Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies muuttaa ulkomaille, minä jään lasten kanssa Suomeen :(

Vierailija
23.02.2015 |

Tänään tää tilanne varmistu. Mies muuttaa toiseen maahan huhtikuun alussa, on pois siis ainakin arkipäivät. Ja matka on sen verran pitkä ettei sieltä noin vaan joka viikonloppu kotiin lennetä :(

Töissä olivat antaneet ota tai jätä-tarjouksen. Eli joko ottaa vastaan tuon uudelleensijoittamisen tai sitten annetaan potkut. Me emme mukaan voi lähteä koska olisin siellä lasten kanssa yksin ilman hoitoapua kun mies tekee pitkää päivää. Plus firman asunto on 40m2, sinne ei millään mahduttaisi asumaan ja jouduttaisiin omalla rahalla vuokraamaan kämppä mikä tulis hurjan kalliiksi.

En kestä :(

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:21"]Jos mies ei onnistu ennen lähtöä saamaan uutta työpaikkaa niin sitten hän lähtee ja teette uuden elämän järjestelyt sen mukaan. Voisiko mies järjestellä töitään niin, että tekee pidempiä pätkiä putkeen (ylitöitä) ja sitten pääsisi vaikka viikon vapaalle Suomeen? Tai ottaa sitten vaikka palkatonta vapaata välillä jos ei muuten onnistu. Samoin te voisitte ehkä vaikka muutaman viikon pätkiä silloin tällöin matkustaa miehen luokse, jos äitisi pärjäilee sen aikaa. Jos näyttää pidemmän päälle että tämä järjestely ei millään toimi, niin sitten vain koko ajan verkot vesillä katselemaan uutta työpaikkaa. Ulkomaan kokemus voi auttaa uuden työpaikan saamisessa kotimaasta.
[/quote]

Voi tehdä niin, välillä toivottavasti pystyy olemaan jopa viikon-kaks kotona. Ja uuden työpaikan etsimistä jatkaa sieltä käsin :) Ap

Vierailija
102/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmen lapsen totaali-yh. Hoidan myös mummoani. Kaikki on vain asenteesta kiinni! En oikein ymmärrä ap:n ongelmaa. Ei kuitenkaan ero tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:23"]

En jaksanu kaikkea lukea, en tiedä kommentoiko joku tähän, mutta muuttaa aasiaan ja sieltä saatte kalliilla vuokrattua asunnon jossa kiduttelette? Häh? Tiedätkö aasian markkinoista paljoakaan, saatte sieltö vaikka minkälaisen lukaalin pikkurahalla! Ihme syotä, minä muuttaisin innolla, jos tuollainen mahdollisuus tarjoutuisi. Lapsetkin niin pieniä,että ei vaikuta juuri heidän elämäänsä. Mitä teit lapsia niin paljon, että et pärjää ilman apua?

[/quote]

Aasia on aika laaja alue ja hintataso monenkirjava. Esimerkiksi Tokiossa on aika eri hinnat kuin vaikka jossain Bangladeshissa.

Vierailija
104/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:35"]Sitten jäät suomeen ja varaudut eroon ja siihen että mies löytää toisen ja jäät 3 lapsen yh.ksi.
[/quote]

Mene purkamaan pahaa oloasi johonkin muualle!

Vierailija
105/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:35"]Sitten jäät suomeen ja varaudut eroon ja siihen että mies löytää toisen ja jäät 3 lapsen yh.ksi. [/quote] Mene purkamaan pahaa oloasi johonkin muualle!

[/quote]

Ei mulla ole paha olla.

Vierailija
106/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi V mitä ruikutusta. .. "en mä jaksa hoitaa kolmea omaa lasta. .." no sinusta ei ainakaan olisi reissumiehen vaimoksi. Minun mies on su-pe töissä muualla. Olen neljän alle kouluiläisen lapsen kanssa yksin 24/7 arkipäivät! Eikä tee tiukkaa tai tunnu raskaalle!! Sitä paitsi miehen reissutyö mahdolliataa sen että voin kotihoitaa lapsemme! Mun mielestä sä kitinöilläs vittuilet yksinhuoltajille

Vierailija
107/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinne heti tarvitse lähteä, antaa miehen mennä ja katsot tilannetta miten menee. Sairas äitikin vaikuttaa tietenkin.

Vierailija
108/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:23"]

En jaksanu kaikkea lukea, en tiedä kommentoiko joku tähän, mutta muuttaa aasiaan ja sieltä saatte kalliilla vuokrattua asunnon jossa kiduttelette? Häh? Tiedätkö aasian markkinoista paljoakaan, saatte sieltö vaikka minkälaisen lukaalin pikkurahalla! Ihme syotä, minä muuttaisin innolla, jos tuollainen mahdollisuus tarjoutuisi. Lapsetkin niin pieniä,että ei vaikuta juuri heidän elämäänsä. Mitä teit lapsia niin paljon, että et pärjää ilman apua?

[/quote]

Aasia on aika laaja alue ja hintataso monenkirjava. Esimerkiksi Tokiossa on aika eri hinnat kuin vaikka jossain Bangladeshissa.

[/quote]

Työpaikan esittämällä tyylillä, tuskin kyseessä Tokio, tai edes Japani.

Tuskin kyseessä myöskään Hong Kong tai Singapore, joten jäljelle jää Peking (vähemmän todennäköinen), Shanghai (todennäköisin).

Edelleenkin firman tyylillä, tuskin puhutaan mistään keskusta-alueesta, joten hintatason ei pitäisi olla ongelma sen enempää asunnon kuin avunkaan puolesta, ja kun ei keskusta-alueella, niin sen "likaisuudenkin" kanssa jiusten halkomista, jos ei nyt halua katukivetyksiä nuoleskella.

Ongelma taitaa olla kuitenkin enempi uskaltamisen puolella.

Vierailija
109/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais mun mielestä mieluummin ottaa ne potkut. Perhe on tärkeämpää kuin raha.

Vierailija
110/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntiäkö menee Thaimaaseen tekemään?

Vierailija
111/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:13"]Noh, aasia on ihan hyvä paikka, miehes saa painakin tiukkaa pikkupillua pilkka hintaan niin ei tarvitse käteen vedellä ja ikävää kärsiä. Eikä lennotkaan syö lompakkoa, kun mitä järkeä sieltä on suomeen lentää kun kerran vuodessa kattoon muksuja.

Mies varmasti innoissaan lähtee. Ei kukaan voi pakottaa perhettään jättämään. Kyllä se on valinta. Ikävää tietty yh:lle suomessa.
[/quote]

Mikä suakin vaivaa?! Mitä sulle on tapahtunut että susta on tullut noin hirveä ihminen, eikö yhtään hävetä?!

Vierailija
112/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:35"]Voi V mitä ruikutusta. .. "en mä jaksa hoitaa kolmea omaa lasta. .." no sinusta ei ainakaan olisi reissumiehen vaimoksi. Minun mies on su-pe töissä muualla. Olen neljän alle kouluiläisen lapsen kanssa yksin 24/7 arkipäivät! Eikä tee tiukkaa tai tunnu raskaalle!! Sitä paitsi miehen reissutyö mahdolliataa sen että voin kotihoitaa lapsemme! Mun mielestä sä kitinöilläs vittuilet yksinhuoltajille
[/quote]

Hiukkasen taitaa olla supermammalla pinna kumminki kireellä? :DD

Vierailija
113/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:46"]Ei pahalla, mutta minulla sama tilanne lasten ja vakavasti sairaan äidin kanssa. Lisäksi minulla pitkäaikaissairaus, joka rajoittaa vähän tokmintakykyä.
[/quote]

Minä en kyllä ymmärrä miten on niin kiire hankkia ne kolme lasta tuossa tilanteessa. Oma sairaus on ollut varmaan tiedossa ja ehkä äidinkin sekä miehen pitkät työpäivät. Kolme lasta on ihan ok, mutta onhan se helpompi kun esikoinen on jo eskarissa tai koulussa kun kolmatta aletaan yrittämään. Ettei ole kolmea pikkulasta samaan aikaan.

Vierailija
114/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:35"]Sitten jäät suomeen ja varaudut eroon ja siihen että mies löytää toisen ja jäät 3 lapsen yh.ksi. [/quote] Mene purkamaan pahaa oloasi johonkin muualle!

[/quote]

Ei mulla ole paha olla.
[/quote]
Minkä takia sitten kommentoit ilkeästi ihmiselle jolla on jo paha olla?

Vierailija
115/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan Aasiaan koko perhe. Äitisi ehkä kuolee ja olet myös pian yh jos jäät Suomeen. Minäkin olen reissarin vaimona hoitanut kaksi lasta ilman apuja, joskus palkattu hoitaja netistä ei muuta. Hienosti pärjäät, outoa tuo hoitoapuriippuvuus. Löydät kivan aasialaisen tytön avuksi. Voit olla varma että muuten joku kaunis ja palvelualtis nainen iskee miehesi jos et itse ole paikalla. 

Vierailija
116/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:35"]Voi V mitä ruikutusta. .. "en mä jaksa hoitaa kolmea omaa lasta. .." no sinusta ei ainakaan olisi reissumiehen vaimoksi. Minun mies on su-pe töissä muualla. Olen neljän alle kouluiläisen lapsen kanssa yksin 24/7 arkipäivät! Eikä tee tiukkaa tai tunnu raskaalle!! Sitä paitsi miehen reissutyö mahdolliataa sen että voin kotihoitaa lapsemme! Mun mielestä sä kitinöilläs vittuilet yksinhuoltajille
[/quote]

[/quote]

No ei ole pinna kireällä ;) minä vaan alan olla totaalisen kyllästynyt näihin uhriutuviin äityleihin jorka mielestään ponnistelevat suurissa määrin kun hoitavat kotona yksin lapsiaan! Vähän väliä on esim fb täynnä päivityksiä :- yh päivät tiedossa, mies joutuu olemaan huomenna töissä klo 19 asti. Apua miten selviän?! .....ei pitäisi hommata niotä lapsia enempää kuin kykenee niitä hoitamaan. Ainahan se on otettava huomioon että puoliso vou vaikka jättää tai menehtyä yllättäen ja sitten on vaan pakko jaksaa! Että oikeesti, en todella ymmärrä apn kitinää...

Vierailija
117/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:35"]Voi V mitä ruikutusta. .. "en mä jaksa hoitaa kolmea omaa lasta. .." no sinusta ei ainakaan olisi reissumiehen vaimoksi. Minun mies on su-pe töissä muualla. Olen neljän alle kouluiläisen lapsen kanssa yksin 24/7 arkipäivät! Eikä tee tiukkaa tai tunnu raskaalle!! Sitä paitsi miehen reissutyö mahdolliataa sen että voin kotihoitaa lapsemme! Mun mielestä sä kitinöilläs vittuilet yksinhuoltajille
[/quote]

[/quote]

No ei ole pinna kireällä ;) minä vaan alan olla totaalisen kyllästynyt näihin uhriutuviin äityleihin jorka mielestään ponnistelevat suurissa määrin kun hoitavat kotona yksin lapsiaan! Vähän väliä on esim fb täynnä päivityksiä :- yh päivät tiedossa, mies joutuu olemaan huomenna töissä klo 19 asti. Apua miten selviän?! .....ei pitäisi hommata niotä lapsia enempää kuin kykenee niitä hoitamaan. Ainahan se on otettava huomioon että puoliso vou vaikka jättää tai menehtyä yllättäen ja sitten on vaan pakko jaksaa! Että oikeesti, en todella ymmärrä apn kitinää...
[/quote]

Joo ehkä ei mun sitten kannatakaan hankkia toista lasta koska mun mies saattaaki kuolla. Tai minä saatan kuolla. Tai se lapsi saattaaki olla rassaava. Tai asteroidi saattaa tulla. Kiitti vinkistä supermamma!

Vierailija
118/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin monet on niin hoioapuriippuvaisia ja monen lapsiperheen elämä on isovanhempivetoista. Minulla ei ole ollut sellaista mahdollisuutta kun omat vanhemmat on kuolleet ja muut sukulaiset kaukana. Tsemppiä ap:lle ja rohkeutta etenkin uuteen elämään Aasiassa!

Vierailija
119/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:35"]Voi V mitä ruikutusta. .. "en mä jaksa hoitaa kolmea omaa lasta. .." no sinusta ei ainakaan olisi reissumiehen vaimoksi. Minun mies on su-pe töissä muualla. Olen neljän alle kouluiläisen lapsen kanssa yksin 24/7 arkipäivät! Eikä tee tiukkaa tai tunnu raskaalle!! Sitä paitsi miehen reissutyö mahdolliataa sen että voin kotihoitaa lapsemme! Mun mielestä sä kitinöilläs vittuilet yksinhuoltajille [/quote] Hiukkasen taitaa olla supermammalla pinna kumminki kireellä? :DD [/quote] No ei ole pinna kireällä ;) minä vaan alan olla totaalisen kyllästynyt näihin uhriutuviin äityleihin jorka mielestään ponnistelevat suurissa määrin kun hoitavat kotona yksin lapsiaan! Vähän väliä on esim fb täynnä päivityksiä :- yh päivät tiedossa, mies joutuu olemaan huomenna töissä klo 19 asti. Apua miten selviän?! .....ei pitäisi hommata niotä lapsia enempää kuin kykenee niitä hoitamaan. Ainahan se on otettava huomioon että puoliso vou vaikka jättää tai menehtyä yllättäen ja sitten on vaan pakko jaksaa! Että oikeesti, en todella ymmärrä apn kitinää...

[/quote]

Miksi sinua harmittaa, jos joku on väsynyt tai ahdistunut ja kaipaa vaikka vertaistukea? Pakko kysyä, onko tämä jotenkin sinulta pois? Ihmiset ovat erilaisia eikä kaikkeen vain voi varautua; muutenhan ei uskaltaisi tehdä mitään ratkaisuja elämässään.

Vierailija
120/134 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin perheessä komennus edessä: päädyimme siihen, että mies menee yksin pariksi vuodeksi. Meillä lapset kylläkin koululaisia ja Skype keksittyä. Lapset saivat päättää mitä tehdään. Tsemppiä ap:lle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi