Kotiäitiys on aika kamalaa!
Tuntuu että elämä on vain yritystä pitää vauva tyytyväisenä ja kammottavan tylsiä kotitöitä, miws ei huomioi naisena ja omaa aikaa on ihan liian vähän.
Muilla samoja fiiliksiä?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:54"]Ne kerhot on tosiaan ihan persiistä. Ap
[/quote]
Miksi?
[/quote] en halua olla tekemisissä randomisti joidenkin naisten kanssa joilla ainoa yhteinen nimittäjä kanssani on äitiys. Boooring! Ap
[/quote]
Hahaa olen kanssasi aivan samaa mieltä! :)
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:54"]Ne kerhot on tosiaan ihan persiistä. Ap [/quote] Miksi? [/quote] en halua olla tekemisissä randomisti joidenkin naisten kanssa joilla ainoa yhteinen nimittäjä kanssani on äitiys. Boooring! Ap
[/quote]
Sama. En tajua miten kukaan kestää mitään vauvakerhoja tai miksi haluaa viettää aikaa toisten äitien kanssa vain siksi, että hekin ovat äitiyslomalla. Huh huh.
Kotiäitiyden huonoin puoli on se, ettei ole sairaslomaa. Vaikka nelkyt kuumetta niin lapset on hoidettava. Ja kun joutuu kuumeessa tekemään samat työt niin mulle tulee kaiken maailman jälkitaudit ja saatan sitten olla kuukauden sairaana. Nytkin sairaana ja mies kotona vasta klo 23. Onnellisia he joilla vaikka mummo ja pappa auttavat tällaisissa tilanteissa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:54"]Ne kerhot on tosiaan ihan persiistä. Ap
[/quote]
Miksi?
[/quote] en halua olla tekemisissä randomisti joidenkin naisten kanssa joilla ainoa yhteinen nimittäjä kanssani on äitiys. Boooring! Ap
[/quote]
Kannattaa tosiaan olla menemättä jos asenne on jo valmiiksi tuo. Sanon kuitenkin että ei se stereotypia pelkästään lapsistaan vauhkoovista äideistä välttämättä pidä aina paikkaansa. Tottakai lapsista tuli puhuttua mutta minulla kävi tuuri ja löysin kolme tärkeää ystävää joiden kanssa tuli jaettua iloja ja suruja laidasta laitaan. Ja jaetaan yhä, kuusi vuotta myöhemmin. Sitä siis saattaa yllättyä jopa ihan positiivisesti.
Esikoisen kanssa kävin vauvakerhossa joten tiedän mistä puhun.
Tilanne on se, että mies työskentelee kotoa käsin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:54"]Ne kerhot on tosiaan ihan persiistä. Ap [/quote] Miksi? [/quote] en halua olla tekemisissä randomisti joidenkin naisten kanssa joilla ainoa yhteinen nimittäjä kanssani on äitiys. Boooring! Ap
[/quote]
Sama. En tajua miten kukaan kestää mitään vauvakerhoja tai miksi haluaa viettää aikaa toisten äitien kanssa vain siksi, että hekin ovat äitiyslomalla. Huh huh.
[/quote]
Ihmisiähän hekin ovat. Taidat itse leimata kaikki äidit yhteen ja samaan nippuun jota voit sitten rauhassa parjata tietämättä mitä se todellisuus oikeasti on.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:11"]
Kotiäitiyden huonoin puoli on se, ettei ole sairaslomaa. Vaikka nelkyt kuumetta niin lapset on hoidettava. Ja kun joutuu kuumeessa tekemään samat työt niin mulle tulee kaiken maailman jälkitaudit ja saatan sitten olla kuukauden sairaana. Nytkin sairaana ja mies kotona vasta klo 23. Onnellisia he joilla vaikka mummo ja pappa auttavat tällaisissa tilanteissa.
[/quote]
On kai niitä muitakin hoitajia kun mummot. Keskity olennaiseen ja tee vain välttämätön, ei ne lapset siihen kuole.
Niin. Töissä ei kannata jutella duunikavereille vaan siksi että sattuvat olemaan samassa työpaikassa. Ja jos vaikka pelaat jalkapalloa niin älä vaan juttele joukkuekavereille, eihän teitä yhdistä kuin sama harrastus!
Mitään muuta yhteistä teillä ei voisi ollakaan, älä edes yritä!
Jos mulla ois muija joka ois lasten kanssa kotona kaikki päivät valittamassa niin joo, tuskin tekis mieli illalla kellistää sitä.
Jos asenne on valmiiksi tuo ja mikään ei tunnu asiaa auttavan tai tilannetta parantavan niin voisiko isää kiinnostaa jäädä kotiin lapsensa kanssa? Menisit sinä vaikka töihin.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:17"]Jos mulla ois muija joka ois lasten kanssa kotona kaikki päivät valittamassa niin joo, tuskin tekis mieli illalla kellistää sitä.
[/quote]
Word. Onneksi oma vaimo tuntuu nauttivan elämästään.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:17"]Jos mulla ois muija joka ois lasten kanssa kotona kaikki päivät valittamassa niin joo, tuskin tekis mieli illalla kellistää sitä.
[/quote] niinpä :D tää on tämmönen inha noidankehä. Onneksi olen tehnyt selväksi että kolmatta lasta en tee. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:17"]Jos asenne on valmiiksi tuo ja mikään ei tunnu asiaa auttavan tai tilannetta parantavan niin voisiko isää kiinnostaa jäädä kotiin lapsensa kanssa? Menisit sinä vaikka töihin.
[/quote]
Se olisi tuplasti raskasta nyt kun vauva on vielä vauva. Eikä ole mahdollista, että mies olisi nyt tekemättä töitä. Ap
Mulla on kotona 5v, 3v ja 8kk ikäiset lapset eikä mulla vaan oo tylsää. Eikä tosiaan olla vaan kotona kökkimässä vaan puuhaillaan ja kyläillään.
On samoja fiiliksiä kuin AP:llä. Monet on sanoneet että mene kerhoihin ja sellainen olisi viereisessä talossakin, mutta mua ahdistaa kun nään äiti+vauvajengejä tuolla kadulla. Mulle riittää se, että teen ja juttelen niitä vauvajuttuja kotona ja vertaistukea saa netistäkin.
Ahdistaa että työelämään ei välttämättä pääse enää kunnolla takaisin (tein projektitöitä ennen äitiyslomaa ja ikääkin on lähemmäs 40), että oma terveys ei kestä kunnes lapsi on aikuinen tai lapselle tulee ongelma joissa en osaa auttaa.
Vaikka puhutaan että äitiys on tärkeää ja työtä, niin tuntuu että olen vaan kotona enkä tee mitään. Pidän kodin siistinä, lapsen tyytyväisenä ja yritän pitää itseni ihmisen näköisenä. Iltaisin jopa väsyttää, mutta tuntuu etten ole edes oikeutettu väsymään kun en tee oikein mitään. Lisäksi pelkään että jos pääsen töihin en kestä siellä kun olen tottunut helppoon elämään.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:17"]Jos mulla ois muija joka ois lasten kanssa kotona kaikki päivät valittamassa niin joo, tuskin tekis mieli illalla kellistää sitä. [/quote] Word. Onneksi oma vaimo tuntuu nauttivan elämästään.
[/quote]
Herää itse kymmenen kertaa joka ikinen yö ja vietä päivät sen jälkeen uhmaikäinen ja vain sylissä viihtyvän vauvan kanssa kotona. Vielä kun vauva sattuu olemaan sellainen, joka pitää nukuttamalla nukuttaa vaunuihin, joissa sitten hyvällä tuurilla nukkuu jopa puoli tuntia putkeen. Vauva ei huoli tuttia, ei pulloa ja viihtyy lähinnä liikkeessä. Jatka tätä puoli vuotta ja tule sitten kertomaan, miten ihanaa kotiäitinä oleminen on.
Itse en oikein ymmärrä, miksi ei saisi sanoa, että kotiäitiys ei ole aina kivaa eikä siitä jaksa nauttia. Joskus on raskaita aikoja ja silloin elämästä nauttiminen voi olla kaukana. Kotiäitiys on onneksi vain vaihe äitinä olemisessa. Aikanaan se menee ohi ja tulee muita hetkiä ja elämäntilanteita, joissa lasten seurasta nauttii ihan eri tavalla.
Onhan se aivotonta toimintaa. Kyllä pää lepäsi kun pääsi takaisin töihin :)
Minäkin pitkästyin ja ahdistuin. Minulla ei ollut ketään, kenen luona kyläillä päivisin, joten olin lapsen kanssa aina kaksin. Mammakerhoja kokeilin, mutta sieltä ei löytynyt sieluntovereita. Kun pääsin töihin, virkistyin ja jaksoin jopa leikkiä vapaa-ajalla enemmän lapsen kanssa. Kaikkia ei oo luotu kotiin.
[/quote]
Miksi?
[/quote]
Mitään muuta yhteistä teillä ei voisi olla? Kuulostat aika lapselliselta vinkujalta viestiesi perusteella.