Mitä mieltä joulupäivän menusta?
Aikuisia vain paikalla noin 15-20 henkeä yhteensä.
Alkuun kuohuviini ja pieniä coctailpaloja (en vielä tiedä mitä)
Alkuupala:
graavisiika
graavilohi
kylmäsavulohi
lämminsavulohi
silliä 2-3 erilaista
mätiä työtarpeineen
lohirulla
keitettyjä perunoita
saaristolaisleipää, patonki ja levitettä
Pääruoka:
Paisti (hirvi tai peura tai poro)
Perunakakku
Uunijuurekset (lanttu, palsternakka, bataatti, porkkana, punajuuri, selleri)
Kastike paistiliemestä
Perinteiset kinkku+laatikot
Lisäksi tarjolla läpi aterian rosolli kastikkeineen, vihersalaattia juustolla ja pähkinöillä, leikkeleitä ja maksapateeta.
Jälkkäri vielä mietinnässä, mutta varmaan joku jäädyke.
Kahvi ja konvehdit
Juomat
Vesi ja kivennäisvesi
Limu ja mehu
Valkoviini
Punaviini
Konjakki, likööri
Miltä kuulostaa?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kinkku tai kalkkuna?
Menussa.
Sori mä luin kinkkulaatikot, eli siis väärin luin.
Aika lihapitoinen ateria, tuo lihamäärä riittäisi meidän perheelle melkein koko vuodeksi (syömme aika kasvispainotteisesti) :D
Minulle oikeastaan riittäisi koko ateriaksi lämminsavulohta, perunoita, paria laatikkoa, uunijuureksia, salaattia ja jälkkäri. Perunakakkua voisin myös kokeilla, vaikka en tiedä, mitä se tarkkaan ottaen on. Juomavalikoima hyvä.
Kuka tuon kaiken maksaa ja valmistaa sekä siivoaa sotkut? Mahtaa olla kallis ateria ja työläästi valmistettava ateria.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuon kaiken maksaa ja valmistaa sekä siivoaa sotkut? Mahtaa olla kallis ateria ja työläästi valmistettava ateria.
En usko, että sun ainakaan tarvitsee osallisua.
Mä veikkaan, että tuo on jonkun ravintolan joulupäivällinen. Jos joku laittaa kotona tuollaisen setin, niin sellainen tyyppi ei kysele täällä yhtään mitään.
Sekametelisoppa. Lautanen on kuin sikolätti kun noita mättää.
Kuulostaa kyllä hyvältä mutta aivan liikaa eri lajeja. Ja pieni epäilys heräsi, missä/miten tuo määrä tulee valmistettua tarjolle yhtäaikaa, onko kaksi uunia?
Mäkin olen sitä mieltä että vähän liikaa. Toisaalta jäisin kaipaamaan jotakin ruokaisaa salaattia, esim. italiansalaattia.
Ei kenenkään tarvitse kaikkia lajeja ottaa. On valinnanvaraa.
olut ja linturuoka puuttuu listalta
T:kfc setä
Jälkiruokatarjoilu ei ole missään linjassa muun tarjoilun kanssa.
Jättäisin leikkeleet pois ja samoin jonkun version lohista. Unijuureksista ja laatikoista katsoisin, ettei tule samoja kahdessa eri muodossa. Lisäisin sienisalaatin ja hedelmiä sisältäviä salaatteja (jos niitä ei vielä ollut). Laittaisin kylmille ruoille kastikkeita ja liharuoille pieniä lisukkeita, hilloa tai marjoja tms.
Elisabeth B kirjoitti:
Kuulostaa kyllä hyvältä mutta aivan liikaa eri lajeja. Ja pieni epäilys heräsi, missä/miten tuo määrä tulee valmistettua tarjolle yhtäaikaa, onko kaksi uunia?
Eihän tuosta tarvitse uunia ennen ateriaa kuin laatikot, uunijuurekset ja varmaan perunakakku.
Vierailija kirjoitti:
Cocktailpalat turhia, kun on noin ylenpalttinen ruokatarjoilu. Miksi noin paljon kaikkea?
Koska on joulu. Ap, kuulostaa herkullisesta. Olisi upeaa tulla tuollaiseen joulupöytään.
Emma K. kirjoitti:
Aika homomainen ruokalista.
Aika typerä kommentti.
Menussa.