Helppoja Chia-siemenreseptejä?
Lueskelin tästä superfoodista eli Chia-siemenistä ja ajattelin kokeilla. Olisiko kellään antaa mitään helppoja vinkkejä? Aamupalaksi tekisin mielelläni jonkunlaisen sörsselin töihin mukaan otettavaksi, mutta mikään tehosekoittimella tehtävä ei sovi, koska meillä vielä muut nukkuvat siihen aikaan kun minä olen lähdössä töihin.
Kommentit (4)
Mä olen tehnyt pienen purkillisen sitä hyytelö valmiiksi, eli johonki rasiaan siemeniä ja vettä suhteessa 1:8. Muistaakseni n. viikon säilyy jääkaapissa seos. Sieltä oon sitten vaan lusikoinut pari lusikallista rahkapurkin sekaan.
Mä oon tehnyt chia-vadelmahilloa ja chiavanukasta. Kannattaa googlata chiavanukas tai -jugurtti. Mä annan sen turvota yleensä yön yli jääkaapissa.
Tämä ei ole varsinainen resepti, mutta itse piilotan sen chia-hyytelön aamujugurtin alle, mustkoiden päälle. Sitten koko keon päälle vielä banaaniviipaleita ja hasselpähkinärouhetta.
Niitä syödään yleensä hyytelönä eli sekoitat vaan muutaman osan nestettä ja yhden osan siemeniä esim. veteen tai mantelimaitoon ja annat hyytyä muutaman minuutin. Tähän hyytelöön voi sitten lisätä esim. marjoja tai kaataa sellaisenaan smoothien sekaan. Hyytelö on erittäin miedon makuista joten sen voi nauttia sellaisenaankin.