Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppoja Chia-siemenreseptejä?

Vierailija
23.02.2015 |

Lueskelin tästä superfoodista eli Chia-siemenistä ja ajattelin kokeilla. Olisiko kellään antaa mitään helppoja vinkkejä? Aamupalaksi tekisin mielelläni jonkunlaisen sörsselin töihin mukaan otettavaksi, mutta mikään tehosekoittimella tehtävä ei sovi, koska meillä vielä muut nukkuvat siihen aikaan kun minä olen lähdössä töihin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä syödään yleensä hyytelönä eli sekoitat vaan muutaman osan nestettä ja yhden osan siemeniä esim. veteen tai mantelimaitoon ja annat hyytyä muutaman minuutin. Tähän hyytelöön voi sitten lisätä esim. marjoja tai kaataa sellaisenaan smoothien sekaan. Hyytelö on erittäin miedon makuista joten sen voi nauttia sellaisenaankin. 

Vierailija
2/4 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt pienen purkillisen sitä hyytelö valmiiksi, eli johonki rasiaan siemeniä ja vettä suhteessa 1:8. Muistaakseni n. viikon säilyy jääkaapissa seos. Sieltä oon sitten vaan lusikoinut pari lusikallista rahkapurkin sekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt chia-vadelmahilloa ja chiavanukasta. Kannattaa googlata chiavanukas tai -jugurtti. Mä annan sen turvota yleensä yön yli jääkaapissa.

Vierailija
4/4 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole varsinainen resepti, mutta itse piilotan sen chia-hyytelön aamujugurtin alle, mustkoiden päälle. Sitten koko keon päälle vielä banaaniviipaleita ja hasselpähkinärouhetta.