Miksi Keski-Euroopassa on niin yleisiä junanvaunut, joissa istutaan hytissä polvet kiinni vastakkaisen matkustajan polvissa?
Tosi ahdistavia. Mikä näissä hyteissä on se ns. juttu? Erityisesti 1. luokan vaunut näyttävät olevan tuollaisia edelleenkin.
Kommentit (10)
Koska eivät ole suomalaisia joita ahdistaa sosiaaliset tilanteet.
En tiiä, mutta aika kamalalta näyttää 😳
Noita oli pitkään VR:nkin junissa. Viimeiset vapaat paikat löyty aina noista.
Ranskassa metrot ovat monesti niin täynnä porukkaa että siellä on miehet että naiset ihan kiinni toisissaan. Joskus voit tuntea miehen sukupuolielimen tai naisen tissit.
Lapset jäävät alle jos eivät ole varovaisia. Jokainen menee väkisin sisälle tai jää asemalle. Suomalaiset eivät siellä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Noita oli pitkään VR:nkin junissa. Viimeiset vapaat paikat löyty aina noista.
Sillon ei vielä voinu valita sovelluksesta paikkaa. Pelotti aina, että lippu osui noihin. Sitten vaan ravintolavaunuun matkan ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Noita oli pitkään VR:nkin junissa. Viimeiset vapaat paikat löyty aina noista.
Oulu-Rovaniemi-välin junissa (niissä, jotka ei tule Helsingistä) on noita entisiä 1. luokan vaunuja. Ne on hyvät, jos ei ole muita matkustajia. Mutta jos olisi 6 henkilöä, niin kamala sumppu!
Itse olen mennyt paljon Italiassa junalla, eikä missään junassa ollut tuollaisia hyttejä. Kaikissa oli ihan normaalit peräkkäin olevat kahden paikan penkit ja pitkän matkan luotijunissa joka paikalla oma ilmastointi jonka todella pystyi säätämään ja tv-ruudut edessä olevan istuimen selkänojassa. Kaiken lisäksi junassa tuli kuulutus (myös englanniksi) jossa syvästi pahoiteltiin sitä että saavutaan määränpäähän minuutin myöhssä!
Vr:ään tottuneena olin todella hämmästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mennyt paljon Italiassa junalla, eikä missään junassa ollut tuollaisia hyttejä. Kaikissa oli ihan normaalit peräkkäin olevat kahden paikan penkit ja pitkän matkan luotijunissa joka paikalla oma ilmastointi jonka todella pystyi säätämään ja tv-ruudut edessä olevan istuimen selkänojassa. Kaiken lisäksi junassa tuli kuulutus (myös englanniksi) jossa syvästi pahoiteltiin sitä että saavutaan määränpäähän minuutin myöhssä!
Vr:ään tottuneena olin todella hämmästynyt.
Noita mainittuja hyttejä löytyy monista IC- ja EC-junista, jotka kootaan yksittäisistä vaunuista (luotijunat on omia kokonaisia yksikköjään).
Asun Sveitsissä ja täällä paikallisjunissa on aina 2 + 2 penkkiä kasvot vastakkain kummallakin puolella käytävää. On paljon nopeampi liikkua kun kenenkään ei tarvitse nousta ylös antaakseen lähtijälle tai tulijalle tilaa!
Pitkänmatkan junissa joihin voi tehdä paikkavarauksia on sitten tätä 2 penkkiä peräkkäin ratkaisua.
Tässä esimerkkikuva siitä, mitä tarkoitan:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201501/P9290874.jpg