Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävän toiminta ahdistaa

Vierailija
28.11.2021 |

Olen seurustellut vuoden verran itseäni vähän nuoremman naisen kanssa. Hän on suurimman osan ajasta äärimmäisen ihana ihminen, mutta viime aikoina riidellessämme on muutamaan otteeseen sattunut jotain todella ahdistavaa.

Ensinnäkin nainen on suuttuessaan estänyt minua liikkumasta ottamalla minut tiukkaan puristusotteeseen. Ei kuristanut eikä lyönyt, mutta puristanut aggressiivisesti ja estänyt liikkeeni sekä poistumiseni paikalta. Olen häntä isompi ja fyysisesti paljon vahvempi, joten en pelkää hänen satuttavan minua.

Sitten se mikä tässä kuitenkin on oikeasti pelottavaa: jos yritän vääntää itseni irti hänen otteestaan, hän väittää minun pahoinpitelevän häntä. Viimeksi vielä mainitsi, että hänelle tulee helposti mustelmia (ilmeisesti vihjaten siihen, että niitä olisi sitten hyvä näyttää vaikka poliisille).

Tällainen on minulle parisuhteissani täysin uutta enkä vahingossakaan pahoinpitelisi ketään. Me olemme erittäin hyväosaisia ja ulospäin menestyviä ihmisiä, joista kukaan ei todennäköisesti uskoisi tällaista.

Olen sanonut hänelle niin selvästi kuin pystyn, että tämä ei käy. Silti se on vain toistunut. Hän on kertonut minulle tulleensa aiemmissa suhteissaan pahoinpidellyksi, mutta koska hän on käyttänyt täsmälleen samoja kuvauksia kuin syyttäessään minua, olen alkanut epäillä, että näinköhän on oikeasti tullut.

Ja kyllä, olen varmasti ollut erittäin inhottava ja ärsyttävä, mutta ei kai se tuollaiseen oikeuta. Onko tällaista tullut jollekulle ja vastaan ja mitä tällaisessa voi tehdä?

M41

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippumatta siitä, tekeekö tuollaista mies vai nainen, kyseessä on väkivaltainen parisuhde ja ainoa ratkaisu on ero.

Juuri näin, ja väkivallan kohteena olet sinä. Sillä ei ole merkitystä että hän on sinua fyysisesti heikompi. Se, että hän valheellisesti väittää sinun pahoinpitelevän, on henkistä väkivaltaa, joka kohdistuu sinuun.

Vierailija
22/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa! Lisäksi kerro perheellesi ja ystävillesi mitä eukko yrittää. Saat varmasti kostot vähintään netissä niskaasi, mutta ainakin tärkeät ihmiset tietävät totuuden. Väkivalta ei tapahdu vahingossa, joten asiasta on turha keskustella tekijän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla, tuo on todella väärin toimittu naisen puolelta! :/ ansatset parempaa kohtelua, kuin mitä nyt olet saanut osaksesi. Tuohan on henkistä väkivaltaa naiselta. Ei kuulosta ihan terveeltä touhulta.. suosittelen pariterapiaa, tai kuten joku jo ehdotti, niin ilmoitusta siitä, että jos tuo ei lopu, niin suhde on sitten siinä. Ihan syystäkin olet miettinyt sitä, että onko naisen puheet edellisten suhteiden väkivaltaisuudesta totta. Miettisin itsekin asemassasi. Sinussa ei ole mitään vikaa, eikä tuo ole ok, kuinka sinua kohdellaan.

Se että on "inhottava" ja/tai "ärsyttävä" ei oikeuta todellakaan tuollaiseen toimintaan. Ei kannata itseään syyllistää tai potea muitakaan tunnontuskia. Niille ei ole syytä, ne ovat aiheettomia.

Et ole vastuussa toisen ihmisen tunteista, et käytöksestä. Tunteitaan ei kukaan voi valita, mutta käytökseen voi, ja tulisikin aina vaikuttaa.

Ymmärrän, että suhteessa on paljon hyvää, mutta kannattaa miettiä, kuinka paljon on valmis kestämään ja katsomaan? Voitko itse hyvin suhteessa?

Vierailija
24/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensikommenteista paistaa läpi asenne tähän oikeaan ongelmaan. Lähes kaikki naiset pahoinpitelevät puolisoitaan ja hiljentävät henkisellä väkivallalla.

Olipa ilkeästi sanottu. "Lähes kaikki naiset"? Minä en ole, enkä tule puolisoon väkivaltaa osoittamaan, en harjoittamaan. Näin toimivat epävakaat ihmiset, joilla on ongelmia (ja vakavia sellaisia!) Itsesäätelyssä. Kun he ovat kykenemättömiä säätelemään tunteitaan, niin sanallisen umpikujan päätyttyä alkaa fyysinen kohdistaminen. Ei ole sukupuoli eroja tässä, pätee kaikkiin. Eikä tämä ole kenenkään toimesta ok.

Vierailija
25/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada tuollainen tilanne videolle.

Vierailija
26/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan oman oikeusturvan kannalta kannattaisi, mutta kuulostaa oikeasti tosi kieroutuneelta alkaa videoida omia parisuhderiitoja jälkikäteisselvittelyjen helpottamiseksi.

Vierailija
27/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, olet nyt pois naisesi kynsistä ja hampaista, joten olet vapaa kuin taivaanlintu lähtemään pois hänen luotaan.

Jos et sitä tee, niin ei kannata valittaa, ketään ei kiinnosta. Tsiisus...

Näinhän se on, mutkuti mutku oikeasti täklaisessa tilanteessa olevat haluavat olla raukkaparkoja uhreja.

Tämä provojen kirjoittelija on kuitenkin ihan palstan ikioma sairas sinkkutyyppi, jolla on aikaa keksiä vastaavanlaisia mieleni minä pahoitin tarinoita.

Vierailija
28/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, tuo on todella väärin toimittu naisen puolelta! :/ ansatset parempaa kohtelua, kuin mitä nyt olet saanut osaksesi. Tuohan on henkistä väkivaltaa naiselta. Ei kuulosta ihan terveeltä touhulta.. suosittelen pariterapiaa, tai kuten joku jo ehdotti, niin ilmoitusta siitä, että jos tuo ei lopu, niin suhde on sitten siinä. Ihan syystäkin olet miettinyt sitä, että onko naisen puheet edellisten suhteiden väkivaltaisuudesta totta. Miettisin itsekin asemassasi. Sinussa ei ole mitään vikaa, eikä tuo ole ok, kuinka sinua kohdellaan.

Se että on "inhottava" ja/tai "ärsyttävä" ei oikeuta todellakaan tuollaiseen toimintaan. Ei kannata itseään syyllistää tai potea muitakaan tunnontuskia. Niille ei ole syytä, ne ovat aiheettomia.

Et ole vastuussa toisen ihmisen tunteista, et käytöksestä. Tunteitaan ei kukaan voi valita, mutta käytökseen voi, ja tulisikin aina vaikuttaa.

Ymmärrän, että suhteessa on paljon hyvää, mutta kannattaa miettiä, kuinka paljon on valmis kestämään ja katsomaan? Voitko itse hyvin suhteessa?

Olen ollut häneen hyvin rakastunut ja hänen kanssaan onnellinen, mutta kyllähän tällainen järkyttää. Lähinnä siitä näkökulmasta, että olen yllättynyt siitä, miten kukaan edes pystyy tuollaiseen? Saati sitten että siihen pystyy kaikista maailman ihmisistä juuri hän ja vieläpä minua kohtaan. Hyvin ristiriitainen tilanne siis.

Vierailija
29/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan oman oikeusturvan kannalta kannattaisi, mutta kuulostaa oikeasti tosi kieroutuneelta alkaa videoida omia parisuhderiitoja jälkikäteisselvittelyjen helpottamiseksi.

Varmaan oman oikeusturvan kannalta kannattaisi poistua suhteesta ja lopettaa yhteydenpito toiseen.

Vierailija
30/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut häneen hyvin rakastunut ja hänen kanssaan onnellinen, mutta kyllähän tällainen järkyttää. Lähinnä siitä näkökulmasta, että olen yllättynyt siitä, miten kukaan edes pystyy tuollaiseen? Saati sitten että siihen pystyy kaikista maailman ihmisistä juuri hän ja vieläpä minua kohtaan. Hyvin ristiriitainen tilanne siis.

Tämän kirjoittaja siis ap.

Vierailija
31/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, olet nyt pois naisesi kynsistä ja hampaista, joten olet vapaa kuin taivaanlintu lähtemään pois hänen luotaan.

Jos et sitä tee, niin ei kannata valittaa, ketään ei kiinnosta. Tsiisus...

Näinhän se on, mutkuti mutku oikeasti täklaisessa tilanteessa olevat haluavat olla raukkaparkoja uhreja.

Tämä provojen kirjoittelija on kuitenkin ihan palstan ikioma sairas sinkkutyyppi, jolla on aikaa keksiä vastaavanlaisia mieleni minä pahoitin tarinoita.

Selvä. Tällaista ei Ilmeisesti ole missään oikeasti tapahtunut.

Vierailija
32/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus se vaan on pakko. 

Voihan nainenkin vain uhkailla, eikä ikinä toteuta uhkaustaan. Silloin ei tarvitse todisteistakaan ikinä mainita kellekään saati näyttää niitä.

Mutta omassa kodissaan saa kyllä kuvata, eli en mitään epämoraalista tuossa näy kun tilanne on tämä.

Vierailija
33/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun nainen on kaunis ja seksi on hyvää, niin mitäpä sitä ei mies kestäisi?

Vierailija
34/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun nainen on kaunis ja seksi on hyvää, niin mitäpä sitä ei mies kestäisi?

Miehet ovat kyllä valmiit maksamaan noista ominaisuuksista yllättävän kovan hinnan.

Vierailija
35/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat kyllä valmiit maksamaan noista ominaisuuksista yllättävän kovan hinnan.

Vielä muutama vuosi, ja aapeen rouva on sen ikäinen, että tuo maaginen kauneuden suojavaikutus hiipuu, ja sitten aapee lähtee suhteesta.

Vierailija
36/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin ero. Naisystäväsi on hullu tai jonkinlainen psykopaatti. Ei kukaan normaali ihminen tee tuollaista. Jos jäät tuohon suhteeseen, tulee tuo nainen syyttämään sinua taatusti lähisuhdeväkivallasta, kenties ihan poliiseille asti. Ja siinä sinulle voi käydä oikeasti ikävästi. Suojele itseäsi ja lähde!

Vierailija
37/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse!!!

Kadut katkerasti, jos et noista merkeistä älyä, että tämä oli tässä. Täysjärkisiä naisia on maailma mustanaan.

Vierailija
38/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää tuollainen käytös. Se että toinen käyttäytyy "ärsyttävästi" ei anna kenellekään oikeutta käydä toiseen käsiksi. Lisäksi henkinen väkivalta kertoo kieroutuneesta luonteesta. Sinuna lopettaisin suhteen pikimmiten ennen kuin tilenna muuttuu pahemmaksi.

Vierailija
39/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla h*llun em*kon kanssa, tilanne ei tuosta ainakaan parane....

Vierailija
40/58 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te riitelette? Jotain muutakin vikaa suhteessa kuin tuo naisen uhkailu. Ei riitely ole mikään normioletus ihmisen kanssa jota oletettavasti rakastaa. Mutta joo, nainen antaa kyllä aapeelle selvän viestin, että juokse - juokse lujaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme