tarjottu vain max 10h viikko määräaikaisuuksia.
Semmoisia kummallisia "avoimia työpaikkoja" on sattunut nyt, että olen täyttänyt ilmoituksen ja on tullut vastaus, jossa sanotaan, ettei juuri nyt ole töitä, mutta katellaan jos kohta olis.
Kerääkö ne jotain nimilistaa vai mitä?
jkjljl kirjoitti:
ei teitä tarvita, tämä hallitus suosii ulkomaista halpatyövoimaa ja veroeurot käytetään miellään työttömyyskorvauksiin, sen sijaan, että niillä saisi edes jonkun tasoista terveydenhoitoa.
Useampi hallitus työvoimapulaa on yrittänyt jo taputella. Eikä hallitus ole yksittäistä tyontekijää yrityksiin palkkaamassa (kuin mahdollisesti omiinsa), joten tuollainen tahallaan väärinymmärtäminen on nyt täysin turhaa.
Jos olisin henkilö, joka vastaisi yrityksen työvoiman palkkaamisesta, niittäisin ensiksi pois uhriutujat. Paljon hyviä työntekijöitä iästä, sukupuolesta ja muista taustoistaan huolimatta työttömänä, mutta uhriutujat pilaavat työympäristöään.
...muutta onneksi olen vain työntekijä.
Mitä korkeampikoulutettua haetaan sitä varmemmin kyseinen paikka on jo täytetty ja ilmoitus on vaan näön tai pakollisuuden vuoksi.
Työnantajat pelaa outoja valtapelejä työpaikkojensa kanssa.
Samoin Monsterin ilmoitukset joita näkyy nettimainoksina, joissa on muutama työpaikka näkyvillä. Kun klikkaa niin niissä lukee, että tämä ei ole avoin, mutta etsi jotain muuta.
Epäilen, että osa ilmoitetuista avoimista työpaikoista on vain feikkityöpaikkoja, joilla luodaan kuvaa "työvoimapulasta".
Oikeasti, ei kannata murehtia niitä ilmoituksia. Niissä on usein jopa puolet tiedoista väärin ja voi olla ettei koko työpaikkaa ole olemassa.
Ei kai kukaan valvo, eikä mikään laki kiellä ilmoittamasta avoimeksi työpaikkaa, jota ei oikeasti ole.
Sopii hyvin oikeiston tavoitteisiin.
Minkälainen ihminen ei soita ja kysy työpaikkaa?
Ei kai ne työnantajat kutsu ketään haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen ei soita ja kysy työpaikkaa?
Ei kai ne työnantajat kutsu ketään haastatteluun.
Sellainen joka ymmärtää, ettei työnantajilla ole nykyisin aikaa eikä halua vastailla kymmeniin ”ylimääräisiin” puheluihin työpäivänsä aikana.
jkjljl kirjoitti:
Kokoomus vinkuu vielä kovemmalla äänellä ulkomaista halpatyövoimaa. Muutenkin yl 20 vuotta jatkunut työvoimapula huutelu on menettänyt uskottavuuden jo ajat sitten.
Metallialalla on ainakin sellainen "työvoimapula", että pitää olla kokenut ja taitava ammattilainen ja tyytyä 10e/h palkkaan. Opiskelijoita ja vastavalmistuneita ei huolita edes ilmaiseksi.
Minun firmalle tulee pari sataa työhakemusta vuodessa.
En ehdi lukea niitä tai vastata niihin.
Kaksi ihmistä on soittanut minulle ja kysynyt työpaikkaa.
Palkkasin molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Palkkasin molemmat.
Niinpä.
Antaa reippaan ja aktiivisen kuvan hakijasta kun soittaa ja kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Palkkasin molemmat.
Minäkin palkkaisin mielelläni ihmisen joka soittaa.
Vaikea valita sadasta paperinpalasesta parasta.
On pulaa työntekijöistä, jotka tulee töihin nollatuntisopimuksella ja 8 euron tuntipalkalla. Muunlaisia työntekijöitä tuppaa kyllä ovista ja ikkunoista, mutta niitä ei huolita.
Kyllä.
100 hakemusta yhteen paikkaan = osaavan työvoiman pula.