Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ben Zyskowiczin säästöehdotuslista ensi vaalikaudelle

Vierailija
23.02.2015 |

http://www.benkku.fi/benin-lista

http://www.benkku.fi/wp-content/uploads/2015/02/leikkauslista.pdf

Mitä mieltä?

Omasta mielestäni pääosin oikein perusteltu lista. Indeksikorotusten jäädyttämisellä saataisiin jo paljon aikaan, samoin tuo julkisen sektorin työajan pidentäminen on melko kivuton tavoite, joka lähentäisi sitä yksityisen sektorin keskityöaikoihin. Itse lisäisin listaan vielä työmarkkinajärjestöjen verovähennysoikeuden poistamisen, koska ammattiliitoilla on riittävän turvattu ja vakaa asema suomalaisessa yhteiskunnassa muutenkin.

Nyt olisi kiva saada vastaavia listoja myös muilta puolueilta, eikä vaan sitä perinteistä huutelua.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/52 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän opintotuen lainapainotteisuus tarkoittaa? Onhan opintotuesta jo nyt aika iso siivu (330eur/kk vai mitä se nyt on) lainaa. Itse tulen ympäristöstä, jossa korkeakouluopiskeluun eikannustettu, jopa omat vanhemmat sanoivat, että älä, sä et pärjää siellä. veikkaanpa, että ilman siedettävää opintotuen tasoa olisivat korkeakouluopiskelut jääneet minulta väliin. Sen vuoksi karsastan kaikkia ehdotuksia koulutukseen hakeutumisen epätasa-arvoistamiseksi. Onhan se jo nyt todettu, että "luokkanousut" ovat taas muuttuneet harvinaisuuksiksi, korkeakouluihin menevät pääasiassa ne, joiden vanhemmilla on korkeakoulutus ja rahaa ostaa lapselleen kiva yksiö/kaksio opiskelukämpäksi.

Mutta tuo jonkun ehdotus virikehoidon maksullisuudesta oli ihan hyvä. Eli lapset/lapsen saisi laittaa hoitoon vaikka äiti isä kotona, JOS maksaa täyden hinnan.

ALV on mielestäni järkyttävä. Jos ostan satasen kengät, niistä on 24 euroa pelkkää veroa. Joku 10% alv olisi ihan siedettävä.

Kokoomuksen hurjasti kannattamaa palveluiden yksityistämistä en kannata. Kauppakorkean käyneet toimivat aina sen oman logiikkansa mukaisesti ja usein ymmärtävät laatukysymykset jne vähän eri tavalla kuin pitäisi. Esim. lääkärivälitysfirmojen mielestä lääkäri, joka hoitaa mahdollisimman monta potilasta tunnissa on oikeutettu bonuksiin. Ekonomit katsovat vain numeroita, se hoitaako potilaat hyvin tai oikein on toisarvoista. Esim. 4 potilasta/h paukuttava lääkäri on ekonomin mielestä parempi kuin se yksi lääkäri, joka satsaa ns ongelmapotilaaseen tunnin ja tällä tavalla säästää hurjasti rahaa kun se sama potilas ei ranppaakaan päivystyksessä 3 iltana per viikko vaan asiat tulevat kerralla kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen palveluiden tuottaminen yksityisellä tarkoittaakin parhaimmillaan sitä että asiakkaalla on vapaus valita. Näinhän esim. Palveluseteli toimii. Tällöin palveluntarjoajan pitää tarjota myös laadukasta hoitoa, muuten asiakkaat tukevat palveluseteleillään muuta tahoa. Tämä siis ylemmälle.

Vierailija
4/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:31"]

Ei ole mitään järkeä tehdä säästöohjelmaa kun talous on taantumassa. Siitä on viime aikoina saatu paljon näyttöä. Valitettavasti tämä sivuutetaan lähes täysin suomalaisessa keskustelussa. Suomi ei todellakaan nouse säästämällä. Sitten voidaan säästää kun noususuhdanne on saatu hyvin käyntiin, mutta nyt on tärkeää pitää huolta kokonaiskysynnästä.

[/quote]

Joo. Nostetaan julkisen sektorin minimipalkat 3000 euroon ja kaikille 2000 euron perustulo.Työaika puolitetaan sekä lomat tuplataan. Saadaan noususuhdanne hyvin käyntiin.

Vierailija
5/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:55"]

Kaikille turhille julkisille "palveluille", joita käytetään väärin, pitää laittaa oikea hintalappu ja sille maksumieheksi "palvelun" käyttäjä. Ajatellaanpa vauvalomalaisen kahta sisarusta, joita virikehoidatetaan kunnallisessa päivähoidossa, koska leikkikavereita ei kuulemma muuten olisi. Kannattaako tästä maksaa 20 000 euroa vuodessa? Ajatellaanpa näin päin: maksaisiko perhe tuon omasta pussistaan? Jos näin on niin eikun jumaliste jokainen perhe palkkaamaan lastenhoitaja yksityisesti kotiin samalla hinnalla.

[/quote]

Tosin tuo hintalappu lastenhoidolle on ihan järkyttävä kunnallisessa kun vertaa tosiaan kuluja yksityisen hoitajan palkkoihin! Suuri osa siitä kuluu byrokratiakoneistossa, sillä LTH:n palkat eivät edes ole järkyttävän korkeita.

USA:ssa on miljardöörien lasten yksityispäiväkoteja joissa hoitopaikka/lapsi on halvempi kuin Suomen kunnallisessa päivähoidossa. Ja nämä jenkkipäiväkodit eivät tosiaan ole mitään suurten ryhmien askartelukerhoja...

Vierailija
6/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulee säästöjä jos työaikaa pidennetään? ei mitenkään pelkästään tällä. Tietty jos samassa suhteessa potkitaan porukkaa pois eikä palkat nouse niin sit. 

Pitkässä juoksussa varmaan ihan viisasta mutta ei se heti näy viivan alla

Vierailija
7/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein ehdotus puuttuu tähän mennessä vielä kaikilta: Orjatempputyöllistämisille ja 9€/päivä työpajoille loppu, ne eivät tuota mitään vaan niihin vaan menee rahaa, ja tilalle työtä josta maksetaan oikeaa palkkaa.

Vierailija
8/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:28"]

Tärkein ehdotus puuttuu tähän mennessä vielä kaikilta: Orjatempputyöllistämisille ja 9€/päivä työpajoille loppu, ne eivät tuota mitään vaan niihin vaan menee rahaa, ja tilalle työtä josta maksetaan oikeaa palkkaa.

[/quote]

Älkää äänestäkö vasemmistoa! Staliniltahan nämä työllistämisprojektit ovat peräisin, "rautateitä Siperiaan". Heidän talousmallissaan kukaan ei saisi palkkaa vaan jokaiselle maksettaisiin samansuuruinen perustulo. Samalla omistava luokka katoaisi ja oikeat työt samantien. 9 €/päivä on korkea korvaus tämän jälkeen!

Vierailija
9/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:50"]

USAssa ollaan kovassa nousussa ja New Yorkin osavaltiossa myös. Siellä uusille yrityksille myönnetään verovapauksia määräajaksi. Yrityksessä sisällä olevaa rahaa ei saa verottaa, näin saadaan investointeja, satsausta yrityksen toimintaan ja kasvuun. 
[/quote] Ei tarvitse hakea esimerkkiä Usasta, kun aivan vieressä Virossa on tämä malli käytössä. Ja toimii todella hyvin.

Vierailija
10/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamujen ja sossulusmujen tuet tiukkaan syyniin. Vain hengissä pysyminen turvataan, ei muuta. 

Ansiosidonnaista maks 200 pv, kansalaispalkka ja Kelan lopetus, AVIn niuhotus byrokraatit pihalle, 

ruokaan veroporras( terveellisen ruuan alv 5% ja roiskeläppä pizzojen 35%) 

Työllistäville palvelualoille matalampi alv esim 8%. Yrittäminen yksinkertaisemmaksi. 

Tasavero, Autoveron täysremontti( käyttö maksaa ei hankinta), oma vastuu lääkäripalveluihin/palveluseteli, 

Vierailija
11/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 17:45"]Se on aivan sama kuinka paljon säästetään. Se ei riitä koskaan, sillä tämän koko kriisin tarkoitus on velkaannuttaa kansallisvaltiot niin rapakuntoon, että niiden on pakko alkaa liittoutumaan suuremmiksi liittovaltioiksi ja lopulta yhden maailmanhallinnon alaisiksi.
Ben Zyskowiczin uskon tietävän tämän monia muita edustajia paremmin?
[/quote] valivali.

Vierailija
12/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:50"] USAssa ollaan kovassa nousussa ja New Yorkin osavaltiossa myös. Siellä uusille yrityksille myönnetään verovapauksia määräajaksi. Yrityksessä sisällä olevaa rahaa ei saa verottaa, näin saadaan investointeja, satsausta yrityksen toimintaan ja kasvuun.  [/quote] Ei tarvitse hakea esimerkkiä Usasta, kun aivan vieressä Virossa on tämä malli käytössä. Ja toimii todella hyvin.

[/quote]

Onko Virossa firmat alv-vapaita, omaisuusverovapaita ja voittoverovapaita?

Vierailija
13/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:50"] USAssa ollaan kovassa nousussa ja New Yorkin osavaltiossa myös. Siellä uusille yrityksille myönnetään verovapauksia määräajaksi. Yrityksessä sisällä olevaa rahaa ei saa verottaa, näin saadaan investointeja, satsausta yrityksen toimintaan ja kasvuun.  [/quote] Ei tarvitse hakea esimerkkiä Usasta, kun aivan vieressä Virossa on tämä malli käytössä. Ja toimii todella hyvin.

[/quote]

[/quote]

Meie Kaido ja Kalevi teha remonti ilma saamist ei lähe alati nii maksude maksuhaldurile!

Vierailija
14/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki päättäjät tietää, mitä pitää tehdä. Niin tehtiin jo kertaalleen 90-luvun lamassa. Ne pitäisi vain tehdä. Nyt on vaan kokoomukselta puuttunut kaveri, jonka kanssa tehdä se. Kepu ja persut eivät lähteneet talkoisiin mukaan ja demareilla on ollut mielenkiinto omien naamojen pesemisessä, vaalilupauskosmetiikassa ja persuihin karanneiden äijien takaisin naaraamisessa. Kyllä on ikävä takavuosien tekijäpoliitikkoja - Aho, Viinanen, Niinistö, Lipponen. He eivät pelänneet omien perseidensä puolesta.

Vierailija
15/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 17:00"]

Yksityisen hammashuollon Kela-korvaukset poistetaan eli jatkossa joutuisi maksamaan monesti hammashoidon kokonaan itse. Itse en ainakaan pääse hammaslääkärille kuin oman työpäivän jälkeen ja julkisella puolella ei ikinä saa niitä aikoja. 

[/quote]

Tää on niin tätä. MINÄ en halua että hammashoidon KELA-korvaus poistetaan, koska se ei sovi MINUN elämäntyyliini. 5 miljoonaa suomalaista koskeva KELA-korvaus pitää mielestäni säilyttää, koska MINÄ en töiltäni ehdi käydä julkisen hammashoidossa tyhmiin aikoihin. 

Vierailija
16/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:42"]

[/quote]

[/quote]

Virossa on todella matala alv-vero, ja joidenkin yritysten kohdalla kokonaan poistettu. Osingosta maksetaan normaalisti tuloveroa.

Vierailija
17/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:15"]

Yksityisen hammashuollon Kela-korvaukset poistetaan eli jatkossa joutuisi maksamaan monesti hammashoidon kokonaan itse. Itse en ainakaan pääse hammaslääkärille kuin oman työpäivän jälkeen ja julkisella puolella ei ikinä saa niitä aikoja. 

[/quote]

Tää on niin tätä. MINÄ en halua että hammashoidon KELA-korvaus poistetaan, koska se ei sovi MINUN elämäntyyliini. 5 miljoonaa suomalaista koskeva KELA-korvaus pitää mielestäni säilyttää, koska MINÄ en töiltäni ehdi käydä julkisen hammashoidossa tyhmiin aikoihin. 

[/quote]

Niin, ainahan on se vaihtoehto, että monilta ihmisiltä jäävät hampaat kokonaan hoitamatta. Tästä on seurauksena, että siitä 100 miljoonan säästöstä seuraa 200-300 miljoonan kasvu terveydenhuollon kustannuksissa mm. hoitamattomista ientulehduksista aiheutuneiden sydäninfarktien yms. hoidossa.

Arvaapa huviksesi, antaako työnantajani minun lähteä kesken työpäivän 100 km:n päähän hammaslääkärille? Ilman kela-korvausta ei näillä palkoilla ole varaa yksityisiin.

Vierailija
18/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 16:06"]

http://www.benkku.fi/benin-lista

http://www.benkku.fi/wp-content/uploads/2015/02/leikkauslista.pdf

Mitä mieltä?

Omasta mielestäni pääosin oikein perusteltu lista. Indeksikorotusten jäädyttämisellä saataisiin jo paljon aikaan, samoin tuo julkisen sektorin työajan pidentäminen on melko kivuton tavoite, joka lähentäisi sitä yksityisen sektorin keskityöaikoihin. Itse lisäisin listaan vielä työmarkkinajärjestöjen verovähennysoikeuden poistamisen, koska ammattiliitoilla on riittävän turvattu ja vakaa asema suomalaisessa yhteiskunnassa muutenkin.

Nyt olisi kiva saada vastaavia listoja myös muilta puolueilta, eikä vaan sitä perinteistä huutelua.

[/quote]

Joo, lisätään kunta-alan työaikaa, mutta annetaan sitten meillekin pekkaset.

t. pph jonka työaika 40 tuntia viikossa

Vierailija
19/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:15"]

[/quote]

[/quote]

Niin, ainahan on se vaihtoehto, että monilta ihmisiltä jäävät hampaat kokonaan hoitamatta. Tästä on seurauksena, että siitä 100 miljoonan säästöstä seuraa 200-300 miljoonan kasvu terveydenhuollon kustannuksissa mm. hoitamattomista ientulehduksista aiheutuneiden sydäninfarktien yms. hoidossa.

Arvaapa huviksesi, antaako työnantajani minun lähteä kesken työpäivän 100 km:n päähän hammaslääkärille? Ilman kela-korvausta ei näillä palkoilla ole varaa yksityisiin.

[/quote]

Ok, mistä sinä nipistäisit sitten vastaavan säästön?

Vierailija
20/52 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 16:06"]

Itse lisäisin listaan vielä työmarkkinajärjestöjen verovähennysoikeuden poistamisen, koska ammattiliitoilla on riittävän turvattu ja vakaa asema suomalaisessa yhteiskunnassa muutenkin.

[/quote]

On taas tyhmyys huipussaan! Palkansaajalla on tuo veronvähennysoikeus eikä ammattiliitolla.  Jäsenmaksu on työmatkakuluihin yms verrattava kulu.  Todellakin se on turvaksi tarkoitettu, nimittäin työntekijän.  Työntekijän asema ei ole turvattu ja vakaa suomalaisessa yhteiskunnassa.  Esimerkiksi Palvelualojen ammattiliitto PAM avustaaa jatkuvasti kaupan alan työntekijöitä oikeudessa.

Mutta "kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa".  Kokoomuksen kannattajista valkokaulusköyhät ja Sari Sairaanhoitajat eivät ole kokoomuksen kelkkaan lähtiessään tyhmiä vaan tietämättömiä.  Vasta kokoomuksen jäseniinsä ja kannattajiinsa kohdistama propaganda tekee heistä ajattelukyvyttömiä hölmöjä.

Kokoomus ajaa ainoastaan suurfirmojen etua, mutta siihen se tarvitsee kansaedustajia eli äänestäjiä.

Suomen kansantalouden eduksi olisi yritystukien lopettaminen, koska ne vain vääristävät vapaata kilpailua.  Kaikkein tärkeintä on kansantalouden kannalta on pysäyttää suuryritysten voiton verottaminen muilla mailla vierahilla, koska se on pois Suomesta.  Koska "verosuunnittelu" on ihan laillista, asia järjestyisi lainmuutoksella.  Aivan samoin, kuin Kaarina Kassanhoitajaa ja Sari Sairaanhoitajaakin verotetaan Suomen verolakien mukaan, myös firmatkin pitää verollepantavan Suomessa, isänmaassamme.

ps.  Liikeyrityksillä on veronvähennysoikeus työnantajaliittojen jäsenmaksuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan