Mies haluaa lapsen, muttei naimisiin
Tämä otsikko on nähty täällä varmaan ennenkin, mutta ajattelin nyt kirjoittaa tästä, kun vaivaa mieltä. Olemme vähän yli kolmekymppinen pariskunta ja olleet yhdessä neljä vuotta. Lapsista ollaan puhuttu jo jonkin aikaa ja viimein tämän vuoden alusta lähtien päätettiin jättää ehkäisy pois.
Muistan kun heti tavattuamme puhuttiin naimisiinmenosta ja mies sanoi, että kyllä varmasti tulevaisuudessa menee naimisiin. Nyt kuitenkin, jos yritän jutella tästä aiheesta, niin se päättyy vain riitaan. Mies sanoo, että varmaan joskus. Ei osaa sanoa ollenkaan tarkemmin, kun kysyn voiko se tarkoittaa vaikka muutamaa vai kahtakymmentä vuotta. Miehen mukaan ei voida mennä kihloihin, koska alkaisin kuulemma heti mankumaan milloin häät. Itse olen sitä mieltä, että kun kositaan, silloin mennään kihloihin ja silloin voi jo puhua, milloin varsinainen naimisiinmeno olisi.
Tiedän kyllä, että lapsi on suurempi sitoutuminen kuin avioliitto. En vain ymmärrä, miksi mies on valmis tekemään lapsen, mutta ei halua mennä kanssani naimisiin juuri tällä hetkellä. Ja kuitenkin mies periaatteessa on aina ajatellut, että tulee menemään naimisiin.
Luulen, että syynä moehelläsi on tuo aiemmin mainittu, että haluaa mennä naimisiin sellaisen kanssa, joka saa lapsia. Eli haluaa varmistaa ensin, kykenetkö lisääntymään. Kurja sitten erota avioliitosta, jos lasta ei tulekaan ja sellaisen haluaa. Eli tuo lienee syynä. (Joku varmaan neuvonut, ei miehet tollasia itse keksi)
Mutta mä kyllä vaadin ensin naimisiin.